Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoeveel mensen ken* jij die Corona hebben (gehad)?

Geen
193 (15%)
1-3
407 (32%)
4-7
257 (20%)
7-10
145 (11%)
10-15
105 (8%)
15-20
47 (3%)
20 of meer
92 (7%)

Totaal aantal stemmen: 1246


tienus63

Berichten: 12076
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:15

Heel veel sterkte Ikkeniet.
Verschrikkelijk wat je nu meemaakt.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9325
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:46

Jeetje Ikkeniet. Ontzettend veel sterkte. Dat is wel echt heeel heftig.

senna21

Berichten: 11857
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 02:43

Gecondoleerd Ikkeniet.
Wat verschrikkelijk verdrietig. :(:)
Geen woorden voor .

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:22

Och Ikkeniet, verschrikkelijk! Gecondoleerd en heel erg veel sterkte met dit intense verdriet.
Woorden schieten tekort. :(:)

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:42

Ikkeniet, hier zijn eigenlijk geen woorden van troost voor te vinden. Sterkte, wat een ongelooflijk gat heeft Corona in jullie gezin geslagen.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:56

Alleen mijn neef en zijn twee kinderen in de eerste golf waarschijnlijk door de wintersport vakantie in Oostenrijk. Hij is goed ziek geweest maar kon wel thuis blijven, zijn kinderen waren wat grieperig. Zijn vrouw werkt op een poli in een ziekenhuis en moest gewoon komen werken als haar temperatuur goed was. |o
Zij is verder niet ziek geweest.

Eleeke

Berichten: 2031
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 08:50

Ikkeniet heel veeel sterkte. Heb je genoeg mensen on je heen die je helpen en steunen.
Dit is zo ontzettend verdrietig, oneerlijk en €&@#%.

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:33

Ik begon net echt te realiseren dat mijn vader er niet meer is.
Maar we moesten nog iedere dag naar de IC toe om mijn moeder te bezoeken.
En dat nu mijn moeder er ook niet meer, wat we wel al zagen aankomen. Komt nog niet heel erg binnen.
Maar we zijn wel druk bezig met de uitvaart.

En daarna volgt de rest, voor hun honden een goed huis zoeken.
Het huis en auto's te koop zetten, boel leeghalen, enz, enz.

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:35

ikkeniet schreef:
Ik begon net echt te realiseren dat mijn vader er niet meer is.
Maar we moesten nog iedere dag naar de IC toe om mijn moeder te bezoeken.
En dat nu mijn moeder er ook niet meer, wat we wel al zagen aankomen. Komt nog niet heel erg binnen.
Maar we zijn wel druk bezig met de uitvaart.

En daarna volgt de rest, voor hun honden een goed huis zoeken.
Het huis en auto's te koop zetten, boel leeghalen, enz, enz.

Verschrikkelijk. Heb zo met je te doen.
Door al die zorgen kom je niet aan rouwen toe, terwijl dat toch echt noodzakelijk is.
Heel veel sterkte :(:)

tienus63

Berichten: 12076
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:05

Neem de tijd voor rouwen.
Overhaast de bijkomende zaken niet, je kunt uitstel bij belastingdienst aanvragen.

Heel veel sterkte.

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 18:36

Pfff dat verwacht je toch niet als je nog 2 ouders hebt dat je dan ineens een huis te koop moet zetten enz. enz.
Dan verwacht je dat je ooit eens 1 ouder gaat verliezen en als je dat een plaatsje hebt kunnen geven pas ooit eens een 2e.
Dit lijkt me zo'n onwerkelijk film waar jij inzit.

Echt heel veel sterkte.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:12

ikkeniet schreef:
Ik begon net echt te realiseren dat mijn vader er niet meer is.
Maar we moesten nog iedere dag naar de IC toe om mijn moeder te bezoeken.
En dat nu mijn moeder er ook niet meer, wat we wel al zagen aankomen. Komt nog niet heel erg binnen.
Maar we zijn wel druk bezig met de uitvaart.

En daarna volgt de rest, voor hun honden een goed huis zoeken.
Het huis en auto's te koop zetten, boel leeghalen, enz, enz.



Heel veel sterkte wat maken jullie een enorm pittige tijd mee. Maakt mij weer bozer over alle mensen die alles maar ontkennen .
Misschien kan je voor de honden via bokt wel een mooi plekje vinden

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 16:36

ikkeniet schreef:
Ik begon net echt te realiseren dat mijn vader er niet meer is.
Maar we moesten nog iedere dag naar de IC toe om mijn moeder te bezoeken.
En dat nu mijn moeder er ook niet meer, wat we wel al zagen aankomen. Komt nog niet heel erg binnen.
Maar we zijn wel druk bezig met de uitvaart.

En daarna volgt de rest, voor hun honden een goed huis zoeken.
Het huis en auto's te koop zetten, boel leeghalen, enz, enz.

Och meisje toch.... <dikke knuffel>

Bo_Y

Berichten: 4560
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 22:04

ikkeniet schreef:
Ik begon net echt te realiseren dat mijn vader er niet meer is.
Maar we moesten nog iedere dag naar de IC toe om mijn moeder te bezoeken.
En dat nu mijn moeder er ook niet meer, wat we wel al zagen aankomen. Komt nog niet heel erg binnen.
Maar we zijn wel druk bezig met de uitvaart.

En daarna volgt de rest, voor hun honden een goed huis zoeken.
Het huis en auto's te koop zetten, boel leeghalen, enz, enz.


Sterkte!

Ik weet hoe het voelt..
Hier op 2 januari mijn schoonmoeder overleden, op 23 maart mijn zwager en op 14 mei mijn schoonvader.
In 4 maanden halve schoonfamilie weg. Niet te bevatten en dan al het geregel. Pffff

Neem de tijd!

kimmie261

Berichten: 19216
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 22:32

Allemaal aan corona ? Heel veel sterkte , vreselijk om zoveel mensen te verliezen in zo'n korte tijd :knuffel:

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 23:29

Ik ken alsnog steeds maar 4 mensen die corona hebben gehad en nul mensen die er ernstig ziek van zijn geweest.

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 00:29

ik heb slechte herinneringen, begon met de moeder van een goede vriendin, die is helaas overleden, vriendin ziek, broer ziek, haar vader ziek ( en uiteindelijk overleden ) ik ziek , mijn dochter ziek, een goede vriend ziek ( die belande heel slecht op de ic, 48 jaar geen oudje dus±), ik heb ergens buurvrouw besmet, en zij de overbuurtjes van 86, waarvan ook 1 overleden. de mannen in mijn huishouden niet ziek gelukkig , Voor mij en dochter viel het mee, hoge koorts, vreselijke hoofdpijn, duizelig. niet benauwd gelukkig. heb afgelopen woensdag 1e enting gehad, heel naar van geweest dat is nu gelukkig over :D

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 00:43

Mijn oom en tante, een oud collega maar die had geen symptomen. Die werd per ongeluk positief getest toen het bedrijf getest werd. Echter heeft zijn gezin het niet gehad.
Een persoon waar ik geregeld mee samenwerk heeft het in de eerste golf gekregen en liffgt er nu nog uit.

Daarnaast een handvol clienten die ik behandel.

Er begint steeds meer duidelijkheid te komen over de gevolgen en vooral ook de schade in het brein met overprikkeling, fysieke uitval of zwakte en andere neurologische problemen. En het feit dat fysio niet werkt met de conditietraining. Werkt averechts.

Zebrastreep

Berichten: 9755
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 02:00

Tussen de 10 en 15 mensen. En dat eigenlijk pas sinds februari dit jaar. Daarvoor was het nog steeds een wat ver van mijn bed show en kende ik niemand. De laatste maanden gaat het opeens heel rap! Mijn oma had het bijna niet gehaald maar volgens mij heeft zij een heel bijzonder engeltje op haar schouder gehad. Dag later naar het ziekenhuis en het was einde verhaal geweest. Opa was er ook slecht aan toe maar had meer last van het bij effect : niet eten en drinken. Dit komt vaker voor bij ouderen en corona (ook bij jongere mensen overigens) waardoor hij enorm was verzwakt. Mijn oma had het al in de longen zitten. Hoe het kan weet ik niet maar ze is volledig hersteld en eigenlijk zijn ze gezonder gaan leven en een stuk fitter dan voor corona lijkt het. En dat terwijl mijn tante van 54 nu nog restklachten heeft en eigenlijk alleen maar heel moe was. Voor de rest gelukkig mensen met lichte klachten. Wel 2 jonge mensen die er behoorlijk ziek van waren wat ik wel een beetje eng vondt om te horen.

Ik heb geen spijt van de vaccinatie. Echt nog geen week nadat ik was beschermd begon de ellende. We hadden bijna al mijn grootouders kunnen begraven als het anders was gelopen....

@ikkeniet

Wat vreselijk wat je door moet maken. Ik wil je heel veel sterkte toewensen!

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 06:52

4 mensen. De vriendin van mijn excollega, haar kende ik ook goed. Mijn beste vriendin en haar vriend. En mijn nieuwe collega heeft het ook gehad maar wel voordat ik er werkte dus ik kende hem tóén nog niet. Zelf gelukkig nog geen corona gehad. En viavia heb ik t wel gehoord verder maar die mensen beschouw ik niet als bekende van mij. (Bijvoorbeeld de ouders van de man van mijn stiefzus)

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 07:53

Hier inmiddels rond de 85 mensen na goed tellen. De meesten zijn dorpsgenoten die we goed kennen. Een deel is familie.

2 mensen opgenomen, waarvan 1 overleden. Dit waren wel mensen die al iets ouder waren en een wat kwetsbare gezondheid hadden. Maar alsnog erg triest natuurlijk.

De meesten zijn hele gezinnen, ouders tussen de 35-48 en (een deel van) hun kinderen. Ook enkele ouderen die er gelukkig bijzonder goed doorheen gekomen zijn. En zelfs een zeer kwetsbaar persoon waarvan iedereen dacht dat hij een Corona besmetting niet zou overleven. Hij had slecht milde klachten.

De meesten hadden milde klachten en een enkeling echt griepklachten. Ook enkele asymptomatisch. En de meesten waren na 1 tot max 2 weken weer op de been. Ik ken gelukkig ook niemand die er flinke restklachten aan heeft overgehouden.

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 08:48

Allereerst heel veel sterkte voor iedereen die iemand heeft verloren of nu nog zich zorgen maakt om een ernstig zieke.
Ik weet niet precies hoeveel mensen ik ken met corona, maar ik denk ergens rond de 20. Vrienden van mijn tienerzoons, familie zoals mijn neefjes en vriendinnen van mij. Verder is in januari mijn (stief) schoonmoeder op de IC terecht gekomen en werd 2 maanden later mijn oma van bijna 96 ziek in het verpleeghuis waar ze woonde. Helaas hebben zij het beiden niet gehaald. Beiden een week of 3 voor hun leven moeten vechten. Helaas van oma geen afscheid mogen nemen ivm de regels in het verpleeghuis. Bij mijn schoonmoeder waren wij het aanspreekpunt van het ziekenhuis dus daar wel meerdere keren geweest. Was erg naar om te zien hoe benauwd ze was ondanks het zuurstof.

kimmie261

Berichten: 19216
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 09:58

Hier zijn er ook weer 3 bij, het blijft bij weinig mensen met corona die ik ken..

1 Oud veearts, die was dement en ging naar een dagbesteding ,waar corona uitbrak en deze heeft het niet overleefd

En, mijn broertje, echt ongelooflijk, ik ben zó blij dat ik tegen mijn ouders gezegd heb dat ze beter tot hun enting niet meer bij hem langs zouden gaan ( wat ze ook niet meer gedaan hebben) , ik spotte hem al regelmatig op het sociale media met allerlei mensen, en toen mijn ouders zeiden niet meer bij hem langs te gaan totdat ze geënt waren, was hij boos, zó erg was corona niet, was maar een griepje en zo besmettelijk was het heus niet..

Nou hij kreeg het , en ook zijn vrouw die echt er bang voor was vanwege recentelijke chemokuren die ze gehad had ( echt dat je dan zó onvoorzichtig bent... ), ze zijn er ziek als een hond van geweest, het was het ergste ziek zijn wat hij tot nog toe had mee gemaakt...

Ze hadden mijn ouders dus ook aan kunnen steken...nou ja, deze zijn inmiddels volledig geënt en daar ben ik echt blij om...

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:32

Echt onbegrijpelijk dat als ze zelf ziek zijn nog zo er in staan.
Gelukkig wel weer opgeknapt maar echt niet te begrijpen.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:45

Wat een geluk dat je ouders het wel serieus namen, kimmie, en naar jou hebben geluisterd. Jammer dat sommige mensen eerst moeten voelen voordat ze willen luisteren.

Op mijn Facebook pagina plaatste iemand regelmatig anti-corona teksten, want de horeca had het zo moeilijk en zijn vader met eigen café had geen inkomsten meer, hij vond dat alles weer open moest.. Totdat hij een maand geleden postte dat die zelfde vader was overleden aan corona, samen met nog een paar familieleden.