Het corona vaccin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:44

Ik denk dat die Britse variant allang hier huishoudt als het in december hier al was, en dan vind ik het voor nu nog best oké gaan.

Even een hersenspinsel: als die echt al duidelijk aanwezig is, stel dat we door de maatregelen de gewone variant er best onder hadden gekregen maar de cijfers nu niet zo snel zakken door die Britse. Dan doen we het alsnog best oké als land, want het stijgt niet opeens als een gek. Alles daalt door.

Als dit zo blijft, is dan een avondklok nodig? Ik zou die bewaren tot het écht moet, want als zelfs de politie en regio’s er al niet achter staan...

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:45

Abiola schreef:
Jildau schreef:
Dit dus. Ik ben geen ontkenner. Maar dit is wel precies wat er altijd direct geroepen wordt door 'team corona die liever de media en Hugo de Jonge geloven.' Doe niet zo onwijs flauw en vertrek dan van een forum als je niet tegen andere meningen kunt. Alsjeblieft zeg.

Code zwart is zeker een serieus probleem. Corona is zeker een serieus probleem. De maatregelen en de lockdown zijn alleen ook zeker een serieus probleem. Iedereen heeft er andere gedachtes over hoe dit opgelost moet worden en niet iedereen heeft altijd het volste vertrouwen in een figuur zoals Mark Rutte of Hugo de Jonge. Of in de media.

Geloof mij ik zou willen dat ik alles klakkeloos aan zou nemen want ik vind het zelf ook mega vervelend dat ik er zo mee zit. Maar ik zie teveel dingen waarvan ik denk dit slaat echt helemaal nergens op. Het was voor mezelf makkelijker geweest als ik er gewoon heilig in geloofde en alles begreep.
[/quo

Je zegt zelf dat je niet alles omtrent Corona begrijpt, maar je wilt de minister van Volksgezondheid, die zich laat voorlichten door mensen die dat wel doen, niet vertrouwen?

Je mag heus kritisch zijn, en je hoeft niet alles voor zoete koek te slikken, maar als je denkt dat onze regering een vaag motief heeft, dan hoor je meer bij de afdeling wappie thuis hoor.


Met andere woorden dan mag je hier niet reageren?
Komt niet in jullie straatje?
Er is gelukkig vrijheid van meningsuiting en iedereen mag hier reageren ook al zijn we het niet met elkaar eens.

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:49

Je mag hier natuurlijk reageren, maar in een discussie kun je ook tegengas krijgen. Dat is volgens mij alleen maar goed, dan ga je ook wat meer over je standpunt nadenken.

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:49

sureido schreef:
Ik denk dat die Britse variant allang hier huishoudt als het in december hier al was, en dan vind ik het voor nu nog best oké gaan.

Even een hersenspinsel: als die echt al duidelijk aanwezig is, stel dat we door de maatregelen de gewone variant er best onder hadden gekregen maar de cijfers nu niet zo snel zakken door die Britse. Dan doen we het alsnog best oké als land, want het stijgt niet opeens als een gek. Alles daalt door.

Als dit zo blijft, is dan een avondklok nodig? Ik zou die bewaren tot het écht moet, want als zelfs de politie en regio’s er al niet achter staan...


De engelse variant is meer besmettelijk maar lang zo dodelijk niet.

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:50

Abiola schreef:
Je mag hier natuurlijk reageren, maar in een discussie kun je ook tegengas krijgen. Dat is volgens mij alleen maar goed, dan ga je ook wat meer over je standpunt nadenken.



Tegengas is best maar ga niet schelden met woorden als wappies want dat slaat natuurlijk nergens op

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:52

loriene schreef:
sureido schreef:
Ik denk dat die Britse variant allang hier huishoudt als het in december hier al was, en dan vind ik het voor nu nog best oké gaan.

Even een hersenspinsel: als die echt al duidelijk aanwezig is, stel dat we door de maatregelen de gewone variant er best onder hadden gekregen maar de cijfers nu niet zo snel zakken door die Britse. Dan doen we het alsnog best oké als land, want het stijgt niet opeens als een gek. Alles daalt door.

Als dit zo blijft, is dan een avondklok nodig? Ik zou die bewaren tot het écht moet, want als zelfs de politie en regio’s er al niet achter staan...


De engelse variant is meer besmettelijk maar lang zo dodelijk niet.

Dan weet jij meer dan de medici dus geef aub een link wie dat beweerd.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:54

sureido schreef:
Ik denk dat die Britse variant allang hier huishoudt als het in december hier al was, en dan vind ik het voor nu nog best oké gaan.

Even een hersenspinsel: als die echt al duidelijk aanwezig is, stel dat we door de maatregelen de gewone variant er best onder hadden gekregen maar de cijfers nu niet zo snel zakken door die Britse. Dan doen we het alsnog best oké als land, want het stijgt niet opeens als een gek. Alles daalt door.

Als dit zo blijft, is dan een avondklok nodig? Ik zou die bewaren tot het écht moet, want als zelfs de politie en regio’s er al niet achter staan...

Ik denk ook dat hij er al langer is en misschien is het ons geluk geweest dat we met kerst niet zoveel versoepeld hebben zoals in Engeland en ook Ierland.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:54

loriene schreef:
Abiola schreef:
Je mag hier natuurlijk reageren, maar in een discussie kun je ook tegengas krijgen. Dat is volgens mij alleen maar goed, dan ga je ook wat meer over je standpunt nadenken.



Tegengas is best maar ga niet schelden met woorden als wappies want dat slaat natuurlijk nergens op


Ach..... dat geldt dan ook voor
"schapen" ;)

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:57

loriene schreef:
sureido schreef:
Ik denk dat die Britse variant allang hier huishoudt als het in december hier al was, en dan vind ik het voor nu nog best oké gaan.

Even een hersenspinsel: als die echt al duidelijk aanwezig is, stel dat we door de maatregelen de gewone variant er best onder hadden gekregen maar de cijfers nu niet zo snel zakken door die Britse. Dan doen we het alsnog best oké als land, want het stijgt niet opeens als een gek. Alles daalt door.

Als dit zo blijft, is dan een avondklok nodig? Ik zou die bewaren tot het écht moet, want als zelfs de politie en regio’s er al niet achter staan...


De engelse variant is meer besmettelijk maar lang zo dodelijk niet.

Hier een uitleg over waarom het wel een stuk gevaarlijker is :
https://www.nu.nl/285302/video/waarom-e ... jkere.html

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:57

loriene schreef:
Tegengas is best maar ga niet schelden met woorden als wappies want dat slaat natuurlijk nergens op



loriene schreef:
Helemaal met je eens hoor.
Alleen de mensen hier willen zulks hier niet horen :z :z
Staan allemaal te dringen voor een vaccin die pas in 2023 klaar is met testen.
Ik neem de prik ook niet en velen met mij.



Ik was door je :z post in de veronderstelling dat je niet zo’n teer zieltje was. Excuses als je je onheus bejegend voelt door mijn Wappie opmerking.

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 01:00

Ik ben geen teer zieltje en ook geen wappie.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 01:03


BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 01:08


Zebrastreep

Berichten: 9753
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 01:12

bigone schreef:
sureido schreef:
Ik denk dat die Britse variant allang hier huishoudt als het in december hier al was, en dan vind ik het voor nu nog best oké gaan.

Even een hersenspinsel: als die echt al duidelijk aanwezig is, stel dat we door de maatregelen de gewone variant er best onder hadden gekregen maar de cijfers nu niet zo snel zakken door die Britse. Dan doen we het alsnog best oké als land, want het stijgt niet opeens als een gek. Alles daalt door.

Als dit zo blijft, is dan een avondklok nodig? Ik zou die bewaren tot het écht moet, want als zelfs de politie en regio’s er al niet achter staan...

Ik denk ook dat hij er al langer is en misschien is het ons geluk geweest dat we met kerst niet zoveel versoepeld hebben zoals in Engeland en ook Ierland.


Dit dus ik denk ook dat het in veel landen met de kerstdagen te maken heeft gehad. Hier zag je daarna ook weer een stijging. Na oud en nieuw viel het mij nog mee.

In Engeland bleek het wel zo te zijn dat iedereen uitgebreid naar familie ging omdat ze hadden versoepeld.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 01:23

Jildau schreef:
bigone schreef:
Maar het hoeft niet. Ik zei net in een ander topic ook, wanneer iedereen de komende twee weken doet alsof hij op een onbewoond eiland zit knallen de besmettingen naar beneden en kunnen de regels versoepeld ipv strenger worden.


Knallen zeker net zo hard naar beneden als na de invoering van de mondkapjesplicht? :D De besmettingen dalen al een poosje maar van versoepelen is geen sprake dus daar geloof ik ook niet zo in. We zijn al van boven de 10.000 per dag naar tussen de 5 a 6 duizend gegaan.


Hou er rekening mee dat dat heel spectaculair klinkt maar het is een exponentiële groei/ afname. Dan zegt dat eerste stukje nog niet spectaculair veel en zitten we ook met een paar dagen weer op de 10.000, zeker met de uk-variant als reeele dreiging.
Het is echt nog heel vroeg om te juichen. Ja we dalen, maar nog lang niet zodanig dat we kunnen versoepelen (nu een avondklok vind ik weer het andere uiterste overigens)

Edit: lees net dit artikel er over:
https://nos.nl/artikel/2364870-grote-zo ... nemen.html
Volgens het rivm ligt de R van de niet-uk nu onder de 1 waardoor we dalen. De uk-variant ligt er biven dus die stijgt nog.
Volgens het rivm zou het dus zo zijn dat we met deze maatregelen de uk-variant steeds meer ruimte geven en we dus vanzelf weer een stijging gaan zien als de uk variant dominanter wordt.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 02:04

sureido schreef:
bigone schreef:
Er zijn inderdaad veel wat kromme maatregelen maar misschien is dat ook nodig bij een maatschappij die elke keer weer de randjes opzoekt met als gevolg nog meer maatregelen.

De randjes worden imo opgezocht omdat er zoveel kromme maatregelen zijn.

Nee joh. Het is echt niet zo lastig. Niet gaan zitten uitellen hoeveel bezoekers je legaal mag hebben op een feestje maar gewoon even nadenken. In de basis is het ook gewoon doodsimpel. Afstand houden. Contacten beperken. Omdat mensen dat te ingewikkeld vonden zitten we nu met een wirwar van maatregelen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 06:51

Nou ik had dus gelijk. OMT wil echt pas versoepelen bij voldoende gevaccineerden en/of groepsimmuniteit (waarvan we al weten dat dit laatste een utopie is). Of een gunstig seizoenseffect. Ik vraag me trouwens oprecht af waar ze die R waarde op baseren, en dat die hoger zou zijn. Ik heb daar nog geen goede uitleg over gevonden.

Ik heb helemaal niks meer gehoord over vaccinatie in de sector waarin ik werk, vanaf 25-1 zouden beginnen met de clienten in kleine woonvormen die zorg via de huisarts ontvangen. Maar wanneer de medewerkers aan de beurt komen blijft onzeker. Ook het vaccin (Astrazeneca) is nog niet goed gekeurd. Ik ga morgen de webinar volgen, hopelijk word ik dan wat wijzer.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 08:04

Ook de schoolsluiting? Ik word echt verdrietig van de schoolsluiting.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 08:19

SusanH schreef:
Nou ik had dus gelijk. OMT wil echt pas versoepelen bij voldoende gevaccineerden en/of groepsimmuniteit (waarvan we al weten dat dit laatste een utopie is). Of een gunstig seizoenseffect. Ik vraag me trouwens oprecht af waar ze die R waarde op baseren, en dat die hoger zou zijn. Ik heb daar nog geen goede uitleg over gevonden.

Ik heb helemaal niks meer gehoord over vaccinatie in de sector waarin ik werk, vanaf 25-1 zouden beginnen met de clienten in kleine woonvormen die zorg via de huisarts ontvangen. Maar wanneer de medewerkers aan de beurt komen blijft onzeker. Ook het vaccin (Astrazeneca) is nog niet goed gekeurd. Ik ga morgen de webinar volgen, hopelijk word ik dan wat wijzer.


Waarom duurt het dan weer allemaal zolang, voor ze beginnen met enten en het tempo? Ik hoor veel mensen in de zorg die een hoop moeten invullen om die prik te halen. Als dit echt onze bevrijding is, dan geef gas. Ik denk dat het hele circus nog wel even gaat duren, ook met prik.

Ik zelf sta niet te springen op die prik, dus ren niet voorop. Ga de griepprik ook nooit halen. Mijn man heeft corona gehad en ik niks.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 08:57

Magrathea schreef:
Nee joh. Het is echt niet zo lastig. Niet gaan zitten uitellen hoeveel bezoekers je legaal mag hebben op een feestje maar gewoon even nadenken. In de basis is het ook gewoon doodsimpel. Afstand houden. Contacten beperken. Omdat mensen dat te ingewikkeld vonden zitten we nu met een wirwar van maatregelen.

Dit dus. De regels zijn niet zo moeilijk en ook niet zoveel veranderd, maar als mensen de grenzen blijven opzoeken dan moeten er steeds meer regeltjes bij komen om het dicht te timmeren.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 08:57

jesito schreef:
SusanH schreef:
Nou ik had dus gelijk. OMT wil echt pas versoepelen bij voldoende gevaccineerden en/of groepsimmuniteit (waarvan we al weten dat dit laatste een utopie is). Of een gunstig seizoenseffect. Ik vraag me trouwens oprecht af waar ze die R waarde op baseren, en dat die hoger zou zijn. Ik heb daar nog geen goede uitleg over gevonden.

Ik heb helemaal niks meer gehoord over vaccinatie in de sector waarin ik werk, vanaf 25-1 zouden beginnen met de clienten in kleine woonvormen die zorg via de huisarts ontvangen. Maar wanneer de medewerkers aan de beurt komen blijft onzeker. Ook het vaccin (Astrazeneca) is nog niet goed gekeurd. Ik ga morgen de webinar volgen, hopelijk word ik dan wat wijzer.


Waarom duurt het dan weer allemaal zolang, voor ze beginnen met enten en het tempo? Ik hoor veel mensen in de zorg die een hoop moeten invullen om die prik te halen. Als dit echt onze bevrijding is, dan geef gas. Ik denk dat het hele circus nog wel even gaat duren, ook met prik.

Ik zelf sta niet te springen op die prik, dus ren niet voorop. Ga de griepprik ook nooit halen. Mijn man heeft corona gehad en ik niks.

De levering van het vaccin?

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:13

Het vaccin was al 2 weken in Nederland voordat ze hier eens begonnen. Volgens mij komt er nu doorlopend binnen. Sommige vaccins moeten ook nog herhaald worden, dat komt er dadelijk ook nog bij.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:18

jesito schreef:
Het vaccin was al 2 weken in Nederland voordat ze hier eens begonnen. Volgens mij komt er nu doorlopend binnen. Sommige vaccins moeten ook nog herhaald worden, dat komt er dadelijk ook nog bij.


We lopen nu vlak achter de vaccins aan qua hoeveelheden :) alles wat ligt opgeslagen nu is of om nu te prikken, of voor de tweede prik. De opslag vd eerste twee weken is al ingehaald.
Juist doordat er een tweede keer geprikt moet worden is het nu op. Leveranciers vertragen steeds, daar kan NL niks aan doen.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:23

Dan snap ik niet waarom sommige mensen zo lopen te zeiken over mensen die zich niet willen laten enten.
De mensen die willen komen nog niet in aanmerking en ik denk als dat vordert dat er echt wel steeds meer mensen overstag gaan.

DuoPenotti

Berichten: 29455
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:29

Kunnen we aub de discussie over wappies loslaten?
Iemand als Jildau komt mij echt niet over als een wappie.
En ik begrijp heel goed waar haar manier van denken vandaan komt.
De media geeft zeker niet alles steeds zo fijn weer maar lijken wel tegen elkaar op te bieden wie het nieuws het spannendste kan brengen.

En de regels zijn natuurlijk zo krom als wat, de Niet werkende vodjes als mondkapje, eerste niet, toen aanbevelen, en ineens wel, terwijl ze zelf eerder aangaven ze werken niet.
Net als met kerst, zwager/vrouw 2 oudere kinderen en wij 2 mogen niet bij Moeder/oma eten. Maar wij 2 mogen moeder wel ophalen en naar zwager toe.

Kinderen zitten met 30 in een klas, maar zouden ze dat buiten in de frisse lucht doen mag het niet.

Nou ja, jullie kennen ze zelf ook wel die tegenstrijdige regels.
En ja dan kan ik me voorstellen dat als alles zo krom is dat er word gedacht, wat is er nog meer krom wat ze ons wijs willen maken. Dus ook over het vaccin.
En eerlijk, niemand weet de lange termijn gevolgen, niemand. Want dat kan nog niet :)

Ik geef toe dat ik eerder ook enorm twijfelde. Niet omdat ik een wappie ben, niet omdat ik tegen vaccineren in het algemeen ben Maar wel omdat ik niet in een risicogroep val en dan iets in me laat spuiten.
Maar nu ik heb gezien dat iedereen op de IC, arts en verplegkundige zich heeft laten enten. De mensen dus in het werkveld die er 1000 keer meer weten dan ik denk ik, als ik aan de beurt ben laat ik me enten.
Maar die ervaring hebben andere weer niet.

En als ze besluiten zich niet te enten is er ook niets aan de hand. Genoeg die het wel doen dus het virus gaat minder kans krijgen.