Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 21 van de 21 [ 512 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21
Plaats een nieuw onderwerp

Frustratie als winkelmedewerker

 
Profiel   

Of ze denken "de cijfers stabiliseren/dalen dus het hoeft niet meer". Wij hebben hier in de stad en naburige dorpen die erbij horen mondmaskerplicht binnen de bebouwde kom. En toch lopen er meer zonder masker rond dan met want "we zijn toch in open lucht" of "jamaar wij komen van Y en daar hoeft het niet" en ga zo maar door. En anders doen ze wel alsof ze "toevallig" geen Nederlands spreken of begrijpen :+ maar gaan ze achter je rug wel vrolijk -in Nederlands- verder kletsen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 09:41 



 
Profiel   

Nou, met al het positieve nieuws vandaag, moeten we met z’n allen nog héél even vol houden! Maar een ding zou wel fijn zijn: ook met een griepje thuisblijven, want das ook geen pretje om iedereen met griep te besmetten :+

In ieder geval las ik dit net:
,Die overeenkomst zou echter ieder moment kunnen worden getekend", zegt Europarlementariër Peter Liese. ,,Met een vaccin dat zoveel mensen beschermt verwacht ik dat we in het voorjaar stap voor stap terug kunnen naar een normaal leven." Op het Ad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 17:26 



 
Profiel   

sureido schreef
Nou, met al het positieve nieuws vandaag, moeten we met z’n allen nog héél even vol houden! Maar een ding zou wel fijn zijn: ook met een griepje thuisblijven, want das ook geen pretje om iedereen met griep te besmetten :+

In ieder geval las ik dit net:
,Die overeenkomst zou echter ieder moment kunnen worden getekend", zegt Europarlementariër Peter Liese. ,,Met een vaccin dat zoveel mensen beschermt verwacht ik dat we in het voorjaar stap voor stap terug kunnen naar een normaal leven." Op het Ad.


Ja en nee... "wij" als in de meeste Nederlanders zijn gewend om met griep/ verkoudheid 'gewoon' naar het werk te gaan/ alles te doen. Behalve oma en opa opzoeken dan.

Ik had in september een verkoudheid te pakken. Na de negatieve corona test ook gewoon weer verder met wat ik altijd al deed met een verkoudheid.

Ik ga echt niet thuisblijven met een verkoudheid/ griep.... Ik woon alleen en een quarantaine ivm corona is al vervelend genoeg, ik ga niet ook nog eens quarantaine doen als het maar een gewone verkoudheid/ griep is.

Het is bij mij zn 5 keer per jaar wel raak dat ik stevig verkouden ben...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 19:45 



 
Profiel   

Ik ging ook gewoon naar oma hoor met griep, ik dacht daar gewoon totaal niet over na. Dus in die zin heeft Corona wel ook wat ‘positieve’ dingen gebracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 19:48 



 
Profiel   

sureido schreef
Ik ging ook gewoon naar oma hoor met griep, ik dacht daar gewoon totaal niet over na. Dus in die zin heeft Corona wel ook wat ‘positieve’ dingen gebracht.


Dat deed ik dan nét juist niet.

Alhoewel, vanaf dat ik een jaar of 12 was ofzo. Als jong kind (En een stuk jongere oma toen) paste oma juist wel eens op. Maar dan hebben we het ook over de "kindergriepjes" en een oma van toen begin 60. Niet begin 80 zoals nu.

Ik bedoel meer van dat ik gewoon boodschappen ga doen, dagje uit als dat al op de planning staat enz. Natuurlijk niet als ik hondsberoerd ben, maar met een flinke snotneus kan je prima naar een attractie park/ restaurant enz. Dit natuurlijk vóór corona

Nu let ik wel meer op, maar na de negatieve test wél gewoon boodschappen gedaan en naar andere winkels geweest enzo. Het was immers een normale verkoudheid.

Edit: ik hoop dat in de toekomst de maatschappij niet zo panisch gaat doen om de normale seizoensgriep/ verkoudheid zoals nu met corona.

Natuurlijk zou het handiger zijn dat iemand met een flinke griep thuis werkt ipv heel het kantoor besmetten.. maar aan de andere kant: griep kan weinig echt kwaad, het is meer verschrikkelijk ongemakkelijk.

Maar waar ga je die grens trekken? Dat je met 39°c koorts in je bed hoort te liggen en niet als dood vogeltje op kantoor moet zitten, is natuurlijk wel duidelijk.

Maar die verkoudheid, die koppijn, keelpijn, snotneus en verhoging geeft.... Moet je dan ook thuis gaan blijven? Of kan je je dan nog wél onder de mensen bevinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 19:56 



 
Profiel   

@mvdende:Het advies blijft bij klachten thuis blijven en laten testen. Dat wil dus zeggen dat wanneer je klachten hebt zoals koorts, verkoudheid en benauwd je thuis moet blijven.
Toen ik woensdag me niet lekker voelde ben ik thuis gebleven. Omdat ik me niet goed voelde. Ook al moest ik nog wat dingen in de winkel halen.
Ik ben geen enkele winkel in geweest. Niet eerder tot ik de uitslag had.
Je kunt ook je klachten wegzetten onder chronische verkoudheid, hooikoorts of whatever. Maar zou jij het over je hart kunnen verkrijgen dat wanneer je het wegzet onder een verkoudheid of wat dan ook je toch positief blijkt te zijn en de ketting in beweging hebt gezet?(je besmet de ene en die persoon besmet weer de andere en ga zo maar door) Ik niet hoor.... ik heb daarnaast ook de mensen op de hoogte gebracht dat ik me zou laten testen(naaste collega, jobcoach)
Ik was gelukkig positief. En heb ze daarna weer gecontact dat het negatief was.
Mijn les is ook geweest dat ik op zijn minst voor meerdere dagen eten in huis moet hebben. Al is het maar brood en soep. Zodat ik niet gelijk afhankelijk moet zijn. Gelukkig heb ik mijn ouders die boodschappen voor mij hebben gedaan.

Ik zou in jouw geval contact leggen met een wijkcentrum of het rode kruis. Die weten vast wel mensen die je kunnen helpen mocht je ooit nog eens in deze situatie terecht komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 20:15 



 
Profiel   

purny schreef
@mvdende:Het advies blijft bij klachten thuis blijven en laten testen. Dat wil dus zeggen dat wanneer je klachten hebt zoals koorts, verkoudheid en benauwd je thuis moet blijven.
Toen ik woensdag me niet lekker voelde ben ik thuis gebleven. Omdat ik me niet goed voelde. Ook al moest ik nog wat dingen in de winkel halen.
Ik ben geen enkele winkel in geweest. Niet eerder tot ik de uitslag had.
Je kunt ook je klachten wegzetten onder chronische verkoudheid, hooikoorts of whatever. Maar zou jij het over je hart kunnen verkrijgen dat wanneer je het wegzet onder een verkoudheid of wat dan ook je toch positief blijkt te zijn en de ketting in beweging hebt gezet?(je besmet de ene en die persoon besmet weer de andere en ga zo maar door) Ik niet hoor.... ik heb daarnaast ook de mensen op de hoogte gebracht dat ik me zou laten testen(naaste collega, jobcoach)
Ik was gelukkig positief. En heb ze daarna weer gecontact dat het negatief was.
Mijn les is ook geweest dat ik op zijn minst voor meerdere dagen eten in huis moet hebben. Al is het maar brood en soep. Zodat ik niet gelijk afhankelijk moet zijn. Gelukkig heb ik mijn ouders die boodschappen voor mij hebben gedaan.

Ik zou in jouw geval contact leggen met een wijkcentrum of het rode kruis. Die weten vast wel mensen die je kunnen helpen mocht je ooit nog eens in deze situatie terecht komen



Ik heb het toch over ná corona!?

Dat het voorlopig thuisblijven en testen is, dat weet ik!

Maar ik hoop dat ná corona (Dus over 5 jaar ofzo) we niet met zn alle panish gaan doen over een verkoudheid/griep.

Daar heb ik weinig trek in eerlijk gezegd. Om dan om de "normale groepjes en verkoudheden" in quarantaine te moeten....

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 20:30 



 
Profiel   

Mvdende:
Ik heb het ook over een situatie als waarin je de vorige keer zat dat dat nog in coronatijd kan gebeuren. Want we zijn er echt nog niet vanaf

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 07:14 



 
Profiel   

mvdende schreef
purny schreef
@mvdende:Het advies blijft bij klachten thuis blijven en laten testen. Dat wil dus zeggen dat wanneer je klachten hebt zoals koorts, verkoudheid en benauwd je thuis moet blijven.
Toen ik woensdag me niet lekker voelde ben ik thuis gebleven. Omdat ik me niet goed voelde. Ook al moest ik nog wat dingen in de winkel halen.
Ik ben geen enkele winkel in geweest. Niet eerder tot ik de uitslag had.
Je kunt ook je klachten wegzetten onder chronische verkoudheid, hooikoorts of whatever. Maar zou jij het over je hart kunnen verkrijgen dat wanneer je het wegzet onder een verkoudheid of wat dan ook je toch positief blijkt te zijn en de ketting in beweging hebt gezet?(je besmet de ene en die persoon besmet weer de andere en ga zo maar door) Ik niet hoor.... ik heb daarnaast ook de mensen op de hoogte gebracht dat ik me zou laten testen(naaste collega, jobcoach)
Ik was gelukkig positief. En heb ze daarna weer gecontact dat het negatief was.
Mijn les is ook geweest dat ik op zijn minst voor meerdere dagen eten in huis moet hebben. Al is het maar brood en soep. Zodat ik niet gelijk afhankelijk moet zijn. Gelukkig heb ik mijn ouders die boodschappen voor mij hebben gedaan.

Ik zou in jouw geval contact leggen met een wijkcentrum of het rode kruis. Die weten vast wel mensen die je kunnen helpen mocht je ooit nog eens in deze situatie terecht komen



Ik heb het toch over ná corona!?

Dat het voorlopig thuisblijven en testen is, dat weet ik!

Maar ik hoop dat ná corona (Dus over 5 jaar ofzo) we niet met zn alle panish gaan doen over een verkoudheid/griep.

Daar heb ik weinig trek in eerlijk gezegd. Om dan om de "normale groepjes en verkoudheden" in quarantaine te moeten....


Na corona (als dat als zodanig bestaat) kan ik me voorstellen dat quarantaine voor een gewone griep wat overdreven voelt. Maar het is natuurlijk veel efficiënter als iemand dan even een weekje thuis werkt en zijn sociale contacten beperkt. Ziekteverzuim is namelijk een behoorlijke kostenpost voor de economie.
Daarnaast is het ook niet echt fijn als collega dat je onvermijdelijk wordt aangestoken.
Dus ik zou het wel waarderen als mensen van de corona pandemie leren en ook wat hygiënischer willen omgaan met andere besmettelijke virussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 08:10 



 
Profiel   

Pindabear schreef
@FrNo; precies

Bij ons mogen er ook maar 8 klanten in de winkel omdat wij maar een kleine winkel zijn.
Ik hou ook mijn hart vast als er een mondkapjes plicht komt. Wij dragen ze wel in de winkel en gelukkig de meeste klanten ook. Maar er zijn er genoeg die het niet doen. Het is bij ons ook nog gewoon een dringend advies, maar ik weet dat er ook vaste klanten van ons het gaan weigeren als de plicht er wel komt. En je wilt natuurlijk ook geen klanten verliezen, maar we hebben ons natuurlijk ook aan de regels te houden. We zitten niet te wachten op boetes of nog erger dat je je winkel moet sluiten omdat je je niet aan de regels houd.


We hebben ze kort verplicht gehad maar dat is er weer af voor de veiligheid van de medewerkers. Iemand vond het bijvoorbeeld nodig om mandjes naar een meisje van 17 jaar te gooien :+ . Het is niet heel geslaagd, sommige mensen worden echt agressief.

Ik ben het wel eens met Nikass trouwens, ik heb in het ziekenhuis gelegen met een simpel Rhino virus en er zijn veel andere mensen die echt ziek kunnen worden van een regulier virusje. Er komen ook wel kankerpatienten shoppen of mensen met een immuunziekte. Op je werk is het handiger als je een paar dagen thuis blijft met je verkoudheid of griep dan dat je alle andere medewerkers aan gaat steken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 17:59 



 
Profiel   

Lepeltje schreef
Pindabear schreef
@FrNo; precies

Bij ons mogen er ook maar 8 klanten in de winkel omdat wij maar een kleine winkel zijn.
Ik hou ook mijn hart vast als er een mondkapjes plicht komt. Wij dragen ze wel in de winkel en gelukkig de meeste klanten ook. Maar er zijn er genoeg die het niet doen. Het is bij ons ook nog gewoon een dringend advies, maar ik weet dat er ook vaste klanten van ons het gaan weigeren als de plicht er wel komt. En je wilt natuurlijk ook geen klanten verliezen, maar we hebben ons natuurlijk ook aan de regels te houden. We zitten niet te wachten op boetes of nog erger dat je je winkel moet sluiten omdat je je niet aan de regels houd.


We hebben ze kort verplicht gehad maar dat is er weer af voor de veiligheid van de medewerkers. Iemand vond het bijvoorbeeld nodig om mandjes naar een meisje van 17 jaar te gooien :+ . Het is niet heel geslaagd, sommige mensen worden echt agressief.

Ik ben het wel eens met Nikass trouwens, ik heb in het ziekenhuis gelegen met een simpel Rhino virus en er zijn veel andere mensen die echt ziek kunnen worden van een regulier virusje. Er komen ook wel kankerpatienten shoppen of mensen met een immuunziekte. Op je werk is het handiger als je een paar dagen thuis blijft met je verkoudheid of griep dan dat je alle andere medewerkers aan gaat steken.


Pfff.. dat zal nog wat worden als de mondkapjes echt verplicht gaan worden.
Ik kan me echt zo kwaad maken om die mensen die dan zo agressief reageren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 17:47 



 
Profiel   

Nou ja, die komen in ieder geval niet zo hard aan als mandjes.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 22:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 21 van de 21 [ 512 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen