Mondkapje klachten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50120
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Mondkapje klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:32

Sommige posts kunnen beter gewoon massaal genegeerd worden :j

Het smaller knijpen van het ijzertje om de neus zodat het niet op de neus trekt maar er meer op rust helpt wel tegen het dove gevoel merkte ik vandaag. Fijne tip!

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 09:51


Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 09:54

Vorig jaar ben ik geopereerd aan mijn neus. Daar is flink wat een gebeurd en nu krijg ik dus hoofdpijn boven mijn neus en bij mijn ogen door de druk erop.

Ik draag ook kapjes voor kinderen, anders zijn ze heel ruim en sluiten nergens aan.

Vervelend is dat wel, maar ik draag hem wel als ik ergens binnen ga.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Mondkapje klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:00

Ik blijf aan het einde van mijn dienst een cirkel rondom neus en mond voelen en druk op mijn neus alsof je de hele dag een zonnebril op heb. Huid is wat vet eronder. Verder vind ik het geen probleem om een mondkapjes te dragen. Het went snel. Alleen moet ik niet proberen hele zinnen uit te spreken en diep in te ademen want dan zuig ik hem naar binnen haha. Voordelen: je kan door je mond ademen zonder dat je er debiel uit ziet en je kan stiekem eten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:10

Stiekem eten? Hoe dan? Hij moet toch af voor je wat in je mond kan stoppen?

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Mondkapje klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:00

Eet en drink jij de hele werkdag niet? Als ik op mijn computer werk dan gaat hij even af. Ik werk alleen op een couveuse zaal en de ouders komen niet bij mijn computer. Dan gaat er een chocolaatje of wat in, kap omhoog, handen ontsmetten en door.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Mondkapje klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:00

Het was uiteraard ook niet helemaal serieus bedoeld.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:08

Ik eet wel hoor :j anders val ik om :') en ik snap dat het een grapje was. Ik was alleen heel benieuwd hoe je dat dan stiekem doet. Het is een stuk minder spannend als ik dacht :D

Op kantoor gaat hij bij mij ook even af hoor. Moet tussendoor echt even frisse (re) lucht happen.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Mondkapje klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:03

Hier hebben de mensen nog nooit eerder zo vaak aan hun neus en mond gezeten dan sinds het gedoe is begonnen met de mondmasker. Hoe wil je op zo manier het virus terug dringen?

Qimm

Berichten: 15159
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:23

Blussem schreef:
Hier hebben de mensen nog nooit eerder zo vaak aan hun neus en mond gezeten dan sinds het gedoe is begonnen met de mondmasker. Hoe wil je op zo manier het virus terug dringen?


Nou dat is toch duidelijk? Mondkapje is maar één onderdeel. Verder:
- afstand houden
- handen wassen
- zo min mogelijk contactmomenten met mensen buiten je huishouden

En mondkapjes zijn gewoon een extra dingetje. Volledig veilig? Zeker niet. Werkt het als prima spatscherm als men toch eens moet hoesten of niezen? Jup.

tamary

Berichten: 29177
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:00

Blussem schreef:
Hier hebben de mensen nog nooit eerder zo vaak aan hun neus en mond gezeten dan sinds het gedoe is begonnen met de mondmasker. Hoe wil je op zo manier het virus terug dringen?

Mooi plaatje van het alle beetjes helpen verhaal :

Afbeelding

Dat warm er onder worden herken ik van boodschappen doen. Niet gek trouwens, je verliest het meeste warmte via je hoofd, dek je dus een deel af, dan blijf je warmer dan je gewend bent.

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:02

Allereerst een diepe buiging voor de mensen die hele dagen met een masker voor moeten werken!

Wij hebben sinds een paar weken een kapje van https://www.buff.com/gb/buff-face-masks
Die werken echt heel fijn, goed in te stellen en geen druk achter de oren.

Voor de gene met kapjes met elastieken achter de oren, er worden veel verlengstukjes gehaakt, lekker zacht en betaalbaar!

@TS ik vermoed dat je niet zomaar kan veranderen van kapje ivm je werk. Ik ben zelf ook énorm druk gevoelig over mijn lijf en krijg na een aantal uurtjes kapje voor ook last van mijn neus. Wat bij mij werkt is voor en na gebruik van kapje een heel dun laagje vallen en stoten gel van VSM te smeren. Sindsdien veel minder last van dat drukkende doffe gevoel!

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:08

Maar die buff sjaals/kapjes mogen toch officieel weer niet? Lijken me zeker zo in de winter wel weer ideaal en lekker warm trouwens.

Ik haak mijn elastieken achterop mijn hoofd aan een douchegordijnring van de hema :+ haar er overheen en niemand ziet het, zit fijner en beter ook.

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:14

Sandra_H schreef:
Maar die buff sjaals/kapjes mogen toch officieel weer niet? Lijken me zeker zo in de winter wel weer ideaal en lekker warm trouwens.

Ik haak mijn elastieken achterop mijn hoofd aan een douchegordijnring van de hema :+ haar er overheen en niemand ziet het, zit fijner en beter ook.


De sjaals lijken me weinig effectief. De kapjes zijn wel helemaal in orde met losse filters die je kunt vervangen.

Tink89
Berichten: 2934
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Mondkapje klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:23

In de 'sjaaltjes' zit dezelfde filter. Niet in de gewone natuurlijk, maar wel in die die ze nu op de markt gebracht hebben. Ze zijn juist bedoeld als niet medisch masker en heel comfi als je buiten loopt of op een koude plek werkt.

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:25

bowena_84 schreef:
De sjaals lijken me weinig effectief. De kapjes zijn wel helemaal in orde met losse filters die je kunt vervangen.


Ik heb het niet bedacht he, sjaals in welke vorm ook mogen niet. Ik heb in elk geval begrepen dat je er in het OV mee geweigerd kan worden.
Maar ligt er maar net aan wat voor sjaals. Een gebreide wintersjaal, of zo'n dun flodderig siersjaaltje doen t 'm niet inderdaad. Maar een goed gevouwen wild rag evt met filter erin zou prima kunnen voldoen. Net als zo'n bandana kapje, met de naar binnen gevouwen uiteinden zit je op zo'n 8 laagjes, waar dan nog een filter tussen gaat of iig kan. Het gekke is trouwens ook weer dat een bandana niet zou mogen, maar van een zakdoek mag je (volgens de info op Rijksoverheid dan) wel weer een mondkapje knutselen. Dus waarom dan een boerenzakdoek (want dat is een bandana eigenlijk) niet zou mogen??

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:30

Sandra_H schreef:
bowena_84 schreef:
De sjaals lijken me weinig effectief. De kapjes zijn wel helemaal in orde met losse filters die je kunt vervangen.


Ik heb het niet bedacht he, sjaals in welke vorm ook mogen niet. Ik heb in elk geval begrepen dat je er in het OV mee geweigerd kan worden.
Maar ligt er maar net aan wat voor sjaals. Een gebreide wintersjaal, of zo'n dun flodderig siersjaaltje doen t 'm niet inderdaad. Maar een goed gevouwen wild rag evt met filter erin zou prima kunnen voldoen. Net als zo'n bandana kapje, met de naar binnen gevouwen uiteinden zit je op zo'n 8 laagjes, waar dan nog een filter tussen gaat of iig kan. Het gekke is trouwens ook weer dat een bandana niet zou mogen, maar van een zakdoek mag je (volgens de info op Rijksoverheid dan) wel weer een mondkapje knutselen. Dus waarom dan een boerenzakdoek (want dat is een bandana eigenlijk) niet zou mogen??


Maar ik heb het ook niet over de sjaals. Ik heb het over de mondkapjes die ze verkopen en wij ook gekocht hebben. De buff die ze verkopen zijn zoals Tink zegt ook met filter maar lijken mij persoonlijk minder praktisch. Verder heb ik er geen idee van en heb ik me er ook niet in verdiept. Ik wilde alleen een mondkapje tonen die niet achter de oren gaat wat voor sommige misschien prettiger is.

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:39

Ik werk in de verpleging ( ziekenhuis en verpleeghuis) en heb aan 1 kant heel dik gezicht gekregen, lijkt wel een allergische reactie ( na 5 dagen kapje dragen 8 uur per dienst non stop).
Fotos liggen nu bij de manager en facillitaire dienst, hoop dat ik een shield mag gaan dragen
ipv die gore kapjes, super slecht voor je huid

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:46

bowena_84 schreef:
Allereerst een diepe buiging voor de mensen die hele dagen met een masker voor moeten werken!

Wij hebben sinds een paar weken een kapje van https://www.buff.com/gb/buff-face-masks
Die werken echt heel fijn, goed in te stellen en geen druk achter de oren.

Voor de gene met kapjes met elastieken achter de oren, er worden veel verlengstukjes gehaakt, lekker zacht en betaalbaar!

@TS ik vermoed dat je niet zomaar kan veranderen van kapje ivm je werk. Ik ben zelf ook énorm druk gevoelig over mijn lijf en krijg na een aantal uurtjes kapje voor ook last van mijn neus. Wat bij mij werkt is voor en na gebruik van kapje een heel dun laagje vallen en stoten gel van VSM te smeren. Sindsdien veel minder last van dat drukkende doffe gevoel!

Oh interessant! Ik heb een gewone Buff voor tijdens het skiën maar een beetje afhankelijk van corona en de regels van aankomend seizoen misschien zo'n buff met ingebouwd filter overwegen...

Het enige waar ik wel om moet lachen is dat er 100x op de site benoemd wordt dat ze voor 98% tegen bacteriën beschermen terwijl covid toch echt een virus is :')

Anoniem

Re: Mondkapje klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:51

Ik werk op een IC en heb alleen last van de ffp2 maskers. We hebben verschillende soorten. Sommigen doen echt pijn op de neus, anderen drukken op mijn jukbenen en weer andere zitten te los. Bij ons kan je wel klevers krijgen om je neus te beschermen.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:45

SVRL schreef:
Ik werk op een IC en heb alleen last van de ffp2 maskers. We hebben verschillende soorten. Sommigen doen echt pijn op de neus, anderen drukken op mijn jukbenen en weer andere zitten te los. Bij ons kan je wel klevers krijgen om je neus te beschermen.


Maar dei zitten ook veel meer aangesloten, ken ze heb ook met ffp3 's gelopen en 2's
Beschermen beter, wandelen neit spintaan over je gezuhct, want bljiven op hun plaats zitten, maar krjig je echt wel meer drukplekken van zeker als je ze zoals jij op je werk zoveel moet dragen.
En wji maar azijn pissen over die simpele, die echt veel minder irritant zjin.

Overigens tip aan mensen met toch klachten van hun huid, wissel ze vaak genoeg op een dag, scheelt ook al.

ravellie schreef:
Ik werk in de verpleging ( ziekenhuis en verpleeghuis) en heb aan 1 kant heel dik gezicht gekregen, lijkt wel een allergische reactie ( na 5 dagen kapje dragen 8 uur per dienst non stop).
Fotos liggen nu bij de manager en facillitaire dienst, hoop dat ik een shield mag gaan dragen
ipv die gore kapjes, super slecht voor je huid


Dat is wel echt %%^ allicht inderdaad eits in die maskers waar je overgevoelig voor bent.

Ik hou het op wegwerp dan zit ik niet metdoor en door geval te kjiken, want op een dag gebriuk je er best wel aantal, dan moet je toch al hele collectie wasbare hebben.

Ovrrigens is het geloof ik ook hip om met mondmaskers je aurltoriut te versperren, want zie er verbazingwekkend veel asn achteruitkjikspiegels hangen.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 00:06

Sjolvir schreef:
Overigens tip aan mensen met toch klachten van hun huid, wissel ze vaak genoeg op een dag, scheelt ook al.

Welke luxe hebben jullie dat jullie kunnen wisselen? := Ik werk in een ziekenhuis met veel direct patientencontact en moet daarom een FFP2-masker dragen. We krijgen er 1 per dag. In je pauze ligt dat ding in een speciaal bakje, zodat je het later nog kunt gebruiken en de tafels niet besmet.
In het begin was het een of ander chinese brol, stonk echt naar een rottende wc. Die geur bleef makkelijk een uur hangen. Gelukkig nu geurloze maskers :D

Op m'n neus kreeg ik blaren, daar gebruik ik nu een soort plakkertje voor. M'n kin is een drama met puisten en whatnot (dat was pre-corona EINDELIJK onder controle).
Qua adem.. In het begin was het echt wel moeilijk. Een beetje inspanning en je moest al een minuut bekomen. Ik kreeg astma-aanvallen en heb m'n medicatie moeten verhogen. Maar gelukkig baart oefening kunst, want nu kan ik alsnog 3 verdiepingen traplopen zonder dood te gaan *D

./eindevanklaagzang

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 00:49

:roll:

Ik ben al van voor de zomer verplicht mondmasker te dragen op het werk. (Woon in België en werk gewoon fulltime ) Zelfs na mijn operatie aan mijn oor was ik nog verplicht.
En ik had daar achter mijn oor een snee van boven tot onderkant oor zitten in vorm van een halve maan. Was dat fijn? Nee, heb continu een verdoofd gevoel in desbetreffende oorschelp (en enkel aan dat oor).
Nu dik 3 maanden na de operatie heb ik dat gevoel nog steeds helaas. Zelfs als het masker al uren afgezet is.

Dat gevoel op de neus herken ik tevens ook. Maar heb ik ook alleen bij die medische blauwe mondmaskers. Die zijn voor mij tevens ook te groot. Sloten pas goed aan als ik de elastiekjes draaide en dan om deed (Smal gezicht) mijn ma maakt zelf mondmaskers en maakt ze voor mij dus ook in een kleiner maatje. :) Met die heb ik nergens last van.
Bij de medische kreeg ik ook opnieuw last van acné en jeuk + vette huid. Vooral mijn neus jeukte enorm.

Met de zelfgemaakte heb ik hier dus geen last meer van.
(Wel van dat verdoofd gevoel aan mijn oorschelp)

Het is jammer dat je niet zelf kan kiezen welke je draagt, dat zou zoveel leed kunnen besparen eigenlijk. :J

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Mondkapje klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 01:55

Mag ik hier om een tip vragen? Het lukt me niet om een mondkapje te dragen. Ik krijg er braakneigingen en een soort help ik stik paniek neigingen van. Het klinkt heel dramatisch en overtrokken, niemand in mijn omgeving heeft er last van... maar ik doe ze dus niet meer op ( reis niet met ov etc hoor). Ik heb wegwerp geprobeerd en 3 modellen stoffen. Iemand de tip voor mij?

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 02:05

Ipsilonka schreef:
Mag ik hier om een tip vragen? Het lukt me niet om een mondkapje te dragen. Ik krijg er braakneigingen en een soort help ik stik paniek neigingen van. Het klinkt heel dramatisch en overtrokken, niemand in mijn omgeving heeft er last van... maar ik doe ze dus niet meer op ( reis niet met ov etc hoor). Ik heb wegwerp geprobeerd en 3 modellen stoffen. Iemand de tip voor mij?


Wellicht zo’n plastic model? Ik weet niet of ze toegestaan zijn, maar je ziet ze nu wel vaker. Soort spatscherm met op je neus dan een wit stukje.