Lockdown en hobby's

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Lockdown en hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 19:54

Niet dat ik zo'n feestbeest ben, in mijn leven verandert er niet zo heel veel, paarden, paarden, mest scheppen, rijden en voeren. Maar 'ff' een terrasje pakken, of appeltaart tijdens de buitenrit zit er nu niet in. Veel afspreken met vrienden ook maar even schrappen. Gezellig winkelen ook maar even niet, dus maar boeken downloaden via de bieb en op mn e-reader zetten. Misschien schilderen met alle action verf en doeken die ik nog heb. Netflix hebben we van de buren gekregen (graag kijktips :+ )

Wat gaan jullie doen tijdens de lockdown? En wat is er anders dan normaal in je dagelijkse bezigheden?

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Lockdown en hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 19:55

Poging doen tot afstuderen en stagelden :+ verder.. ik maak handgewonden boeken dus ik vermaak me wel.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 19:56

thirteenn schreef:
Poging doen tot afstuderen en stagelden :+ verder.. ik maak handgewonden boeken dus ik vermaak me wel.


Foto? 8-)

M_arjolein

Berichten: 1427
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Lockdown en hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:12

Puzzelen. Normaliter ben ik ook wel van het afspreken en ff een borreltje doen in een kroeg naast het werk en paardenleven dus daar doen we maar even rustig mee aan

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Lockdown en hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:20

Hoelang heeft NL nu lockdown?

Hier in BE is alles bijna 3 maand dicht gegaan wat niet 'noodzakelijk' was.
Economie gans op hun smikkel, maar eerlijk? Prachtige tijd....

Boeken kunnen lezen, Netflix lijst kunnen inkorten, mijn huis heeft nog nooit zo proper gelegen en sparen! Geld dat ik heb kunnen sparen :')

En nog best van al, na de lockdown hier, heb ik mij gewoon aan het bovenstaande gehouden.

Gelukkiger mens hierzo :D

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Lockdown en hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:26

De eerste periode zat ik 6 weken in het gips. Moet zeggen dat ik door alle maatregelen wel echt goed mijn rust heb kunnen pakken.

Toen heb ik gelezen, series gekeken, Diamond painting gemaakt, happy stones geverfd en uitgezet met behulp van de elektrische step. En nu ik weer goed ter been ben besteed ik meer tijd bij de paarden,zeker nu het wei seizoen eigenlijk ten einde is en ik ze wel graag veel buiten wil hebben.

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Lockdown en hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:28

Ik doe nu al een paar maanden gamen in een gezellige community. Speel vooral Cod warzone en among us. Daar kan ik mn tijd aardig mee verdoen :P

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:28

Legpuzzels, kleuren, tuinieren, kruiswoord puzzels maken, schilderen, lezen, leerzame docus kijken. Lego en nu ook klussen in huis en tuin :') geen hobby maar noodzaak

Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:42

Ik werk in de bloedafname dus dat gaat gewoon altijd door.
Geldt ook nog voor m'n opleiding pedicure dus op dat gebied weinig verandering.
Wel nu de overige tijd om daarvoor extra goed te studeren.
Verder lekker wandelen met onze honden. Ben gek op borduren, kleuren, lezen en bordspellen spelen.
Dus dat doe ik net even wat meer dan anders.

Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Lockdown en hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:51

Ik werk vanuit huis en mag gewoon naar stal. Boodschappen bestel ik zo mogelijk.

Merk eerlijk gezegd niet heel veel van de maatregelen/het virus. Alleen als ik een keertje toch naar de winkel of met OV moet dan merk ik dat het gigantisch druk is overal en mensen de regels aan hun laars lappen.

gaucho

Berichten: 9522
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:52

Wandelen, koken, hardlopen. Van het voorjaar veel in de tuin gedaan. Boeken lezen me wel voorgenomen maar niet heel veel meer gelezen als normaal. Met het donkerdere weer in aantocht gaat dat wellicht wel beter lukken.

moonsparkle
Berichten: 21714
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:57

Gamen, bordspellen, lezen, Netflix, tuinieren, wandelen, klussen, oefenen met rekenen want ik wil gaan omscholen.

Sneeuwvlok23

Berichten: 187
Geregistreerd: 08-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:58

Studeren :') Tussendoor naar de paardjes en een marathon houden van Geer & Gor op Videoland, maar dat is het wel haha. Het lijkt mij super tof om te beginnen met gamen, dus ik overweeg misschien om een PlayStation te kopen. Maar of dat nu zo studiebevorderend is... :+

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Lockdown en hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:03

Ik kan me prima vermaken :)

Ik werk thuis, ik ga naar stal, en leef redelijk zoals ik daarvoor ook leefde maar ik ben geen uitgaanstype ook. Nooit geweest, ik ben graag op mezelf.
Verder heb ik een heel aantal heel goede boeken nog te lezen, legpuzzels blijven leuk. Genoeg te doen dus.

Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:05

Avalanche81 schreef:
Ik kan me prima vermaken :)

Ik werk thuis, ik ga naar stal, en leef redelijk zoals ik daarvoor ook leefde maar ik ben geen uitgaanstype ook. Nooit geweest, ik ben graag op mezelf.
Verder heb ik een heel aantal heel goede boeken nog te lezen, legpuzzels blijven leuk. Genoeg te doen dus.

Ben ik toch niet de enige die eigenlijk geen andere dingen doet ivm lockdown :+

Eigenlijk scheelt het me een hele hoop onrust dat ik niet meer op drukke plekken kom :o

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:06

Ik werk op een covid-unit dus ik werk veel, daarnaast ga ik gewoon naar stal, en op mijn vrije dagen kijk ik lekker netflix in bed, en geef ik de pony's een knuffel. Eigenlijk voor mij niet anders als anders.

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:06

Cosplaymeetings/shoots en filmproject afmaken, zit er op dit moment helaas niet in en door de medicatie tegen de vervelende nierstenen mag ik ook nergens naar toe.. Dus ik vermaak me thuis maar een beetje met de papegaai lastigvallen, kijken naar mijn nieuwe aquarium, konijnen knuffelen, facebooken, bokken, sudokuën, muziek luisteren, mijn zangkunsten een beetje opkrikken, nieuwe melodieën op de gitaar leren spelen, spelen met make up en schmink, ideeën op doen voor een nieuwe cosplay en handwerkjes maken :P :D
Zonder nierstenen was ik gewoon aan het werk en bezocht ik mijn paard :P

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:09

Hier ben ik zelfs drukker sinds Corona en heb minder tijd voor hobby´s.
Verder is er behalve dat ik meer werk niks verandert. Paardje, borduren, beetje leerbewerken als ik eraan toe kom en ´s avonds lekker serie kijken.

thequeensmum
Berichten: 3523
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:11

thirteenn schreef:
Poging doen tot afstuderen en stagelden :+ verder.. ik maak handgewonden boeken dus ik vermaak me wel.

Sorry, ik kan hier echt geen trui van breien.
stagelden? Handgewonden boeken? Snap er niets van :(

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Lockdown en hobby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:12

zou waarschijnlijk handgebonden moeten zijn?

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:14

Eerste lockdown goed vermaakt met paarden, boswandelingen en natuurfotografie.

Ben net geopereerd aan mijn schouder dus alles op en om de paarden kan ik zeker 4 maanden vergeten...

Maar ik ga proberen om met 1 hand toch veel aan natuurfotografie te doen :j.

Ik vermaak me wel, ben een natuurfreak :-D

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:33

truus1957 schreef:
thirteenn schreef:
Poging doen tot afstuderen en stagelden :+ verder.. ik maak handgewonden boeken dus ik vermaak me wel.

Sorry, ik kan hier echt geen trui van breien.
stagelden? Handgewonden boeken? Snap er niets van :(

Haha oeps. Verschikkelijk die autocorrectie. Poging doen tot stage lopen en handgebonden boeken maken :+

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:35

Arabesk schreef:
thirteenn schreef:
Poging doen tot afstuderen en stagelden :+ verder.. ik maak handgewonden boeken dus ik vermaak me wel.


Foto? 8-)


Afbeelding

Geen denderende foto, maar het is niet zo makkelijk via de telefoon haha. De rug is rond en het papier heeft gouden sprayed edges.

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:55

Zwanger zijn, ik ben op dit moment 34 weken en ga dus met verlof deze week. Leuk topic voor inspiratie dus gezien ik veel tijd thuis ga doorbrengen. Verder veel lezen.

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:36

Dilan93 schreef:
Avalanche81 schreef:
Ik kan me prima vermaken :)

Ik werk thuis, ik ga naar stal, en leef redelijk zoals ik daarvoor ook leefde maar ik ben geen uitgaanstype ook. Nooit geweest, ik ben graag op mezelf.
Verder heb ik een heel aantal heel goede boeken nog te lezen, legpuzzels blijven leuk. Genoeg te doen dus.

Ben ik toch niet de enige die eigenlijk geen andere dingen doet ivm lockdown :+

Eigenlijk scheelt het me een hele hoop onrust dat ik niet meer op drukke plekken kom :o

Mij ook. Het enige wat ik echt erg miste tijdens de eerste lockdown waren mijn ouders, normaal gezien ga ik er zo eens in de 4 weken een weekend heen, en dat kon niet, dat vond ik echt naar.