Mijn nieuwe collega.... voor alle thuiswerkende ouders

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Mijn nieuwe collega.... voor alle thuiswerkende ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:58

Het is ook een lekker hoekje zo te zien. Eten, drinken, net een tentje maar dan hoef je hem niet eens zelf te maken :D

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:27

Hier ook alleen een harige nieuwe collega. Man en ik zijn directe collega's van elkaar, en zijn dus ook altijd samen aan het werk. Met name als we beiden in calls zitten (vaak dezelfde) pakt ze de speeltjes met de hardste piepers erin en gaat ze op kantoor hard erop kauwen, veel piep-herrie dus. En als ze zelf vindt dat het te hard piept gaat ze vervolgens janken als een wolf. _O-
Nice detail: de meeste dagelijkse meetings waar wij samen in zitten zit ik voor, dus mijn microfoon kan ik vaak niet muten.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:51

Citaat:
Inmiddels werk ik niet meer thuis. Gaat niet echt, Corona testen afnemen thuis.


_O- deze en vele anderen zijn weer erg grappig

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 00:53

Speciaal voor alle mensen hier, met ineens veel nieuwe collega's
zwaar werk, dat inwerken van nieuwe collega's ;)

Er wordt aan jullie gedacht!

Afbeelding

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 01:17

Mijn echte collega's hebben wel nieuwe collega's :D Laats hadden we online een koffiemoment, komt een kleine nieuwe collega in beeld. Of mama haar oorbellen ook in wou doen. Want dit waren hele mooi kerst-oorbellen!
Ik denk stiekem dat die kleine meid wel doorhad dat wij het gingen beamen, dat die kerstoorbellen mooi waren.

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Mijn nieuwe collega.... voor alle thuiswerkende ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 01:20

Mijn nieuwe collega ligt de hele tijd half over mijn laptop omdat die lucht die er uit komt zo lekker warm is.

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 04:01

Dammie schreef:
Gelukkig zit mijn nieuwe collega in een aquarium en krijgt ze ademnood als ze daarbuiten is.


De meeste bijdragen in dit topic vind ik erg grappig maar deze droge benoeming van de ademnood maakte me echt aan het lachen :') :')

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 08:07

Afbeelding
Ik geniet van jullie verhalen en ben heel blij niet in hetzelfde schuitje te zitten.
Toen ik dit plaatje op Facebook tegen kwam, moest ik gelijk aan dit topic denken.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 08:40

Ach, ik heb wel met jullie te doen! Ik ben juist al mijn collegaatjes kwijt -O- en werk dus alleen. Ik zie mijn collegaatjes wel via zoom elke dag gelukkig. Thuis geen nieuwe collega’s overigens.

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 10:07

Mijn nieuwe collega heeft zich gisteren compleet afzijdig gehouden, vroeg alleen soms of het goed ging en of ik iets te eten of drinken wilden pakken voor haar. >;)

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Mijn nieuwe collega.... voor alle thuiswerkende ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 10:15

Mijn oudere collega's bemoeien zich graag met mijn werk en hangen soms over mijn schouder om mee te kijken met wat ik aan het doen ben. Inmiddels een geluidsdichte koptelefoon op om hun vragen te ontwijken hahaha.

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Re: Mijn nieuwe collega.... voor alle thuiswerkende ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 10:37

Mijn oudere collega's komen te pas en on te pas de schone natte was ophangen terwijl ik met klanten/collega's in Zoom meetings ben. Of vragen wanneer ik 'de bende' kom schoonmaken.

manonutjuh

Berichten: 3009
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 17:47

Ik gaf mijn nieuwe collega ook een muis, om een beetje mee te oefenen.
Ze heeft een half uur non stop klik,klik,klik,klik gedaan :') :') :')

Note to myself, vanavond de muis van haar verstoppen. :j

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Mijn nieuwe collega.... voor alle thuiswerkende ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 17:55

Mijn nieuwe collega begon vanmorgen eerder dan ik en pletterde haar thee over haar laptop, waardoor ze vervolgens op de mijne verder moest (gelukkig had ik vanmorgen andere plannen en kon mijn huis-IT'er aka mijn lief hem weer fixen).

mysa

Berichten: 10484
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Mijn nieuwe collega.... voor alle thuiswerkende ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:02

Ik heb alleen oude collega's want ik werk sowieso vanuit huis. Eentje is wel handig, daar gaat mijn typesnelheid enorm van omhooggggggghhhhjkkbnn.

Oh ja, nog eentje is wel min of meer nieuw, hij werkt hier opeens veel meer dan voorheen. Hij is af en toe erg luidruchtig maar zo steek ik meteen wat op over het nobele journalistenvak.

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Mijn nieuwe collega.... voor alle thuiswerkende ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:19

Die oudere collega's (ofwel man) kunnen ook lastig zijn. Gewoon hardop "schat, heb je een meeting" of "wat zouden we gaan eten vanavond?" :') of hard de trap op en af rennen..

xRaisin

Berichten: 1755
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:26

Oooh, wat een ellende die nieuwe collega's van jullie _O-

Doe dan maar mijn nieuwe collega. Die is tenminste muisstil, slaapt alleen wel veel onder werktijd...

Afbeelding

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:35

LienC schreef:
Die oudere collega's (ofwel man) kunnen ook lastig zijn. Gewoon hardop "schat, heb je een meeting" of "wat zouden we gaan eten vanavond?" :') of hard de trap op en af rennen..


Die van mij komt ALTIJD pratend binnen, ik heb al
100 x gezegd dat hij dat niet moet doen. En dan ook nog met zinnen als: ik heb de paarden gemest of ik ga even dit en dit doen. Hopeloos

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:39

Ik moet om jullie "oude collega's" nog het hardst lachen _O- Boys Will be boys :))

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:46

Caira schreef:
LienC schreef:
Die oudere collega's (ofwel man) kunnen ook lastig zijn. Gewoon hardop "schat, heb je een meeting" of "wat zouden we gaan eten vanavond?" :') of hard de trap op en af rennen..


Die van mij komt ALTIJD pratend binnen, ik heb al
100 x gezegd dat hij dat niet moet doen. En dan ook nog met zinnen als: ik heb de paarden gemest of ik ga even dit en dit doen. Hopeloos

:)) Herkenbaar.

Vooral als 'ie dan de wc doortrekt met de deur wijd open. Mijn microfoon is vrij gevoelig en die pikt dus alles op. Maar de camera is vrijwel altijd uit, dus ik wil niet dat mijn collega's vreemde conclusies trekken over vanuit waar ik de meeting bijwoon. :+

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:02

:') Collega's is bij mij niets in veranderd, vitaal beroep.
Maar mn harige nieuwe cursusgenoot daarintegen... Is erg trots op zijn staart en laat dit graag zien. En geeft kopstoten. }:0

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:07

Caira schreef:
LienC schreef:
Die oudere collega's (ofwel man) kunnen ook lastig zijn. Gewoon hardop "schat, heb je een meeting" of "wat zouden we gaan eten vanavond?" :') of hard de trap op en af rennen..


Die van mij komt ALTIJD pratend binnen, ik heb al
100 x gezegd dat hij dat niet moet doen. En dan ook nog met zinnen als: ik heb de paarden gemest of ik ga even dit en dit doen. Hopeloos


Hopeloos. Of binnen komen met (naar mijn idee luid vragend): Staat je microfoon aan?

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Mijn nieuwe collega.... voor alle thuiswerkende ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:29

Ik ben naar boven verhuisd om mijn oudere collega te vermijden, en dat terwijl hij buitenshuis werkt. Het helpt wel iets, maar hij moet zich altijd boven komen melden als hij thuis is. Natuurlijk altijd net als ik in een call zit.
M’n andere nieuwe collega is heel behulpzaam als de pakketdienst aan de deur staat en de bel niet goed weet in te drukken. Ik kom vanzelf op het kabaal af en zie dan dat er iemand voor de deur staat :+
Alleen heeft ze momenteel m’n fluffy vest geclaimd en ik moet nog terug naar boven naar m’n ijskoude werkkamer om een spoedklusje af te maken....

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:31

Geweldig topic!

Ik heb al ook al meermaals onbegrijpbare boodschappen verzonden in de chat van een teams of skypemeeting. Dit als gevolg van harige vriend op of over toetsenbord.

Oudere collega begon vorige week te zingen, toen ik net een klant aan de lijn had. De teksten van hierboven galmen ook vaak door de microfoon. :+

mysa

Berichten: 10484
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:32

Kom ik net tegen. ;) Afbeelding