Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 23:51

Kerstavond alleen met de kinderen, vanavond zijn mijn ouders komen gourmetten en morgen weer lekker alleen met de kinderen.
Kerst heb ik niet zoveel mee. Oud en nieuw vind ik vervelender om alleen te zijn. Dan gaan we naar vrienden en vieren we daar oud en nieuw.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 00:14

Vandaag zijn mijn schoonouders hier komen eten en morgen komen mijn ouders. Met oudjaarsavond zijn we gewoon thuis met ons gezin, net als gisteren op kerstavond. Meestal gaan wij naar onze ouders toe, maar ons huis is wat groter dus afstand houden is hier wat makkelijker.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 00:22

Kerstavond alleen, vandaag bij een vriendin, haar vriend en zijn broer en morgen bij mij ouders. Gelukkig nog wel wat kunnen doen! :D nieuwjaar nog geen planning

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 00:29

Cheytjuh schreef:
Helaas is bij ons sinds deze week het werk weer cohort, dus vooral werken en de bubbel aan contacten zo klein mogelijk houden. Kerst alleen met eigen huis vieren.

Kom ook zo min mogelijk even op stal helaas, omdat ik toch elke dag corona patienten verpleeg

Verder videobellen en hopen dat mensen deze feestdagen zich toch een beetje in kunnen houden. Want hoe vervelend het ook allemaal is, er met de pet naar gooien gaat niet helpen.

Ik hou nog steeds ontzettend veel van mijn werk in de zorg, maar man wat ben ik moe en op na dit jaar. Tot dusver is de planning dat we in januari gevaccineerd worden, ik kijk er naar uit. Zoveel mensen verloren, zoveel verdriet gezien, dit voelt voor ons team niet als feestdagen.

Heel veel sterkte. Ik houd me hart vast als ik het hier zo lees, want dst leidt natuurlijk tot meer besmettingen. Zelfs als iedereen zich aan de regels houdt.

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 00:30

benweg schreef:
Hi Allemaal! Sinds maart zit ik al in strikt sociaal isolement, maar het went gelukkig en bovendien geef ik niet zoveel om de kerstdagen. Ik heb in die tijd iets heel leuks ontdekt, wat ik graag wil delen! "Distance Disco!" *\%/*
Het is een dansfeestje in je eigen huiskamer en een online game in één (je moet raden wie op hetzelfde nummer danst). Je kunt een eigen disco organiseren met vrienden/familie/collega's of meedoen met een gratis disco, meestal op vrijdag (ook op tweede kerstdag en met Oud&Nieuw). Ik word er heel blij van en dat gun ik iedereen :D

Klinkt best leuk. Heb je een link oid met meer informatie?

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 00:31

Vandaag gewerkt, morgen weer. Maar ik vier kerst sowieso al niet, voor mij heeft kerst geen speciale waarde. De reden dat ik mij heb gemeld om extra te werken is voor mijn collega's die kerst wél erg graag willen vieren, zodat zij dan vrij zijn om dat ook kunnen doen. Kleine moeite van mijn kant omdat ik het toch niet vier, en als je zo een ander blij kan maken why not.

En weet je? Vanochtend lag er op mijn werk een kerststol, cake, lekkere broodjes en beleg op mij te wachten. Ik wist van niks, dat vind ik zo lief, heel leuk zulke collega's <3

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 00:32

Ik wil jullie allemaal fijne feestdagen wensen nog!
Wij vieren ze hier allemaal apart.. Wegens corona liggen wij hele dagen in bed en komen we er alleen uit voor toilet bezoek en wat te eten te pakken.. goed getimed zo he voor de feestdagen? En ben maandag ook jarig :x

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 00:35

Trui schreef:
Ik wil jullie allemaal fijne feestdagen wensen nog!
Wij vieren ze hier allemaal apart.. Wegens corona liggen wij hele dagen in bed en komen we er alleen uit voor toilet bezoek en wat te eten te pakken.. goed getimed zo he voor de feestdagen? En ben maandag ook jarig :x

Neee wat naar -O- onder normale omstandigheden is dat al heel rot, maar dan ook nog eens die timing met kerst en je verjaardag joh! Beterschap hopelijk gaat het snel beter :knuffel:

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 01:09

Trui schreef:
Ik wil jullie allemaal fijne feestdagen wensen nog!
Wij vieren ze hier allemaal apart.. Wegens corona liggen wij hele dagen in bed en komen we er alleen uit voor toilet bezoek en wat te eten te pakken.. goed getimed zo he voor de feestdagen? En ben maandag ook jarig :x



Heftig zeg. Hopelijk alleen milde klachten en geen enge nasleep. Sterkte!

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 01:11

thanks beide!
Helaas mams en flink ziek :r
Bij mij komt het in vlagen, maar als ik voor maandag 24 uur klachten vrij ben kan ik iniedergeval weer naar buiten maandag. Dus morgen nog even goed uitzieken... al heb ik er een hard hoofd in :)F

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 04:21

Kerstavond met man en oudste dochter naar jongste dochter, en 1e kerstdag komen de dochters allebei naar ons. Zijn allebei single 38 en 35 jaar en wel eigen huishouden, maar door corona veel bij ons.
2e kerstdag kliekjes bij ons
Vader van 94 jaar gaat 1e kerstdag naar mijn broer en schoonzus en komt op nieuwjaarsdag bij mij eten.
Eigenlijk niet anders dan anders dus geen probleem.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 09:57

Telpeva schreef:
Vandaag gewerkt, morgen weer. Maar ik vier kerst sowieso al niet, voor mij heeft kerst geen speciale waarde. De reden dat ik mij heb gemeld om extra te werken is voor mijn collega's die kerst wél erg graag willen vieren, zodat zij dan vrij zijn om dat ook kunnen doen. Kleine moeite van mijn kant omdat ik het toch niet vier, en als je zo een ander blij kan maken why not.

En weet je? Vanochtend lag er op mijn werk een kerststol, cake, lekkere broodjes en beleg op mij te wachten. Ik wist van niks, dat vind ik zo lief, heel leuk zulke collega's <3



Wat lief zeg! Werkse :).

Heeel veel beterschap Trui!

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 10:04

Kerstavond doen wij nooit wat, drukke dagen gehad op werk.
Gister alleen mijn ouders hier gehad, normaal zijn we met 20 mensen. Dat was wel gek en ook relaxed. Mijn ouders gaan vandaag naar mijn zus, ik heb wat kadootjes meegegeven. Zus is net een paar weken Corona vrij. Vandaag gaan we bij vrienden eten die eigenlijk de hele Corona al in onze bubbel zitten. Mijn schoonouders hebben we vorige week een bezoekje gebracht.
Dus alles volgens de regels, moet ook we hebben 200 man personeel en ik wil het goede voorbeeld geven :o

Flowery

Berichten: 2444
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 10:08

Ik ben kerstavond bij mijn moeder langs geweest, gisteren hadden we een dagje voor onszelf en heeft mijn vriend heerlijk gekookt <3 Vandaag nog even mijn schoonouders overleven en dan alles weer gehad _O-

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 10:37

Man gelukkig negatief getest :knuffel: +:)+ *\%/*

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 11:08

Opluchting!

Op kerstavond hebben we kerstpakketten uitgepakt en een online escape room gedaan samen.
Gisteren bij mn ouders geweest (opa was daar ook). Mn ouders durfden het niet aan om met zn allen te eten, dus daarvoor naar huis. Weer samen een online escape room gedaan. :))
Straks naar schoonouders, cadeautjes en een combinatie van tapas/gourmet.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 11:37

Wij blijven eerste en tweede kerstdag thuis met het gezin en derde kerstdag gaan we naar mijn ouders.

Prima hoor zo’n Corona-kerst. Lekker lanterfanten de hele dag in pyjama :')

benweg
Berichten: 163
Geregistreerd: 24-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 11:37

Eleeke schreef:
benweg schreef:
Hi Allemaal! Sinds maart zit ik al in strikt sociaal isolement, maar het went gelukkig en bovendien geef ik niet zoveel om de kerstdagen. Ik heb in die tijd iets heel leuks ontdekt, wat ik graag wil delen! "Distance Disco!" *\%/*
Het is een dansfeestje in je eigen huiskamer en een online game in één (je moet raden wie op hetzelfde nummer danst). Je kunt een eigen disco organiseren met vrienden/familie/collega's of meedoen met een gratis disco, meestal op vrijdag (ook op tweede kerstdag en met Oud&Nieuw). Ik word er heel blij van en dat gun ik iedereen :D

Klinkt best leuk. Heb je een link oid met meer informatie?



Zeker: https://distancedisco.nl/
Via de knop 'join a disco' kan je meedoen met een disco. Vanavond (2de kerstdag) van 21:00-23:00 doen ze een Top-2000 playlist. Met O&N werken ze met een DJ samen.
Via 'create your own disco' kan je het met vrienden/familie doen. Je moet wel een echt een groepje hebben (8-15) anders is het spel wel heel makkelijk.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 22:03

Wij hebben kerstavond en 1e kerstdag corona proof gegeten met ouders en schoonouders.
1.60x1.60 en dan 2 gourmet stellen.

Afbeelding


Vandaag lekker samen op de mtb op pad geweest.

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 22:15

We vieren het normaal al relatief klein, we zijn geen fan van continu drukke dagen. Maar dit jaar eigenlijk helemaal klein. 24e werkten mijn man en ik tot 12, kleine was bij oma dus daar ook gegeten en de cadeautjes gedaan. Gisteren toevallig mijn broer hier geweest, want die had een heerlijk toetje gemaakt en had nog over. En vandaag gegeten met mijn man en kleine meid, schoonpa (woont bij ons) en mijn moeder. We zijn van de week even vlug bij mijn vader en bonusmams geweest. Doordeweeks houden we ons eigenlijk ook rustig. Gaan niet zo ergens ff op bezoek of iets.