Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoeveel mensen ken* jij die Corona hebben (gehad)?

Geen
193 (15%)
1-3
407 (32%)
4-7
257 (20%)
7-10
145 (11%)
10-15
105 (8%)
15-20
47 (3%)
20 of meer
92 (7%)

Totaal aantal stemmen: 1246


ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 01:06

Allebei mijn ouders hebben Corona. Dus ja het is wel heftig.

En dan hadden we gisteren de crematie van mijn schoonvader, dood gegaan aan Corona,
dan is je dag niet meer goed.

Wat ik nu dus opeen tegenkom, zijn problemen die kunnen ontstaan ivm geen betalingen doen.
Nu hebben mijn ouders het gelukkig allemaal automatisch lopen.
En ze hadden elkaar gemachtigd in hun testament.
Maar als dat niet kon, hebben ze mij en mijn broertje gemachtigd.
Dus we kunnen nu bv het hondenpension betalen van hun rekening.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 08:18

Ikkeniet , wat een vreselijk nare situatie waar jullie inzitten ;(
Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe de komende periode , ik hoop dat ze spoedig opknappen.

Gecondoleerd met je schoonvader.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:52

Ikkeniet wat een verschrikkelijke situatie waar jullie ingerold zijn ;(

Heel veel moed en kracht de komende tijd. Hopelijk valt het muntje de goede kant op voor je ouders.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:35

Heel veel sterkte..

Zouden de mensen die COVID als een simpel griepje beschouwen maar eens dit topic meelezen..

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:52

Jeetje wat heftig ikkeniet, heel veel sterkte.

De vrouw van mijn man zijn collega werkt ook op de IC en hoewel het hier in het noorden qua aantallen niet zo erg is, is het in het ziekenhuis echt alle hens aan dek.

Als iemand overleden is op de IC is het bed meteen weer gevuld en op bepaalde plekken in het ziekenhuis liggen patiënten zelfs al op de gang omdat er geen kamers meer vrij zijn.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:09

Mijn vader is erg ziek geweest door corona, dit was al begin maart. Mijn moeder heeft geen klachten gehad. Mijn oom en tante lagen allebei op de IC door corona (rond juni), en zijn gelukkig inmiddels weer thuis. Oma is helaas overleden door corona (83, ze had ook COPD maar was verder nog erg fit).

Sansevieria
Berichten: 4200
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:09

Ikkeniet, heel veel sterkte!

Bij schoonfamilie van mijn zus een overlijden aan corona de week voor kerst, en gisteren heb ik gehoord dat mijn oud-collega net overleden is aan corona, hij en zijn vrouw die ik ook ken beiden positief getest.
Heel knullig verhaal btw, ze had net een nieuwe baan, en moest daarvoor eind december een keer naar kantoor komen ivm inwerken, werd daarna gebeld...eh ja...de collega die jou ingewerkt heeft die dag is positief getest, daarop hebben hun zich ook laten testen, jawel positief, en haar man nog geen twee weken later dood...hoe erg is dat?
Ik heb haar zelf niet gesproken, mijn leidinggevende, maar onvoorstelbaar hoe ze zich moet voelen ocharme |(
Op latere leeftijd getrouwd, ze waren zo blij beiden nog geluk in hun leven gevonden te hebben.

We hebben als team besloten niet naar de begrafenis te gaan, hoe triest dat ook is, kwestie van geen risico willen nemen tussen een familie waar meer mensen besmet zijn, we zijn maar met een heel klein team, als er van ons nog iemand zou uitvallen dan heeft het bedrijf een groot probleem.

Verder verschillende van mijn collega's (welliswaar van andere afdelingen, maar toch) besmet en goed ziek geweest, ondanks kantoorwerk en thuiswerken :(

Tuinman van onze buren is goed ziek geweest van corona, heeft er maanden uitgelegen.

O ja, bij mijn man op zijn werk (gehandicapteninstelling) ook collega's en bewoners...waarbij dit daar niet openlijk genoemd (mag) word (en).

Dus de ontkenners...laat ze inderdaad dit topic maar eens doorlezen!

Popstra
Berichten: 13750
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:32

Ik ken maar 1 persoon die het heeft gehad en daarvoor 40 dagen in het ziekenhuis lag. Deze persoon is een Italiaan.
Hier in eigen land ken ik niemand uit mijn vrienden en kennissen kring die het heeft of heeft gehad. En die kring is best heel groot.....

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:54

Heftige verhalen, iedereen heel veel sterkte.

In mijn familie tot op heden gelukkig nog niemand.
vrienden een paar, maar tot nu toe niet heel ziek tot zelfs helemaal niet ziek.

Oudere buurtjes van mijn moeder (moeder is pas verhuist) allebei corona en raakte het ziekenhuis in.
Buurvrouw overleed en buurman zei gelijk stop mijn behandelingen maar. Ik wil niet meer en overleed niet veel later.
Konden na zo'n lange tijd niet meer zonder elkaar, wat ik best kan begrijpen.

Verder hooi ik hier en daar wat via via ( zoon van stalgenote, leerkracht op school, kinderen op school).

Toe nu toe geen hele heftige gevallen maar weet dan het zomaar kan veranderen......

aisa

Berichten: 762
Geregistreerd: 01-10-04

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:02

ik ken er veel,heel veel...goede bekenden ,kennissen
ik denk niet op twee handen te tellen

Ouderen maar ook zeker jongeren (tussen 50 en 70 is in mijn ogen nog jong zeker als je topfit was)

daarbij werk in in een crematorium,dus weet wel dat het niet te stuiten is.

Oja laat ik mezelf vooral niet vergeten. Ook corona gehad eind oktober ..

Anoniem

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:07

Mijn oudste broertje heeft corona gehad. Maar zag het echt als een milde griep heeft er dan ook niks aan over gehouden. Verder ken ik niemand die corona heeft gehad. En zie het ook niet echt veel. Nu had m'n moeder afgelopen weekend wel 500 testen die ze moest inzetten (als het goed is vanuit ziekenhuizen) dat was dan wel weer een piek.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:15

Ik heb eens ingevuld 15-20, inmiddels zijn het er ruim meer en heb ik ook al verschillende uitvaarten gehad (online dus...) van mensen die aan corona zijn overleden. Daarnaast ook verschillende mensen die jong en gezond waren en nu al maanden op halve kracht werken, verschillende lopen er bij de longarts en/of cardioloog.

Heel veel sterkte voor Moniek en Ikkeniet!

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:44

Ikkeniet, wat heftig en eng... is echt mijn grootste angst, mijn ouders wonen ver bij ons vandaan en het idee dat ik ze zo ziek kunnen worden en dat ik dan amper afscheid kan nemen beangstigd me vreselijk, kan daar echt wakker overliggen...

Heel veel sterkte en een kaarsje brandt voor jou ouders dat ze beter worden, en dan ook zonder al te veel rest schade...

Moniek, gecondoleerd... Y;( :knuffel:

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:57

Heel veel sterkte voor degenen die iemand verloren hebben of een dierbare die ziek is. :knuffel:

Hier enkele gevallen in de omgeving en op Oudjaarsdag werd mijn vriend positief getest. Gelukkig alleen milde klachten, wat beroerd en inmiddels weer klachtenvrij. Ik ben zelf op 4 januari negatief getest en mag vanmiddag m'n test halen om uit quarantaine te mogen. Dan kan ik eindelijk voor het eerst dit jaar naar m'n paarden toe. *\o/*

Bij m'n vriend was het een collega die was gaan werken terwijl hij 's middags getest werd en positief bleek. Mijn vriend had een ochtenddienst met hem gedraaid en werd een paar dagen later ziek. Gelukkig was het net na Kerst en hadden we geen contact met mensen gehad in de tussentijd.

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:00

@ikkeniet, wat een nachtmerrie zeg... Gecondoleerd met je schoonvader. En heel veel sterkte met je ouders, ik duim dat ze er goed doorheen komen....

Mijn tante en oom hebben corona en m'n oom werd volgende week meegenomen met de ambulance omdat het niet goed ging en hij weg viel. Gelukkig mocht hij rap weer mee naar huis.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:01

Helemaal niemand tot nu toe :roll:

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:15

Indi_Vito schreef:
Helemaal niemand tot nu toe :roll:

Fijn voor je! Maar vanwaar de eyeroll?

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:21

Gisteren is cliënt 11 overleden aan de gevolgen van Corona. Het einde is helaas nog steeds niet in zicht...

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:27

Helaas ken ik nu 2 mensen die corona hebben gehad.


Domino_2006 sterkte

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:30

Dank je

Mazikeen

Berichten: 739
Geregistreerd: 20-10-12
Woonplaats: Haarlem

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:22

Gelukkig maar 4 mensen. Een vriendin, haar vriend, mijn vader en schoonvader. Zij hadden een positieve test. Waarschijnlijk weet je nooit het goede aantal aangezien niet iedereen symptomen heeft of zich test.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:53

Ik ken er sinds kort ook 1, weekje niet fit geweest

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:22

Blue_Eyes schreef:
Indi_Vito schreef:
Helemaal niemand tot nu toe :roll:

Fijn voor je! Maar vanwaar de eyeroll?


Omdat het kan?

Anoniem

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:45

Ik ben gestopt met tellen. Er zijn zoveel mensen die het gehad hebben. Op het werk, bij de rijvereniging, in de buurt...lijstje wordt elke keer weer langer. En ik denk dat er ook nog wel wat zijn waarvan ik het helemaal niet weet, omdat je minder mensen ziet en spreekt nu.
Dus ik kan eigenlijk geen goede schatting maken.

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 00:08

Mijn vader hebben we afgelopen maandag moeten loslaten.
Hij had vrijdag al opeens een zeer lage broeddruk, en toen hebben ze hartmassage toegepast.
Maandag werd ik gebeld door de IC arts, of ik zo snel wou langskomen voor een gesprek.
Dan weet je eigenlijk al genoeg.
Om 11.08 hebben we de machines uitgezet en om 11.10 was mijn vader overleden.
Wat het nu heel erg wrang maakt, is dat mijn moeder nog aan de beademing ligt en in kunstmatige coma.
Dus die weet nog van niets en als ze wakker wordt is haar man ook al gecremeerd.
Maar mijn moeder gaat meer achteruit dan vooruit.
We houden er dan ook rekening mee, ze komt te overlijden.