Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoeveel mensen ken* jij die Corona hebben (gehad)?

Geen
193 (15%)
1-3
407 (32%)
4-7
257 (20%)
7-10
145 (11%)
10-15
105 (8%)
15-20
47 (3%)
20 of meer
92 (7%)

Totaal aantal stemmen: 1246


Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 11:03

@ Ikkeniet, wat een nachtmerrie, heel veel sterkte.

Ik ken best veel mensen die het hebben gehad, de meeste komen er wel goed doorheen, maar ken er ook een paar die al heel lang aan het revalideren zijn en daar zitten ook jonge en voorheen gezonde mensen bij. Bij sommigen pakt het echt heel heftig uit.
Ik heb gelukkig mijn 1e prikkie al gehad en eind juni krijg ik de 2e.

kimmie261

Berichten: 19204
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 11:20

8nnemiek schreef:
Wat een geluk dat je ouders het wel serieus namen, kimmie, en naar jou hebben geluisterd. Jammer dat sommige mensen eerst moeten voelen voordat ze willen luisteren.

Op mijn Facebook pagina plaatste iemand regelmatig anti-corona teksten, want de horeca had het zo moeilijk en zijn vader met eigen café had geen inkomsten meer, hij vond dat alles weer open moest.. Totdat hij een maand geleden postte dat die zelfde vader was overleden aan corona, samen met nog een paar familieleden.


:oo , Mag hopen dat deze corona nu wel serieus neemt?

En wat betreft mijn broertje, ja , ik ben heel blij dat hij en zijn vrouw er gezond uitkomen, maar hij had wat mij betreft wel een half jaartje zijn smaak en reuk niet terug hoeven te krijgen ~~}> , gewoon voor straf, hahhaha..., maar die heeft ie ook weer terug, hij heeft er bij elkaar zo'n 6 weken goed last van gehad..

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 11:49

Doordat ik als paardentandarts werk heb ik een grote kennissenkring zeg maar. Een aantal klanten heeft dramatische toestanden gehad met corona. Ik ben me kapot geschrokken. Één klant haar man wekenlang op de IC, andere klant jonge meid zelf heel ziek geweest. En dan zie je op Facebook dat een andere klant doodleuk corona ontkent en zich inlaat met allerhande koeienpoep. Ik ben daar zo klaar mee, die kunnen een andere paardentandarts zoeken, echt. Met die hard ontkenners kan ik niks en ik wil er ook niets meer mee te maken hebben.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 13:08

kimmie261 schreef:
8nnemiek schreef:
Wat een geluk dat je ouders het wel serieus namen, kimmie, en naar jou hebben geluisterd. Jammer dat sommige mensen eerst moeten voelen voordat ze willen luisteren.

Op mijn Facebook pagina plaatste iemand regelmatig anti-corona teksten, want de horeca had het zo moeilijk en zijn vader met eigen café had geen inkomsten meer, hij vond dat alles weer open moest.. Totdat hij een maand geleden postte dat die zelfde vader was overleden aan corona, samen met nog een paar familieleden.


:oo , Mag hopen dat deze corona nu wel serieus neemt?

Nu wel ja := 180 graden gedraaid!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 13:42

Misschien moeten Willem Engel en Van Haga maar ns flink corona krijgen met een jaar smaakverlies. Eens kijken wat ze dan zeggen.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 13:47

En graag het komend half jaar te moe om hun bed uit te komen, dat scheelt weer een aantal demonstraties :))

DuoPenotti

Berichten: 29432
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 13:48

Arabesk schreef:
Misschien moeten Willem Engel en Van Haga maar ns flink corona krijgen met een jaar smaakverlies. Eens kijken wat ze dan zeggen.

Dan heeft iets anders dan corona dat gedaan hoor :j

Maar ik geef eerlijk toe dat ik ook wel zo'n bitch ben die dat die grote wappies wenst.
Eerst 4 weken heel ziek, nee geen ziekenhuisopname, zonde voor de zorg, maar wel zo ziek dat ze er even goed bang van worden.
En dan een jaartje geen reuk meer, ja hoor, zou mooi zijn voor die lui.

MarliesV

Berichten: 15182
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 13:53

Die ontkennen dan nog steeds, zulke mensen zit geen gezond verstand in.

Kijk dat je je twijfels ergens bij hebt, ok. Maar keihard ontkennen, die moet ik ook niet tegenkomen.

Wij hebben vorig jaar april mijn oma verloren aan Corona, ja een dorre tak van 93 maar niet een die op omvallen stond.

Nu hebben we zorgen om 1 van de beste vrienden van mijn vader. Hij heeft MS en heeft een aantal weken terug Corona opgelopen. Ziekenhuisopname, weer naar huis, daar in elkaar gezakt en weer naar het ziekenhuis, eigenlijk om te sterven.
En nu twee weken later zit hij er nog, vraag niet hoe het kan, maar hij leeft nog, heeft wel zuurstof maar niet op de IC. Blijkbaar is het zijn tijd nog niet, al blijft het een spannende situatie en is de vraag of er niet nog een terugval komt.

Sterkte voor iedereen hier!

kimmie261

Berichten: 19204
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 14:16

Arabesk schreef:
Misschien moeten Willem Engel en Van Haga maar ns flink corona krijgen met een jaar smaakverlies. Eens kijken wat ze dan zeggen.


Ik gun ze wel een vakantie in India.. en dat er dan geen vliegtuig terug naar Nederland is, mogen ze daar gaan verkondigen dat corona maar een grieppie is :j

MarliesV, spannend, en sterkte! Kan me de angst op een terugval wel voorstellen!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 14:18

kimmie261 schreef:
Arabesk schreef:
Misschien moeten Willem Engel en Van Haga maar ns flink corona krijgen met een jaar smaakverlies. Eens kijken wat ze dan zeggen.


Ik gun ze wel een vakantie in India.. en dat er dan geen vliegtuig terug naar Nederland is, mogen ze daar gaan verkondigen dat corona maar een grieppie is :j


Ongevaccineerd zwemmen in de Ganges }>

DuoPenotti

Berichten: 29432
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:42

Sterkte Marlies.
Blijft erg spannend zo, hopelijk blijft het stabiel en klimt hij weer op.


Ik denk dat zo'n Engel het niet eens durft daar naartoe te gaan.
Hier durft hij wel een grote mond te hebben, wetende dat als hij het toch krijgt hij alle hulp wel krijgt.
Maar ginds kun je het uitzoeken.

Eigenlijk zouden die mensen die er zo extreem instaan ook zo stoer moeten zijn om te zeggen, corona zorg hoef ik niet, want het bestaat immers niet.

Albert

Berichten: 5731
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:55

Arabesk schreef:
Doordat ik als paardentandarts werk heb ik een grote kennissenkring zeg maar. Een aantal klanten heeft dramatische toestanden gehad met corona. Ik ben me kapot geschrokken. Één klant haar man wekenlang op de IC, andere klant jonge meid zelf heel ziek geweest. En dan zie je op Facebook dat een andere klant doodleuk corona ontkent en zich inlaat met allerhande koeienpoep. Ik ben daar zo klaar mee, die kunnen een andere paardentandarts zoeken, echt. Met die hard ontkenners kan ik niks en ik wil er ook niets meer mee te maken hebben.


Doordat ik ook als paardengebitsverzorger werk, kom ik beide "kampen" ook tegen. In tegenstelling tot Arabesk ga ik nooit in discussie d.w.z.; ik zoek het niet op, daar ben ik niet voor op hun erf. Maar, ik heb ook klanten die in de zorg, m.n. de thuiszorg, werken en die verhalen over covid zijn vaak heel verdrietig. Ik snap inderdaad niets van die stompzinnige ontkenners.

DuoPenotti

Berichten: 29432
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:15

Hoefsmid vertelde ook al dat ze op stal kwam en de eigenaar stond te hoesten, zonder test, dus geen idee wat het was. Maar Corona bestond toch niet.
Sta je dan daar mooi.
Is toch belachelijk.