Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 14 [ 326 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

 
Profiel   

feit is ook dat we dit als NL al jaren doen he? Dus het is niet dat artsen dat nu ineens moeten leren met een achterliggend doel om bedden te sparen. Je mag verwachten dat ze voldoende getraind zijn om hier objectief een mening in te vormen.
En dat wil niet zeggen dat sommige artsen de pandemie nu mee laten spelen in hun beeld, helemaal niet. Maar over het algemeen lijkt dat me meer een risico als artsen het nu pas zouden gaan doen en leren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-20 11:38 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Ik kan me zo voorstellen dat een huisarts met christelijke achtergrond of juist zelf oud, of juist heel jong toch bewust of onbewust meer de ene kant op stuurt. Er zit toch ook een zekere bias in.

Dat denk ik ook. Een arts is ook een mens met een mening, dus nooit 100% objectief. En als zowel de arts als de patient weten dat het aantal IC bedden krap is kan dat ongewild de beslissing ook sturen. Ik kan me voorstellen dat een patient die vraagt om maximaal behandeld te worden zich bijna schuldig gaat voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-20 13:08 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
Ik denk dat dit voor veel mensen wel goed eens om om te gaan met teleurstellingen. We zijn verwend in dit land. Ik denk dat je heel blij moet zijn in een lockdown dat je een dak boven je hoofd hebt en jezelf kunt beschermen. Als ik dan de vluchtelingen in Griekenland zie die op straat leven en zich niet kunnen beschermen tegen het virus ben ik heel dankbaar voor wat ik heb.

En iedere dode is erg ongeacht de leeftijd!


_/-\o_

En misschien staat er tegenover de impact van de maatregelen ook de impact van één sterfgeval. Wat doet dit dan met de gezondheid van de nabestaanden?

996981 (toch even een reactie ;) )
Ik ben óók voorstander van transparante informatie (al begrijp ik ook dat er nu niet 1 2 3 overal wetenschappelijke onderzoeken over worden uitgevoerd) maar kijk dan ook naar andere aspecten.

Edit: lenaatje misschien omdat je buiten ook andere mensen tegenkomt, waardoor er meer risico is op verspreiding?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-20 14:31 



 
Profiel   

Nikass schreef
Zebrastreep schreef
Ik denk dat dit voor veel mensen wel goed eens om om te gaan met teleurstellingen. We zijn verwend in dit land. Ik denk dat je heel blij moet zijn in een lockdown dat je een dak boven je hoofd hebt en jezelf kunt beschermen. Als ik dan de vluchtelingen in Griekenland zie die op straat leven en zich niet kunnen beschermen tegen het virus ben ik heel dankbaar voor wat ik heb.

En iedere dode is erg ongeacht de leeftijd!


_/-\o_

En misschien staat er tegenover de impact van de maatregelen ook de impact van één sterfgeval. Wat doet dit dan met de gezondheid van de nabestaanden?

996981 (toch even een reactie ;) )
Ik ben óók voorstander van transparante informatie (al begrijp ik ook dat er nu niet 1 2 3 overal wetenschappelijke onderzoeken over worden uitgevoerd) maar kijk dan ook naar andere aspecten.

Edit: lenaatje misschien omdat je buiten ook andere mensen tegenkomt, waardoor er meer risico is op verspreiding?


Dan ook weer even een reactie van mij ;)
Zoals Zebrastreep redeneert kun je natuurlijk niet redeneren. Iemand met met Covid zou dan immers ook blij moeten zijn dat het maar Covid is en geen onbehandelbare kanker. Terwijl degenen die zwaar getroffen zijn met Covid dat vaak niet zo zullen voelen.

En ja, een dak boven je hoofd en voldoende voedsel komen eerder voor in de menselijke behoeftepiramide van Maslov. Dat betekent niet dat alles wat daarna komt niet belangrijk is. Deze behoeften zijn er wel. De vraag is in welke omstandigheid het oké is mensen bewust te beperken in basisbehoeften. Die grens zal voor iedereen anders zijn. Dat maakt het lastig om beleid te maken. Dat snap ik. Het lijkt me echter niet verkeerd er op een discussieforum als deze wel bij stil te staan :)


[ img ]



Het is goed om dankbaar te zijn. Maar dat betekent niet dat je niet dat je geen recht hebt om kritisch te zijn?

En aan jou Nikass: welke andere aspecten bedoel je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-20 15:18 



 
Profiel   

Heb je de theorie van Maslow al eens bekeken ipv alleen het plaatje? Hij zegt net dat de onderste behoeften de meest essentiële zijn. Als de onderste laag ok is (en daar hoort ook gezondheid bij!) dan begint een mens zich met de laag daarboven bezig te houden. En zo stapvoor stap naar boven in de driehoek.
Eigenlijk illustreert de theorie van Maslow perfect wat Zebrastreep zegt. We donderen naar beneden in de driehoek, en dat zijn de meesten van ons niet gewend

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-20 16:04 



 
Profiel   

Sclimpre schreef
Heb je de theorie van Maslow al eens bekeken ipv alleen het plaatje? Hij zegt net dat de onderste behoeften de meest essentiële zijn. Als de onderste laag ok is (en daar hoort ook gezondheid bij!) dan begint een mens zich met de laag daarboven bezig te houden. En zo stapvoor stap naar boven in de driehoek.
Eigenlijk illustreert de theorie van Maslow perfect wat Zebrastreep zegt. We donderen naar beneden in de driehoek, en dat zijn de meesten van ons niet gewend

Ja, ik ben goed bekend met de theorie achter het plaatje ;)
De vraag is dus of het überhaupt nodig en gewenst is dat mensen ''naar beneden donderen in de driehoek''. Mensen die worden voorzien in de basisbehoeften en gezond zijn gaan automatisch omhoog in de piramide, dat kun je ze niet kwalijk nemen. Dat verklaard juist waarom de maatregelen voor veel mensen moeilijk te bevatte zijn. Het zijn behoeftes die niet te sturen of onderdrukken zijn.

Het is logisch dat mensen moeite hebben met de maatregelen die hen in een essentiële levensbehoefte (menselijke contacten) beperken.
Overigens wordt gezondheid meestal in de tweede laag geschaard, niet in de onderste. Daarmee wordt gezondheid niet als veel onbelangrijker gezien dan sociale behoeften.

Sociale behoeften hebben daarnaast grote invloed op je gezondheid... Gezondheid is meer dan de afwezigheid van Covid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-20 16:21 



 
Profiel   

996981 schreef
Dat verklaard juist waarom de maatregelen voor veel mensen moeilijk te bevatte zijn.


Ik ervaar eigenlijk niet dat 'de' maatregelen voor veel mensen moeilijk te bevatten zijn. Van jong tot oud, van verstandelijk beperkt tot hoger opgeleid: als je even de tijd neemt om het uit te leggen kan iedereen dit heel goed begrijpen en accepteren.

Waar het lastig wordt, is bij afwegingen die niet goed te begrijpen zijn. (Bv blijven vliegen. Of de drukke winkels heel lang open laten.)

Citaat
Sociale behoeften hebben daarnaast grote invloed op je gezondheid... Gezondheid is meer dan de afwezigheid van Covid.


Zeker, maar omgekeerd kunnen langdurige klachten van covid (net als andere langdurige of ingrijpende klachten) nogal impact hebben op je leven. Bij ME/CVS bv ervaren mensen de levenskwaliteit soms lager dan mensen met kanker.

Dat is dus niet iets waar je zomaar overheen kunt stappen en doen alsof dat er niet toe doet, alsof die gevolgen van covid er niet zijn. Als we corona door zouden laten gaan dan krijg je ook heel veel mensen die daar problemen mee krijgen. En dat is ook niet aanvaardbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-20 16:29 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
996981 schreef
Dat verklaard juist waarom de maatregelen voor veel mensen moeilijk te bevatte zijn.


Ik ervaar eigenlijk niet dat 'de' maatregelen voor veel mensen moeilijk te bevatten zijn. Van jong tot oud, van verstandelijk beperkt tot hoger opgeleid: als je even de tijd neemt om het uit te leggen kan iedereen dit heel goed begrijpen en accepteren.

Waar het lastig wordt, is bij afwegingen die niet goed te begrijpen zijn. (Bv blijven vliegen. Of de drukke winkels heel lang open laten.)

Citaat
Sociale behoeften hebben daarnaast grote invloed op je gezondheid... Gezondheid is meer dan de afwezigheid van Covid.


Zeker, maar omgekeerd kunnen langdurige klachten van covid (net als andere langdurige of ingrijpende klachten) nogal impact hebben op je leven. Bij ME/CVS bv ervaren mensen de levenskwaliteit soms lager dan mensen met kanker.

Dat is dus niet iets waar je zomaar overheen kunt stappen en doen alsof dat er niet toe doet, alsof die gevolgen van covid er niet zijn. Als we corona door zouden laten gaan dan krijg je ook heel veel mensen die daar problemen mee krijgen. En dat is ook niet aanvaardbaar.


Dat is precies wat ik bedoel. Dat het moeilijk te bevatten is dat je als individu je sociale contacten enorm moet beperken, maar dat je tot kort geleden wel met z'n honderden naar de Intratuin mocht. Dat is toch ook moeilijk te begrijpen?

Je laatste alinea is wat het zo dubbel maakt. Het een is niet erger dan het ander, maar met de huidige ristricties in sociale contacten kan het voor mensen met psychische klachten wel voelen alsof hun lijden minder belangrijk is dan het lijden van een Covidpatient.

Het blijft gewoon onwijs ingewikkelde materie en ik ben blij dat ik de keuzes over welke maatregelen wel of niet genomen moeten worden niet hoef te nemen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-20 16:38 



 
Profiel   

Blue_Eyes schreef
Staat er ook bij. Ik ga er daarbij vanuit dat als je niets doet qua lockdown oid en het gewoon laat gaan, uiteindelijk minimaal de helft van de Nederlanders besmet raakt. Als daarvan 2% in het ziekenhuis komt, hebben we niet een heel groot probleem maar een monsterprobleem.
996981 schreef
Hoe groot is precies het percentage dat langdurige klachten houdt, en wanneer worden ze als langdurig beschouwd? (Dit is geen aanval, maar interesse)

Dat is niet precies duidelijk, omdat het op moment nergens geregistreerd wordt en mensen zich er niet mee melden. Het is wel aanzienlijk. Er zijn op dit moment aanwijzingen dat meer dan 35% van de mensen met een milde infectie (!) na 10 weken nog niet klachtenvrij is. bron

996981 schreef
Het aanhalen van de gemiddelde leeftijd heeft vanuit mij niets te maken met “opgeruimd staat netjes”. Het is enkel bedoelt om zaken in perspectief te blijven zien.

De kans dat je als <70 jarige besmet raakt, hoe groot is die? Zijn daar cijfers van? Hoe groot is vervolgens de kans dat je daadwerkelijk klachten hebt? Hoe groot is vervolgens de kans dat de klachten dusdanig ernstig wordEn dat je in het ziekenhuis behandeld moet worden? En hoe groot is vervolgens de kans dat je blijvende schade oploopt of overlijd?

De kans dat je besmet raakt is minimaal net zo groot als bij iemand van 70+ natuurlijk. De meeste jongeren komen op veel meer plaatsen en met veel meer mensen in contact, al is het maar omdat ze gewoon nog moeten werken en kinderen hebben die ook overal komen.

Het blijkt toch wel steeds vaker dat de meeste mensen er echt wel klachten van hebben. De schatting zit op dit moment rond de 80%. bron
Het gros van de mensen die in het ziekenhuis terecht komen, is jonger dan 70 jaar. De gemiddelde leeftijd is volgend het RIVM 63 jaar. (Dat heeft er ook mee te maken dat we in Nederland nogal kritisch zijn op wie we opnemen en wie in een verzorg/verpleeghuis verzorgd kan worden.)
Ik heb niet veel tijd om nu te zoeken, maar in maart was dit de grafiek van zieken verdeeld naar leeftijd:
[ [url=m/uqymWN.png]Afbeelding[/url] ]

Hoeveel mensen blijvende schade overhouden is natuurlijk na zo'n korte tijd nog niet te zeggen. Wel zijn er steeds meer aanwijzingen dat covid-19 zorgt voor longschade, littekenweefsel op het hart en langdurige vermoeidheidsklachten.

996981 schreef
Ik probeer met mijn boerenverstand te gaan begrijpen hoe deze maatregelen, die zowel voor de economie, als de psychische gezondheid van de mens enorme impact hebben, te rechtvaardigen zijn.

Vanuit de overheid wordt er mijn inziens véél te weinig transparantie informatie gedeeld. Zo wordt er steevast gesproken over besmettingen in plaats van zieken. Voor mij is dat nog wel een wezenlijk verschil. En ja, ik weet dat iemand die besmet is en geen klachten heeft wel als potentieel besmettelijk wordt geacht. (Nu ik dit zo schrijf vraag ik me af of dat ook zo is? Of kun je besmet zijn maar niet besmettelijk?)

Juist het delen van voldoende, concrete, transparante informatie voorzien van cijfers zou volgens mij bij velen de bereidheid tot het volgen van de maatregelen vergroten, omdat je daarmee de noodzaak beter zou kunnen onderbouwen.

Er wordt ontzettend veel transparante informatie gedeeld. Het wordt alleen allemaal weggezet als 'gewauwel van de MSM'. Een heel groot probleem is ook dat mensen geen grafieken kunnen lezen en met alleen huishoudschool denken wetenschappelijke informatie te kunnen interpreteren. Dat klinkt inderdaad niet aardig, maar is wel wat ik veel te vaak zie gebeuren.

poeh, je laatste alinea doet voor mij enorm afbreuk aan je verder onwijs nuttige en interessante post...
Jammer dat je zonder enige voorkennis kritische mensen wegzet als laagopgeleiden die geen grafieken kunnen lezen... Uit je post komt een bepaalde arrogantie naar voren die ik erg onprettig vind en die volgens mij ook niet nodig is...

In je bron valt mij op dat het vooral schattingen zijn. Die 80% die wordt aangehaald als percentage van mensen die symptomen krijgt (en welke symptomen zijn dat? valt een snotneus daar al onder?) door andere onderzoekers toch als hoog wordt gezien. Het is dan ook een schatting op basis van beperkte data. De percentages zouden net zo goed 40% om 60% kunnen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-20 16:55 



 
Profiel   

psychische stoornissen , depressies , angstklachten en noem maar op is niet alleen sinds corona een heel groot probleem ook voor corona was dit er al veel en rust hier nog steeds in mijn ogen teveel taboe op. En niet alleen Corona speelt mee op de geestelijke gezondheid , nee er zijn nog teveel problemen die daar op inspelen.

Denk aan sociale media , hoge werkdruk van school of werk , alles gaat via een schermpje. Hiervoor was er ook vrij weinig echt sociaal contact. Elkaar bellen durven we niet meer , via de app is toch veel makkelijker dus waarom niet via een tekstberichtje?

Daarom hoort wifi haast ook al bijna in de piramide , want zonder wifi wat kun je dan nog qua sociale contacten? Ik denk juist dat we daar meer op in moeten gaan spelen in de toekomst.

Het naar elkaar omkijken waar we ook voor corona al helemaal kwijt....

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-20 16:56 



 
Profiel   

996981 schreef
poeh, je laatste alinea doet voor mij enorm afbreuk aan je verder onwijs nuttige en interessante post...
Jammer dat je zonder enige voorkennis kritische mensen wegzet als laagopgeleiden die geen grafieken kunnen lezen... Uit je post komt een bepaalde arrogantie naar voren die ik erg onprettig vind en die volgens mij ook niet nodig is...

Dat kun je zeggen, maar het is wel wat het is. Er wordt ontzettend veel transparante informatie gedeeld. Tegelijk wordt er ook ontzettend vaak gezegd 'dat de MSM wel alles kunnen zeggen, dat zijn overheidsmachines' en wordt het dus gewoon niet aangenomen. Hoezo 'zonder enige voorkennis' en wat doet jouw generalisatie hier? Ik zeg niet dat dat voor iedereen geldt, wel dat ik het veel te vaak zie gebeuren. Dat is een constatering.
Wat jij als arrogantie leest, is frustratie. Ik denk niet dat mensen die mij kennen mij als arrogant zullen omschrijven, maar goed, wat jij erin wilt lezen is niet mijn beslissing ;)

Citaat
In je bron valt mij op dat het vooral schattingen zijn. Die 80% die wordt aangehaald als percentage van mensen die symptomen krijgt (en welke symptomen zijn dat? valt een snotneus daar al onder?) door andere onderzoekers toch als hoog wordt gezien. Het is dan ook een schatting op basis van beperkte data. De percentages zouden net zo goed 40% om 60% kunnen zijn.

Dat zou kunnen. Feit blijft dat asymptomatisch in de minderheid is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-20 17:07 



 
Profiel   

Blue_Eyes schreef
996981 schreef
poeh, je laatste alinea doet voor mij enorm afbreuk aan je verder onwijs nuttige en interessante post...
Jammer dat je zonder enige voorkennis kritische mensen wegzet als laagopgeleiden die geen grafieken kunnen lezen... Uit je post komt een bepaalde arrogantie naar voren die ik erg onprettig vind en die volgens mij ook niet nodig is...

Dat kun je zeggen, maar het is wel wat het is. Er wordt ontzettend veel transparante informatie gedeeld. Tegelijk wordt er ook ontzettend vaak gezegd 'dat de MSM wel alles kunnen zeggen, dat zijn overheidsmachines' en wordt het dus gewoon niet aangenomen. Hoezo 'zonder enige voorkennis' en wat doet jouw generalisatie hier? Ik zeg niet dat dat voor iedereen geldt, wel dat ik het veel te vaak zie gebeuren. Dat is een constatering.
Wat jij als arrogantie leest, is frustratie. Ik denk niet dat mensen die mij kennen mij als arrogant zullen omschrijven, maar goed, wat jij erin wilt lezen is niet mijn beslissing ;)



Citaat
In je bron valt mij op dat het vooral schattingen zijn. Die 80% die wordt aangehaald als percentage van mensen die symptomen krijgt (en welke symptomen zijn dat? valt een snotneus daar al onder?) door andere onderzoekers toch als hoog wordt gezien. Het is dan ook een schatting op basis van beperkte data. De percentages zouden net zo goed 40% om 60% kunnen zijn.

Dat zou kunnen. Feit blijft dat asymptomatisch in de minderheid is.

Ik zou zeggen neem even afstand. Het lijkt je erg hoog te zitten en dat komt de discussie hier niet ten goede.

Misschien nog even een geruststelling: ik ben geen virusgekkie die Corona ontkent en zich niet aan de maatregelen houdt. Wellicht kan dat je frustratie een beetje verminderen. Het is absoluut niet mijn bedoelingen mensen te frustreren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-20 17:14 



 
Profiel   

Het zit me helemaal niet hoog op moment :') Ik ben gewoon met andere dingen bezig en omdat ik het wel netjes vind je om je antwoord te geven, moet dat even tussendoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-20 17:16 



 
Profiel   

996981:
Het is misschien idd wat ongenuanceerd geformuleerd, maar ja, mij bekruipt ook het gevoel dat de mensen die zo protesteren tegen de maatregelen, of weigeren zich er aan te houden, zich verwend gedragen.
Natuurlijk zijn sociale behoeften belangrijk, maar je wordt er ook niet helemaal van verstoken.
Zo verschrikkelijk zwaar zijn de maatregelen imo niet en iedereen weet dat ze er niet zijn om jou persoonlijk te benadelen en dat ze tijdelijk zijn. Het gezeur over iets simpels als een mondkapje op doen vind ik echt beneden alle peil.
Evenals het feit dat als ik op straat loop ik bij een tegemoetkomend persoon altijd de énige ben die de berm in stapt om de afstand te waarborgen, terwijl de ander midden op de stoep blijft lopen.

Wat betreft de andere aspecten; jij geeft aan dat de maatregelen een negatieve invloed hebben op het welzijn van mensen en daardoor op hun gezondheid, zoals bijvoorbeeld faillissement of eenzaamheid, en dat dit moet worden meegenomen in de onderzoeken.
Dat is prima, maar neem dan ook de negatieve invloed op het welzijn van mensen mee dat veroorzaakt wordt door corona besmettingen en door het feit dat mensen de maatregelen negeren.

Bijvoorbeeld het feit dat mensen hun geliefde verliezen, en de manier waarop - soms niet eens afscheid kunnen nemen, of de gezonde fitte mensen die als een wrak de IC verlaten, niet meer de dingen kunnen doen die ze leuk vinden en geen kostwinner meer kunnen zijn, en de gevolgen die dat heeft voor hun gezin.
Of mensen die al negen maanden leven met de angst dat hun partner besmet raakt omdat de kans op overleving als nihil wordt ingeschat, mensen die hun huis nauwelijks nog uit durven omdat anderen de regels met voeten treden etc etc

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-20 21:49 



 
Profiel   

Maar Nikass, Corona zal blijven, nu ook weer een artikel gezien dat het elke winter terug zal komen. Wellicht muteert het in een lichtere vorm.
Ik denk dat er een tijd gaat aanbreken (wellicht als het vaccin er is en ze er achter komen dat dat ook geen wondermiddel is) dat we moeten gaan accepteren dat Corona er bij hoort. Want als mijn volledige leven verder op deze manier is, waar leef je dan nog voor? Dan hoeft het van mij oprecht niet meer. Als dat vaccin wel een wondermiddel is, is dat mooi, maar dat geloof ik niet zo. Ik denk dat we Corona nooit als samenleving eronder gaan krijgen, dat het 0 wordt.

Of vind jij het wel oké dat we nooit gaan accepteren dat Corona een blijvertje is en lockdown in en uit gaan?

Ik ben benieuwd welk land die stap als eerste gaat zetten en als een land dat doet denk ik dat er gevolgd gaat worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-20 13:27 



 
Profiel   

We zijn nog geen 10 maanden bezig (en hebben nu pas een paar dagen onze eerste volle lockdown, waarin we nog steeds de deur uit mogen) en mensen verwachten nu al dat de huidige situatie blijvend zal zijn. Vraag me steeds meer af waar mensen die jaren in oorlogsgebied leven hun moed en kracht vandaan haalden.

Waarom geloof jij niet dat het vaccin hoopgevend is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-20 13:38 



 
Profiel   

Astorga schreef
We zijn nog geen 10 maanden bezig (en hebben nu pas een paar dagen onze eerste volle lockdown, waarin we nog steeds de deur uit mogen) en mensen verwachten nu al dat de huidige situatie blijvend zal zijn. Vraag me steeds meer af waar mensen die jaren in oorlogsgebied leven hun moed en kracht vandaan haalden.

Waarom geloof jij niet dat het vaccin hoopgevend is?

Er is een heel groot percentage dat zich niet wil laten vaccineren. Daar zitten genoeg mensen bij die ook in het ziekenhuis belanden. Het argument van de overheid is al sinds maart ‘de zorg ontlasten’, en terecht. Maar wanneer én een hoog aantal mensen het vaccin niet nemen, dus de 70% niet halen én het vaccin ook niet 100% kan garanderen dat je het niet krijgt, zul je altijd Corona gevallen blijven houden. Die aantallen zullen naar mijn inzien ook niet heel gauw verminderen, omdat wanneer je de maatregelen loslaat, het natuurlijk makkelijk rondgaat. Dus ik zie gewoon niet zo heel snel een oplossing voor de problematiek, en dat stemt mij niet echt positief.

Net of iedereen in de oorlog altijd positief ingesteld was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-20 13:44 



 
Profiel   

Waarom toch altijd de oorlog er bij betrekken? Waarom willen we die 2 situaties toch met elkaar vergelijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-20 13:58 



 
Profiel   

Dat vraag ik me ook af, ik vind een oorlog erbij betrekken ook echt heel gek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-20 14:03 



 
Profiel   

Omdat iedere oorlog ook een periode die niet te overzien is misschien? En omdat ik net toevallig dit uitgebreide artikel -"We hebben hier te maken met de grootste ramp sinds de Tweede Wereldoorlog!’’- zat te lezen: https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ~a7ccb269/
Is erg herkenbaar en confronterend voor me.

En omdat mijn positiviteit nu ook even weg is (zelfs mijn spellingscontrole kent het woord niet meer :') ), maar ik wel probeer om hoop te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-20 14:07 



 
Profiel   

sureido schreef
Maar Nikass, Corona zal blijven, nu ook weer een artikel gezien dat het elke winter terug zal komen. Wellicht muteert het in een lichtere vorm.
Ik denk dat er een tijd gaat aanbreken (wellicht als het vaccin er is en ze er achter komen dat dat ook geen wondermiddel is) dat we moeten gaan accepteren dat Corona er bij hoort. Want als mijn volledige leven verder op deze manier is, waar leef je dan nog voor? Dan hoeft het van mij oprecht niet meer. Als dat vaccin wel een wondermiddel is, is dat mooi, maar dat geloof ik niet zo. Ik denk dat we Corona nooit als samenleving eronder gaan krijgen, dat het 0 wordt.

Of vind jij het wel oké dat we nooit gaan accepteren dat Corona een blijvertje is en lockdown in en uit gaan?

Ik ben benieuwd welk land die stap als eerste gaat zetten en als een land dat doet denk ik dat er gevolgd gaat worden.
mooi gezegd

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-20 14:10 



 
Profiel   

Sommige dagen ben ik hoopvol, maar vandaag is ook echt een pisdag voor mij. Ik dacht eerst: als het vaccin er is, is het opgelost. Maar ik vind het ook gewoon jammer dat het zo tergend langzaam op gang gaat komen. Ik snap dat het voor jou ook heel zwaar is, en hoop geeft vooral bij jou moed (jij werkt met Corona patiënten toch?). Hopelijk komen er snel betere tijden aan.

Ik denk dat wat betreft het vaccin er gewoon zo ontiegelijk slecht over gecommuniceerd is vanuit de overheid waardoor er veel twijfel gezaaid wordt om het te nemen. Iets wat we gewoon niet kunnen gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-20 14:12 



 
Profiel   

Astorga schreef
Omdat iedere oorlog ook een periode die niet te overzien is misschien? En omdat ik net toevallig dit uitgebreide artikel -"We hebben hier te maken met de grootste ramp sinds de Tweede Wereldoorlog!’’- zat te lezen: https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ~a7ccb269/
Is erg herkenbaar en confronterend voor me.

En omdat mijn positiviteit nu ook even weg is (zelfs mijn spellingscontrole kent het woord niet meer :') ), maar ik wel probeer om hoop te houden.

Nou goed ik vind dat gewoon vreemd een oorlog veelal een bezetter en een vijand kent. Je kan het gevecht aan gaan. En hierbij is er voor de wereld een ‘gezamenlijke vijand’
Mijn halve familie is neergeschoten door de Duitse bezetters en de vergelijking met Corona waarin we thuis zitten en niet naar de winkel kunnen voelt niet terecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-20 14:29 



 
Profiel   

sureido schreef
Sommige dagen ben ik hoopvol, maar vandaag is ook echt een pisdag voor mij. Ik dacht eerst: als het vaccin er is, is het opgelost. Maar ik vind het ook gewoon jammer dat het zo tergend langzaam op gang gaat komen. Ik snap dat het voor jou ook heel zwaar is, en hoop geeft vooral bij jou moed (jij werkt met Corona patiënten toch?). Hopelijk komen er snel betere tijden aan.

Ik denk dat wat betreft het vaccin er gewoon zo ontiegelijk slecht over gecommuniceerd is vanuit de overheid waardoor er veel twijfel gezaaid wordt om het te nemen. Iets wat we gewoon niet kunnen gebruiken.

Ik denk niet dat een vaccin alles oplost, maar wel dat het lucht geeft, dat het leven normaler kan worden dan nu, dat sterfgevallen en langdurige gevolgen voorkomen kunnen worden. Zeker als veel mensen bereid zijn om zich te laten vaccineren.
Maar herken ook de pisdagen hoor. Vooral als ik moe ben en me alleen voel staan.

lenaa_tje schreef
Astorga schreef
Omdat iedere oorlog ook een periode die niet te overzien is misschien? En omdat ik net toevallig dit uitgebreide artikel -"We hebben hier te maken met de grootste ramp sinds de Tweede Wereldoorlog!’’- zat te lezen: https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ~a7ccb269/
Is erg herkenbaar en confronterend voor me.

En omdat mijn positiviteit nu ook even weg is (zelfs mijn spellingscontrole kent het woord niet meer :') ), maar ik wel probeer om hoop te houden.

Nou goed ik vind dat gewoon vreemd een oorlog veelal een bezetter en een vijand kent. Je kan het gevecht aan gaan. En hierbij is er voor de wereld een ‘gezamenlijke vijand’
Mijn halve familie is neergeschoten door de Duitse bezetters en de vergelijking met Corona waarin we thuis zitten en niet naar de winkel kunnen voelt niet terecht.

Ik vind het heel triest voor je Lenaa_tje, dat je zoveel familieleden bent verloren in WO2.
Om deze discussie te voorkomen had ik het in mijn eerdere post over 'iedere oorlog'.
Dan had ik nl ook niet nu uit hoeven leggen dat ik de term NAZI/SS/NSB prefereer boven Duitse bezetter. Mijn Duitse vrienden gaan er nl nog steeds onder gebukt dat zij met de gruwelijkheden uit de tweede wereldoorlog in verband worden gebracht, terwijl zij in die tijd nog niet eens bestonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-20 15:15 



 
Profiel   

Ik vind iedere oorlog totaal onterecht :)
Ik kan mij namelijk ook niet voorstellen want mijn anderstalige leerlingen in Syrië hebben moeten meemaken en hoe zij met 13 jaar sigaretten op straat in Turkije hebben staan te verkopen om genoeg geld te verdienen om in Nederland te komen.

Daarbij weet ik niet hoe jij er bij komt dat ik Duitsland iets kwalijk neemt? Dat slaat nergens op.
Ik zeg gewoon dat ik het idioot vindt hoe wij op welke manier dan ook een vergelijking willen maken met een oorlog. Dat is gewone een hele vreemde vergelijking.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-20 15:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 14 [ 326 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen