Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 14 [ 326 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Plaats een nieuw onderwerp

Regels die totaal onlogisch zijn/lijken?

 
Profiel   

sureido schreef
Maar Nikass, Corona zal blijven, nu ook weer een artikel gezien dat het elke winter terug zal komen. Wellicht muteert het in een lichtere vorm.
Ik denk dat er een tijd gaat aanbreken (wellicht als het vaccin er is en ze er achter komen dat dat ook geen wondermiddel is) dat we moeten gaan accepteren dat Corona er bij hoort. Want als mijn volledige leven verder op deze manier is, waar leef je dan nog voor? Dan hoeft het van mij oprecht niet meer. Als dat vaccin wel een wondermiddel is, is dat mooi, maar dat geloof ik niet zo. Ik denk dat we Corona nooit als samenleving eronder gaan krijgen, dat het 0 wordt.

Of vind jij het wel oké dat we nooit gaan accepteren dat Corona een blijvertje is en lockdown in en uit gaan?

Ik ben benieuwd welk land die stap als eerste gaat zetten en als een land dat doet denk ik dat er gevolgd gaat worden.


Misschien is corona blijvend ja, dat zou best kunnen. Maar het zal niet altijd crisis blijven.
Er is sowieso al ontwikkeling van de eerste naar de tweede golf. Er is al meer bekend over het virus en over de behandeling ervan. En dan komt er een vaccin. Straks zal de zorg er meer op ingericht worden en zullen mensen waarschijnlijk beter beschermd zijn als gevolg van het massale vaccineren en mogelijk meer overlevingskansen hebben doordat er adequatere behandelingen zullen worden ontdekt en ontwikkeld.
De maatschappij heeft ook andere besmettelijke ziektes overwonnen, dus waarom op voorhand de moed al opgeven?

En wat mij betreft komt er hopelijk een mentaliteitsverandering: (maar als ik zie hoe slecht mensen zich aan de maatregelen houden zakt wat dat betreft me soms wel de moed in de schoenen)
> Veel meer thuis werken, wat iig duurzamer is, en vooral thuis werken als je iets onder de leden hebt dat besmettelijk is.
> De mensen in de zorg beter faciliteren. De waardering niet af en toe uiten met een applaus, maar een structureel betere beloning.

Ik denk niet dat het verdere leven op deze manier zal zijn, en als het nodig is ben ik bereid om nog zoveel meer in te leveren als ik daarmee mijn dierbaren kan behouden. Ik denk dat ik mij de vraag "waar leef je dan nog voor?" juist ga stellen als ik de liefde van mijn leven verlies aan dit virus.

Maar het blijft niet voor de rest van je leven zo. Het is een kl*te tijd, maar het gaat voorbij.
Alleen voor sommige mensen zal het leven nooit meer hetzelfde zijn, omdat zij hun dierbare zijn kwijtgeraakt, of nooit meer zo gezond zullen zijn als ze waren. Of anderszins een groot verlies hebben geleden of teveel hebben gezien.
Ik hoop op solidariteit en veerkracht om deze mensen op te vangen, kracht en hoop te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-20 20:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 14 [ 326 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen