Blijven dierenwinkels en garages open?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 12:31

Ja, met de aankomende persconferentie over ingrijpende maatregelen speelt bovenstaande vraag hier op.
Worden dierenwinkels en dierenspeciaalzaken ook gerekend tot niet-noodzakelijke winkels of mogen die open blijven?
En de autogarages? Onze auto moet 6 januari voor een grote onderhoudsbeurt en dat is gezien de klachten echt nodig, maar valt zoiets onder noodzakelijkheid?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-12-20 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:33

ik vraag me ook af indd, onze auto is voorgekeurd en daar moet het een en ander aan gebeuren, dat doen we zelf hij 31 december goedgekeurd zijn.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:33

Dierenwinkel lijkt mij redelijk noodzakelijk dus daar maak ik mij geen zorgen om. De rest durf ik niet te zeggen.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:33

Garages weet ik niet, maar ga stiekem uit van essentieel want gaat ook over verkeersveiligheid.

Dierenwinkels die voeding verkopen zijn essentiële winkels.

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:35

In de eerste corona periode zijn garages ook open geweest :)

Foaly

Berichten: 4837
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:35

Dierenwinkel valt volgens mij idd onder noodzakelijk. Garage durf ik niet te zeggen, al gaat niemand voor de lol naar een garage natuurlijk. Zou dus kunnen dat die wel openblijven, in elk geval voor reparaties?

joykel

Berichten: 336
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:37

x_Jeanine_x schreef:
In de eerste corona periode zijn garages ook open geweest :)

In de eerste corona periode is toch geen verplichte sluiting van winkels geweest?
Ik weet dat veel winkels sloten omdat het niet rendabel was om open te blijven..

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:39

Ik zie een garage niet als winkel maar als werkplaats, lijkt mij dat die gewoon open blijven.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:39

Hier in belgie blijven de dierenwinkels altijd open. Je kon er in de 1e lockdown wel enkel voeding kopen. Dus geen mandjes of fantasietjes :D

De garages waren hier in de 1e lockdown gesloten. Autokeuringen idem.
Nu met de 2e lichtere lockdown zijn ze opengebleven.

Het hangt er dus vanaf hoe streng de regering het hebben wil.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:40

als ze België volgen blijven dierenwinkels open op voorwaarde dat ze voeding verkopen. :) Dierenvoeding is essentieel en kon je hier dus gewoon blijven kopen. :) Je mocht er ook de baan voor op toen je enkel essentiële verplaatsingen mocht doen hier. Inderdaad kon je wel enkel voeding kopen meen ik.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 14-12-20 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:40

En een bouwmarkt?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:41

Bouwmarkten zijn hier dicht geweest.
doe het zelf zaken waren niet essentieel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:43

Cayenne schreef:
Ja, met de aankomende persconferentie over ingrijpende maatregelen speelt bovenstaande vraag hier op.
Worden dierenwinkels en dierenspeciaalzaken ook gerekend tot niet-noodzakelijke winkels of mogen die open blijven?
En de autogarages? Onze auto moet 6 januari voor een grote onderhoudsbeurt en dat is gezien de klachten echt nodig, maar valt zoiets onder noodzakelijkheid?



kun je hem nu niet laten keuren, zit een marge op waarbinnen de keuring moet plaats vinden,

anders even een appje aan het rdw, dan weet je het uit eerste hand

SweetVanille
Berichten: 1771
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:44

Ayasha schreef:
Bouwmarkten zijn hier dicht geweest.
doe het zelf zaken waren niet essentieel.



En een winkel zoals Action ook dicht dacht ik?

SweetVanille
Berichten: 1771
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:45

MCE schreef:
Cayenne schreef:
Ja, met de aankomende persconferentie over ingrijpende maatregelen speelt bovenstaande vraag hier op.
Worden dierenwinkels en dierenspeciaalzaken ook gerekend tot niet-noodzakelijke winkels of mogen die open blijven?
En de autogarages? Onze auto moet 6 januari voor een grote onderhoudsbeurt en dat is gezien de klachten echt nodig, maar valt zoiets onder noodzakelijkheid?



kun je hem nu niet laten keuren, zit een marge op waarbinnen de keuring moet plaats vinden,

anders even een appje aan het rdw, dan weet je het uit eerste hand



Onderhoudsbeurt is geen apk, en zelfs die moet je weken vantevoren inplannen door drukte

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:46

Keuringen zijn hier trouwens ook gesloten geweest, wel kregen mensen die moesten gaan in die periode uitstel.

Jep, action, kruidvat, zeeman waren ook allemaal dicht. :) Enkel nog warenhuizen, dierenvoeding (dus aveve, horta en prive zaken met dierenvoeding of fourage handelaars) en apothekers.

Ik geloof dat garages enkel dringende reparaties mochten uitvoeren maar pin me daar niet op vast.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:48

SweetVanille schreef:
Ayasha schreef:
Bouwmarkten zijn hier dicht geweest.
doe het zelf zaken waren niet essentieel.

En een winkel zoals Action ook dicht dacht ik?

Ik heb foto's voorbij zien komen van Action winkels waarin een deel van de winkel was afgezet met lint, zodat je alleen bij de voeding en andere eerste levensbehoeftes kon komen. Maar weet helaas niet meer waar dat was, of in welk land.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:48

Oef. Pap hoopt echt dat de bouwmarkt gewoon open blijft.

Ik heb geen plafond meer in mn tuinkamer -O- de bedoeling was dat het eerste weekend van januari de gipsplaten erin zouden gaan.....

Alle materialen moeten nog gekocht worden.

En de badkraan is stuk...

Dat heb je als je een klushuis hebt uit 1890 waar de laatste 30 jaar ofzo zéér weinig onderhoud aan gedaan is. En alles schots en scheef Bob de Bouwer style in elkaar getimmerd is met 2e (of 5e) hands materialen destijds....

Dat betekend iedere week wel weer een ritje bouwmarkt omdat je continu voor een vervelende verassing komt te staan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:50

Onderhoudsbeurt is geen apk, en zelfs die moet je weken vantevoren inplannen door drukte[/quote]


of de garages openblijven weten zij toch wel??

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:51

mvdende schreef:
Oef. Pap hoopt echt dat de bouwmarkt gewoon open blijft.

Ik heb geen plafond meer in mn tuinkamer -O- de bedoeling was dat het eerste weekend van januari de gipsplaten erin zouden gaan.....

Alle materialen moeten nog gekocht worden.

En de badkraan is stuk...

Dat heb je als je een klushuis hebt uit 1890 waar de laatste 30 jaar ofzo zéér weinig onderhoud aan gedaan is. En alles schots en scheef Bob de Bouwer style in elkaar getimmerd is met 2e (of 5e) hands materialen destijds....

Dat betekend iedere week wel weer een ritje bouwmarkt omdat je continu voor een vervelende verassing komt te staan...

Een deel kun je natuurlijk ook prima online kopen. Ik heb pas een douchekraan in de online Lidl winkel gekocht, zelfs een stuk goedkoper dan bij de bouwmarkt en betere kwaliteit. Alleen voor kleine dingetjes en juist groot materiaal als platen is dat natuurlijk lastig.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:52

8nnemiek schreef:
Ik heb foto's voorbij zien komen van Action winkels waarin een deel van de winkel was afgezet met lint, zodat je alleen bij de voeding en andere eerste levensbehoeftes kon komen. Maar weet helaas niet meer waar dat was, of in welk land.

Dat kan na de 1e versoepeling geweest zijn. Niet de 1e zes weken maar daarna is er inderdaad een versoepeling geweest waardoor ze "beperkt" open mochten. Dus enkel voeding en lichaamsverzorging geloof ik. Kruidvat was ook open met een aantal rekken "afgeplakt" met plastic zeilen. :) Recent werd de haarverf afgedekt omdat dat oneerlijke concurrentie was voor de kappers. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:53

MCE schreef:
of de garages openblijven weten zij toch wel??

Momenteel weet helemaal niemanf of ze wel of niet open mogen blijven.

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:53

Dierenwinkels zijn toch niet perse noodzakelijk, behalve als je levend voer geeft misschien. Anders kan alles online worden besteld toch?

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:53

Hier in Frankrijk waren er beperkte delen van dr bouwmarkten open zodat reparaties etc wel uitgevoerd konden worden. Verf en behand bijvoorbeeld waren niet toegankelijk. Winkels waar voeding voor mens en/of dier verkocht werden waren open waarbij de non-essentiële zaken waren afgezet.
Garages waren ‘gewoon’ open.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:55

8nnemiek schreef:
Ik heb foto's voorbij zien komen van Action winkels waarin een deel van de winkel was afgezet met lint, zodat je alleen bij de voeding en andere eerste levensbehoeftes kon komen. Maar weet helaas niet meer waar dat was, of in welk land.


Dat kan heel goed hier in Frankrijk zijn geweest tijdens onze tweede lockdown. Sinds alle winkels weer open zijn zijn ook de overige schappen weer vrijgegeven.