Het corona vaccin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:13

bigone schreef:
Clapton is niet anti corona, hij geeft in het interview ook niet direct de schuld aan het vaccin maar wel dat de gevolgen voor zijn al niet goed werkend immuunsyteem heel heftig waren. Alleen word er in dat interview door Flavio Pasquino weer zo geknipt dat het anti vaccins draait.
Clapton geeft zelf aan dat hij die tweede niet had moeten nemen nadat de eerste al veel problemen gaf.


Tien ik googelde voor wat meerinformatie zag ik dat hij ook al een protestsobg heeft ingezongen. Klinkt me redelijk anti-corona, vandaar mijn conclusie

anjali
Berichten: 15078
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:16

_Lorette_ schreef:
Ik probeerde te overleggen met de medewerker van de afsprakenlijn, maar die gaf aan dat er 5 weken tussen moeten zitten en dat afwijken van die termijn niet mogelijk is. En dat terwijl ik een brief voor me heb liggen waarin staat dat er ten minste 3 weken tussen moeten zitten. Hij zei dat er wel vaker praatjes de ronde deken, maar het staat zwart op wit in een brief die mijn vriend heeft meegekregen na zijn eerste vaccinatie op dezelfde locatie als waar ik heen moet. Gewoon via de GGD. Ik verzin het niet zelf. :7 Nu weet ik echt niet meer wat wijs is.

Het lijkt me het beste voor iedereen om het gewoon volgens schema te doen.Je hebt de eerste al gehad en kennelijk geen allergische bijwerkingen.Haal dan die tweede ook gewoon en ga genieten van de herwonnen vrijheid in je leven.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:33

Ik weet dat na morgen pas, Anjali. Dan ben ik aan de beurt. En die herwonnen vrijheid snap ik niet helemaal. Het maakt verder niets uit, toch? Wel in bescherming voor jezelf en anderen, maar niet in vrijheid.

Ik heb al eens met een gebroken rug en een keer met een hersenschudding gezeten in mijn vakantie. En dat viel moeilijk anders te plannen. :P Ik heb ook bouwvak, dus met de vakantiedagen kan ik niet schuiven. En direct na mijn 2e prik zitten we in een vakantiehuisje (al een eeuwigheid geleden geboekt). Ik mag me best een beetje ongerust maken over eventuele bijwerkingen en last tijdens mijn vakantie, vind ik. In mijn omgeving heb ik wel gehoord dat mensen er enkele dagen beroerd van waren. Ik twijfel daarom. Niet aan het vaccin, want die wil ik sowieso. Alleen over de timing.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 15:02

Ik zit hier ook mee hoor Lorette.
Ik krijg 21 juli de 2e prik en vlieg de 24e naar het buitenland. Dus hoop ook echt niet op bijwerkingen.

Bij de 1e alleen 1 dag een stijve bovenarm gehad. Maar je weet maar nooit.

MarliesV

Berichten: 15193
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 15:14

_Lorette_ schreef:
Ik weet dat na morgen pas, Anjali. Dan ben ik aan de beurt. En die herwonnen vrijheid snap ik niet helemaal. Het maakt verder niets uit, toch? Wel in bescherming voor jezelf en anderen, maar niet in vrijheid.

Ik heb al eens met een gebroken rug en een keer met een hersenschudding gezeten in mijn vakantie. En dat viel moeilijk anders te plannen. :P Ik heb ook bouwvak, dus met de vakantiedagen kan ik niet schuiven. En direct na mijn 2e prik zitten we in een vakantiehuisje (al een eeuwigheid geleden geboekt). Ik mag me best een beetje ongerust maken over eventuele bijwerkingen en last tijdens mijn vakantie, vind ik. In mijn omgeving heb ik wel gehoord dat mensen er enkele dagen beroerd van waren. Ik twijfel daarom. Niet aan het vaccin, want die wil ik sowieso. Alleen over de timing.


Ik zou uitstellen, even bellen met de ggd of je tweede keer een week of 2 later mag (na je vakantie).

Tenminste, als je voor je vakantie niet volledig gevaccineerd hoeft te zijn. Anders vragen of je een weekje eerder mag?

Hier alleen een beetje een beurse plek op de arm maar verder nergens last van. Gisterochtend eerste Pfizer gehad.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 15:29

Volledig gevaccineerd voor buitenland is toch vaak minimaal twee weken na laatste vaccinatie.

anjali
Berichten: 15078
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 15:59

Eigenlijk zou ik voor een vakantie liefst wel al volledig gevaccineerd zijn.Want ik denk wel dat je onderweg en in het buitenland meer risico loopt.En dan ook nog net als vorig jaar en dit voorjaar ook al,dan komen die besmette mensen weer terug en brengen het virus weer mee zodat we in het najaar weer in lockdown kunnen.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:06

MarliesV schreef:
[

Ik zou uitstellen, even bellen met de ggd of je tweede keer een week of 2 later mag (na je vakantie).

Tenminste, als je voor je vakantie niet volledig gevaccineerd hoeft te zijn. Anders vragen of je een weekje eerder mag?

Hier alleen een beetje een beurse plek op de arm maar verder nergens last van. Gisterochtend eerste Pfizer gehad.


Weekje eerder leek me helemaal perfect! Helaas kon dat niet volgens de medewerker die ik vanochtend sprak. Ze mochten alleen op 5 weken inplannen.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 18:45

Hier net mijn 1e Pfizer gehad, was een fijne locatie en heel netjes geregeld allemaal! Naald zelf voelde ik niet, alleen een beetje een branderig gevoel in mijn arm. 25 juli mag de tweede erin

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 19:46

_Lorette_ schreef:
Weekje eerder leek me helemaal perfect! Helaas kon dat niet volgens de medewerker die ik vanochtend sprak. Ze mochten alleen op 5 weken inplannen.


Ken je iemand die een week eerder een afspraak heeft? Zo ja, dan met diegene meegaan en op de lokatie aangeven dat je graag ook meegeprikt wil worden. Grote kans dat je je vaccinatie daardoor eerder krijgt. Dat mag ook gewoon zolang er maar minimaal 3 weken tussen zitten.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 20:15

Storm schreef:
_Lorette_ schreef:
Weekje eerder leek me helemaal perfect! Helaas kon dat niet volgens de medewerker die ik vanochtend sprak. Ze mochten alleen op 5 weken inplannen.


Ken je iemand die een week eerder een afspraak heeft? Zo ja, dan met diegene meegaan en op de lokatie aangeven dat je graag ook meegeprikt wil worden. Grote kans dat je je vaccinatie daardoor eerder krijgt. Dat mag ook gewoon zolang er maar minimaal 3 weken tussen zitten.


Dit werd bij ons helaas niet gedaan. Mijn man was mee, maar werd verzocht naar buiten te gaan en mocht niet eerder zijn prik.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 21:13

Mijn vriend heeft de perfecte 2e prikafspraak, maar ik vrees dat ze me niet zomaar mee willen prikken. Kan ik niet bij jullie aanschuiven, Storm? :Y)

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 21:20

Is er trouwens al iets bekend of je mensen in je omgeving ziek kunt maken? als jij zelf ziek wordt van de vaccinatie en eventueel ondersteuning nodig hebt.

Ik woon namelijk alleen, en ben wel een beetje bang voor de gevolgen op korte termijn, en zou mijn vriend dan om wat ondersteuning willen vragen. Alleen geeft hij aan dat hij dan misschien ziek kan worden door mij.

De ggd persoon die hij aan de telefoon had voor een afspraak te maken heeft namelijk gezegd dat als hij zich na de vaccinatie niet goed voelt hij best tijdelijk even afstand van anderen mensen neemt.

Hij is dus nu ook "bang" om naar mij toe te komen, mocht ik ziek worden van de vaccinatie.

friezenfan2

Berichten: 2593
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 21:29

Als je gevaccineerd wordt kun je geen corona krijgen ze sturen geen actief virus in je lijf. Je kan iets van bijwerkingen hebben van vaccinatie, hoofdpijn, koorts. Kan een normale reactie zijn op een vaccinatie (elke soort vaccinatie dus niet alleen covid vaccinatie) je kan dus geen corona krijgen van je vaccinatie en kan best ondersteuning vragen aan je vriend.

Wel kan je na vaccinatie nog steeds corona krijgen je bent nooit 100% beschermt dus als je corona actie klachten hebben moet je jezelf alsnog laten testen. Al krijg je dan een milde variant en ik geloof niet dat ze al weten hoe besmettelijk je dan kan zijn.

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 21:32

friezenfan2 schreef:
Als je gevaccineerd wordt kun je geen corona krijgen ze sturen geen actief virus in je lijf. Je kan iets van bijwerkingen hebben van vaccinatie, hoofdpijn, koorts. Kan een normale reactie zijn op een vaccinatie (elke soort vaccinatie dus niet alleen covid vaccinatie) je kan dus geen corona krijgen van je vaccinatie en kan best ondersteuning vragen aan je vriend.

Wel kan je na vaccinatie nog steeds corona krijgen je bent nooit 100% beschermt dus als je corona actie klachten hebben moet je jezelf alsnog laten testen. Al krijg je dan een milde variant en ik geloof niet dat ze al weten hoe besmettelijk je dan kan zijn.



Het gaat niet zo zeer om het corona gedeelte. Maar meer of hij "normaal" ziek van mij zou kunnen worden als ik dus klachten krijg.
Beetje lastig te formuleren vraag...

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 21:35

silvericathy schreef:
Is er trouwens al iets bekend of je mensen in je omgeving ziek kunt maken? als jij zelf ziek wordt van de vaccinatie en eventueel ondersteuning nodig hebt.

Ik woon namelijk alleen, en ben wel een beetje bang voor de gevolgen op korte termijn, en zou mijn vriend dan om wat ondersteuning willen vragen. Alleen geeft hij aan dat hij dan misschien ziek kan worden door mij.

De ggd persoon die hij aan de telefoon had voor een afspraak te maken heeft namelijk gezegd dat als hij zich na de vaccinatie niet goed voelt hij best tijdelijk even afstand van anderen mensen neemt.

Hij is dus nu ook "bang" om naar mij toe te komen, mocht ik ziek worden van de vaccinatie.

En hoe wou je dat “ later “ doen ? Waarom is hij bang om ziek te worden?

friezenfan2

Berichten: 2593
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 21:40

Je krijgt klachten vanwege het vaccin dus het lijkt me stug dat hij van jouw ziek kan worden omdat het puur jouw lichaams reactie is. Misschien dat iemand met een medisch achtergrond het beter kan uitleggen.

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 21:40

bigone schreef:
silvericathy schreef:
Is er trouwens al iets bekend of je mensen in je omgeving ziek kunt maken? als jij zelf ziek wordt van de vaccinatie en eventueel ondersteuning nodig hebt.

Ik woon namelijk alleen, en ben wel een beetje bang voor de gevolgen op korte termijn, en zou mijn vriend dan om wat ondersteuning willen vragen. Alleen geeft hij aan dat hij dan misschien ziek kan worden door mij.

De ggd persoon die hij aan de telefoon had voor een afspraak te maken heeft namelijk gezegd dat als hij zich na de vaccinatie niet goed voelt hij best tijdelijk even afstand van anderen mensen neemt.

Hij is dus nu ook "bang" om naar mij toe te komen, mocht ik ziek worden van de vaccinatie.

En hoe wou je dat “ later “ doen ? Waarom is hij bang om ziek te worden?


Omdat de persoon van de ggd tegen hem gezegd heeft dat als hij ziek zou worden na de spuit, hij zich beter even afzonderd van anderen mensen.
Hij heeft zelf ook een wat zwakker immuunsysteem.

Heb hem gevraagd of ik hem kan bellen als ik er echt ziek van zou worden, dat mag, maar langskomen ziet hij dan minder zitten, omdat hij niet ziek van mij wil worden. Hij later dan mij aan de beurt voor de vaccinatie en als hij ziek wordt van mij is hij bang dat hij de vaccinatie misschien niet kan gaan halen.

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 21:42

friezenfan2 schreef:
Je krijgt klachten vanwege het vaccin dus het lijkt me stug dat hij van jouw ziek kan worden omdat het puur jouw lichaams reactie is. Misschien dat iemand met een medisch achtergrond het beter kan uitleggen.



Dit idee had ikzelf ook al, heb hem dat verteld en was niet helemaal overtuigd. Dus heb voorgesteld om morgen de ggd te bellen samen met hem. Ga daar de vraag ook eens voorleggen.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 21:46

Vind dat een apart verhaal van degene die hij gesproken heeft. Jouw eventuele ziek zijn na vaccinatie is een reactie van je lichaam op de Spike eiwitten die je lichaam na de vaccinatie maakt. Dit zijn geen virussen die je uit zou kunnen scheiden om een ander mee te besmetten. Kan me niet voorstellen dat die spike eiwitten besmettelijk zijn als je ze al zou uitscheiden.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 08:55

Hier in BE valt de vaccinatiecampagne stil in juli...
Mag ik dat op z'n minst bijzonder vinden ? >;)

Citaat:
Ook de komende week worden veel eerste prikken gezet. Maar begin juli valt de campagne stil. Wie tegen dan nog geen eerste prik heeft gekregen, dreigt tot augustus te moeten wachten.
Vlaamse 18- tot 24-jarigen moeten deze zomer mogelijk lang wachten op een eerste prik, blijkt uit de recentste prognose van het Agentschap Zorg en Gezondheid.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:00

Wat raar Pandora2! En ontzettend banketstaaf voor de 18 tot 24 jarigen #)

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:04

Ja dat vind ik ook. Hebben ze al zo lang moeten wachten, krijg je nu dit :x

Ik zou graag de rest van het artikel kunnen lezen, maar heb geen abo :')
Het komt in elk geval niet door vertraagde leveringen, dus ik gok dat de vaccinatiecentra in verlof gaan ofzo :+

tienus63

Berichten: 12072
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 09:21

Storm schreef:
_Lorette_ schreef:
Weekje eerder leek me helemaal perfect! Helaas kon dat niet volgens de medewerker die ik vanochtend sprak. Ze mochten alleen op 5 weken inplannen.


Ken je iemand die een week eerder een afspraak heeft? Zo ja, dan met diegene meegaan en op de lokatie aangeven dat je graag ook meegeprikt wil worden. Grote kans dat je je vaccinatie daardoor eerder krijgt. Dat mag ook gewoon zolang er maar minimaal 3 weken tussen zitten.

Rekenen ze niet op aantal mensen wat op een dag op een locatie is aangemeld voor vaccinatie?
Er zullen altijd mensen enkele no shows zijn, maar als er extra mensen meekomen die dan ook geprikt willen worden omdat het hen handig uitkomt kan toch niet de bedoeling zijn.
Oeps, we zijn door onze voorraad van vandaag heen, er kwamen wat onverwachte meeprikkers.

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 23:59

silvericathy schreef:
Omdat de persoon van de ggd tegen hem gezegd heeft dat als hij ziek zou worden na de spuit, hij zich beter even afzonderd van anderen mensen.
Hij heeft zelf ook een wat zwakker immuunsysteem.

Heb hem gevraagd of ik hem kan bellen als ik er echt ziek van zou worden, dat mag, maar langskomen ziet hij dan minder zitten, omdat hij niet ziek van mij wil worden. Hij later dan mij aan de beurt voor de vaccinatie en als hij ziek wordt van mij is hij bang dat hij de vaccinatie misschien niet kan gaan halen.

Ik denk dat hier sprake is van een foute interpretatie. Zoals al gezegd: van het vaccin wordt je niet besmettelijkheid.

Maar als je even flink ziek wordt van de vaccinatie dan is je immuunsysteem even heel druk met afweer aanmaken. Je afweer tegen andere ziekteverwekkers staat dan tijdelijk wat lager waardoor je mogelijk vatbaarder bent voor ziekte.

Als je al een wat zwakker immuunsysteem hebt is het daarom verstandig je even af te zonderen. Niet omdat jij anderen ziek kan maken door het vaccin. Maar omdat je tijdelijk vatbaarder bent voor de ziektekiemen van een ander. Ook ziektes waar je onder andere omstandigheden geen last van zou hebben. Voorkomen dus dat je ongezien wordt aangevallen op de rechterkant terwijl je immuunsysteem even gefocust is op de linkerkant.

Ofwel het doel is jezelf beschermen tegen een ander en niet een ander beschermen tegen jou.

Dat is mijn interpretatie althans.

En dan kan jouw vriend dus gerust bij je langs komen.