Blijven dierenwinkels en garages open?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:42

Ik hoop echt van harte dat mijn bejaarde hond nu geen nood krijgt en zijn laatste dagen geteld zijn.. Krijg het er nu al moeilijk mee, laat staan als ik eraan denk dat ik waarschijnlijk niet eens fatsoenlijk afscheid kan nemen van hem met mijn gezin... |(

imaudy
Berichten: 5014
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:55

Weet iemand hoe dat bij divoza gaat? Kun je alles kopen of alleen de essentiele dingen?

imaudy
Berichten: 5014
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:56

Saskia9 schreef:
Ik hoop echt van harte dat mijn bejaarde hond nu geen nood krijgt en zijn laatste dagen geteld zijn.. Krijg het er nu al moeilijk mee, laat staan als ik eraan denk dat ik waarschijnlijk niet eens fatsoenlijk afscheid kan nemen van hem met mijn gezin... |(


Lastig hoor. Verwen hem nog maar even goed!

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:03

Ik baalde vandaag van het assortiment bij de bouwmarkten. Ik wilde eigenlijk mijn gang afmaken want alle schoenen en kleren liggen al sinds m'n verhuizing in wasmanden los in de gang. Zou fijn zijn als ik even had kunnen schilderen en/of behangen zodat ik een kapstok tegen de muur kan doen voor m'n kerstbezoek.
Maar ik kan niet eens simpele lichtroze verf gaan afhalen, alleen een blikje van een halve liter voor de hoofdprijs.
Toen heb ik het behang in de huiskamer maar afgemaakt maar uiteraard... Net 1 baan tekort. De laatste baan bestaat nu uit 2 halve stukken die ik er na de lockdown maar weer aftrek. M'n simpele witte behangetje mag ik namelijk óók niet komen afhalen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:12

Ook niet vooraf bestelt en af te halen via een speciaal loket?

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:15

Onze dierenwinkel moest wel helaas dicht.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:24

Saskia9 schreef:
Ik hoop echt van harte dat mijn bejaarde hond nu geen nood krijgt en zijn laatste dagen geteld zijn.. Krijg het er nu al moeilijk mee, laat staan als ik eraan denk dat ik waarschijnlijk niet eens fatsoenlijk afscheid kan nemen van hem met mijn gezin... |(


Dit was ook onze euvel met de eerste lockdown we mochten haar niet waardig laten inslapen maar achterlaten en weg gaan wij hebben toen besloten om haar nog eenmaal op een stevige prednison kuur te zetten en het aan te kijken nu loopt zij nog redelijk rond mijn andere hond is onverwachts thuis overleden een paar weken terug...

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:29

Onverwachts zou ik dan liever hebben.. Wat verdrietig trouwens candlisa :(:)
Hond doet het nog hoor, maar is 13 en dat kan natuurlijk zo maar ineens afgelopen zijn. Nog niets om meteen zorgen over te maken, maar met die leeftijd kan dat natuurlijk wel ineens.. En juist daar ben ik zo bang voor.. Dat het ineens moet, en dan zonder waardig afscheid ;(
Dan liever plotseling in zn slaap ofzo.. Thuis..

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:16

karuna schreef:
Ook niet vooraf bestelt en af te halen via een speciaal loket?

Nee, dat was ik dus van plan, maar bijna alles is uitgesloten van afhaling.

Mensen bij mij in de straat zijn net verhuisd, hoop voor ze dat ze eind januari toch minstens kunnen vloeren, schilderen en behangen, want die huizen worden kaal opgeleverd en ze slapen daar al... Trekt ook super koud op weet ik uit ervaring :brr:

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:41

Saskia9 schreef:
Onverwachts zou ik dan liever hebben.. Wat verdrietig trouwens candlisa :(:)
Hond doet het nog hoor, maar is 13 en dat kan natuurlijk zo maar ineens afgelopen zijn. Nog niets om meteen zorgen over te maken, maar met die leeftijd kan dat natuurlijk wel ineens.. En juist daar ben ik zo bang voor.. Dat het ineens moet, en dan zonder waardig afscheid ;(
Dan liever plotseling in zn slaap ofzo.. Thuis..


Ja ze is gegaan zoals zij het wilde maar ik ging in de ochtend naar de dierenarts met het idee dat ze een antibiotica kuur nodig had voor een blaas ontsteking en toen bleek ze al stervende te zijn een uur later overleed ze thuis in mijn armen. Ze had een super mooie leeftijd maar pfff ik was er iig nog niet klaar voor! Onze andere hond heeft cushing en daar zijn we al langer mee bezig maar gelukkig heb ik nu wel een lieve dierenarts die echt wel zou komen als het nodig is.

Ik vind het gewoon schandalig hoe het verloopt dat mensen uberhaubt hier bij stil moeten staan en moeten twijfelen of ze wel of niet met hun dier naar een dierenarts toe mogen gaan. Dat een kabinet mag bepalen dat onze dieren geen zorg mogen krijgen die nodig is... sommige honden moeten echt naar een trimsalon (denk aan nagels knippen enz) en nu zijn er dierenartsen die een inenting niet geven omdat het geen noodzakelijke zorg is ...

Dorus

Berichten: 13204
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:02

Het ligt dus heel erg aan de dierenarts merk ik. De kliniek bij ons heeft alleen het inloopspreekuur geschrapt, maar voor de enting en wat andere zaken die ik wilde bespreken heb ik voor volgende week gewoon een afspraak kunnen maken. Ook lopen bepaalde behandelingen/testen voor de fokkerij gewoon door met wat extra kanttekeningen.
Dat je maar met een geleider binnen mag was al, net als buiten wachten.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:08

Maar met inslapen vind ik persoonlijk wel dat dat een uitzondering is toch? Laat de begeleider hond vasthouden als de da het in spuit, waarna da wegloopt en de rest afscheid laat nemen.
Zoiets bijvoorbeeld.. Heb echt schrijnende verhalen gelezen en gehoord van mensen hoe zij afscheid moesten nemen in de eerste lockdown en dat wens je toch niemand toe...

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:12

Hier moet je met je dier buiten wachten; best koud als het uitloopt.
Bij het enten van pony’s deed veearts hier thuis helemaal niet moeilijk. Je staat dan toch niet helemaal op 1,5 meter. Denk dat het lastig is als je paarden moet vasthouden. Op de kliniek heb je nog assistenten.
Wel buiten gedaan, net als met bekappen door hoefsmid in frisse ruime schuur

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:13

Saskia9 schreef:
Ik hoop echt van harte dat mijn bejaarde hond nu geen nood krijgt en zijn laatste dagen geteld zijn.. Krijg het er nu al moeilijk mee, laat staan als ik eraan denk dat ik waarschijnlijk niet eens fatsoenlijk afscheid kan nemen van hem met mijn gezin... |(

Mag de DA ook niet thuis komen dan in deze tijd? Dit zodat alle gezinsleden er bij kunnen zijn. Ik moet er sowieso niet aandenken om bij de dierenarts afscheid te nemen, doe mij maar gewoon vertrouwd thuis |(

Dorus

Berichten: 13204
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:49

Saskia9 schreef:
Maar met inslapen vind ik persoonlijk wel dat dat een uitzondering is toch? Laat de begeleider hond vasthouden als de da het in spuit, waarna da wegloopt en de rest afscheid laat nemen.
Zoiets bijvoorbeeld.. Heb echt schrijnende verhalen gelezen en gehoord van mensen hoe zij afscheid moesten nemen in de eerste lockdown en dat wens je toch niemand toe...

Daar heb je gelijk in, dat MOET gewoon kunnen! Wat voor regels die betreffende kliniek ook heeft, inslapen moet altijd een uitzondering zijn en fatsoenlijk afscheid moet mogelijk blijven.

beert
Berichten: 2419
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:37

Maar die regels van dierenartsen komen toch niet van de overheid? Ze staan toch op de lijst met toegestane beroepen en geven er zelf invulling aan?

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:55

beert schreef:
Maar die regels van dierenartsen komen toch niet van de overheid? Ze staan toch op de lijst met toegestane beroepen en geven er zelf invulling aan?



Klopt. Daarom vind ik het ook zo raar zoals sommige dierenartsen nu aan het doen zijn.

Als ik niet bij mijn hond mag blijven, zijn ze mooi een klant kwijt. Beestje raakt behoorlijk over de zeik als hij door anderen gehanteerd moet worden.

De regel van max 1 begeleider mee naar binnen, kan ik wel snappen. Maar dat er bij sommige klinieken helemaal geen eigenaar mee naar binnen mag is echt dikke onzin.

beert
Berichten: 2419
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:57

Helder. Nee volgens mij heeft een dierenarts er ook niks aan als je als eigenaar buiten in de auto zit. Bij mij worden er eigenlijk altijd aanvullende vragen gesteld tijdens een consult. Zeker bij een ziek dier willen ze toch weten hoe lang hij al niet eet etc etc. Zonder de informatie van de eigenaar kun je als dierenarts toch nooit het complete plaatje krijgen?