Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 14 [ 326 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

 
Profiel   

Daar ik heus niet de enige zal zijn die met regels in contact komt waarvan je denkt ‘hunk?dit houdt toch geen steek?’
Open ik hier maar een topic over, want voor best wat mensen in mijn omgeving, zorgt dit voor enorm voor frustratie.

Bv bij ons op school zijn de warme maaltijden afgeschaft.... voor de lagere school, niet voor de kleuters.
Klein detail, de hele school loopt door elkaar en speelt met elkaar op de speelplaats en ook de kinderen dit dus geen warm meer mogen eten, blijven gewoon in dezelfde kantine boterhammen eten. Verplicht vanuit hogerhand en slaat volgens mij echt nergens op....

Daarnaast een dochter die danst.
Een uurtje ballet in de dansschool, een uurtje ballet in de kunstacademie.
De dansschool moet sluiten, hobby, de academie mag open blijven, onderwijs.
Wie snapt zoiets nog?

Idem, zelf volg ik een deeltijdse kunstopleiding.
Wij mogen maar per 1 in een lokaal. Kunstonderwijs. Volwassenenonderwijs mag dan weer met 10 in een lokaal. Hoezo rechtlijnige regels?

Ik begrijp best dat er regels gesteld moeten worden, maar zo’n dingen slaan toch echt nergens op? Op zie ik dit zo verkeerd?

Nog mensen die regels tegenkomen waarvan je denkt van ‘hunk? Waar slaat dat nu op?’
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 15:46 



 
Profiel   

Oh, ik dacht, aan de hand van de titel, dat het zou gaan over onbegrijpelijke regels als in zinnen.
Dat overkomt me op Bokt namelijk héél vaak. Na een keer of 3 lezen begrijp ik dan wat er bedoeld wordt. ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 15:49 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
‘hunk? Waar slaat dat nu op?’


Zo praat ik tegen mijn vriend. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 15:52 



 
Profiel   

Watermachine op het werk is afgeschaft wegens corona. De koffiemachine niet, dus daar allemaal samen op het knopje gaan drukken lukt perfect :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 16:55 



 
Profiel   

Een aantal weken geleden mochten we geen paardrijles krijgen (sporten in groepsverband), maar wel individueel "vrij rijden" met z'n allen onder toezicht van een instructeur die verder geen les geeft :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 17:04 



 
Profiel   

Tijdens een vergadering op 1,5m moeten zitten en vervolgens wel achter en naast elkaar staan tijdens het werk :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 17:05 



 
Profiel   

Samen werken Met elkaar werekn omdat het werk nu eenmaal zo is. met 3 man max in de kleedkamer. En op ruim 1,5 meter gezellig pauze houden, om vervolgens weer naast elkaar te staan werken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 17:15 



 
Profiel   

Ja ik snap er geen hol meer van :') Nooit gedaan ook trouwens.

Wanneer ik op mijn werk aan de brug sta (bouw brommers) mag ik mijn mondkapje af. Moet ik naar de kast lopen om materialen te pakken, in dezelfde ruimte, 4 meter verderop. Moet een mondkapje op. Want? Die 4 meter verderop kan ik ineens iemand besmetten? En aan de brug niet? :')

Ik lach me dood om sommige regels :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 17:25 



 
Profiel   

Idd, en zo verliezen ze toch ook een heel groot stuk geloofwaardigheid....
Niets lijkt rechtlijnig en men doet maar wat....

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 17:31 



 
Profiel   

Wel naar de kapper en de sportschool mogen. Maar niet uit eten in een restaurant waar de tafels ver genoeg uit elkaar staan. Lekker de horeca om zeep helpen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 17:34 



 
Profiel   

Inmiddels heb ik ook zoiets van ja, prima dat afstand houden op werk, supermarkt, op straat etc. Mondkapje op in de winkel, tsja moet dan maar. Maar verder nodig ik thuis gewoon uit wie ik wil. En familie en goede vrienden krijgen gewoon een knuffel als ze dat nodig hebben.
Ik ga me niet meer gek laten maken door de overheid die zelf niet eens weet wat ze willen volgens mij :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 17:35 



 
Profiel   

Man en vrouw werken in hetzelfde bedrijf. Op het wekt moeten ze 1,5 meter afstand houden en thuis kruipen ze 's avonds gezellig dicht tegen elkaar op de bank....

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 17:45 



 

De 1 contactpersoonregel in België. Doe dat gewoon per gezin. Het is nogal flauw om wel jou grootmoeder binnen te mogen laten terwijl jou grootvader niet mag. Het is verdorie hetzelfde gezin. Als de 1 het krijgt heeft de ander het ook wel. Dat zij niet iedereen zijn eigen contact geven snap ik perfect. Maar gewoon, 1 gezin kiest voor een vast ander gezin.

Oh, al het drama dat enkel het knuffelcontact binnen mag, maar ik als poetsvrouw mag wel bedden vervangen, vuilbakken ledigen, haren uit het doucheputje plukken, de wc pot uit schuren etc. Dat mag allemaal wel. Want dan ben ik aan het werk en dat is geen bezoek. Ja komop hé.

Net zoals dat het mondkapje af mag bij anderhalve meter afstand. Want al die viruspartikels blijven op anderhalve meter hangen ofzo :') De lucht geraakt daar ook gewoon van verzadigd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 17:45 



 
Profiel   

Dat je in het verpleeghuis waar ik werk persoonlijke beschermingsmiddelen op de kamer van de COVID-19 patiënt uit moet doen (wel op ruim 1 1/2 meter).

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 17:52 



 
Profiel   

Moestuin I feel you! Ik ben ook huishoudhulp, en mag vrolijk tandenborstels aanraken en vuile zakdoeken oprapen, maar met Kerst mag ik maar 1 iemand uitnodigen.

Of 4, als ik ze in de tuin krijg zonder dat ze daarbij door mijn huis lopen, en er mag maar 1 iemand van de 4 naar het toilet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 17:54 



 
Profiel   

Dat je wel naar de (benauwde, slecht geventileerde) sportschool mag, maar niet naar de hardlooptraining. Buiten... je weet wel, waar de kans op overdracht vele malen kleiner is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 17:56 



 
Profiel   

Domino_2006 schreef
Dat je in het verpleeghuis waar ik werk persoonlijke beschermingsmiddelen op de kamer van de COVID-19 patiënt uit moet doen (wel op ruim 1 1/2 meter).


Dat is erg. Wij hebben gelukkig bij alle appartementen van clienten een halletje. Als er een verdachte client is kunnen we die hal gebruiken op de PBM aan te doen, en er na weer uit te trekken.

Ik vind het krom dat we op stal een mondkapje op moeten op de poetsplaats en in de zadelkamer. Beide goed geventileerd. Op de poetsplaats sta je ook praktisch buiten. Stalpersoneel draagt geen mondkapjes en hoeven dat ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 17:58 



 
Profiel   

- Met 12 personen voor 2.5 uur in een slecht geventilleerd lokaal mogen zitten, maar niet met 2 personen door de draaideur mogen.
- Mondkapje moet op als je naar je paard loopt, maar als je poetst, mag die af.
- Mondkapje moet op als je over de gang loopt op school, maar mag af op een studieplek in dezelfde, veelal smalle gang.
- 'Je moet 1,5 meter afstand houden, anders krijg ik problemen!' Om er vervolgens niets van te zeggen als de tafels naast elkaar belanden. :')
- De middelbare school luncht nog steeds met 1000 man in de aula. En dat is zogenaamd geen besmettingsbron. :=
- Dat je instructeur niet mee mag met je rij-examen. Like whut :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 18:00 



 
Profiel   

Hier in belgie bv gaat al lang eentje rond op Facebook:
‘Typisch belgisch: hier mag je je laten naaien, maar niet je haar laten maaien’

Geen idee of dit begrepen wordt in nl. Sekswerkers mogen doorwerken, maar de kappers zijn weer al weken dicht(en velen geven bv ook toe dat ze in het zwart doorwerken, want weigeren ze, dan lopen de mensen naar een collega die wel gewoon verder knipt.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 18:43 



 
Profiel   

Ik denk dat het gewoon het gevolg is van het feit dat het algemene maatregelen zijn. Een algemene maatregel is in 80% van de gevallen goed, maar voor 20% is of lijkt die krom. En het zijn natuurlijk die 20% die opvallen.
Een groter probleem lijkt me dat er zo veel uitzonderingen zijn. Wie een machtige lobby heeft of hard roept krijgt een uitzondering. Na iedere uitzondering beginnen er weer andere mensen te roepen 'als dat mag, dan willen wij...' Veel kans dat die dan ook weer iets extras mogen. Met als gevolg dat het allemaal veel langer duurt en dat op de duur iederen het beu is en begint de matregelen te omzeilen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 18:52 



 
Profiel   

Hier ook frustraties, sint mocht niet op school terwijl dar perfect coronaproef kon, vanmorgen nog ouders mogen niet op de speelplaats, ook niet als de speelplaats leeg is zoals vanmorgen en l
mijn jongste niet alleen over de donkere, lege speelplaats durfde. Dat ik er niet op mag ok, maar kom dan tenminste naar de poort om mijn kind te komen halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 18:56 



 
Profiel   

@sclimpre, maar ik mijn voorbeelden, alles gaan over onderwijs. Waarom de ene warm eten en de andere niet? Waarom de ene met 10 in een lokaal en de andere alleen? Dat zijn directe maatregelen vanuit de regering... slaat nergens op toch en is gewoon totaal niet rechtlijnig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 18:57 



 
Profiel   

Wel met zn allen in de rij bij de Efteling maar de horeca dicht terwijl die prima alles gescheiden kunnen houden.
Restaurants dicht maar bedrijfskantines open.
Schiet mij maar lek...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 19:00 



 
Profiel   

Spytgnieskje schreef
Wel naar de kapper en de sportschool mogen. Maar niet uit eten in een restaurant waar de tafels ver genoeg uit elkaar staan. Lekker de horeca om zeep helpen..

Bij de kapper en de sportschool zitten er over het algemeen minder mensen in een ruimte, bovendien heb je bij die eerste ook nog eens mondkapjes op. Bij zowel de sportschool als de horeca gaat dat niet. Wat dat betreft heb je met de sportschool wel een punt.

Ik vind het totaal onlogisch dat we met optuigen een mondkapje moeten dragen en dan in de bak niet, het is allemaal 1 grote ruimte. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 19:04 



 
Profiel   

Hele corona gebeuren is onzin.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 19:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 14 [ 326 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen