Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:14

Maar echwel, ook voor mensen waar het minder voor verandert kan het zwaar zijn. Ik vind het hele oordelen over hoe iemand anders het moet ervaren gewoon achterlijk. Of juist zoals sizzle aangeeft, goed jaar maar niet durven te zeggen of niet willen. Aan de ene kant heel mooi dat je niemand probeert te 'kwetsen' maar ik vind dat toch ook weer niet de bedoeling. Juist jammer.

Kijk, ik kan best geïrriteerd raken als mensen denken dat maatregelen zijn om te pesten en zich er niet aan willen houden. Je mag er van balen natuurlijk, dat doe ik ook. En dat schrijf ik ook echt wel, alleen is het niet om mensen te pesten.

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:17

Maar dat geef ik toch ook aan dat verdriet en machteloos voelen er ook bij hoort
Of het nou veel.of weinig veranderd dat is voor iedereen persoonlijk
En zeggen kijk die heeft het zwaarder werkt niet als je zelf op dat moment het niet ziet zitten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:23

Dat ben ik met je eens Suzanne, en dat is ook mijn instelling doorgaans. Maar het is juist zo fijn om hier wel een plek te hebben om even je beklag te doen. Door een heel aantal reacties hier voel ik me niet langer vrij om dat te doen. En dat vind ik jammer. Merk dat ik met alles wat er om me heen gebeurt dat er even heel slecht bij kan hebben. Dus ik ga het topic voorlopig even ontstippen.

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:28

Echwel schreef:
Maar dat geef ik toch ook aan dat verdriet en machteloos voelen er ook bij hoort
Of het nou veel.of weinig veranderd dat is voor iedereen persoonlijk
En zeggen kijk die heeft het zwaarder werkt niet als je zelf op dat moment het niet ziet zitten.


Nee, eens inderdaad :j Ook dat je niet voor een ander kan oordelen als je niet in die situatie zit.

Soms moet je iemand gewoon laten klagen ipv meteen aangeven dat ze blij moeten zijn met dit en dat. Een gevoel negeren zorgt er niet voor dat iemand zich beter gaat voelen. Zoals ik aangaf kreeg ik altijd al aparte opmerkingen, maar nu zou ik me niet slecht mogen voelen omdat er minder veranderd is voor mij. :+

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:31

Sizzle schreef:
Het is een soort struisvogel gedrag denk ik om je eigen welzijn te verdedigen ipv te erkennen dat er ongelijkheid en onrecht is.
Net als mensen die roepen dat het goed is dat al die kleine horeca over de kop gaat omdat er toch te veel was. Die verliezen daarmee uit het oog dat dit uitgerekend meestal al families zijn die maar net het hoofd boven water konden houden.
Wij bestellen zelden eten, maar toen ik dat 2 weken terug wilde doen kwam ik erachter dat 2 van onze favorieten niet meer bestaan, daar werd ik wel even triest van. Niet vanwege het eten maar de mensen die erachter stonden.


De horeca hééft het slecht ja, roept ook heel hard en terecht, maar het geldt voor veel meer groepen nog erger. Legio kleine winkeltjes gewoon dicht, kleine fabrikanten van goederen die minder/niet verkopen, muzikanten, acteurs, zelfstandigen die privé les gaven. Denk aan muziekles en dergelijke. Mijn violiniste vriendin heeft nu bijna een jaar geen inkomen; niet minder maar NÚL. Dat is maar één voorbeeld van een sector. Hele groepen met NÚL inkomen.
Horeca is relatief niet zo slecht want nog íets omzet; de meeste bezinestations ervaren exáct hetzelfde als de horeca.

Het is rúk voor de overgrote meerderheid. Hier in het quarantaine-adres is de residente dame ook haar werk gehéél kwijt geraakt voorjaar 2020. Járen in geïnvesterred en.... WÉG! Gelukkig énige hulp van de overheid maar de investering in energie/tijd/geld is weg. Nu om aan het schakelen naar de kansen welke Brexit en Covid geven maar dat gaat niet vanzelf.
Nee, de horeca is echt niet de enige en helemaal niet het slechtste af.
Het is ramp voor veel meer mensen/sectoren.

Ander nieuws:
Hier is men volgens plan begonnen met de twééde enting *\o/*

In Madrid nog steeds veel sneeuw/koude en nu alarmfase door luchtvervuiling. Iedereen stookt als een wilde het huis warm en door de koude/geen wind blijft alles hangen.
Maakt de balanceeract nog lastiger; nu met toevoeging van beperkingen op autos/vrachtautos.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:36

Ineke2 schreef:
Afgelopen week in de auto in spits opeens een huilbui ( en nee dat is geen handig moment :+ ) gelukkig veilig thuisgekomen.

Ik schiet er weinig mee op, maar het helpt wel om daarna tegen mezelf te zeggen “ Klaar en weer door, want er zijn altijd nog wel weer positieve dingetjes te vinden “

Ik mis alleen écht een echte knuffel. Dat zou zo fijn zijn...

Zo heb ik het ook. Ff zwaar k.t en weer door.

Die echte knuffel, ik denk als je dat met bijvoorbeeld 1 vriendin doet het ook wel prima kan hoor.
Als het maar niet met veel mensen is. Als dat is wat je op de been houd.

De bedrijven die nu omvallen dat vind ik echt heel erg.
Begrijp de harde reacties daarop ook niet. Maar die zijn niet allen van nu, vind dat word vaak gedaan tegen ondernemers.

@Oomens, ik denk ook wel dat het een verschil is per generatie ja.

@SuzanneF. Precies dat.
Iedereen heeft nu (altijd) wel zijn rot dagen, maar leren eruit te komen helpt jezelf gewoon.
En ik begrijp dat het niet altijd gemakkelijk is. Maar het helpt jezelf.

@suzanH
Dat is natuurlijk niet de bedoeling :knuffel:

Sansevieria
Berichten: 4189
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:38

purny schreef:
Ja ga ff verder kijken, maar de plafoniëres waren daar goedkoop. Na het bezorgen dus niet meer :')

Het kleinere spul zit bij Ikea 2.99 bezorgkosten op, ik heb daar pas ook lampen besteld.

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:39

Sansevieria schreef:
purny schreef:
Ja ga ff verder kijken, maar de plafoniëres waren daar goedkoop. Na het bezorgen dus niet meer :')

Het kleinere spul zit bij Ikea 2.99 bezorgkosten op, ik heb daar pas ook lampen besteld.

Ik kan niet eens bestellen, hij geeft telkens aan dat t te druk is om bestellingen te verwerken. :')

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 15:47

Ik Twitterde op museumplein omdat ik las dat er een demonstratie was, er zijn ook echt veel mensen naartoe gekomen op de beelden te zien. Ik denk wel dat de politie nu snel gaat ingrijpen, staan waterkanonnen klaar.

Ik kijk het live op tv maar het lukt niet echt nog om het demonstratie te stoppen, ze zijn van het gras af, maar dat is ook alles.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 17:21

Oppakken en een enkeltje Noord-Korea geven. Eens kijken of ze Nederland dan nog een dictatuur vinden

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 17:33

Arabesk schreef:
Oppakken en een enkeltje Noord-Korea geven. Eens kijken of ze Nederland dan nog een dictatuur vinden


Ik ben niet pro deze demonstratie, en ze hadden gewoon met 500 man naar het Westerpark kunnen gaan. Maar... als je niet in Noord Korea woont mag je niet demonstreren? Forse uitspraak wel Arabesk. Zonder demonstraties had je nog steeds zonder stemrecht aan het aanrecht gestaan..

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 17:35

De 1 kan makkelijker het knopje omzetten dan de ander. Het is dan de kunst om iemand constructief te helpen ipv daarover te oordelen. Iedereen heeft een ander coping mechanisme. Dus je kan niet zomaar even zeggen dat hoe jij denkt en doet dat ook voor de ander werkt. Mooi dat dat knopje bij jou zo snel omgaat, denk dat menigeen dan jaloers is op dat knopje die zo snel kan switchen. Doel nu niet specifiek op iemand maar wel om te zeggen dat het soms niet zo makkelijk gaat.

Luister naar wat iemand nodig heeft, lees tussen de regels door en kijk naar wat iemand nodig heeft. Dat word heel veel vergeten in deze tijden lijkt het wel. We hoeven elkaar niet te overstemmen met wie het zwaarder heeft of wie erger getroffen word. Er voor elkaar zijn is volgens mij het belangrijkste. Niet het wedstrijdje relativeren of wie het ergste slachtoffer is. Want dan kun je bezig blijven en kun je altijd je gevoel wel blijven parkeren.

mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 17:38

Ik denk dat Arabesk valt over het feit dat bepaalde groepen nogal eens roepen dat we in een dictatuur/politiestaat leven.

_Cathalijne

Berichten: 856
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 17:46

Mooi gezegd Mellow!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:14

mysa schreef:
Ik denk dat Arabesk valt over het feit dat bepaalde groepen nogal eens roepen dat we in een dictatuur/politiestaat leven.


Ja gebaseerd op totale nonsens.

Niet elke demonstratie is oké. Pegida is ook niet oké. We hebben niks te danken aan dit soort flauwekul demonstraties.

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:22

Arabesk schreef:
Ja gebaseerd op totale nonsens.

Niet elke demonstratie is oké. Pegida is ook niet oké. We hebben niks te danken aan dit soort flauwekul demonstraties.


Of wij het wel of niet eens zijn met de inhoud van de demonstratie doet er niet toe, het recht om te demonstreren is er. Deze demonstratie was verplaatst naar het Westerpark en er mochten niet meer dan 500 bezoekers komen. Dat recht heeft de burgermeester. Maar of die demo gaat over Corona, BLM, pegida, abortus of wat dan ook doet er verder niet toe.

Zou mooi worden als er alleen nog maar gedemonstreerd mag worden voor onderwerpen waar iedereen het al mee eens is?

Sansevieria
Berichten: 4189
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:48

Nee, mbt demonstraties zou het mooi zijn als mensen eens hun gezond verstand gingen gebruiken!
En dat zag ik hier vandaag alweer een keer niet, helaas. Heeft niks met thema te maken.

Mellow schreef:
De 1 kan makkelijker het knopje omzetten dan de ander. Het is dan de kunst om iemand constructief te helpen ipv daarover te oordelen. Iedereen heeft een ander coping mechanisme. Dus je kan niet zomaar even zeggen dat hoe jij denkt en doet dat ook voor de ander werkt. Mooi dat dat knopje bij jou zo snel omgaat, denk dat menigeen dan jaloers is op dat knopje die zo snel kan switchen. Doel nu niet specifiek op iemand maar wel om te zeggen dat het soms niet zo makkelijk gaat.

Luister naar wat iemand nodig heeft, lees tussen de regels door en kijk naar wat iemand nodig heeft. Dat word heel veel vergeten in deze tijden lijkt het wel. We hoeven elkaar niet te overstemmen met wie het zwaarder heeft of wie erger getroffen word. Er voor elkaar zijn is volgens mij het belangrijkste. Niet het wedstrijdje relativeren of wie het ergste slachtoffer is. Want dan kun je bezig blijven en kun je altijd je gevoel wel blijven parkeren.

Precies dat...
Ja weet je, ik hou me ook elke week voor we hebben het nog relatief goed, allebeide een baan, fijn huis, onze honden. Maar er komt toch wel een keer even een moment dat je er doorheen zit.

Karl66

Berichten: 29735
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 19:14

Abiola schreef:
Arabesk schreef:
Ja gebaseerd op totale nonsens.

Niet elke demonstratie is oké. Pegida is ook niet oké. We hebben niks te danken aan dit soort flauwekul demonstraties.


Of wij het wel of niet eens zijn met de inhoud van de demonstratie doet er niet toe, het recht om te demonstreren is er. Deze demonstratie was verplaatst naar het Westerpark en er mochten niet meer dan 500 bezoekers komen. Dat recht heeft de burgermeester. Maar of die demo gaat over Corona, BLM, pegida, abortus of wat dan ook doet er verder niet toe.

Zou mooi worden als er alleen nog maar gedemonstreerd mag worden voor onderwerpen waar iedereen het al mee eens is?


Geen enkel recht is onbeperkt. In dit geval mochten ze met een beperkte groep in het Westerpark protesteren. Als je dan bewust met veel meer mensen naar het museumplein gaat, dan ben je je recht niet aan het uitoefenen, dan kies je er bewust voor om de grondrechten van je medeburgers met de voeten te treden. Namelijk het recht op gezondheid, waarvoor die lockdown noodzakelijk is. Het is dus totale onzin dat ze lopen te zeuren over hun recht op vrijheid van meningsuiting en vergadering, domweg omdat ze andermans grondrechten bewust weigeren te respecteren.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 19:21

Precies dat.
Dit was gewoon dom rellen.

Dammie

Berichten: 3317
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 19:22

Mellow schreef:
De 1 kan makkelijker het knopje omzetten dan de ander. Het is dan de kunst om iemand constructief te helpen ipv daarover te oordelen. Iedereen heeft een ander coping mechanisme. Dus je kan niet zomaar even zeggen dat hoe jij denkt en doet dat ook voor de ander werkt. Mooi dat dat knopje bij jou zo snel omgaat, denk dat menigeen dan jaloers is op dat knopje die zo snel kan switchen. Doel nu niet specifiek op iemand maar wel om te zeggen dat het soms niet zo makkelijk gaat.

Luister naar wat iemand nodig heeft, lees tussen de regels door en kijk naar wat iemand nodig heeft. Dat word heel veel vergeten in deze tijden lijkt het wel. We hoeven elkaar niet te overstemmen met wie het zwaarder heeft of wie erger getroffen word. Er voor elkaar zijn is volgens mij het belangrijkste. Niet het wedstrijdje relativeren of wie het ergste slachtoffer is. Want dan kun je bezig blijven en kun je altijd je gevoel wel blijven parkeren.

Mijn probleem met deze aanpak is dat het luisteren en kijken naar wat iemand nodig heeft, altijd van één kant komt. En dat ben ik soms gruwelijk zat. Dus ik snap Arabesk heel goed.

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 19:24

Ik vind het ook dom, de burgermeester was duidelijk. Dat de ME ze van het plein afveegt is dus terecht. Maar ze hoeven niet naar Noord Korea, hoe dom ze ook zijn.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 19:25


Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:24

Heerlijk om te zien hoe die idioten van het plein werden afgespoten! Eindelijk actie!!

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:30


Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:42

Popstra schreef:
Heerlijk om te zien hoe die idioten van het plein werden afgespoten! Eindelijk actie!!

Ja het gaf mij ook wel voldoening! Ik had zelf wel het waterkanon willen hanteren! :D ;)