Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

De donkerste kant van corona

 
Profiel   

Mazida, dit is toch totaal algemeen wat ze plaatst. Misschien was het wel een man en geen vrouw.
Ik kan er in ieder geval niets aan herleiden.

TS, fijn om te lezen. Klinkt gek maar het inside beeld van het laatste stukje lezen is voor mij iets wat aangrijpt maar ook nog meer staaft waar ik voor sta: hou je aan die maatregelen.

Ontzettend veel respect voor een ieder die dit werk doet en hier mee te maken krijgt. Euthenasie is vreselijk heftig, voor iedereen die er bij betrokken is. Het lijkt mij de moeilijkste keuze als arts om te maken, je wilt niets liever dan behandelen en genezen natuurlijk maar soms houdt het op. Knuff!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 14:21 



 
Profiel   

Mazida schreef
Heb enorm respect voor je werk, maar ik vraag me of je zulke dingen online mag zetten. Zulke gegevens als je nu deelt vallen toch onder het medisch beroepsgeheim? Ik zou als naaste niet blij zijn als ik dit zo online zou aantreffen...



Genoeg mensen in de zorg die bloggen over hun werk hoor, is er totaal niet af te leiden over wie het gaat dus kan prima vind ik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 14:25 



 
Profiel   

Mazida schreef
Heb enorm respect voor je werk, maar ik vraag me of je zulke dingen online mag zetten. Zulke gegevens als je nu deelt vallen toch onder het medisch beroepsgeheim? Ik zou als naaste niet blij zijn als ik dit zo online zou aantreffen...

Indien de patiënt niet herkenbaar is (en dat is deze niet.) schend ze haar beroepsgeheim niet. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 14:25 



 
Profiel   

Heel herkenbaar, ik werk in de eerstelijns zorg en de spoedzorg en wij brengen deze mensen bij jullie, ik heb er ook al heel veel gezien en ook heel veel in heel korte tijd enorm zien aftakelen.
Ik kan het meestal loslaten maar ben er ook weleens een dag naar van als ik gewerkt heb.

Respect ook voor jou (en voor alle andere collega's), geen makkelijke start voor je zo en alle lof dat je aan het verzoek van de familie hebt voldaan _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 14:27 



 
Profiel   

Ik vind het heel goed dat je dit deelt. Het maakt bewust.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 14:28 



 
Profiel   

Jeetje, dat is heftig! Helemaal als het je 4e week als arts is. Dan is nog alles vrij 'nieuw' ondanks dat je al zolang met de opleiding bezig bent. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 14:32 



 
Profiel   

Jeetje, wat verschrikkelijkom mee te maken. Ik dacht alleen - en ik ben hier totaal niet van op de hoogte, dus corrigeer mij vooral - dat er een heel traject aan voorafgaat voor euthanasie überhaupt mag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 14:56 



 
Profiel   

Dit is geen euthanasie, maar palliatieve sedatie (foutief ook wel passieve euthanasie genoemd). Palliatieve sedatie hoeft niet door de euthanasie-molen, omdat de patient uiteindelijk onder die sedatie uit zichzelf overlijdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 15:06 



 
Profiel   

@Blacky94 ook jij veel succes op je werk, alle lieve woorden in dit topic zijn ook voor jou en alle andere collega’s!
@culaccino: veel sterkte voor je vriend, ook erg heftig om het op die manier mee te maken. Hopelijk herstelt hij verder, mooie verhalen van mensen die het ziekenhuis weer uit wandelen zijn er gelukkig ook veel!
@ Mazida: ik heb via pb geantwoord maar het antwoord is ook al door anderen gegeven zie ik nu.
@Polly: ook jij en je team veel sterkte, het is fijn dat we het met zoveel mensen samen kunnen doen.
@mylittlejoy: het klopt dat de patiënte om euthanasie vroeg maar dit is inderdaad niet mogelijk op zo’n moment, niet helemaal duidelijk verwoord in mijn openingspost misschien. We hebben een slaapmiddel gegeven zodat ze op een natuurlijke manier kon overlijden, echter zonder dit bewust mee te hoeven maken. Zoals Ibbel ook zegt.
Al de rest wil ik heel erg bedanken voor de fijne reacties, het doet mij heel erg goed en ik hoop dat andere zorgverleners die meelezen en ongetwijfeld hetzelfde meemaken weten dat de lieve woorden ook voor hun bedoeld zijn <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 18:17 



 
Profiel   

Goh, dit zou over de oma van mijn man kunnen gaan. Topfitte vrouw van 82, had zelfs nog verschillende schoonmaak adressen waar ze werkte. Kreeg corona en belandde in het ziekenhuis. Werd zo misselijk en beroerd en voelde zich zo eenzaam dat ze uiteindelijk "klaar" was met leven. Helaas vorige week overleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 18:22 



 
Profiel   

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar respect. :(:) :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 19:17 



 
Profiel   

Lijkt me geen leuke tijd om je artsen carrière in te beginnen.

Hou vol ! :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 19:37 



 
Profiel   

Deze tijd is inderdaad enorm moeilijk voor (beginnende) artsen. Een vriendinnetje van mij vertelde over haar zusje die als arts in een verpleegtehuis werkt en in korte tijd al 45 cliënten had verloren aan Covid. Ze zat er even doorheen, natuurlijk hoort het overlijden van patiënten bij het werk in een verpleegtehuis, maar momenteel is het echt buiten proportie..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 22:37 



 
Profiel   

Pfoeh heavy. Een paar jaar geleden liep ik een dag mee met een beroep waar het soms ook draait om leven of dood. Je verhaal bracht mij even terug naar die dag. De medewerker bij wie ik meeliep had in de eerste werkweken veel heftige momenten. Meer als 'normaal', in hoeverre je zoiets al normaal mag noemen.

Pas alsjeblieft een beetje op jezelf. Je eerste weken zijn heftiger dan zou mogen, en ook al help je iemand met zijn/haar laatste wens. Het zal niet wennen. Gelukkig maar, want ook jij bent mens. <3 PB staat altijd open voor jou en andere personen die dit berichtje lezen en hun ei kwijt moeten.


Ik hoop dat jou berichtje ook meer bewustzijn creeërt. Al is het maar 1 persoon die het coronavirus serieuzer gaat nemen, dan zijn we al 1 stap verder!

Matheno schreef
Goh, dit zou over de oma van mijn man kunnen gaan. Topfitte vrouw van 82, had zelfs nog verschillende schoonmaak adressen waar ze werkte. Kreeg corona en belandde in het ziekenhuis. Werd zo misselijk en beroerd en voelde zich zo eenzaam dat ze uiteindelijk "klaar" was met leven. Helaas vorige week overleden.

:(:) Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 22:59 



 
Profiel   

Wat ontzettend heftig moet dit zijn voor jou. Wat goed dat je erover wil en kan praten. Zorg goed voor jezelf en zorgt ervoor dat je kan luchten, met collega's of met vreemden (hier).

Ik ben blij dat je je werk doet en dat je luistert naar je patiënten. Dat je hulp hebt ingeschakeld waar je nodig vond. Dat je ook de familie erbij betrekt. Dat deze patiënt, niet langer heeft geleden dan diegene zelf wilde.
Ik ben blij dat je er bent. En ik wens jou (en je collega's) heel veel kracht en wijsheid toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 23:20 



 
Profiel   

Goed dat je dit deelt. Er zijn zoveel mensen die liever hun ogen hiervoor sluiten, maar het is wel de realiteit. Veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 23:29 



 
Profiel   

Goed dat je dit even ventileert, zo'n intens begin van je carrière is heel heftig en hopelijk maakt het mensen meer bewust van hoe erg die corona kan zijn. Ik heb heel veel respect voor iedereen die werkt in de zorg, dat had ik al maar door die corona besef ik me nog meer hoe belangrijk jullie zijn en de risico's die jullie lopen niet te vergeten! Heel veel kracht toegewenst voor iedere verpleegkundige, arts, zorgbeleider etc. en ik hoop heel hard dat de cijfers gauw gaan dalen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 23:37 



 
Profiel   

Jeetje, respect voor het delen van dit verhaal. Respect voor de keuzes die je moet maken als beginnend arts. Je had je de start van je carriere waarschijnlijk aders voorgesteld. Ik kan er helaas over mee praten. Ook aan het worstelen in het ziekenhuis om alle patiënten hun zorg te kunnen bieden (als vpk dan). En dan valt het bij mij in de provincie qua aantallen nog wel mee.

Des te meer deed het mij pijn dat ik bijvoorbeeld vanavond weer via snapchat berichtjes kreeg van mensen die met groepen bij elkaar zitten bier te drinken. Als je hier iets van zegt dan laat je je beïnvloeden door de regering, angstcultuur, niet aanstellen, enz. Je zou deze mensen eigenlijk zo graag een keer in levende lijve laten meemaken.. Het is oprecht niet leuk wat er allemaal gebeurt.

Daarnaast rondom het ziekenhuis ontzettend veel vuurwerk afgestoken. Kennelijk door mensen die hierbij geen risico gelopen. Deze mensen lopen geen extra risico om voor (nog meer) werkdruk op de SEH te zorgen.

Dan wordt er gezegd; jullie krijgen toch 1000 euro? Jep, en een (dreigende) burnout ervoor terug. Ik vraag me af wat je liever hebt.

Desalniettemin; TS, zet 'm op de komende periode! You're gonna rock this!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 00:37 



 
Profiel   

Wat fijn dat je dit verhaal deelt. Naast dat ik het heel mooi vind dat je al het andere opzij hebt gezet qua eigen mening over het verzoek of hoe het volgens de regeltjes zou moeten, je echt naar de patiënt en diens naasten hebt geluisterd. Knap, moedig, dapper en heel heel veel liefde gaat daar achter schuil.

Dan te bedenken dat ik laatst in de winkel een persoon had staan die aan het verkondigen was dat Corona door een sekte was bedacht, niet bestond, alle “professoren” die de politiek diende geen echte professors waren oh en dat natuurlijk de nieuwe wereld politiek aan de touwtjes trok en alles onzin was. Kan me daar dan zo boos om maken. Ze negeren gewoon het leed dat overal speelt omdat ze graag “vrije mensen” willen zijn. Blegh. Verplicht meehelpen in het ziekenhuis (niet dat je dat moet willen hoor) zou misschien de ogen eens openen,

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 01:43 



 
Profiel   

Heftig.
Ik heb veel respect voor je, en je collega's.
Dit is geen leuke start om te beginnen met werken als arts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 05:42 



 
Profiel   

Matheno schreef
Goh, dit zou over de oma van mijn man kunnen gaan. Topfitte vrouw van 82, had zelfs nog verschillende schoonmaak adressen waar ze werkte. Kreeg corona en belandde in het ziekenhuis. Werd zo misselijk en beroerd en voelde zich zo eenzaam dat ze uiteindelijk "klaar" was met leven. Helaas vorige week overleden.


Dat zou toeval zijn.
Heel veel sterkte. :*


Ts: repect voor het werk wat je doet!
Goed dat je het van je af schrijft.
_/-\o_
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 06:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen