Crisissituatie in Londen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Christiene
Berichten: 7719
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:35

Sunnda schreef:
Ik zie af en toe zo'n programma op tv waarin de britse ambu's geen wagen beschikbaar hebben en bijna 200 spoedmeldingen in de wacht hebben..volgens mij is daar een en ander niet zo geregeld als hier.

Verder zijn er ongeveer 25 goedlopende topics met alle ins en outs over corona waar je dit bericht kwijt had gekunt. ;) :)

Oja en de hele gang vol brancards en dan mensen die na een dag wachten maar naar huis gaan zonder geholpen te zijn en dan verderop in het programma weeer op gehaald worden door de ambulance en weer in de gang belanden.. meestal dag later

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Crisissituatie in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:54

ik heb me daar ook wel over verbaasd. Code zwart zonder dat er een noemenswaardige reden voor is (een groot ongeluk of incident, of bijvoorbeeld nieuwjaarsnacht waarop ik me kan voorstellen dat je meer uitroep hebt) is daar gewoon best wel heel standaard. Wat mij betreft is dat niet vergelijkbaar met NL, maar ik weet ook niet of daar zoiets als een HAP bestaat, die vangt bij ons natuurlijk al heel veel af.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Crisissituatie in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 15:21

Kennelijk is de Britse variant een dusdanige bedreiging dat zelfs het woord avondklok is gevallen. Al zie ik niet wat die gaat toevoegen zolang kinderen nog massaal in de opvang en scholen gedumpt worden

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:36

Hier in België worden momenteel 26 ' verdachte ' stalen onderzocht op de britse of zuid-afrikaanse variant.
Die laatste schijnt ook zo'n besmettelijk iets te zijn.

Popstra
Berichten: 13746
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:31

Polly schreef:
En jij denkt dat we in NL geen veelbellers hebben? In onze regio is er een die in een dienst soms wel 50x belt, en schreeuwen, dreigen om van het balkon te springen (heeft geen balkon) maar aan de telefoon is het dan wel een gok om er niemand heen te sturen, je weet het maar nooit hè. En als er 100x voor niks een ambu is geweest en de 101e x stuur je niks en er gebeurd wel iets.. Dan wijzen ze naar de falende hulpverlening
ik denk helemaal niks. Zeg alleen wat ik op die serie zie en dat is dat die ambulances vaak voor iets onbenulligs uitrukken terwijl men zelf wel naar de eerste hulp of huisarts kon gaan. Bel een taxi als je geen vervoer hebt denk ik dan.

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:46

Popstra schreef:
Polly schreef:
En jij denkt dat we in NL geen veelbellers hebben? In onze regio is er een die in een dienst soms wel 50x belt, en schreeuwen, dreigen om van het balkon te springen (heeft geen balkon) maar aan de telefoon is het dan wel een gok om er niemand heen te sturen, je weet het maar nooit hè. En als er 100x voor niks een ambu is geweest en de 101e x stuur je niks en er gebeurd wel iets.. Dan wijzen ze naar de falende hulpverlening
ik denk helemaal niks. Zeg alleen wat ik op die serie zie en dat is dat die ambulances vaak voor iets onbenulligs uitrukken terwijl men zelf wel naar de eerste hulp of huisarts kon gaan. Bel een taxi als je geen vervoer hebt denk ik dan.


Eens een kind met 38.6 gezellig babbelend bij papa op de arm terwijl mama met ander kind bezig is en daar de ambu voor bellen?? Gaat er bij mij niet in hoor en dat zijn geen uitzonderingen, ik snap dat ze het daar veel en veel te druk hebben

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 20:37

In Ierland gaat het ook niet best. Meer besmettingen dan ooit, ook veel en veel meer dan in maart en ze hebben een flinke lockdown achter de rug.....

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Crisissituatie in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:43

Ik heb een directe werkcollega in Ierland en die heeft dit jaar echt van de ene in de volgende lockdown gezeten. Gelukkig wonen ze buitenaf zodat ze in iedergeval nog met de honden er op uit kon.

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:06

Arabesk schreef:
In Ierland gaat het ook niet best. Meer besmettingen dan ooit, ook veel en veel meer dan in maart en ze hebben een flinke lockdown achter de rug.....


Kuipers zei bij M dat in Ierland opeens de cijfers de pan uit rijzen. Heel zorgelijk!

Femke_Tweety

Berichten: 11982
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:09

pien_2010 schreef:
Arabesk schreef:
In Ierland gaat het ook niet best. Meer besmettingen dan ooit, ook veel en veel meer dan in maart en ze hebben een flinke lockdown achter de rug.....


Kuipers zei bij M dat in Ierland opeens de cijfers de pan uit rijzen. Heel zorgelijk!



Dat komt in de persconferentie nu ook naar voren.
Dat daar nu al veel rekening mee wordt gehouden in NL ook, ook met het beleid komende weken.

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Crisissituatie in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:25

Klopt Femke en dat is verstandig.

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:15

Ja we zijn hier aardig het bokje. Het is heel jammer dat dit nu de 3e hele strenge lockdown is; het is nu eigenlijk pas écht nodig en je merkt toch dat de medewerking ed minder wordt.

Het ging hier rond oud&nieuw enorm omhoog, een combi van de UK variant en de enorme vrijheid die iedereen opeens weer had.
We mochten absoluut geen visite tot 18 dec maar wel met max 6 mensen aan tafel in restaurants vanaf 5 december. Officieel niet met 6 verschillende huishoudens, maar niemand die dat controleerde if naar vroeg. Ieren zijn erg van de kerstfeestjes (lees, zuipfestijnen voor de Kerst), dus dat ging bij tijd en wijle aardig los.
Wij zitten nu vanaf oudejaarsavond weer in strenge lockdown (level 5), wat betekent alle winkels dicht, ook geen click en collect meer vanaf vorige week, scholen dicht tot eind januari sowieso en Max 5 km van je huis.
Vorige week is heel duidelijk gezegd, alleen je huis uit voor essentiële zaken, dus zelfs die frisse neus wordt afgeraden.

Het helpt inmiddels wel, vorige week zaten we op 8000+ besmetting, dit is terug naar 4000 vandaag.
IC is ook nog nooit zo hoog geweest, 150 mensen nu en nog eens 850 in het ziekenhuis.
Ierland heeft een van de laagste IC capaciteiten van Europa, de privé ziekenhuizen zijn dus ook weer ingelijfd voor eventuele COVID cohorten.

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:25

Wat is click en collect?
Wat fijn dat de aantallen zakken in de UK!

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Crisissituatie in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:34

Bestellen via website en ophalen in de winkel.

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 01:21

tamary schreef:
Bestellen via website en ophalen in de winkel.

_O- sorry dat wist ik echt niet

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 09:13

pien_2010 schreef:
Wat is click en collect?
Wat fijn dat de aantallen zakken in de UK!

Dit gaat meer over Ierland, volgens mij is het in de UK nog niet zo geweldig helaas....

Sorry Pien, in dat soort dingen ben ik wel weer heel Engels minded haha.
Hier was dat ook vooral in de niet-essentiële winkels dat dat online bestellen & dan ophalen in de winkel niet meer mag.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:48

@Pien:
Oprechte vraag, want was net voor een ander topic op zoek.
Verteld je familielid die arts was dan ook dit soort verhalen over oa 2018?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/01/11 ... uisgangen/

Want dit is dus wat mijn familie al jaren zegt waar ik het in mijn eerdere post over had. ;)

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:40

Sunnda schreef:
@Pien:
Oprechte vraag, want was net voor een ander topic op zoek.
Verteld je familielid die arts was dan ook dit soort verhalen over oa 2018?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/01/11 ... uisgangen/

Want dit is dus wat mijn familie al jaren zegt waar ik het in mijn eerdere post over had. ;)


We hadden een persoonlijk gesprek waarin hij vertelde dat de schoonvader van zijn dochter vd week longkanker gediagnosticeerd is, nog ongeveer 3 maanden te leven heeft en dat hij zich zorgen maakte, want opname nu kan niet waarschijnlijk als dit nodig is.
Tevens dat vanzelfsprekende zaken niet meer vanzelf sprekend zijn, zoals de post krijgen.
En nog wat privé zaken. Alles in het hier en nu, zonder enig politiek randje of verleden zaken.
Mijn broer is in het nu, erg bezorgd, niets meer en niets minder.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:07

pien_2010 schreef:
Sunnda schreef:
@Pien:
Oprechte vraag, want was net voor een ander topic op zoek.
Verteld je familielid die arts was dan ook dit soort verhalen over oa 2018?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/01/11 ... uisgangen/

Want dit is dus wat mijn familie al jaren zegt waar ik het in mijn eerdere post over had. ;)


We hadden een persoonlijk gesprek waarin hij vertelde dat de schoonvader van zijn dochter vd week longkanker gediagnosticeerd is, nog ongeveer 3 maanden te leven heeft en dat hij zich zorgen maakte, want opname nu kan niet waarschijnlijk als dit nodig is.
Tevens dat vanzelfsprekende zaken niet meer vanzelf sprekend zijn, zoals de post krijgen.
En nog wat privé zaken. Alles in het hier en nu, zonder enig politiek randje of verleden zaken.
Mijn broer is in het nu, erg bezorgd, niets meer en niets minder.

Dan heb je denk gewoon een manier van vertellen die op mij ietswat dramatisch overkomt. :D

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:45

_O- geweldige post _O- bizar!!

Vandaag op de franse radio werd gesproken over de UK en hoe zorgwekkend de regering de situatie daar en in andere landen rondom Frankrijk vinden. Vandaag overleg in de regering morgen wordt resultaat, extra maatregelen? met het volk gecommuniceerd via extra tv uitzending.

Mijn broer is zeer bezorgd, de regering in Frankrijk ook, in de UK is 1 op de 30 en 1 op de20 in London besmet met covid.....en dan jouw post. := Bizar, UK sucks en is heel zorgelijk of zoals Kuipers aangaf op TV, GEEN enkel land kan zo'n besmetting van covid aan in de ziekenhuizen als waar de UK mee te maken heeft!

Ik vind het prima dat jij mijn post als wat dramatisch ervaart en dat werkt enorm op mijn lachspieren.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Crisissituatie in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:36

In UK beginnen de cijfers te dalen. Hoopvol dat het ook daar wel mogelijk is de R onder de 0 te krijgen ondanks deze variant. Al is er veel voor nodig.

sporten

Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:54

Als we niet oppassen wordt Nederland net zo erg als Engeland en zijn nog steeds mensen die niet willen geloven dat er corona is en ook niet straks willen inenten
En er zijn nog steeds mensen die gewoon leuk op vakantie gaan Schiphol heeft het druk
Ja Nederlanders lekker zo door gaan
Laatst bijgewerkt door sporten op 14-01-21 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Crisissituatie in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:56

Gelukkig wil 84% wel enten en is dat voldoende volgens de richtlijnen van de WHO. Dwarse mensen heb je overal, het probleem is vooral dat die opvallen en daardoor lijkt alsof het er zo ontzettend veel zijn.

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:24

sporten schreef:
Als we niet oppassen wordt Nederland net zo erg als Engeland en zijn nog steeds mensen die niet willen geloven dat er corona is en ook niet straks willen inenten
En er zijn nog steeds mensen die gewoon leuk op vakantie gaan Schiphol heeft het druk
Ja Nederlanders lekker zo door gaan


En gelukkig is de zorg hier iets beter geregeld dan in Engeland. Dat zal denk ik wel iets gaan schelen, hoop ik tenminste.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:34

Ik zat vandaag op ourworldindata te kijken en moet zeggen dat ik wel enigzins verrast was.
Afbeelding

Dit is de piek van UK. Die is echt een stuk lager dan België en toch hebben we daar niet die mate van crisis gezien. Ik wil nergens ontkennen dat de UK variant ineens niet gevaarlijk is, maar het zet dingen ergens ook wel weer in perspectief voor mijn gevoel... of mis ik nu ergens wat?