Het corona vaccin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


Anoniem

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:35

Code zwart in de ziekenhuizen vind ik toch wel een serieus probleem hoor. Jij zal net van je paard vallen en een ic bed nodig hebben die er eigenlijk niet meer is.. Het gaat niet eens zozeer om de besmettingen en de doden, maar om de ziekenhuisopnames. De zorg die zelf ook met een enorm ziekteverzuim kampt. Daarvoor doen we dit allemaal en is dit nodig.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:39

Precies, en daar zijn meer dan voldoende gegevens over!

Electra63

Berichten: 17854
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:52

Relaxed schreef:
Code zwart in de ziekenhuizen vind ik toch wel een serieus probleem hoor. Jij zal net van je paard vallen en een ic bed nodig hebben die er eigenlijk niet meer is.. Het gaat niet eens zozeer om de besmettingen en de doden, maar om de ziekenhuisopnames. De zorg die zelf ook met een enorm ziekteverzuim kampt. Daarvoor doen we dit allemaal en is dit nodig.



Je kan het nog zoveel herhalen, maar de ontkenners lezen dit toch niet.
Die geloven liever een Lange Frans, een Baudet of wappie op het Museumplein :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:55

Electra63 schreef:
Relaxed schreef:
Code zwart in de ziekenhuizen vind ik toch wel een serieus probleem hoor. Jij zal net van je paard vallen en een ic bed nodig hebben die er eigenlijk niet meer is.. Het gaat niet eens zozeer om de besmettingen en de doden, maar om de ziekenhuisopnames. De zorg die zelf ook met een enorm ziekteverzuim kampt. Daarvoor doen we dit allemaal en is dit nodig.



Je kan het nog zoveel herhalen, maar de ontkenners lezen dit toch niet.
Die geloven liever een Lange Frans, een Baudet of wappie op het Museumplein :D


Dat is waar.. Vergeet Jensen niet :')

Jildau

Berichten: 9411
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:59

Electra63 schreef:
Relaxed schreef:
Code zwart in de ziekenhuizen vind ik toch wel een serieus probleem hoor. Jij zal net van je paard vallen en een ic bed nodig hebben die er eigenlijk niet meer is.. Het gaat niet eens zozeer om de besmettingen en de doden, maar om de ziekenhuisopnames. De zorg die zelf ook met een enorm ziekteverzuim kampt. Daarvoor doen we dit allemaal en is dit nodig.



Je kan het nog zoveel herhalen, maar de ontkenners lezen dit toch niet.
Die geloven liever een Lange Frans, een Baudet of wappie op het Museumplein :D


Dit dus. Ik ben geen ontkenner. Maar dit is wel precies wat er altijd direct geroepen wordt door 'team corona die liever de media en Hugo de Jonge geloven.' Doe niet zo onwijs flauw en vertrek dan van een forum als je niet tegen andere meningen kunt. Alsjeblieft zeg.

Code zwart is zeker een serieus probleem. Corona is zeker een serieus probleem. De maatregelen en de lockdown zijn alleen ook zeker een serieus probleem. Iedereen heeft er andere gedachtes over hoe dit opgelost moet worden en niet iedereen heeft altijd het volste vertrouwen in een figuur zoals Mark Rutte of Hugo de Jonge. Of in de media.

Geloof mij ik zou willen dat ik alles klakkeloos aan zou nemen want ik vind het zelf ook mega vervelend dat ik er zo mee zit. Maar ik zie teveel dingen waarvan ik denk dit slaat echt helemaal nergens op. Het was voor mezelf makkelijker geweest als ik er gewoon heilig in geloofde en alles begreep.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:00

In de eerste golf had je amper behandelmogelijkheden, nu overleven veel meer mensen het. Maar het verschil is dus dat ze het ziekenhuis lopend verlaten en niet tussen 6 plankjes. Ze komen nog wel binnen en hebben zorg nodig.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:04

Oh Jildau, maar een andere mening mag best, twijfels ook en iedereen hier is bereid tot een goede discussie. Alleen zijn er té veel mensen die dus (met name op Feesboek) maar al te hard schreeuwen over 'schapen' en 'wakker worden' en 'Baudet heeft het gezegd dus het is zo' en 'het is één groot complot en corona bestaat niet, world domination!' en ja, mensen die dat hier komen doen krijgen meteen de deksel op hun neus. En terecht. Gevaarlijke lui zijn dat.

Op Bokt kun je tenminste nog een beetje met gelijkgestemden praten en liggen de verhoudingen wat dat betreft wel wat anders ;)

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:06

Jildau schreef:
Dit dus. Ik ben geen ontkenner. Maar dit is wel precies wat er altijd direct geroepen wordt door 'team corona die liever de media en Hugo de Jonge geloven.' Doe niet zo onwijs flauw en vertrek dan van een forum als je niet tegen andere meningen kunt. Alsjeblieft zeg.

Code zwart is zeker een serieus probleem. Corona is zeker een serieus probleem. De maatregelen en de lockdown zijn alleen ook zeker een serieus probleem. Iedereen heeft er andere gedachtes over hoe dit opgelost moet worden en niet iedereen heeft altijd het volste vertrouwen in een figuur zoals Mark Rutte of Hugo de Jonge. Of in de media.

Geloof mij ik zou willen dat ik alles klakkeloos aan zou nemen want ik vind het zelf ook mega vervelend dat ik er zo mee zit. Maar ik zie teveel dingen waarvan ik denk dit slaat echt helemaal nergens op. Het was voor mezelf makkelijker geweest als ik er gewoon heilig in geloofde en alles begreep.


Je zegt zelf dat je niet alles omtrent Corona begrijpt, maar je wilt de minister van Volksgezondheid, die zich laat voorlichten door mensen die dat wel doen, niet vertrouwen?

Je mag heus kritisch zijn, en je hoeft niet alles voor zoete koek te slikken, maar als je denkt dat onze regering een vaag motief heeft, dan hoor je meer bij de afdeling wappie thuis hoor.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:08

Ze zegt toch nergens dat de regering een ander motief heeft? Maar ik zet ook soms vraagtekens bij maatregelen die elkaar compleet tegen spreken en waar het nut niet van bewezen is. Dat mag toch gewoon? Enge wereld zou het zijn anders, waar je altijd wanneer persoon A in de put springt, dat zelf ook doet.

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:11

Ze zegt dat ze Rutte en de Jonge niet vertrouwt. Hoe moet ik dat interpreteren dan?

Jildau

Berichten: 9411
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:12

Blue_Eyes schreef:
Oh Jildau, maar een andere mening mag best, twijfels ook en iedereen hier is bereid tot een goede discussie. Alleen zijn er té veel mensen die dus (met name op Feesboek) maar al te hard schreeuwen over 'schapen' en 'wakker worden' en 'Baudet heeft het gezegd dus het is zo' en 'het is één groot complot en corona bestaat niet, world domination!' en ja, mensen die dat hier komen doen krijgen meteen de deksel op hun neus. En terecht. Gevaarlijke lui zijn dat.

Op Bokt kun je tenminste nog een beetje met gelijkgestemden praten en liggen de verhoudingen wat dat betreft wel wat anders ;)


Resitance reageert toch op mij/ons? En daar wordt toch op gereageerd dat we toch niet lezen omdat we wappies zijn en in Jensen geloven? Dus ik snap je reactie niet helemaal.
Laatst bijgewerkt door Jildau op 18-01-21 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Berichten: 9411
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:17

Abiola schreef:
Ze zegt dat ze Rutte en de Jonge niet vertrouwt. Hoe moet ik dat interpreteren dan?


Ik heb m'n vraagtekens wel eens bij wat ze in de persconferenties zeggen. Ik geloof niet dat ze het heel slecht met ons voor hebben. Volgens mij hebben ze maanden geroepen dat mondkapjes onzin waren. Toen ineens moest het en werd het direct verplicht met een boete als je het niet deed. Zoiets kan ik moeilijk rijmen. Schiphol mag open, bibliotheek dicht. Je mocht vrij lang nog wel naar de prutsmutsen en seksclubs maar koffie drinken bij het tentje op de hoek mocht niet. Je mocht niet kijken bij het afzwemmen van je kind maar je mocht wel gaan zwemmen in hetzelfde zwembad. Er gaan nog tig vluchten per dag maar we hebben het over een avondklok. Dat zijn enkele voorbeelden waar ik m'n vraagtekens bij heb maar dat betekent niet dat ik fan ben van Lange Frans.

BigOne
Berichten: 38347
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:20

Er zijn inderdaad veel wat kromme maatregelen maar misschien is dat ook nodig bij een maatschappij die elke keer weer de randjes opzoekt met als gevolg nog meer maatregelen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:22

bigone schreef:
Er zijn inderdaad veel wat kromme maatregelen maar misschien is dat ook nodig bij een maatschappij die elke keer weer de randjes opzoekt met als gevolg nog meer maatregelen.

De randjes worden imo opgezocht omdat er zoveel kromme maatregelen zijn.

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:23

Dat zijn punten waar ze inderdaad wel wat meer duiding aan hadden kunnen geven. Ik vind alleen je zin:
Ik geloof niet dat ze het heel slecht met ons voor hebben.

moeilijk. Ze hebben het dus wel een beetje slecht met ons voor?
Volgens mij doen ze hun best en zijn er verschillende wegen naar Rome. Maar ik ben er van overtuigd dat de regering het beste met ons allemaal voor heeft.

BigOne
Berichten: 38347
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:26

sureido schreef:
bigone schreef:
Er zijn inderdaad veel wat kromme maatregelen maar misschien is dat ook nodig bij een maatschappij die elke keer weer de randjes opzoekt met als gevolg nog meer maatregelen.

De randjes worden imo opgezocht omdat er zoveel kromme maatregelen zijn.

Maar het hoeft niet. Ik zei net in een ander topic ook, wanneer iedereen de komende twee weken doet alsof hij op een onbewoond eiland zit knallen de besmettingen naar beneden en kunnen de regels versoepeld ipv strenger worden.

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:27

Weet ik niet Bigone, is twee weken lang genoeg? Of hebben we dan over vier weken weer hoge besmettingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:28

sureido schreef:
bigone schreef:
Er zijn inderdaad veel wat kromme maatregelen maar misschien is dat ook nodig bij een maatschappij die elke keer weer de randjes opzoekt met als gevolg nog meer maatregelen.

De randjes worden imo opgezocht omdat er zoveel kromme maatregelen zijn.


Idd, toen Willem Alexander bijvoorbeeld doodleuk naar Griekenland vloog merkte ik ook bij mezelf echt weerstand.. En dat er nu gesproken wordt over een avondklok maar er nog wel tig vluchten per dag uit Londen landen vind ik echt idioot. Dat geeft heel veel strijd en verzet.

Jildau

Berichten: 9411
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:32

Abiola schreef:
Dat zijn punten waar ze inderdaad wel wat meer duiding aan hadden kunnen geven. Ik vind alleen je zin:
Ik geloof niet dat ze het heel slecht met ons voor hebben.

moeilijk. Ze hebben het dus wel een beetje slecht met ons voor?
Volgens mij doen ze hun best en zijn er verschillende wegen naar Rome. Maar ik ben er van overtuigd dat de regering het beste met ons allemaal voor heeft.


Ik heb het idee dat ze erg hun best doen voor kwetsbaren maar laten nu heel veel mensen in de kou staan. Er worden nogal wat groepen vergeten. Dus ik kan niet zeggen dat ze het heel goed met ons voor hebben. Dat zou een middelvinger zijn naar bijvoorbeeld al die horeca eigenaren. En als je jarenlang de zorg wegbezuinigd hebt vind ik roepen dat ze zo hun best doen voor de zorg ook een beetje krom.

Hutcherson

Berichten: 7380
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:32

Abiola schreef:
Jildau schreef:
Dit dus. Ik ben geen ontkenner. Maar dit is wel precies wat er altijd direct geroepen wordt door 'team corona die liever de media en Hugo de Jonge geloven.' Doe niet zo onwijs flauw en vertrek dan van een forum als je niet tegen andere meningen kunt. Alsjeblieft zeg.

Code zwart is zeker een serieus probleem. Corona is zeker een serieus probleem. De maatregelen en de lockdown zijn alleen ook zeker een serieus probleem. Iedereen heeft er andere gedachtes over hoe dit opgelost moet worden en niet iedereen heeft altijd het volste vertrouwen in een figuur zoals Mark Rutte of Hugo de Jonge. Of in de media.

Geloof mij ik zou willen dat ik alles klakkeloos aan zou nemen want ik vind het zelf ook mega vervelend dat ik er zo mee zit. Maar ik zie teveel dingen waarvan ik denk dit slaat echt helemaal nergens op. Het was voor mezelf makkelijker geweest als ik er gewoon heilig in geloofde en alles begreep.


Je zegt zelf dat je niet alles omtrent Corona begrijpt, maar je wilt de minister van Volksgezondheid, die zich laat voorlichten door mensen die dat wel doen, niet vertrouwen?

Je mag heus kritisch zijn, en je hoeft niet alles voor zoete koek te slikken, maar als je denkt dat onze regering een vaag motief heeft, dan hoor je meer bij de afdeling wappie thuis hoor.


En het feit dat het gezin van 5 man niet op bezoek mag bij het gezin van 3 man, maar datzelfde gezin van 3 man wel mogen komen bij datzelfde gezin van 5 man... Koekoek.

Of dat je niet bij oma of opa langs mocht, maar wel gebruik mocht maken van de diensten van de dames van plezier.

Over vage motieven en scheve regels gesproken..

BigOne
Berichten: 38347
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:33

Abiola schreef:
Weet ik niet Bigone, is twee weken lang genoeg? Of hebben we dan over vier weken weer hoge besmettingen?

Of drie weken? Geen idee of het daarna weer oploopt , hangt ook weer van het gedrag af met de dan geldende regels en hoever we met vaccineren zijn. Maar zal toch niet gebeuren want je krijgt de neuzen nooit allemaal dezelfde kant op, helaas. Je ziet het overal, hier en in het dagelijks leven, mensen moeten elkaar blijkbaar zien terwijl er een dringend verzoek ligt om niet op visite te gaan e moet het dan zonodig dan niet meer dan twee personen. België had daar een veel betere regel voor, gewoon 1 of 2 vaste contacten en niet zoals in Nederland je verjaardag twee weken vieren met elke dag twee anderen op visite .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 18-01-21 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Berichten: 9411
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:34

bigone schreef:
Maar het hoeft niet. Ik zei net in een ander topic ook, wanneer iedereen de komende twee weken doet alsof hij op een onbewoond eiland zit knallen de besmettingen naar beneden en kunnen de regels versoepeld ipv strenger worden.


Knallen zeker net zo hard naar beneden als na de invoering van de mondkapjesplicht? :D De besmettingen dalen al een poosje maar van versoepelen is geen sprake dus daar geloof ik ook niet zo in. We zijn al van boven de 10.000 per dag naar tussen de 5 a 6 duizend gegaan.
Laatst bijgewerkt door Jildau op 18-01-21 00:35, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:35

Als iedereen die instelling had van vorig jaar, ‘allemaal samen de zomer redden’ (en vervolgens met 100 zkh opnames en 100 besmettingen alsnog op 1.5 m door moeten, little did we know) dan zou dat lukken, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook een beetje zuur voelde dat er vanalles beloofd was, maar toen puntje bij paaltje kwam, was het zitten blijven op 1.5 meter. Heb wel een toffe zomer gehad, daar niet van, maar hoor wel veel om mij heen dat ze daarvoor niet zoveel moeite gedaan hadden. Helaas wordt dan wel druk van de zorg afhalen vergeten.

Door allemaal dat soort kleine dingen wordt draagvlak steeds kleiner. Vuurwerkverbod afschuiven op Corona vind ik daar ook een mooi voorbeeld van.

Als de regering nou gewoon goed uitlegt waarom het bepaalde beslissingen neemt, zal het draagvlak hoger worden maar daar hebben ze helaas nog niks van geleerd :(

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:41

Jildau schreef:
Ik heb het idee dat ze erg hun best doen voor kwetsbaren maar laten nu heel veel mensen in de kou staan. Er worden nogal wat groepen vergeten. Dus ik kan niet zeggen dat ze het heel goed met ons voor hebben. Dat zou een middelvinger zijn naar bijvoorbeeld al die horeca eigenaren. En als je jarenlang de zorg wegbezuinigd hebt vind ik roepen dat ze zo hun best doen voor de zorg ook een beetje krom.


We moeten voorkomen dat we in een code black terecht komen. Dat doen we voor iedereen, want iedereen kan morgen in het ziekenhuis terecht komen. En de huidige maatregelen lijken vruchten af te werpen, dus laten we hopen dat extra maatregelen niet noodzakelijk zijn.
En ja, het zijn hele zware maatregelen die genomen zijn, en er zijn groepen die onevenredig hard geraakt worden. En dat is enorm zwaar, ik weet daar alles van, ik werk in het theater. Maar we moeten het met zijn allen doen.
En als we nu eens niet de randjes opzoeken en ons aan de regels houden, en hopen op een vlotte vaccinatie, zijn we hopelijk sneller weer op het oude normaal.

BigOne
Berichten: 38347
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:43

Abiola schreef:
Jildau schreef:
Ik heb het idee dat ze erg hun best doen voor kwetsbaren maar laten nu heel veel mensen in de kou staan. Er worden nogal wat groepen vergeten. Dus ik kan niet zeggen dat ze het heel goed met ons voor hebben. Dat zou een middelvinger zijn naar bijvoorbeeld al die horeca eigenaren. En als je jarenlang de zorg wegbezuinigd hebt vind ik roepen dat ze zo hun best doen voor de zorg ook een beetje krom.


We moeten voorkomen dat we in een code black terecht komen. Dat doen we voor iedereen, want iedereen kan morgen in het ziekenhuis terecht komen. En de huidige maatregelen lijken vruchten af te werpen, dus laten we hopen dat extra maatregelen niet noodzakelijk zijn.
En ja, het zijn hele zware maatregelen die genomen zijn, en er zijn groepen die onevenredig hard geraakt worden. En dat is enorm zwaar, ik weet daar alles van, ik werk in het theater. Maar we moeten het met zijn allen doen.
En als we nu eens niet de randjes opzoeken en ons aan de regels houden, en hopen op een vlotte vaccinatie, zijn we hopelijk sneller weer op het oude normaal.

Helemaal mee eens.