Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 00:41

Bloodymary schreef:
Mindim schreef:

Sommige restaurants doen het prima met bezorgen, afhalen en andere creativiteit en is het verschil niet zo een grote als jij nu noemt. Dus dat het standaard bagger gaat bij alle restaurants, nee ik geloof van niet.

Haha, ik hoop echt dat je nu een grapje maakt. Ik denk dat dat lijkt en dat je je vergist omdat je ziet dat het er druk is. Een paar uurtjes afhalen weegt echt niet op tegen avondvullende diners met flessen wijn, uitgebreide lunches etc. Of een brasserie/lunchroom in een winkelcentrum die de hele dag door koffie met gebak verkoopt. Ik zie de cijfers van verschillende restaurants, tja als jij het niet gelooft jammer dan. Het is niet altijd zoals het lijkt en vaak is het heel makkelijk om van de zijlijn een oordeel te vellen.

Eh nee, ik heb het niet vanaf de zijlijn, fijn dat je daar gelijk van uit gaat. Tuurlijk zal jouw theorie voor vele restaurants gelden, maar ook voor een deel niet. En dan zeg ik niet dat ze meer draaien dan anders, maar dat het verschil zo groot is als jij noemt, gaat echt niet altijd op.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 00:42

Arabesk schreef:
Heel vervelend, maar raap jezelf bij elkaar en kiezen op elkaar. Er is toch geen andere keuze.


En soms kan "huilie huilie" daar ontzettend bij helpen tot je weer in staat bent je op te rapen.
Ik vind "anderen hebbrn het slechter" zo'n dooddoener he. Dan mag er maar 1 persoon op de wereld klagen. Zo werkt het niet.

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 09:37

Toch begrijp ik wel wat Arabesk zegt.
Zeker een keer huilie doen is wel eens fijn hoor, daar geef ik je zeker gelijk in. :j

Maar er zijn mensen die dat niet een keer doen, maar altijd.
En over welke zaken is het dan; de enorme luxe dingen dat ze huilie over doen. Zoals uiteten, vakantie, feesten, enz.
En dat zijn juist de mensen nog met een baan, met een relatie/gezin, dus waar voor een groot deel het leven gewoon door gaat.
Dus niet een eenzaam persoon in een klein flatje zonder werk of de restauranthouder die zijn bedrijf waar hij zijn hart en ziel jaren instopte ten onder zag gaan.

En dan kan een keer relativeren met, nou het is balen, maar eigenlijk gaat het hier zo slecht nog niet, vaak beter zijn dan het huilie huilie.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 09:43

Ik zie niemand huilen hier
Zie wel de impact die het op mensen maakt en dat het best moeilijk is af en toe
Om er nu met zo een gestrekt been in te gaan vind ik not done
Iedereen ondervindt probemen op het moment
Voor iedereen is het leven 180graden gedraaid
Moeders met kinderen thuis, ouderen, jongeren noem maar op
Zelf met relatie raak je met zijn 2en af en toe op elkaar uitgekeken na maanden 24 uur bij elkaar terwijl je normaal een actief leven hebt...

Dus stop eens met het veroordelen van anderen niet iederen kan zich makkelijk in deze tijd bedenken of er wel een eind komt enz..
Laatst bijgewerkt door Echwel op 17-01-21 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 09:43

Thioro, ja per miljoen accumulatief.
Als je dagcijfers gaat zitten vergelijken gaat het nergens over, ook 14-dagen gemiddelden zijn maar een momemt opname.
Welke maatregelen nou echt zinvol zijn is nog altijd niet echt duidelijk. Wij zijn van 10.000 per dag in november naar nu 2000 per dag gegaan en het enige wat anders is, is dat de horeca dicht is. In andere landen gaat alles op slot voor een vergelijkbare daling.
Ik denk dat we nu goed het effect van scholen kunnen gaan zien aangezien NL en CH vanaf morgen vergelijkbare maatregelen hebben maar wij wel de scholen open hebben.

Wat ik trouwens weer hoofdschuddend heb gelezen is dat een Amerikaan die positief getest was gewoon naar Australie mocht afreizen voor tennis omdat hij al een maand of 3 positief test en ze besloten hadden dat hij niet infectieus is. Gewoon even een risicovolle uitzondering maken voor een beetje een balletje over slaan -O-
Als Australische bevolking zou ik daar woest over zijn denk ik, die hebben echt maanden opgesloten gezeten.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 17-01-21 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 09:48

Echwel schreef:
Ik zie niemand huilen hier
Zie wel de impact die het op mensen maakt en dat het best moeilijk is af en toe
Om er nu met zo een gestrekt been in te gaan vind ik not done
Iedereen ondervindt probemen op het moment
Voor iedereen is het leven 180graden gedraaid
Moeders met kinderen thuis, ouderen, jongeren noem maar op
Zelf met relatie raak je met zijn 2en af en toe op elkaar uitgekeken na maanden 24 uur bij elkaar terwijl je normaal een actief leven hebt...

Dus stop eens met het veroordelen van anderen niet iederen kan zich makkelijk in deze tijd bedenken of er wel een eind komt enz..

Ik heb het persoonlijk niet over iemand hier op bokt.

Natuurlijk is het wel eens balen, zeer zeker.
Maar als je dan kijkt wat voor een lock down gehad hebben is dat praktisch niets.
We mochten nog naar buiten, nu nog steeds, wandelen en fietsen, zelfs van de zomer weer op een terras.
Alle winkels zijn open geweest.
Nu moeten we weer een pas terug doen, maar in de winter was dat gewoon wel te verwachten.

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 09:53

Doe gewoon zoals ik ieder jaar doe. En dat is zorgen dat ik al geen griep/longontsteking krijg. En ja woon op een flat van iets meer dan 50 vierkante meter. Maar daarom vorig jaar naar grotere moestuin gegaan wat mijn paradijsje is (227,5 vierkante meter ongeveer).

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:00

Misschien moeten we gewoon wat meer respect hebben voor hoe anderen zich voelen ongeacht of ze in jou ogen wel of niet zouden moeten klagen. Dat pietje zich in zijn appartementje van 50m2 alleen prima vermaakt wil niet zeggen dat er voor de moeder een gezin met 3 kinderen met een lekkere tuin in een woonwijk niets te klagen is.

Zo zie ik ook veel discussie tussen ouders over het al dan niet gebruik maken van noodopvang. Je weet gewoon niet altijd wat er speelt achter de voordeur en ik snap dat er misschien wat (bij gebrek aan een beter woord) jaloezie meespeelt, maar je kan het ouders die voldoen aan de richtlijnen en gebruik maken van noodopvang niet kwalijk nemen als ze dat moeten doen. Of misschien is het kind met een achterstand, of is het in een gezin niet zo gezellig als het lijkt.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:02

Oma zei altijd al
Ieder huisje heeft zijn kruisje.

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:10

Zeker zonnebloem, maar omdenken kan denk ik wel voor verschillende mensen goed zijn.
Voor zichzelf om de tijd fijner door te komen :knuffel:
Dat is meer wat ik ermee bedoel.

je kan zeggen wat is het toch k.t dat ik dit en dat niet meer kan. -:(-
Of denken, wat fijn dat we nog wel buiten mogen, fijn dat we nog mogen wandelen, fijn dat ik nog een baan heb al is het thuis, fijn dat ik nog eten af kan halen bij een restaurant, enz.
Natuurlijk mag iedereen eens de balen hebben, maar het leven word in je hoofd niet gezelliger als men blijft hangen in wat niet mag. En het verander niets aan de situatie corona, daar hebben we geen invloed op, ook niet wat onze regering beslist, dus beter maar het beste er van maken.

Voor mij hoeft niemand het te doen, maar voor zichzelf :knuffel:

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:13

Van mij mag iedereen klagen en zeuren, misschien lucht het op of misschien krijgen ze dan hulp. Het kan soms al helpen dat je leest dat je niet de enige bent zoals wanneer je eenzaam bent.

Ik vind dat je situaties niet kunt vergelijken. De regels kunnen voor iedereen hetzelfde zijn, hoe men zich daarbij voelt niet. Sommige mensen zullen ondanks het vaccin het gevoel van uitzichtloosheid hebben en of het dan oorlog is of niet, dat kan voor mensen betekenen dat het niet lukt om zichzelf even weer bij elkaar te rapen.

tienus63

Berichten: 12078
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:32


pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:32

Als ik vind dat ik het zwaar heb luister ik hier vaak naar en dan moet ik zo lachen en gaat het gelijk een stuk beter. Dus voor ons allemaal om even te lachen


Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:34

Afgelopen week in de auto in spits opeens een huilbui ( en nee dat is geen handig moment :+ ) gelukkig veilig thuisgekomen.

Ik schiet er weinig mee op, maar het helpt wel om daarna tegen mezelf te zeggen “ Klaar en weer door, want er zijn altijd nog wel weer positieve dingetjes te vinden “

Ik mis alleen écht een echte knuffel. Dat zou zo fijn zijn...

mag
Berichten: 1603
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:42

GGD doet een test met sneltesters voor thuis. Je wordt getest in de teststraat en krijgt dan een sneltester voor thuis mee. Binnen 15 minuten heb je de uitslag. De test van de teststraat is wel leidend.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:44

Ik vind vooral dat men enorm verhard is naar elkaar, waarschijnlijk uit een vorm van zelfbescherming.
Zo was er iemand met een evenementenbedrijf dat al het personeel moest ontslaan en nu zoveel schulden had dat hij zelfs niet een zomaar failissemment aan kon vragen. Deze deed zijn verhaal in de krant en vervolgens kwam er allemaal kommentaar op dat hij niet zo moest zijken want het is je eigen schuld als je geen echt vak geleerd hebt of niet creatiever kon zijn etc etc.

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:45

pien_2010 schreef:
Als ik vind dat ik het zwaar heb luister ik hier vaak naar en dan moet ik zo lachen en gaat het gelijk een stuk beter. Dus voor ons allemaal om even te lachen

[ Video ]

Die helpt altijd

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:49

Zo hard zijn mensen altijd voor bepaalde delen van de samenleving... Nu is het zichtbaarder, maar zulke opmerkingen komen in normale omstandigheden al vaak naar voren. Mensen kunnen gewoon heel gemeen zijn, vooral op internet.

Ik krijg normaal af en toe al van die opmerkingen, het enige verschil is dat de opmerkingen nu zijn dat ik er geen last van kan hebben, want ik zit altijd al veel thuis en alleen dus ik mag niks zeggen. :+

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:57

Het is een soort struisvogel gedrag denk ik om je eigen welzijn te verdedigen ipv te erkennen dat er ongelijkheid en onrecht is.
Net als mensen die roepen dat het goed is dat al die kleine horeca over de kop gaat omdat er toch te veel was. Die verliezen daarmee uit het oog dat dit uitgerekend meestal al families zijn die maar net het hoofd boven water konden houden.
Wij bestellen zelden eten, maar toen ik dat 2 weken terug wilde doen kwam ik erachter dat 2 van onze favorieten niet meer bestaan, daar werd ik wel even triest van. Niet vanwege het eten maar de mensen die erachter stonden.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:01

Sizzle schreef:
Het is een soort struisvogel gedrag denk ik om je eigen welzijn te verdedigen ipv te erkennen dat er ongelijkheid en onrecht is.
Net als mensen die roepen dat het goed is dat al die kleine horeca over de kop gaat omdat er toch te veel was. Die verliezen daarmee uit het oog dat dit uitgerekend meestal al families zijn die maar net het hoofd boven water konden houden.
Wij bestellen zelden eten, maar toen ik dat 2 weken terug wilde doen kwam ik erachter dat 2 van onze favorieten niet meer bestaan, daar werd ik wel even triest van. Niet vanwege het eten maar de mensen die erachter stonden.

Doe daarbij verdriet machteloosheid en noem maar op.
Tuurlijk kun je zeggen voor mij veranderd er niet veel, maar voor legio andere mensen wel en dat is heel heel verdrietig

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:06

Wij hebben zelfs oprecht een goed en fijn jaar achter de rug, dat durf ik haast niet eens te zeggen als iemand er naar vraagt omdat je niet weet hoe diegene er zelf voor staat. Net zo goed heeft diegene dit jaar zijn ouders en werk verloren en moet noodgedwongen ook nog het huis verkopen of zo.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:06

Het is ook wel heel erg van deze tijd om met al je (kleine of grote) leed te koop te lopen, al je (first world) problemen openbaar te gooien. Generaties voor ons zijn volgens mij veel meer opgegroeid met een "lijden doe je maar in stilte"/"vuile was hang je niet buiten" mentaliteit.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:10

Is dat goed of slecht?
Overigens vind ik dingen als je hele bedrijf moeten opdoeken waar je al 20 jaar je hart en ziel in gestopt hebt niet echt een first-world problem. Dat kan het begin van het einde zijn voor iemand.

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:12

DuoPenotti schreef:
Toch begrijp ik wel wat Arabesk zegt.
Zeker een keer huilie doen is wel eens fijn hoor, daar geef ik je zeker gelijk in. :j

Maar er zijn mensen die dat niet een keer doen, maar altijd.
En over welke zaken is het dan; de enorme luxe dingen dat ze huilie over doen. Zoals uiteten, vakantie, feesten, enz.
En dat zijn juist de mensen nog met een baan, met een relatie/gezin, dus waar voor een groot deel het leven gewoon door gaat.
Dus niet een eenzaam persoon in een klein flatje zonder werk of de restauranthouder die zijn bedrijf waar hij zijn hart en ziel jaren instopte ten onder zag gaan.

En dan kan een keer relativeren met, nou het is balen, maar eigenlijk gaat het hier zo slecht nog niet, vaak beter zijn dan het huilie huilie.


Eens. Soms betrap ik mezelf erop dat ik ook klaag over die luxe dingen. Niet naar de winkels kunnen, misschien weer geen vakantie dit jaar, niet uit eten kunnen....
En dan ga ik bewust denken aan de dingen die ik nog wel heb, een huis en een baan en gezondheid van mij en naasten. En dan ben ik daar weer dankbaar voor en heb ik mijn mindset weer wat om kunnen buigen.
Blijven hangen in klagen en huilie huilie werkt niet en ga je je niet beter door voelen.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:14

oomens schreef:
Het is ook wel heel erg van deze tijd om met al je (kleine of grote) leed te koop te lopen, al je (first world) problemen openbaar te gooien. Generaties voor ons zijn volgens mij veel meer opgegroeid met een "lijden doe je maar in stilte"/"vuile was hang je niet buiten" mentaliteit.

Dit vraag ik mij af. Ik vind dit een online fenomeen. Verder als jij bedrijf kwijtraakt en jou financiële zekerheid lijkt het mij niet gek dat je dan je mond open trekt

Maar van mensen die roepen dat al het andere leed veel groter is maakt mij wel een beetje boos. Je kan niet oordelen over iemand zijn (psychische) gestel, hoe moeilijk voor te stellen ook. Het is niet direct een middelvinger naar de zorg als je twijfels hebt over bepaalde maatregelen die bijv. Jou onderneming raken of jou raken.

Verder werd er gesproken over andere landen. Op de nos blog mensen uit Parijs die hun mening geven over de avondklok en niet allen positief zijn en een flink protest in Wenen.