Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoeveel mensen ken* jij die Corona hebben (gehad)?

Geen
193 (15%)
1-3
407 (32%)
4-7
257 (20%)
7-10
145 (11%)
10-15
105 (8%)
15-20
47 (3%)
20 of meer
92 (7%)

Totaal aantal stemmen: 1246


gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:11

Sterkte ikkeniet! Hopelijk kan je vader in de buurt blijven en hoeft hij niet op transport naar de andere kant van het land.
Voor moniek21 ook veel sterkte! Hopelijk knapt je schoonmoeder weer op.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:55

gomir schreef:
Sterkte ikkeniet! Hopelijk kan je vader in de buurt blijven en hoeft hij niet op transport naar de andere kant van het land.
Voor moniek21 ook veel sterkte! Hopelijk knapt je schoonmoeder weer op.


Helaas is zij gisteren overleden , wij moesten om kwart voor 1 met spoed naar Rotterdam ( een rit van 1,5 uur ) daar aangekomen schrok ik ontzettend hoe ze erbij lag |( aan het zuurstof happend naar adem , ik denk dat ze dit al niet meer meekreeg .. om 16.00 uur hebben ze haar van het zuurstof gehaald en om 17.00 uur is ze overleden.

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:11

Heel veel sterkte Moniek voor alle nabestaanden. Wel fijn dat een afscheid mogelijk was.

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:28

Vreselijk moniek21.
Sterkte voor jullie allemaal en hopelijk kunnen jullie nog een waardige afscheidsdienst voor haar houden.
Y;(

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:48

Gecondoleerd, Moniek21. Vreselijk gewoon.

nicole_floor

Berichten: 3246
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:53

Gecondoleerd en heel veel sterkte Moniek21! Y;(

Berdien

Berichten: 64518
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:33

Wat een vreselijke ervaringen worden hier gedeeld ;( Heel veel sterkte, voor zowel de mensen die iemand hebben verloren als de mensen die nu iemand hebben die erg ziek is. Wat is het toch een slopend gebeuren -O-

Ik ken gelukkig nog steeds niemand in mijn directe omgeving die Corona heeft (gehad). En ik tel echt mijn zegeningen, want het kan zo snel zo verschrikkelijk mis gaan...

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 08:05

Fem schreef:
Vreselijk moniek21.
Sterkte voor jullie allemaal en hopelijk kunnen jullie nog een waardige afscheidsdienst voor haar houden.
Y;(



Dank jullie wel allemaal.

Zaterdag is de uitvaart, het zal in besloten kring zijn.
De kist mag vanwege de Corona niet meer open, in het ziekenhuis was dus echt de laatste keer dat we haar gezien hebben.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 09:37

Verschrikkelijk Moniek, gecondoleerd. Ik vind het allereerst enorm verdrietig dat ze overleden is, maar ook als je hoort in wat voor omstandigheden en met wat voor beperkingen je afscheid moet nemen. Heel erg veel sterkte gewenst voor jullie.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:18

Vayo schreef:
Verschrikkelijk Moniek, gecondoleerd. Ik vind het allereerst enorm verdrietig dat ze overleden is, maar ook als je hoort in wat voor omstandigheden en met wat voor beperkingen je afscheid moet nemen. Heel erg veel sterkte gewenst voor jullie.


Dat is inderdaad heel verdrietig , gelukkig kun je tegenwoordig een live stream maken voor de mensen die er niet bij kunnen zijn. Maar het is niet het afscheid wat je “ wenst”

Josien_

Berichten: 9008
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:48

Heel veel sterkte Moniek Y;(
Hier komt het inmiddels ook dichterbij, verschillende leden van de schoonfamilie. De meeste ervaren het als een gewone verkoudheid of lichte griep gelukkig.
Enkel mijn schoonvader is na 3 negatieve testen een week later toch voor een paar dagen opgenomen in het ziekenhuis wegens koorts, benauwdheid en hoesten. Uiteindelijk daar wel positief getest, maar mocht na een paar dagen weer gaan.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 16:03

@josien,

Dank je wel ,
Wat rot van je schoonvader zo zie je maar dat die testen ook niet betrouwbaar zijn ..
ikzelf was 2 maanden terug ook positief getest .. alleen een heel klein beetje een rauw gevoel boven in m’n keel , vriend en dochter niets gehad gelukkig.

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 16:15

Gecondoleerd moniek, wat moet dat naar zijn geweest om te zien.

Mijn moeder en stiefmoeder zijn positief getest en vooral mijn moeder is er goed ziek van. Ze heeft eerst 3 dagen griepverschijnselen en koorts gehad, daarna 2 dagen het idee gehad herstellende te zijn maar momenteel ligt ze hele dagen in bed. Ieder vorm van bewegen voelt als inspanning en raakt ze van buiten adem. Hopelijk blijft het hierbij.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 16:35

Ik ken iemand die verloor beide ouders in 12 uur, ze woonden in een verzorgingstehuis.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:00

Kimbers schreef:
Gecondoleerd moniek, wat moet dat naar zijn geweest om te zien.

Mijn moeder en stiefmoeder zijn positief getest en vooral mijn moeder is er goed ziek van. Ze heeft eerst 3 dagen griepverschijnselen en koorts gehad, daarna 2 dagen het idee gehad herstellende te zijn maar momenteel ligt ze hele dagen in bed. Ieder vorm van bewegen voelt als inspanning en raakt ze van buiten adem. Hopelijk blijft het hierbij.


Wat vreselijk naar , ik hoop ook voor haar en jullie dat het hierbij blijft en dat ze snel opknapt.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:01

marleen_usar schreef:
Ik ken iemand die verloor beide ouders in 12 uur, ze woonden in een verzorgingstehuis.


Hier zijn geen woorden voor.

tienus63

Berichten: 12078
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:26

Sterkte en gecondoleerd moniek21.

Ikkeniet en familie ook heel veel sterkte en ik duim dat het kwartje de goede kant op rolt.

Mijn vader is in april aan covid overleden.
Mijn moeder heeft het toen ook gehad, milde klachten. Bij haar is diagnose klinisch gesteld door de weekendarts.
Zij en mijn broers en ik zijn vanwege gebrek aan testen toen, niet getest.

In april was mijn ouders eigenlijk de enigen die ik persoonlijk kenden met corona.
Van horen zeggen toen wel wat mensen in de regio die het hebben gehad of zelfs eraan gestorven zijn.
En het verhaal dat mensen die tijdens de wintersport januari ‘20 zeer zware griep en longontsteking hebben gekregen, maar ja toen dacht men niet aan corona.

In oktober een echtpaar wat ik via de rijvereniging ken besmet.
Zij zijn er erg ziek van geweest, maar hoefden net niet naar het ziekenhuis.

En op dit moment gaat het als een lopend vuurtje bij ons door de straat.
Vijf gezinnen waar minimaal 1 persoon het heeft.
Plattelandsgebied.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 12:43

Hier nog steeds gek covid.
Het lijkt echt het probleem te zijn van het westen en grote steden. Ik hoop dat we gauw weer meer mogen.

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:03

3 collega's, waarvan er 1 65 was, 2 rond de 40 zijn.

Beide besmet via hun tiener. Bij beide collega's werd door school aangegeven dat een klasgenoot besmet was maar hun kinderen geen risico hadden gelopen.

1 had een week last van lichte verschijnselen, vermoeid en verkouden. De andere was 3 weken heel beroerd, pijn in hele lijf en gevoel dat haar longen in brand stonden.

Andere collega was net een half jaar met pré pensioen. Besmet geraakt via zijn vrouw/buurthuis in 1e golf. Zij was heel ziek, hij lichte verschijnselen. Toen ze na zkh opname thuis kwam werd hij zieker op dag 1, naar zkh op dag 2, overleden op dag 3.

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:05

Blussem schreef:
Hier nog steeds gek covid.
Het lijkt echt het probleem te zijn van het westen en grote steden. Ik hoop dat we gauw weer meer mogen.

Nou, ik woon niet "in het westen" of "in grote steden" maar toch zitten we hier midden in een brandhaard. Tis al maanden chaos bij ons in het ziekenhuis.

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:38

Gecondoleerd Moniek.

Mijn vader ligt nog steeds op de IC, en dan heel veel op zijn buik.
Dat gaat een stuk beter als op zijn rug.
Helaas is wel heel zijn gezicht vol met schaafplekken van het erop steunen. Zijn nek is namelijk opeens verstijfd en daardoor kan je hem niet op de linkerkant of de rechterkant van zijn gezicht leggen.
Hij "kijkt" dus naar beneden in een speciaal kussen.
Ik merk dat hij veel slechte dagen heeft en af en toe een betere dag.
Maar dat is heel normaal als ik om me heen kijk op de Covid IC.

Helaas is mijn moeder afgelopen zaterdag ook opgenomen op de IC.
Die was vrijdag eerst verward aan het worden, en 's had 's nachts wat kalmeringsmiddelen gekregen.
Daar sloeg ze dwars doorheen. En ik ben uit mijn bed gebeld om naar het ziekenhuis te komen.
Ze herkende mij ook niet, wat ook te begrijpen is. Ingepakt in blauw schort, bril en masker op.
Na nog zwaardere kalmeringsmiddelen waar ze dwars doorheen ging,
is de opgenomen op de IC voor een kalmeringsmiddel via een infuus.
Maar ook dat ging niet, waarna ze in een kunstmatige slaap is gebracht en beademt nu wordt.
We hebben nog steeds mazzel dat ze beide in hetzelfde ziekenhuis kunnen liggen.
Maar dat kan zo verandert worden, als ze meer bedden nodig hebben voor covid patiënten.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:42

ikkeniet schreef:
Gecondoleerd Moniek.

Mijn vader ligt nog steeds op de IC, en dan heel veel op zijn buik.
Dat gaat een stuk beter als op zijn rug.
Helaas is wel heel zijn gezicht vol met schaafplekken van het erop steunen. Zijn nek is namelijk opeens verstijfd en daardoor kan je hem niet op de linkerkant of de rechterkant van zijn gezicht leggen.
Hij "kijkt" dus naar beneden in een speciaal kussen.
Ik merk dat hij veel slechte dagen heeft en af en toe een betere dag.
Maar dat is heel normaal als ik om me heen kijk op de Covid IC.

Helaas is mijn moeder afgelopen zaterdag ook opgenomen op de IC.
Die was vrijdag eerst verward aan het worden, en 's had 's nachts wat kalmeringsmiddelen gekregen.
Daar sloeg ze dwars doorheen. En ik ben uit mijn bed gebeld om naar het ziekenhuis te komen.
Ze herkende mij ook niet, wat ook te begrijpen is. Ingepakt in blauw schort, bril en masker op.
Na nog zwaardere kalmeringsmiddelen waar ze dwars doorheen ging,
is de opgenomen op de IC voor een kalmeringsmiddel via een infuus.
Maar ook dat ging niet, waarna ze in een kunstmatige slaap is gebracht en beademt nu wordt.
We hebben nog steeds mazzel dat ze beide in hetzelfde ziekenhuis kunnen liggen.
Maar dat kan zo verandert worden, als ze meer bedden nodig hebben voor covid patiënten.


Jeetje wat verschrikkelijk ;( Gewoon je beide ouders. Begrijp ik het goed dat je moeder ook corona heeft? Of is er bij haar iets anders aan de hand?
Ik weet gewoon niet wat te zeggen ... heel erg veel sterkte en ik ga heel hard duimen dat je ouders er bovenop komen.

Mag je soms op bezoek in/met beschermingsmiddelen of is dit in zijn geheel niet mogelijk?

Femke_Tweety

Berichten: 11982
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:44

Oef, Ikkeniet, dat lijkt me ook een ontzettend zware situatie zeg.

Sterkte!

tienus63

Berichten: 12078
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:49

Heel veel sterkte @ikkeniet.
Ik weet niet of het toe is gestaan op de IC, misschien kun je de plekken op je vaders gezicht verlichten met #wandelwol.

Het is ontwikkeld tegen blaren bij wandelaars.
In de praktijk wordt door veel mensen op allerlei manieren gebruikt tegen druk -en smetplekken.

Als je je adres via pb wilt sturen, dan vraag ik of verkoper een zakje naar wil sturen.

senna21

Berichten: 11857
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 01:03

Veel sterkte Ikkeniet
Hopelijk knappen ze snel op.
Wat een bizarre ziekte.