Laat jij je vaccineren?
Ja, zo snel mogelijk 45%  45%  [ 592 ]
Ja, maar pas over een tijdje 11%  11%  [ 152 ]
Nee 27%  27%  [ 353 ]
Ik twijfel nog 15%  15%  [ 194 ]
Totaal aantal stemmen : 1291

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 473 [ 11801 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 473  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het corona vaccin

 
Profiel   

Het eerste vaccin is goedgekeurd, dus nu de vraag ... laat jij je vaccineren?

Ik kan via mijn werk gevaccineerd worden en wil dat ook graag, maar ik zou het liefste een paar maanden wachten. Helaas moet ik vandaag al een beslissing maken. Ik vind het erg moeilijk. Hoe denken jullie erover?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 18:08 



 
Profiel   

Uiteraard, zodra het voor mij beschikbaar is.
Wil erg graag weer een beetje een normaal leven en zonder vaccineren duurt deze ellende nog wel een paar jaar :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 18:09 



 
Profiel   

Ik wil wel, maar ben wel angstig, ik heb altijd erg heftige reacties op vaccins. Zo'n nieuwe vind ik dan toch spannend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 18:13 



 
Profiel   

Ik zal vast een hele hoop mensen over me heen krijgen...maar dat maakt niet uit want het is uiteindelijk mijn mening natuurlijk.

Ik laat me niet vaccineren.
Het is mooi dat het vaccin er is, en ik snap heel goed dat veel mensen dit wel willen, met name ouderen, mensen die met gezondheid worstelen etc etc etc.
Ik worstel zelf ook met gezondheid en juist daarom wil ik mij niet vaccineren. Ik kan niet geloven dat in zo'n korte tijd een vaccin dusdanig ontwikkeld, getest etc is dat het 100% veilig zal zijn.
Als we dit vaccin langer getest hebben en de resultaten zijn 100% duidelijk zal ik wel bereid zijn tot vaccineren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 18:26 



 
Profiel   

... in feite is iedere griepprik nieuw. (Telkens een ander mengsel van influenza.)

En nu dus een "versleuteld" coronavirus.
Het zal mij benieuwen, maar ik wil het ding zo snel mogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 18:31 



 
Profiel   

Ik heb eigenlijk hey zelfde als kim_1990.
Wil best maar het liefst pas over een paar jaar. Als ze en beetje weten wat het op langer termijn doet. Zou mij anders echt een proefpersoon voelen. Volgens mijn zijn er nog nooit zo veel vrijwillige proefpersonen geweest als nu

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 18:32 



 
Profiel   

Nee, ik hoef hem niet. Te weinig bekend over lange termijn gevolgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 18:33 



 
Profiel   

Ik sta denk ik onderaan de lijst qua volgorde en dat is prima. Zodra ik mag doe ik het denk ik wel. Als je wat later aan de beurt bent weet je misschien al iets over bijwerkingen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 18:33 



 
Profiel   

Nee, er is in Amerika een meisje van 6 gevacineerd. Ze valt steeds in slaap. Ook al loopt ze! Ze kan nu niet meer lopen ivm een nEe val. De ouders roepen op om niet te gaan vaccineren...!!
En het is snel gemaakt, als ik iets snel doe vergeet ik ook wat, wat hier misschien ook wel zou zijn....


Laatst bijgewerkt door mirna6308 op 10-12-20 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 18:35 



 
Profiel   

Kom maar op met dat vaccin (hoewel ik waarschijnlijk last in line zal zijn: ik ben jong en geen risicogroep).

Ik verwacht dat het vaccin veilig genoeg is, anders zou het niet beschikbaar komen.
Bijwerkingen kunnen er altijd zijn, ook op lange termijn. Maar omdat het vaccin gebaseerd is op al bekende vaccins, durf ik het wel aan.

mirna6308 schreef
Nee, er is in Amerika een meisje van 6 gevacineerd. Ze valt steeds in slaap. Ook al loopt ze! Ze kan nu niet meer lopen ivm een nEe val. De ouders roepen op om niet te gaan vaccineren...!!

Heb je hier een bron van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 18:36 



 
Profiel   

Ja hoor, spuit me vol. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 18:37 



 
Profiel   

mirna6308 schreef
Nee, er is in Amerika een meisje van 6 gevacineerd. Ze valt steeds in slaap. Ook al loopt ze! Ze kan nu niet meer lopen ivm een nEe val. De ouders roepen op om niet te gaan vaccineren...!!

Bronvermelding of je bent af ;)


Guinevere schreef
Het eerste vaccin is goedgekeurd, dus nu de vraag ... laat jij je vaccineren?

Ik kan via mijn werk gevaccineerd worden en wil dat ook graag, maar ik zou het liefste een paar maanden wachten. Helaas moet ik vandaag al een beslissing maken. Ik vind het erg moeilijk. Hoe denken jullie erover?

Hoezo moet je vandaag al een beslissing maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 18:37 



 
Profiel   

Poehh die bron heb geen iedee... mijn moeder had het ergens online gelezen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 18:38 



 
Profiel   

Nee
Ik laat me niet vaccineren
Van een griep vaccinatie wordt ik ook al ziek en zonder vaccinatie amper of geen last .
Dus ik sla over

Bovendien staan er enge dingen in de bijsluiter .
Zoals onbekend wat t met vruchtbaarheid doet .

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 18:39 



 
Profiel   

Ik vind het fijn om jullie meningen te lezen, van beide kanten.
Janneke2 schreef
... in feite is iedere griepprik nieuw. (Telkens een ander mengsel van influenza.)

En nu dus een "versleuteld" coronavirus.
Het zal mij benieuwen, maar ik wil het ding zo snel mogelijk.

Ik dacht juist dat die van Pfizer die nu goedgekeurd is, bijzonder is, omdat het van mRNA gemaakt is en niet van een virus. Je kan er dus onmogelijk corona van krijgen, maar ik vraag me dan wel af of dat op de lange termijn nog bijwerkingen zou kunnen hebben?

@Astorga, dat moet van mijn werkgever. Als je het wil dan moet je je vandaag opgeven. Aangezien het wereldwijde tekort aan vaccins kan ik me voorstellen dat het daarna lang kan duren voordat je weer de mogelijkheid hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 18:40 



 
Profiel   

mirna6308 schreef
Poehh die bron heb geen iedee... mijn moeder had het ergens online gelezen...

Snap je dat jouw angstzaaierrij, terwijl je het niet eens zelf hebt gelezen, er niet voor zorgt dat Nederland weer een veilige plek wordt voor iedereen, inclusief 'dor hout'?

Als je een bron had hadden we er nl verder over kunnen praten, elkaar op kunnen bouwen. Nu is er niets behalve onrust.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 18:41 



 
Profiel   

mirna6308 schreef
Poehh die bron heb geen iedee... mijn moeder had het ergens online gelezen...

:+

Aan de ene kant wil ik de vaccinatie heel graag, omdat ik zo graag weer m'n oude, normale ding kan doen zonder alle maatregelen. De snelste manier om dat te bereiken is als iedereen zich laat inspuiten. Aan de andere kant ben ik ook bang dat we straks over 10 jaar allemaal bijwerkingen/verschijnselen krijgen en dan is het kwaad al geschied. Ik weet niet of deze angst heel reël is. Ik vind het lastig, vooral omdat iedereen weer wat anders zegt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 18:42 



 
Profiel   

kim_1990 schreef
Ik worstel zelf ook met gezondheid en juist daarom wil ik mij niet vaccineren. Ik kan niet geloven dat in zo'n korte tijd een vaccin dusdanig ontwikkeld, getest etc is dat het 100% veilig zal zijn.


Je mag uiteraard geloven wat je wil.

Maar de feiten liggen anders.

Het is een grof schandaal dat vaccins voor malaria geen voorrang krijgen, maar als er voldoende voorwerk is gedaan
(.... Covid-19 is een aan Sars verwante ziekte/ verwant virus - en er was veel kennis over Sars plus een vaccin...)
kunnen dingen heel snel gaan als mensen samenwerken
(... de EMA etc nemen nu uitsluitend de dikke boekwerken rondom dit vaccin door, ten koste van andere medicijnen...).

En helaas : wordt er een keer echt samengewerkt, roept het twijfel op...
Citaat
Als we dit vaccin langer getest hebben en de resultaten zijn 100% duidelijk zal ik wel bereid zijn tot vaccineren.


Naar de letter van de wet kun je jezelf dan gewoon niet laten vaccineren.
100% zekerheid krijg je nooit.

Er is een pleidooi om alleen pillen te slikken die al 30 jaar op de markt zijn.
Daar is veel voor te zeggen, maar bij specifieke vaccins heeft dat weinig zin. (Het corona virus dat covid-19 geeft muteert net zo snel als de andere corona virussen die verkoudheid geven : tamelijk snel. Over 30 jaar doet dit vaccin weinig meer.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 18:43 



 
Profiel   

Guinevere schreef
Ik vind het fijn om jullie meningen te lezen, van beide kanten.
Janneke2 schreef
... in feite is iedere griepprik nieuw. (Telkens een ander mengsel van influenza.)

En nu dus een "versleuteld" coronavirus.
Het zal mij benieuwen, maar ik wil het ding zo snel mogelijk.

Ik dacht juist dat die van Pfizer die nu goedgekeurd is, bijzonder is, omdat het van mRNA gemaakt is en niet van een virus. Je kan er dus onmogelijk corona van krijgen, maar ik vraag me dan wel af of dat op de lange termijn nog bijwerkingen zou kunnen hebben?

@Astorga, dat moet van mijn werkgever. Als je het wil dan moet je je vandaag opgeven. Aangezien het wereldwijde tekort aan vaccins kan ik me voorstellen dat het daarna lang kan duren voordat je weer de mogelijkheid hebt.

Heb je deze toevallig al gelezen? Over hoe het kan dat er zo snel een vaccin is: https://threadreaderapp.com/thread/1329 ... 54146.html

Ik ben er al uit, maar snap wel dat het je overvalt als je nu al die keuze moet maken terwijl je er eigenlijk niet uit bent. Welke maand verwacht je werkgever te kunnen vaccineren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 18:44 



 
Profiel   

Nope. Ik zal niet voor in de rij gaan staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 18:45 



 
Profiel   

mirna6308 schreef
Nee, er is in Amerika een meisje van 6 gevacineerd. Ze valt steeds in slaap. Ook al loopt ze! Ze kan nu niet meer lopen ivm een nEe val. De ouders roepen op om niet te gaan vaccineren...!!
En het is snel gemaakt, als ik iets snel doe vergeet ik ook wat, wat hier misschien ook wel zou zijn....


Ehm: 'Amerika' als in US of A?
.... dat zou de huidige president mogen willen, daar wordt nog niet geïnjecteerd tegen covid-19.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 18:46 



 
Profiel   

https://www.nu.nl/nucheckt/6095145/nuch ... ieuws.html
Van dat meisje is een hoax

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 18:47 



 
Profiel   

Kom maar op. Ik wil meer kunnen doen.
Van anti naar graag als eerste gegaan.

Er gaat dagelijks zoveel door je lijf heen dat een vaccin er ook wel bij kan bij mij. Dood ga ik toch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 18:49 



 

mirna6308 schreef
Poehh die bron heb geen iedee... mijn moeder had het ergens online gelezen...


Facebook dus.

Enfin, ik ga me zeker laten vaccineren. Wil graag weer naar buiten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 18:50 



 
Profiel   

zigranta schreef


Over angst zaaien gesproken }:0

Wanneer ik aan de beurt ben laat ik me gerust vaccineren trouwens.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 18:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 473 [ 11801 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 473  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen