Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bonnietje

Berichten: 58
Geregistreerd: 13-05-07

Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 18:27

Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd hoe jullie de kerstdagen door brengen met de coronamaatregelen?
Wij zouden met onze 2 kids(1,5 en 4) naar mijn moeder gaan op 1ste kerstdag.
Maar samen met mijn zwager en broers en zussen zijn wij dan met teveel en dit voelt voor ons niet goed.

Ik blijf dus met mijn man en 2 kids thuis. Maar wat doe je dan thuis in de kerstdagen?
Ben benieuwd hoe jullie het verdeelt hebben en mocht je thuis blijven hoe je je dag/dagen dan invult?

DWitzel

Berichten: 372
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 18:36

Thuis...
Wij zijn met z'n 2-en en gaan niet naar familie dit jaar. We werken beiden alle dagen rondom kerst en O/N, dus eigenlijk 2x een lang weekend van elk 3 dagen. Wel wat extra's, lekker eten rit je met de menwagen met jingle bells ;-) En voor de schoonfamilie heb ik een online kerst quiz gemaakt, die spelen we 1e kerstdag eind van de middag via Teams en mentimeter.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 18:37

Wij gaan naar de schoonouders, past prima in de coronaregels :).

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 18:39

Werken en werken. Dat gaat gewoon door in het verpleeghuis

Belmera

Berichten: 280
Geregistreerd: 27-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 18:39

Eerste kerstdag thuis met ons gezin, 3 jongens van 3 jaar, 9 jaar en 10 jaar. Kerstbrunch, kerstfilm middag en naar t strandje met de hond. En kerst diner op halen (bij een restaurant om zo de horeca ook te steunen) om thuis te gourmetten.

Tweede kerstdag naar mn moeder. Mn zus en neefje van 4 jaar en mn andere zus komen ook. Officieel teveel visite voor bij mn moeder, maar het zelfde gezelschap zou wel bij ons mogen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 18:43

Thuis en naar stal.

Wij geven gelukkig niets om kerst dus de maatregelen maken voor onze plannen niet zoveel uit. We zijn beide dagen samen thuis en op stal hebben we een rooster gemaakt zodat iedereen op een ander tijdstip komt.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 18:46

Beide kerstdagen bij mijn ouders, waar m'n broertje ook komt. We zouden een van de dagen op bezoek bij mijn oom en tante + neefjes die op de Veluwe in een vakantiehuisje zitten met m'n opa. Het is namelijk de eerste kerst zonder m'n oma. Maar daar mogen we niet met z'n vieren komen dus laten we dat maar -O-

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 18:48

Alle feestdagen lekker met z'n 2en. Ouders vroegen nog wel of we kwamen want dat kan met de regels, maar we voelen ons er niet oké bij.

We gaan wel lekker eten en bordspellen spelen of een kerstfilm kijken.

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 18:50

Mijn vriend werkt dit jaar met de feestdagen en ik werk me de hele maand al rot dus ik vind het heerlijk om met de kerst even niks te hoeven. Goed excuus die corona dit jaar. Niet dat ik er problemen mee heb om bij familie en schoonfamilie op bezoek te gaan, maar na de kerstdrukte op mijn werk ben ik gewoon doodmoe.

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11568
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 18:51

Kerstavond zijn we samen met de kinderen (2 en 4) en eten we rustig met z’n tweeën. Eerste kerstdag is mijn schoonmoeder bij ons, uitgesloten dat we die alleen laten zitten en dat wil ze zelf ook niet.
Tweede kerstdag verhuizen we het hele gezin naar mijn ouders voor tweede kerstdag, de tweede verjaardag en de jaarwisseling.

We zitten al sinds vorige week de lockdown met z’n vieren thuis, komen nergens en zijn recent negatief getest. Mijn ouders hebben een ruim huis en hebben recent wél Corona gehad maar zijn volledig hersteld en niet meer besmettelijk. Zo kunnen we toch gezamenlijk de feestdagen vieren maar hoeven we niet drie keer het land door te rijden. In lockdown kunnen we ook daar :j

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:00

Eerste kerstdag met schoonouders en zwager. Dat zijn eigenlijk ook de enige mensen die wij zien momenteel. We twijfelen nog om mijn ouders 2e kerstdag te laten komen. We vinden het leuk, maar er is natuurlijk geen noodzaak. Dus wat doe je dan he...

_Lorette_

Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:01

Mijn broer komt eten. Verder alles digitaal. :+

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:08

Ik ga bij mijn moeder eten. Wij overtreden de regels met 1 persoon omdat mijn dochter net 13 is geworden, maar als mijn moeder naar mij komt mag het wel, dus wij nemen deze vrijheid. Ik heb dagdienst overdag ( zorg) en mijn moeder kan niet meer door het donker rijden. Ik vind het sneu als ze alleen is het Kerst. De dag daarna zijn we gewoon thuis en doen we niks.
Laatst bijgewerkt door Sjong op 21-12-20 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:08

Mijn moeder en haar partner komen koffie doen. Verder helemaal niks. Niet eens zo zeer door corona. Maar aantal hebben geen zin meer in " verplichtingen"

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:30

Eerste kerstdag bij dochter en verder weer saampjes, we wennen na 40 jaar aan elkaar.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:36

Mijn ouders komen 1ste kerstdag bij ons zoals ieder jaar, en ze maakt hier een heerlijk kerstdiner. Dit jaar komt mijn tante ook mee, haar man is in juli overleden en ze hebben geen kinderen, ze zou anders alleen kerst moeten vieren. Dat was nog wel even spannend, maar gelukkig is er met kerst de uitzondering dat er wel 3 personen mogen komen.
2de kerstdag is hier meestal een dag als alle andere, buiten het eten om, dat is dan wel weer iets specialer. Dit jaar gekozen voor een 4-gangen maaltijd van een restaurant.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:36

bonnietje schreef:
Ik blijf dus met mijn man en 2 kids thuis. Maar wat doe je dan thuis in de kerstdagen?


Uhm, gewoon wat je in een vrij weekend ook doet met man en kinderen?
Spelletjes, wandelen, filmpje kijken, lekker eten. Het zijn gewoon vrije dagen net als ieder weekend.

justdiesel
Berichten: 4948
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:36

Gewoon zoals altijd

Dat wil zeggen, eerste kerstdag bakken we een frietje en tweede kerstdag gourmetten.
Wij doen nooit iets aan deze dagen dus dit jaar is voor ons geen opgave om ons aan de regels te houden, voor ons veranderd er niks :D

bonnietje

Berichten: 58
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 20:36

Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen met de kerstdagen.

Werkse voor degene die moeten werken!

Zelf vind ik het best zoeken, normaal gesproken zijn wij altijd bij mijn opa en oma met de hele familie. Dit doen we dit jaar niet. In plaats daarvan zouden we dus naar mijn moeder en in de middag naar mijn vader toe. Maar bij beide zijn al teveel mensen(ze gaan dus over de max. 3 per dag). Dit maakt dat ik er niet naar toe ga dit jaar.

Zijn er ook mensen die door hun keuze om thuis te blijven conflicten krijgen met hun familie? Omdat ze ervoor kiezen ivm de maatregelen niet te komen?

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:48

Het liefst hang ik van woensdag t/m zondag voor de TV (livestreams) om de nationale kampioenschappen kunstschaatsen van Rusland en Japan te kijken. Het zijn ‘maar’ nationals, maar toevallig wel van hogere kwaliteit dan de wereldkampioenschappen (en het WK gaat wellicht niet eens door).
En ja, de kampioenschappen van beide landen vallen altijd samen met de kerstdagen.

Maar ik heb ook corona-proof sociale verplichtingen. :o Dus vrees dat het net als altijd beetje schipperen wordt tussen gezellig doen en streams kijken.

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:51

Kerstavond thuis gourmetten met man en dochter. Eerste kerstdag werken en tweede kerstdag gaan we naar mijn schoonouders. Misschien lunchen maar kan ook nog diner worden. Daar zijn we nog niet helemaal uit.

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:49

Aangezien mijn schoonmoeder helaas Corona heeft en mijn vriend nog thuis woont, zal ik kerst grotendeels alleen zijn. Wel ga ik 2e kerstdag naar mijn ouders.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:57

Normaal naar ouders en schoonouders om met de hele familie te eten. Dat zien we nu echt niet zitten

Nu dus kerstavond bij mijn ouders en verder filmmarathons ofzoiets :Y)

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:59

Ik moet werken.
1e kerstdag wel op standby en 2e kon ik vrij krijgen maar mijn man had al een date met zijn oma staan en collega wilde erg graag vrij. Ik gun oma de date en mijn collega vrij.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:02

Mijn man en ik gaan met onze camperbus naar een (winter)camping in de duinen.
Vieren kerst met ons 2 en waaien ondertussen even lekker uit aan zee.

Wij hebben in maart corona gehad en mijn man is nog steeds herstellende van zijn restklachten. Zijn in de herfst een weekje op Schiermonnikoog geweest en de zeelucht was zo ontzettend goed voor zijn luchtwegen, dat we voor kerst dus ook een bestemming aan zee hebben gezocht.

Heb alle boodschappen al aan boord. Hoeven daar dus verder niks, dan samen lekker eten en een beetje ontspannen.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 23-12-20 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt