Staat en valt niet alles om als de pcr test niet betrouwbaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Staat en valt niet alles om als de pcr test niet betrouwbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:54

Als je nog meer vermaak wil moet je TS haar reacties over vluchtelingen lezen in een topic uit 2015. Hilarisch!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:54

Wat een anticlimax dit :')

De pcr kan geen levend virus detecteren? Joh, natuurlijk kan dat niet :+

Wereldschokkend

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Staat en valt niet alles om als de pcr test niet betrouwbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:55

Nu snap ik dus waarom er zoveel zeeuwen Zeeland uitvluchten. Vanwege dat soort onzin

BigOne
Berichten: 38223
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:57

Ik heb even gebeld met mijn oude kleuterschool kameraad, Bill en je hebt helemaal gelijk. Corona is een verzinsel om zo totale wereldmacht te grijpen. Aangezien ik vriendjes met hem ben hoef ik gelukkig geen chip. En hij vertelde nog iets heel belangrijks, mensen die als hobby naaldviltkunst hebben zijn gevrijwaard van alle ellende mits ze acht uur per dag minimaal er aan spenderen want daar is Melinda ( je weet wel, zijn vrouw) een hele grote liefhebster van. Ja, ze hebben hun voorkeuren hoor, ebola had ook gekund maar ja, dat zou zeker niet geloofd worden want dan vallen ze zo maar dood neer en blijven er geen mensen over om hun wil aan op te leggen en centjes voor hem te verdienen.
Dus, niet verder vertellen, groot geheim, app al je vriendinnetjes in de naaldviltgroep en leg uit dat ze allemaal niets gebeurt mits ze dagelijks acht uur er mee bezig zijn. Wel foto's plaatsen want Melinda kijkt mee.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 30-11-20 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Berichten: 21676
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:01

Die tunnels...dat gaat toch over een samenzweringstheorie uit Australië, dat ging toch niet over Nederland?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:03

tamary schreef:
Omdat macht de meest verslavende drug ter wereld is en je als verslaafde wil zorgen voor genoeg aanbidders voor je fix (en ze fokken al minder). [/sarc modus uit]
En, nee conspiracy gedoe valt voor mij onder religie en ik heb zo mijn bedenkingen bij beide. Het is een feit dat China er al mee bezig is (o.a. ter stimulering van gewenst gedrag), net zo goed dat onze politici veelal oplossingen zoeken in technologische toepassingen (+ lobby, want overheid betaald wel als het toch meer kost) en dat de camera's er al zijn. Dat de wet en goed onderbouwde kritiek dit in de weg staat ben ik heel blij mee, maar dat is geen garantie.
Allereerst is China een heel ander soort maatschappij. Mensen zijn daar niet anders gewend dan onder een totalitair regime te leven, anders dan wij hier in Nederland. Er hangen veel camera's in steden e.d., maar die zijn echt niet zo kwalitatief goed dat iedereens gezicht er meteen herkenbaar op te zien is. En nee, technologie zoals bij CSI waarbij je uit drie pixels een volledig gezicht herkenbaar in beeld kunt krijgen, bestaat nog niet. Bovendien, wat heeft de overheid eraan? Dan weten ze dat je op dat en dat tijdstip op de Lange Poten in Den Haag gelopen hebt, en dan? Waarschijnlijk heb je je auto daar ergens in de buurt geparkeerd, heb je je pinpas gebruikt of je OV-kaart, dus je hebt al meer dan genoeg sporen achtergelaten over je verblijfplaats, zelfs als er geen camera's hadden gehangen.

Je bent actief op internet, ik neem aan dat je ook een smartphone hebt, dus al je anonimiteit ben je toch al kwijt.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:10

Tieneke schreef:
Die tunnels...dat gaat toch over een samenzweringstheorie uit Australië, dat ging toch niet over Nederland?


Een probleem is dat al die samenzwerigen samenzwemmen. Het maakt op zeker moment helemaal niet meer uit waar het vandaan komt, want het was toch al nooit belangrijk of het zou kloppen. Het moet alleen maar een beetje een spannend verhaal vormen.
Verder zie je dat veel van die wappie-aanhangers gewoon ter plekke een verhaal verzinnen als ze uitkomen op iets wat ze niet kennen of niet klopt met hun versie. Dus je kunt best het verhaal van een ander land nemen en dat dan koppelen aan flarden van feiten hier in Nederland of Belgie...

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:12

Wacht even, TS heeft ontdekt dat virussen, in tegenstelling tot wat we altijd dachten, wel levend zijn en dat vinden jullie geen schokkende ontdekking :?

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:13

Mkango schreef:
tamary schreef:
Omdat macht de meest verslavende drug ter wereld is en je als verslaafde wil zorgen voor genoeg aanbidders voor je fix (en ze fokken al minder). [/sarc modus uit]
En, nee conspiracy gedoe valt voor mij onder religie en ik heb zo mijn bedenkingen bij beide. Het is een feit dat China er al mee bezig is (o.a. ter stimulering van gewenst gedrag), net zo goed dat onze politici veelal oplossingen zoeken in technologische toepassingen (+ lobby, want overheid betaald wel als het toch meer kost) en dat de camera's er al zijn. Dat de wet en goed onderbouwde kritiek dit in de weg staat ben ik heel blij mee, maar dat is geen garantie.
Allereerst is China een heel ander soort maatschappij. Mensen zijn daar niet anders gewend dan onder een totalitair regime te leven, anders dan wij hier in Nederland. Er hangen veel camera's in steden e.d., maar die zijn echt niet zo kwalitatief goed dat iedereens gezicht er meteen herkenbaar op te zien is. En nee, technologie zoals bij CSI waarbij je uit drie pixels een volledig gezicht herkenbaar in beeld kunt krijgen, bestaat nog niet. Bovendien, wat heeft de overheid eraan? Dan weten ze dat je op dat en dat tijdstip op de Lange Poten in Den Haag gelopen hebt, en dan? Waarschijnlijk heb je je auto daar ergens in de buurt geparkeerd, heb je je pinpas gebruikt of je OV-kaart, dus je hebt al meer dan genoeg sporen achtergelaten over je verblijfplaats, zelfs als er geen camera's hadden gehangen.

Je bent actief op internet, ik neem aan dat je ook een smartphone hebt, dus al je anonimiteit ben je toch al kwijt.

Wat China verkoopt met zeg maar braafheidspunten, gaat hier onder de noemer veiligheid. En dan heel teleurgesteld zijn als het niet werkt (te veel data) om vervolgens denken dat nog meer data dat gaat oplossen. Ander verkooppraatje, maar de interesse is er wel. Gelazer komt er pas van als de gezichtsherkenning er achter geautomatiseerd wordt, omdat die ook lang niet zo goed blijkt te zijn als geclaimd en kom dan maar eens van de beschuldiging/boete af als zo'n systeem jouw aanwijst als schuldige van een misdrijf oid. Valt allemaal in de categorie : het werkt niet, dus laten we er meer van doen tot het wel werkt (spoiler : dat is nooit). Mijn zorg is meer de mythe van onfeilbaarheid van de technologie (lijkt god wel) en de ellende die daar uit voort komt.

kiki1976

Berichten: 16854
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:19

Sintara schreef:
Dat lees je verkeerd. Wat ze in het onderste stukje uitleggen is dat er verschillende soorten virussen zijn, sommigen zijn rna virussen, anderen dna virussen.. Maar ze hebben wel elk een unieke 'code' hoor!

Dat ze ieder een eigen code hadden had ik gemist, bedankt voor het toelichten,

Maar al die complot theorieën vind ik soms echt wel eng. Hoe groot is die kronkel in hun hoofd om het al te bedenken

Tieneke

Berichten: 21676
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:38

Shadow0 schreef:
Tieneke schreef:
Die tunnels...dat gaat toch over een samenzweringstheorie uit Australië, dat ging toch niet over Nederland?


Een probleem is dat al die samenzwerigen samenzwemmen. Het maakt op zeker moment helemaal niet meer uit waar het vandaan komt, want het was toch al nooit belangrijk of het zou kloppen. Het moet alleen maar een beetje een spannend verhaal vormen.
Verder zie je dat veel van die wappie-aanhangers gewoon ter plekke een verhaal verzinnen als ze uitkomen op iets wat ze niet kennen of niet klopt met hun versie. Dus je kunt best het verhaal van een ander land nemen en dat dan koppelen aan flarden van feiten hier in Nederland of Belgie...


Scheelt ook creatief denkwerk natuurlijk :+

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:39

Zucht. Verwijder dit topic en spreek de TS erop aan dat ze dit soort "discussies" lekker ergens anders gaat voeren. Dit is een paardenforum, je mag hier gewoon je eigen beleid maken. Discussieren is prima maar dit is geen discussie, dit is gewoon welles/nietes waarbij de tegenpartij heeft geen enkel argument heeft, maar enkel aannames doet en lekker om zich heen aan het schreeuwen is.

En wat Marco zegt, kunnen we geen verbod hebben op dit soort topics?

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:42

Zeeuwtje68 schreef:
https://www.stopworldcontrol.com/nl/gep ... titrAX2uOM

Hier nog meer bewijs dat dit hele corona gepland is :)


Wat een grappige site. Ik dacht in eerste instantie 'wow, wat veel bronnen', maar ze blijken een voor een echt bijzonder onzin te zijn - had ook niets anders verwacht.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:43

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/pc ... -1.1718351

Hier ook een reactie op het eerste filmpje uit de openingspost van TS.
Ik mis nig steeds de clou van TS want het is een warboel.

Bestaat corona nou niet, of is het vooropgezet? Is dat dan te concluderen obv dat de PCR test niet betrouwbaar is?
Dus als blijkt dat een test om HIV aan te tonen onbetrouwbaar is, betekend dat ineens dat aids niet bestaat?

Maargoed, de grote primeur is dat de pcr geen levend virus kan detecteren. Iets wat de test niet eens pretendeert te doen.
Ook een beetje jammer dat Borger geen verklaring geeft waarom wereldwijd de gezondheidszorg totaal op z’n gat ligt ineens. Zelfs als je concludeert dat er geen corona is, zul je toch moeten concluderen dat er ‘iets’ rondwaart dat zoveel mensen besmet dat wereldwijd de gezondheidszorg een belasting heeft als nooit tevoren. En dat is niet uniek voor NL, voor de dooddoener over “bezuinigingen in de zorg” weer tevoorschijn wordt getrokken.
Van mij mag je vraagtekens hebben of de test die we doen om de ziekte te signaleren klopt(maar alsjeblieft, doe dat ook met fatsoenlijke argumenten), prima, maar doen alsof er dan dús niks is is vrij raar eigenlijk...
Om een bericht later te concluderen dat er wel iets is maar dat het vooropgezet is.

Gokje? Corona is vooropgezet en de PCR is een vooropgezet middel waarmee we allemaal in de war worden gebracht omdat we dan zogenaamd doen alsof we het onder controle houden? *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:43

Iris82 schreef:
Zeeuwtje68 schreef:
https://www.stopworldcontrol.com/nl/gep ... titrAX2uOM

Hier nog meer bewijs dat dit hele corona gepland is :)


Wat een grappige site. Ik dacht in eerste instantie 'wow, wat veel bronnen', maar ze blijken een voor een echt bijzonder onzin te zijn - had ook niets anders verwacht.
Onzin, gephotoshopt, of gewoon uit context getrokken en verdraaid zodat het in hun straatje past.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Staat en valt niet alles om als de pcr test niet betrouwbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:44

... maar nu helaas wel met extra inkomsten en bezoekers door links op Bokt.

mysa

Berichten: 10467
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:49

Oh, is dat filmpje van Peter Borger? Ik heb er niet opgeklikt maar had al eerder een discussie over die man. En wat opgezocht. Hij gebruikt zijn vakgebied, de biologie, onder andere om de evolutietheorie te ontkennen. Hij heeft er zelfs een boek over geschreven:"Terug naar de oorsprong", uitgegeven door de streng christelijke uitgeverij, 'De Oude Wereld'.
Hij is dus een creationist die de biologische feiten al eerder naar zijn hand heeft gezet.

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:08

Oh, ik kan het echt niet laten om even te reageren op het pcr gedeelte.Ik ben student biomedisch analist en ik leer onder andere om pcr testen uit te voeren.

Met een pcr test kan je inderdaad geen levend virus vermenigvuldigen, maar wat de pcr test doet is het DNA/RNA uit het monster halen. Dit DNA/RNA wordt vervolgens verdubbeld en nog meer verdubbeld in bepaalde cycli door middel van een "primer" die zich hecht aan een bepaald stuk DNA/RNA waardoor een specifiek stukje DNA/RNA wordt verdubbeld. De primers zijn eigenlijk de stopjes die op de DNA/RNA komen te zitten, zij geven aan vanaf/tot welk punt het DNA/RNA verdubbeld moet worden. Het verdubbelde DNA/RNA wordt vervolgens weer een aantal keer verdubbeld totdat je genoeg materiaal hebt om de daadwerkelijke test mee uit te voeren.
Doordat je het DNA/RNA van het virus hebt kunnen verdubbelen kun je dus zelfs 1 virus deeltje aantonen. Gemiddeld wordt het DNA/RNA 35 keer verdubbeld, waardoor het dus echt een hele gevoelige test is. Met 1 virusdeeltje DNA/RNA kun je met 35 cycli dus al ruim 68 miljard DNA/RNA stukjes die je kan gaan aantonen.
Een primer kan ook alleen maar aan een specifiek stukje DNA/RNA hechten en wordt zo uitgekozen/gemaakt dat dit niet op een stukje menselijk DNA/RNA kan hechten. De primers zijn echt specifiek gericht op een uniek stukje DNA/RNA wat echt uniek is voor het corona virus in dit geval.
Zodra het stukje DNA/RNA wat specifiek op het coronavirus is gericht aangetoond, is heb je dus een positieve test. Zo kan je dus heel specifiek op genetisch materiaal zoeken in een bepaald monster.
Je kan zo bijvoorbeeld ook uitzoeken of bewerkt vlees niet stiekem iets in zich heeft wat niet op de verpakking staat (denk hierbij aan het paardenvleesschandaal, waarbij paardenvlees werd verkocht als rundvlees https://eenvandaag.avrotros.nl/item/paardenvleesschandaal-een-overzicht/)

Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd hoe een pcr in elkaar steekt, ik heb ook nog een beetje op internet zitten zoeken en kwam deze link tegen. Hier wordt helemaal uitgebreid uitgelegd hoe een COVID-19 test werkt van monster afname tot het uitvoeren van de pcr: https://www.roche.nl/nl/covid-19/zo-werkt-een-covid-19-test.html

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Staat en valt niet alles om als de pcr test niet betrouwbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:16

Overigens levert een familielid van mij die testen, maar die hebben het twee jaar voor de pandemie niet ongelooflijk druk gehad. Terwijl volgens die website dat wel zou moeten, aangezien DE HELE WERELD toen plots die testen ging inslaan.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Staat en valt niet alles om als de pcr test niet betrouwbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:32

Ik vraag me altijd af, waarom zijn er mensen die websites enzo opzetten om die onzin te verkondigen? Wat willen ze daarmee bereiken? Waarom maak je zelf van dat fakenews? Omdat je aandacht wilt? Omdat je ziet wat je wil zien? Ik ben daar zo oprecht benieuwd naar. En waarom wil je dit nieuws ook geloven? Er komen zat (wetenschappelijke )bronnen voorbij die jouw (niet wetenschappelijke) bronnen ontkrachten, waarom kun je dan niet de waarheid bezien?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:45

Shadow0 schreef:
Een probleem is dat al die samenzwerigen samenzwemmen. Het maakt op zeker moment helemaal niet meer uit waar het vandaan komt, want het was toch al nooit belangrijk of het zou kloppen. Het moet alleen maar een beetje een spannend verhaal vormen.
Verder zie je dat veel van die wappie-aanhangers gewoon ter plekke een verhaal verzinnen als ze uitkomen op iets wat ze niet kennen of niet klopt met hun versie. Dus je kunt best het verhaal van een ander land nemen en dat dan koppelen aan flarden van feiten hier in Nederland of Belgie...

Net zoals kleine kindertjes doen met het sinterklaasverhaal. Zien ze iets wat niet klopt met wat ze geloven, dan verzinnen ze zelf een 'plausibele' uitleg. Bij die kindertjes is dat grappig, bij de wappies een stuk minder.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:51

Slotje voor overleg.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 07:12

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat definitief op slot. Er is ruimte om deze informatie te plaatsen en er over te discussiëren in dit topic: [CV] Viruswaanzin