Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Buitenrit met kleine groep

 
Profiel   

Hi bokkers,

Ik heb voor komende woensdag een buitenrit staan. We zijn met 5 (inclusief 1 persoon begeleiding). Zelf wil ik niet meer gaan, het is tenslotte buitensporten en een reisbeweging van Utrecht naar Brabant. Echter zegt de organisatie dat we kunnen komen omdat we dan in 2 groepjes gaan rijden en tussen die groepjes dan 1.5 meter afstand zullen houden.

We hebben al betaald helaas.. maar ben ik nou een zeur dat ik dit liever ná de lockdown doe?

Ik ben benieuwd naar jullie mening!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 09:16 



 
Profiel   

Dan kan er alleen geen begeleiding mee. Of moeten jullie er allemaal op 10 meter afstand achrer aan gaan rijden :?

Snap wel dat je het liever een andere x doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 09:22 



 
Profiel   

Ik snap wel dat je het liever na de lock down doet. Kan je om een voucher vragen ipv geld terug? Dan heeft de organisatie geen inkomsten derving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 09:24 



 
Profiel   

Je mag buiten sporten met max 2 personen. Dus dan heb je al 3 groepjes waarvan 1 alleen. Niet erg gezellig en vast niet jullie bedoeling. Ik zou in jullie geval kijken of je kan verplaatsen, vast leuker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 09:34 



 
Profiel   

Maar voor de maatregelen die gisteren af zijn gekondigd kon dit toch ook niet, toen was de max 4 buiten, niet 5.

Theoretisch, als je de begeleiding alleen voorop laat gaan, paar meter er tussen, twee, paar meter en tussen en dan weer twee mag het. Maar ik zou het zeker niet doen. Het is wel erg in het grijze gebied. Daarbij zou ik niet van Brabant naar Utrecht reizen nu voor een plezierritje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 09:46 



 
Profiel   

Ik zou het verzetten en als dit niet kan, mn verlies nemen. Boete is namelijk best hoog voor het overtreden van regels.

En apart gaan rijden lijkt me noet gezellig

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 11:12 



 
Profiel   

ik zou het ook niet doen, de maatregelen zijn er niet voor niks

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 13:07 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties! Fijn om te merken dat het niet aan mij ligt. Ik heb nu een voorstel gedaan om het naar volgend jaar te verplaatsen. Ben benieuwd :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 14:14 



 
Profiel   

Binnen de groepjes van 2 moet je al 1,5m afstand houden. 1,5m tussen 2 groepjes daar gaat echt niemand intrappen.
Verstandig dat je het gaat verplaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 16:26 



 
Profiel   

Volgens de KNHS is het toegestaan:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 18:43 



 
Profiel   

1,5m tussen de leden en 1,5m tussen de groepjes, hoe kan je dan groepjes onderscheiden? :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 18:56 



 
Profiel   

Poekkie schreef
1,5m tussen de leden en 1,5m tussen de groepjes, hoe kan je dan groepjes onderscheiden? :?

Bij mijn moeders sportclub deden ze dit door per groepje een andere kleur hesje te dragen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 19:08 



 
Profiel   

Los van of het mag, waarom zou je het willen? Die lockdown is er niet voor de lol he..
Ik lees de regel dat je mag buitenrijden maar om daar dan voor het land door te karren en op een vreemde plaats op een vreemd paard te gaan buitenrijden, daar is het niet voor bedoeld lijkt me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 19:26 



 
Profiel   

Polly schreef
Los van of het mag, waarom zou je het willen? Die lockdown is er niet voor de lol he..
Ik lees de regel dat je mag buitenrijden maar om daar dan voor het land door te karren en op een vreemde plaats op een vreemd paard te gaan buitenrijden, daar is het niet voor bedoeld lijkt me.


Precies dit gevoel heb ik ook :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 20:32 



 
Profiel   

Polly schreef
Los van of het mag, waarom zou je het willen? Die lockdown is er niet voor de lol he..
Ik lees de regel dat je mag buitenrijden maar om daar dan voor het land door te karren en op een vreemde plaats op een vreemd paard te gaan buitenrijden, daar is het niet voor bedoeld lijkt me.

Dit dus.

Met je eigen paard, oke, die heeft zn beweging nodig. Maar ze roepen op niet onnodig te reizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 20:32 



 
Profiel   

Ik ben het met jullie eens hoor! Ik gaf alleen aan dat wat de KNHS heeft aangegeven

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 21:10 



 
Profiel   

Meerder groepjes van twee mag wel. Maar groep les en/of activiteiten mag niet. Gezien geen vrienden zijn maar toch georganiseerd iets mag dit niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 21:25 



 
Profiel   

Van de knhs

Er mogen geen groepslessen gegeven worden aan volwassenen. Ook niet in de buitenlucht. Privélessen zijn wel toegestaan. Groepslessen voor jeugd t/m 17 jaar zijn buiten toegestaan.


En

Paardensportactiviteiten (bijvoorbeeld voor trainingsdoeleinden, zoals oefenspringen, oefendressuur en meetmomenten) zijn niet toegestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 21:28 



 
Profiel   

Blussem schreef
Van de knhs

Er mogen geen groepslessen gegeven worden aan volwassenen. Ook niet in de buitenlucht. Privélessen zijn wel toegestaan. Groepslessen voor jeugd t/m 17 jaar zijn buiten toegestaan.


En

Paardensportactiviteiten (bijvoorbeeld voor trainingsdoeleinden, zoals oefenspringen, oefendressuur en meetmomenten) zijn niet toegestaan.

Wat ik hierboven plaatste komt ook vanuit de KNHS?

Edit: https://www.knhs.nl/nieuws/2020/coronav ... rdensport/ Zie punt 1 en 5

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 21:43 



 
Profiel   

Klopt, alleen in dit geval gaat er een instructeur mee en is het een georganiseerde rit in plaats van een gewone buitenrit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-20 01:29 



 
Profiel   

Blussem schreef
Klopt, alleen in dit geval gaat er een instructeur mee en is het een georganiseerde rit in plaats van een gewone buitenrit.

Ik zie het onderscheid met gewone rit en instructeur nergens staan hoor. Met groepslessen bedoelen ze een les in een buitenbak en niet een buitenrit. Er wordt zelfs letterlijk gezegd dat je met instructeur in groepjes van twee mag buiten rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-20 08:42 



 
Profiel   

Wij gaan regelmatig met 4 naar buiten en maken nu 2 groepjes van 2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-20 09:07 



 
Profiel   

En hoe moet ik dat dan zien. 2 aan 2 en het andere groepje rijdt er 3 meter achter ofzo?

Vind het zo önduidelijk en vooral vage regel :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-20 09:14 



 
Profiel   

Wij hebben in ieder geval onze rit naar februari mogen verplaatsen. Gevoelsmatig is dat toch fijner! De regels zijn op meerdere manier te lezen heb ik het idee :+ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-20 09:46 



 
Profiel   

Dat is in Breda zeker? Zou het afraden...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-20 10:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen