Mondkapje klachten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Mondkapje klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:57

Pff hier ook veel last ervan.

Ik heb best fysiek werk en gisteren dus 10 uur lang een mondkapje op gehad. Savonds veel hoofdpijn en gewoon helemaal kapot moe.

Tijdens het dragen zweet ik mij kapot onder dat ding dus lekker nat mondkapje %)
Helaas heb ik ook altijd een hoge bloeddruk en hartslag waardoor ik zowiezo meer zweet en nu dus nog meer.

Helaas passen ze ook niet goed. Constante pijn achter de oren. Woensdag had ik er 1 hele tijd in mond 8)7 Daarnaast hele tijd naar boven schuiven tegen ogen met lenzen in aan.

Best wat irritatie maar doe het toch. Vandaag maar 5 uurtjes om hebben gelukkig.
O heb wegwerp trouwens. 1 x een aankoop gedaan van een ander mondkapje en die zit zo ontzettend strak en trekken hele oren naar voren. doei 5 euro.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:00

Femke_Tweety schreef:
Carol, is het voor jou een optie om je posts even na te lezen en alle botheid en grofheid te verwijderen voordat je op posten drukt?


Carol is overduidelijk een troll die af en toe weer herrie komt schoppen op Bokt. Gewoon niet op reageren of op ingaan, dan is de lol er snel genoeg vanaf voor dr, en bokt ze hopelijk weer op.

LWDaisy

Berichten: 4799
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:02

Carol_Beer schreef:
Verwijderd bericht


Een viroloog heeft onlangs een marathon gelopen met een mondmasker op (want zo heet het, stel je niet aan zeg!) en na die marathon werd zijn zuurstofgehalte gemeten: 90%. Flauwvallen gebeurt eerder door een te lage bloeddruk, niet door een zogenaamd zuurstoftekort waar jij op aanstuurt.

Denk je dat Corona wél goed is voor je gezondheid?

Ben blij dat ik bij jou geen pizza kom scoren, die zou ik niet eens willen als jij het fatsoen niet hebt een mondmasker te dragen.
Ik heb zelf ook in de voedingssector gewerkt, toen er van Corona en mondmaskers helemaal nog geen sprake was. Omdat ik er voor koos een heleboel piercings in mijn gezicht te hebben, werd mij gevraagd ofwel de piercings tijdens de shift uit te doen of een mondmasker te dragen. Ik zal toen jouw leeftijd hebben gehad, en ik had ook een uitgesproken mening, maar ik had toen al geleerd dat ik die niet altijd hoefde te delen, en zeker niet op jouw manier. Er zal maar zo'n bolletje los komen en tussen de koekjes vallen en mee opgegeten worden. Kans leek mij heel klein - maar er zijn HACCP-regels waar je je aan dient te houden, dus droeg ik dat mondmasker gewoon, ook al was dat toen een baardmasker en jeukte dat ding als de pest.
In het geval van Corona is iederéén de pineut, ook zaken waar geen voeding/drank verkocht wordt. En iedereen doet gewoon wat gevraagd wordt, want het gaat om de gezondheid van iederéén. In de eerste plaats van de werknemer, in de tweede plaats van de klant, in de derde plaats van iedereen in diens omgevingen. Als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor een ander. Want als jij door je stomme gedrag besmet geraakt, kan jij de klant besmetten die een pizza komt halen voor zijn zieke, oudere moeder. En bedankt.

Befmasker? Mondluier? Muilkorf? Grow up - je denkt dat je stoer bent door grof te zijn, maar je gooit alleen je eigen ramen in. Je verliest alle geloofwaardigheid, en als je binnen een aantal jaren terugblikt op deze berichten, schaam je je (hopelijk) dood. Je kan en mag je mening geven, maar doe dat op een normale manier. Je kan ook gewoon zeggen "ik geloof niet in Corona en daarom vind ik een mondmasker eens zo stom want die dingen zitten lastig en ik geloof dus niet dat zij besmetting voorkomen". Daar wordt je niet minder stoer van hoor. Er lopen mensen rond met wondjes in hun gezicht, verplegers en dokters en tandartsen, begrafenisondernemers, mensen die zorgen voor anderen. Denk je dat zij graag een mondmasker dragen? Natuurlijk niet - maar welkom in de 21ste eeuw, welkom in een crisis.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:04

__Sannne schreef:
Femke_Tweety schreef:
Carol, is het voor jou een optie om je posts even na te lezen en alle botheid en grofheid te verwijderen voordat je op posten drukt?


Carol is overduidelijk een troll die af en toe weer herrie komt schoppen op Bokt. Gewoon niet op reageren of op ingaan, dan is de lol er snel genoeg vanaf voor dr, en bokt ze hopelijk weer op.


Iedereen met een tegengeluid troll noemen is pas geen stijl, siert jou ook niet om eerlijk te zijn..
Als mensen bot reageren reageer ik ook bot terug _/-\o_
Ik heb genoeg topics waar ik wel leuk reageer omdat mensen daar ook leuk terug doen

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Mondkapje klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:12

Ik heb ze ook hele dag op. (Chirurgische). Sommigen blijven best goed zitten maar bij andere daar zit dat neusdtukje echt weinig buiging in en schuift steeds omhoog. Dan doe ik zo’n papieren tapeje op mijn neus zodat hij niet omhoog kan schuiven.
Je kunt de oor elastiekjes ook kruisen voor je ze om je oor doet, dan zit hij beter aan de voorkant. Ik krijg daar alleen snel last van achter mijn oren van.
Ik heb ook nog zo’n bandje achterlangs maar dan zit ie weer nét te strak waardoor ik zo’n zere drukplek op het puntje van mijn neus krijg.
Ik doe hem dus altijd gewoon normaal op (evt met tapeje) en zodra m’n oren last krijgen doe ik het bandje om.

lizy29

Berichten: 6242
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:16

Reeltje_5 schreef:
Ik heb ze ook hele dag op. (Chirurgische). Sommigen blijven best goed zitten maar bij andere daar zit dat neusdtukje echt weinig buiging in en schuift steeds omhoog. Dan doe ik zo’n papieren tapeje op mijn neus zodat hij niet omhoog kan schuiven.
Je kunt de oor elastiekjes ook kruisen voor je ze om je oor doet, dan zit hij beter aan de voorkant. Ik krijg daar alleen snel last van achter mijn oren van.
Ik heb ook nog zo’n bandje achterlangs maar dan zit ie weer nét te strak waardoor ik zo’n zere drukplek op het puntje van mijn neus krijg.
Ik doe hem dus altijd gewoon normaal op (evt met tapeje) en zodra m’n oren last krijgen doe ik het bandje om.


Kan je niet een stuk lint oid gebruiken om de elastieken mee achter je hoofd te verbinden? En die dan eventueel vast zetten in je haar. Dan kan je zelf bepalen hoe strak het zit.

kiki1976

Berichten: 16866
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:20

Carol_Beer schreef:
Verwijderd bericht

Jeetje ochtend humeur of je normale manier van een gesprek voeren?
Jij had in je eerdere post een vooroordeel over mondkapjes en astma. Volgens mij leg ik je op een normale manier uit dat niet iedereen er dan last van heeft.
En tja ze zit op school, en daar is het verplicht. Soms heb je geen keuze erin.


Carol_Beer schreef:
Iedereen met een tegengeluid troll noemen is pas geen stijl, siert jou ook niet om eerlijk te zijn..
Als mensen bot reageren reageer ik ook bot terug _/-\o_
Ik heb genoeg topics waar ik wel leuk reageer omdat mensen daar ook leuk terug doen

Oh wacht dus iets gewoon uitleggen op een normale manier wat niet in je straatje past is bot reageren....

Jensen, tja dat is ook een onwijs betrouwbare bron.

Maartje1990

Berichten: 22285
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Mondkapje klachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 10:28

Ik ben het met je eens dat iemand een "troll" noemen niet leuk is. Kijk echter eens wat jij anders kunt doen aan je manier van reageren. Dan strijk je mensen wat minder tegen de haren in.

Verder zullen we weer terug on topic gaan?

Voor diegene die last hebben van hun huid, wellicht eens iets van bepanthen gebruiken? Bijv eczeem crème?

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:33

Blussem schreef:
Je kunt ook mond masker nemen met in en uitblaas ventiel. Dat maakt het ademen stuk mannelijker.

Ja maar... Ik wil juist vrouwelijker -O- ;)



TS, als ik het goed heb heb je ook van die mondkapjes met een ijzeren beugeltje op de neus. Dat beugeltje kun je ombuigen tot het goed aansluit op de neus en dus niet drukt (beetje als een zadel-boom zeg maar). Is dat misschien nog een optie?

Maartje1990

Berichten: 22285
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 10:36

Winged schreef:
Blussem schreef:
Je kunt ook mond masker nemen met in en uitblaas ventiel. Dat maakt het ademen stuk mannelijker.

Ja maar... Ik wil juist vrouwelijker -O- ;)



TS, als ik het goed heb heb je ook van die mondkapjes met een ijzeren beugeltje op de neus. Dat beugeltje kun je ombuigen tot het goed aansluit op de neus en dus niet drukt (beetje als een zadel-boom zeg maar). Is dat misschien nog een optie?


De maskertje die we hebben op het werken hebben dit ook, alleen dat gevoel blijft :+ ik zag gisteren wel een filmpje met knoopjes maken in de elastiekjes etc. Weet niet of dat zou helpen.

Maartje1990

Berichten: 22285
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 10:38

Blussem schreef:
Je kunt ook mond masker nemen met in en uitblaas ventiel. Dat maakt het ademen stuk mannelijker.


In het begin van corona hadden we die, maar dat vond ik een stuk moeizamer ademen en daar kreeg je echt striemen van op je gezicht.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:44

Carol_Beer schreef:
https://www.hpdetijd.nl/2020-07-27/stre ... en-corona/
Heeft zelfs in de krant gestaan lieverd
Daarnaast analyseert Jensen het ook vaak de data over het virus, misschien handig om daar een kiekje re nemen ;)

Beide geen correcte bronnen. Jenssen al helemaal niet :+.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:47

speedfiets_2 schreef:
Carol_Beer schreef:
https://www.hpdetijd.nl/2020-07-27/stre ... en-corona/
Heeft zelfs in de krant gestaan lieverd
Daarnaast analyseert Jensen het ook vaak de data over het virus, misschien handig om daar een kiekje re nemen ;)

Beide geen correcte bronnen. Jenssen al helemaal niet :+.


Leg mij maar eens netjes uit waarom het geen correcte bron is ;)
Zomaar wat roepen kan iedereen, goeie reden bedenken is een ander verhaal..
En kijk nou zelf eens een video van jensen ipv te schreeuwen dattie fakenews is, hij kopieert letterlijk de bronnen van het rivm waar iedereen heilig in gelooft _/-\o_

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Mondkapje klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:51

Bronnen kopiëren maakt niet automatisch waarheid hè :')

Je moet ze ook juist interpreteren.

Maartje1990

Berichten: 22285
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 10:51

speedfiets_2 schreef:
Carol_Beer schreef:
https://www.hpdetijd.nl/2020-07-27/stre ... en-corona/
Heeft zelfs in de krant gestaan lieverd
Daarnaast analyseert Jensen het ook vaak de data over het virus, misschien handig om daar een kiekje re nemen ;)

Beide geen correcte bronnen. Jenssen al helemaal niet :+.



Ik Ben ook wel benieuwd waarom het artikel van hp de tijd niet betrouwbaar zou zijn? Ik heb het even vluchtig doorgenomen en er wordt gebruik gemaakt van betrouwbare bronnen.

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:01

Maartje1990 schreef:
speedfiets_2 schreef:
[quote="Carol_Beer"
https://www.hpdetijd.nl/2020-07-27/stre ... en-corona/
Heeft zelfs in de krant gestaan lieverd
Daarnaast analyseert Jensen het ook vaak de data over het virus, misschien handig om daar een kiekje re nemen ;)
[/quote
Beide geen correcte bronnen. Jenssen al helemaal niet :+.



Ik Ben ook wel benieuwd waarom het artikel van hp de tijd niet betrouwbaar zou zijn? Ik heb het even vluchtig doorgenomen en er wordt gebruik gemaakt van betrouwbare bronnen.


Ik ook en ben wel akkoord met het artikel eigelijk. Zelf ook helemaal geen fan van mondmaskers, maarja verplicht is verplicht he.

(Of ze echt werken... nouja volgens mij geeft het vooral een vals gevoel van veiligheid).

Ik heb geen astma, maar als ik een inspanning heb gedaan (bvb naar de trein lopen) ben ik daarna wel echt slecht met mondmasker op, tot misselijkheid aan toe. En mijn conditie is gewoon goed, ik stap gemiddeld 11 km per dag. Dus dat je er zuurstoftekort van kan krijgen en je warmte niet kwijt kan, ben ik zeker mee eens.
Voor mensen die geen inspanningen doen, zal dat verschil echter niet of nauwelijks merkbaar zijn en astma lijkt me dan ook geen redelijk excuus o ze niet te dragen.

Daarnaast... die viroloog met 90% zuurstofgehalte... dat is wel ontzettend laag, je moet ergens 95-99% zuurstofgehalte hebben dacht ik.

Wel merk ik dat er grote verschillen zijn tussen de types maskers. Als je kan kiezen, dan is mijn ervaring dat de stoffen maskers het ergst zijn qua warmte en zuurstof. De chirurgische schuiven dan weer bij mij. Echte fp2 maskers met elastiek achter het hoofd en ijzer aan de neus heb ik goede ervaringen mee, liep daar vroeger een hele dag in rond met labowerk. Maar wel warm en ook daar zijn inspanningen in mijn geval niet mee mogelijk zonder slecht te worden.

Oorverlengers nog nooit geprobeerd, fijn idee! Maar hoe bevestig je die juist?

fohadie
Berichten: 4309
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:37

Waar zijn die oorverlengers te koop?

Femke_Tweety

Berichten: 12010
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Mondkapje klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:40

#ziet elf voor zich

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:18

verootjoo schreef:
Bronnen kopiëren maakt niet automatisch waarheid hè :')

Je moet ze ook juist interpreteren.


Kan je dan een video van m bekijken en me dan vertellen hoe hij die verkeerd intreperteerd? :)

xxIsaa

Berichten: 768
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:20

Wat fijn om te horen dat er nog zoveel meer mensen zijn die dit probleem ook ervaren! :j
De klachten van een 'doof' gevoel herken ik niet zozeer, wel na het langer dragen van een FFP2 masker dat je de rest van de dag soms nog het gevoel hebt alsof ie nog steeds op zit zegmaar. :+

Ik werk afwisselend met chirurgische maskers en FFP2 maskers in combinatie met een spatbril. De chirurgische maskers zijn natuurlijk wat makkelijker door te ademen, maar ik merk ook dat ik daar veel puistjes rondom mond/kin krijg en tot op heden nog geen oplossing hiervoor gevonden helaas..

Ik heb verder geen astma of iets dergelijks maar merk vaak dat ik achter mijn adem aan loop zodra je veel aan het lopen en praten tegelijk bent. Best intensief, maar het went wel en alles om beschermd te blijven!

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:20

Dat lijkt me in het geval van Robert Jensen oprecht een onbegonnen zaak :') Die gast is echt een kei in woorden verdraaien, dingen uit de context trekken en presenteren als waarheid en valse verbanden leggen.

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:27

Toen ik in de zorg werkte had ik dat ook, en ik moest niks als niezen.
( ben 4 jaar geleden helemaal gestopt.)
Nu merk ik het weer.
Met stoffen heb ik nergens geen last van.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:40

verootjoo schreef:
Dat lijkt me in het geval van Robert Jensen oprecht een onbegonnen zaak :') Die gast is echt een kei in woorden verdraaien, dingen uit de context trekken en presenteren als waarheid en valse verbanden leggen.


Ja of je kan je argumenten ondersteunen of niet :+
Of heeft ie toch stiekem gelijk op een aantal vlakken dat je niet wil toegeven : )

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:42

Bamboe maskers van lucovitaal laten mijn bril niet beslaan. De andere allemaal wel..
Ik draag hem alleen nog als ik met t ov moet, dus ik weet niet wat hij doet met druk op neus en de huid.
Maar voor de brildragers is hij iig fijn..

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: Mondkapje klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:05

Zo, zullen we weer ontopic? En ik ga denk ik even mijn foei-knopje inzetten. :Y) (als die tegen deze hoeveelheid domheid is opgewassen...)