Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:50

Sizzle schreef:
Ik heb ooit een tijdje echt vroeg moeten opstaan voor werk, daar ben ik echt ontzettend slecht in. Zelfs zo slecht dat ik blijkbaar ging slaapwandelen om mijn wekkers uit te zetten die overal stonden :+
Mijn baan heb ik sindsdien altijd zo gekozen dat ik nooit echt vroeg op hoef.
Godzijdank heb ik geen hond en is er ook geen sprake van avondklok bij ons. Ik heb met weinig maatregelen echt moeite maar wanneer van avondklok gesproken wordt merk ik dat ik er echt boos van wordt, een teken van falend beleid dat er gewoon geen goede handhaving icm zwakte om toerisme gewoon toe te staan, waar dan de braafste burgers maar weer aan moeten geloven.


Maar die avondklok is er niet alleen omdat een groep zich niet aan de regels houdt. Grootste verspreiding zit nog altijd achter die voordeur, de bezoekjes naar elkaar. Die mogen binnen het huidige beleid. Je mag 2 bezoekers per dag ontvangen, maar degene die bezoekt kan nu wel 10 huishoudens per dag bezoeken en dat zijn de brave burgers die zich gewoon aan de maatregelen houden. Dus ja, ook die braafste burgers moeten er aan geloven want de huidige maatregelen werken niet. Falend beleid? Je kunt het zo noemen, maar dan hadden ze in maart al alles moeten ontnemen, waren we daar zo vrolijk van geworden?

Sizzle

Berichten: 35693
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:53

Wat er achter de voordeur gebeurd heb je sowieso amper in de hand.
Lets agree to disagree maar ik vind avondklok echt gewoon een vorm van: we weten niet precies wat we doen dus we doen maar iets wat streng klinkt, want we menen het deze keer. Alsof je 10x zonder consequentie tot 3 geteld hebt en dan maar tot huisartest over gaat omdat je zelf niet beter kunt.
Terwijl je gewoon op vakantie kunt gaan....en dat interesseert helemaal niemand.

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:57

Helemaal eens met jou Sizzle, zoals zo vaak.

Pareltjes
Berichten: 2215
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:59

Sizzle schreef:
Wat er achter de voordeur gebeurd heb je sowieso amper in de hand.
Lets agree to disagree maar ik vind avondklok echt gewoon een vorm van: we weten niet precies wat we doen dus we doen maar iets wat streng is.
Terwijl je gewoon op vakantie kunt gaan....en het interesseert helemaal niemand.


Omdat er een financieel en politiek beleid achter schuil gaat. Zeggen dat je wel naar buitenland mag ( geen inperking grondrecht vrije verplaatsing én je hoeft de reissector niet financieel overeind te houden ). Er zoveel mogelijk regels aanplakken om het proberen te ontmoedigen. Ze weten in de meeste landen heel goed wat ze doen maar balanceren tussen economie, grondrecht én virus. Bijna niemand heeft de ballen om gewoon eens alles écht dicht te gooien maar dan kort. En dus is het pleisters blijven plakken, en plakken. Net genoeg zodat er nergens té grote opstandjes ontstaan.
Laatst bijgewerkt door Pareltjes op 17-01-21 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:00

Als dit van toepassing is eind maart & april wordt het lastig (lammerenwacht), rest van de tijd hangt het er ook van af hoe laat de zon al/pas onder gaat. Wel goede reden in alle gevallen, maar practisch is het niet.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:11

Als je na 20u nog de weg op mag om de hond uit te laten, dan kan je er prat op gaan dat er plots heel veel mensen "net hun rondje maken" na 20u hoor. Terwijl ze gewoon vrolijk te voet met de hond elders op bezoek zijn gegaan. Dat kan je alvast inperken door het niet toe te laten OF er een restrictie aan te verbinden van "binnen 100m van de woning" bijvoorbeeld. Moet je wel je legitimatie met je adres kunnen voorleggen bij controle.

En ja, anders is het maar aanpassen geblazen. Jammer maar helaas. Er zijn ergere dingen dan dat

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:18

Ik kom me even mengen, ik heb geen paard maar vond dit artikel hier wel passen:
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/236486 ... dklok.html

Ik ben het hier geheel mee eens. Vooral "Ik snap dat men kijkt naar Londen. Tijdens de eerste golf kon je naar Bergamo wijzen, je kunt altijd naar iets wijzen. Het is evenwichtsbalk lopen, maar de situatie is hier nu niet zo dat je een avondklok instelt” en het stuk over draagvlak.

Ik denk namelijk dat, en zeker als ik iedereen om mij heen hoor (ik ben student), iedereen gewoon van 19.55 tot 04.05 gaat drinken of bij elkaar gaat slapen, in ieder geval de mensen die het nu toch al doen.

Dus dan maak je het veel mensen onnodig lastig terwijl je de groep die nog volop verspreid gewoon op dezelfde hand doorgaat.

Zorg dat je die groep bereikt in plaats van dit soort regels.

Pareltjes
Berichten: 2215
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:38

Varekaj schreef:
Als je na 20u nog de weg op mag om de hond uit te laten, dan kan je er prat op gaan dat er plots heel veel mensen "net hun rondje maken" na 20u hoor. Terwijl ze gewoon vrolijk te voet met de hond elders op bezoek zijn gegaan. Dat kan je alvast inperken door het niet toe te laten OF er een restrictie aan te verbinden van "binnen 100m van de woning" bijvoorbeeld. Moet je wel je legitimatie met je adres kunnen voorleggen bij controle.

En ja, anders is het maar aanpassen geblazen. Jammer maar helaas. Er zijn ergere dingen dan dat


Idd. Maar wat ik het ergste vind is dat mensen gewoon niet in staat zijn om na te denken wáárom deze regels worden ingesteld. De sport om ze te omzeilen lijkt soms groter dan het verantwoordelijkheidsgevoel ze na te leven.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:44

MyWishMax schreef:
Ik denk er helemaal niet makkelijk over.

Wat verandert er nu echt als jij iets voor 8 gaat uitlaten, daarna iets na 4 en daarna gewoon jouw normale tijden? Dan wordt er een keer extra gelopen, denk ik ? Normale ochtend en middag ronde, vroege avond ronde en vroege ochtend. Ja, dat is enorm ruk om zo vroeg op te moeten staan. En ja, deze hele crisis is ruk. Maar dan kan je gewoon werken, eten en slapen. Extra vroeg naar bed, je gooit eigen ritme ook om. Maar dan zit er nog steeds dezelfde tijd tussen voor de hond. Die 4 keer lopen maakt voor de regels niks uit. Zolang jij alleen loopt. Het enige van de avondklok is dat ze niet willen dat er s avonds mensen over straat gaan. Overdag mag je gewoon naar buiten zo vaak als je wilt.

Die feestjes zijn niet de enige bron van besmetting. Ook gewone visite...



Goed dan ga je gewoon even om 4.30 wandelen. Dan ga je om 5.15 uur nog even naar bed voor kleine 2 uur slaap. Sta je om 7 uur op, loop je om 8 uur de hond en ben je om 8.30 aan het werk. Dan om 16 uur klaar. Loop ik nog even een rondje. Ben ik om 17.15 op stal. Even uitmesten en voer neerzetten/netten vullen. Ben ik om 19.15 weer thuis. Loop dan weer even dat rondje en ben om 19.45 weer precies op tijd terug voor die avondklok... Klein detail, moet ik nog wel even eten. Naja dan is dat allemaal gedaan om 21.00 uur en kan je om 22.00 uur in je bed liggen voor weer ruim 6 uurtjes. (En dan hopen dat de hond je om 23 niet wakker maakt omdat het een leven wezen is met een bioritme)

Goed gezonde manier van leven... In een normale tijd gaat dat je al slopen, laat staan in een tijd waarin stress en werkdruk giga aanwezig zijn en je ivm een pandemie op z'n minst je eigen gezondheid en weerstand op peil wil houden.

Feit is dat mensen zich nu al niet eens aan maatregelen houden, dan is het totaal nutteloos om nog meer maatregelen te bedenken waar mensen zich dan nog een keer niet aan gaan houden. Zeker als je nu al zegt dat je die maatregelen niet kan handhaven... Precies zoals je de huidige maatregelen ook al niet kan handhaven. Je mag namelijk al maar 2 mensen op bezoek hebben, je moet al 1,5 meter afstand houden en de mogelijkheid is er gewoon niet om te handhaven en te veel mensen doen het niet uit zichzelf.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:17

Neonlight schreef:
Sizzle schreef:
Ik heb ooit een tijdje echt vroeg moeten opstaan voor werk, daar ben ik echt ontzettend slecht in. Zelfs zo slecht dat ik blijkbaar ging slaapwandelen om mijn wekkers uit te zetten die overal stonden :+
Mijn baan heb ik sindsdien altijd zo gekozen dat ik nooit echt vroeg op hoef.
Godzijdank heb ik geen hond en is er ook geen sprake van avondklok bij ons. Ik heb met weinig maatregelen echt moeite maar wanneer van avondklok gesproken wordt merk ik dat ik er echt boos van wordt, een teken van falend beleid dat er gewoon geen goede handhaving icm zwakte om toerisme gewoon toe te staan, waar dan de braafste burgers maar weer aan moeten geloven.


Maar die avondklok is er niet alleen omdat een groep zich niet aan de regels houdt. Grootste verspreiding zit nog altijd achter die voordeur, de bezoekjes naar elkaar. Die mogen binnen het huidige beleid. Je mag 2 bezoekers per dag ontvangen, maar degene die bezoekt kan nu wel 10 huishoudens per dag bezoeken en dat zijn de brave burgers die zich gewoon aan de maatregelen houden. Dus ja, ook die braafste burgers moeten er aan geloven want de huidige maatregelen werken niet. Falend beleid? Je kunt het zo noemen, maar dan hadden ze in maart al alles moeten ontnemen, waren we daar zo vrolijk van geworden?


Maar dan moeten ze misschien eerst eens dat bezoek anders gaan adviseren. In maart hebben wij echt weken geen bezoek gehad. Met Pasen hebben we bij ouders in de tuin gezeten met ruim 2 meter ertussen, verder niks tot ergens begin/ half mei. Dat was toen voor mijn gevoel ook de regel, zo veel mogelijk thuisblijven zo min mogelijk bezoek. Veel vrienden deden het ook zo. Nu spreekt iedereen gewoon af, wij beperken het wel tot 1 keer per week, maar dat doen er ook veel niet. Voor mensen die alleen wonen vind ik het anders, maar stellen en gezinnen zouden natuurlijk prima heel veel minder kunnen afspreken. Als ze nou eens eerst dat advies geven. Zolang dat niet gebeurt gaan mensen gewoon samen eten tot half 8 of overdag afspreken. Net als dat veel nu maximaal 2 bezoekers hebben, maar dan wel heel vaak.

Thioro

Berichten: 3991
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:33

Pareltjes schreef:
Thioro schreef:
Jawel, is wel bangmakerij. Ik woon in Frankrijk. Strenge lockdown: been there done that, got the t-shirt.
En ja ik ben toen een maand niet bij mijn paard geweest, maar de staleigenaar die voerde en in de gaten hield ging wel dagelijks. Indien ze niet op pension stond had ik haar wel zelf mogen voeren.
Werkzaam in een beroep dat wel nog mocht door doen toch 2 weken thuis gezeten door de restricties en teruglopend werk en dan bedoel ik echt thuis, in huis en tuin en 1 armzalig uurtje een rondje van een kilometer rondom.
Strenge lockdown: tell me about it.
En toch, toch was dat echt nog niks vergeleken bij de lockdown Chinese versie.
Die komt hier echt gewoon niet.


Je begrijpt denk ik niet wat ik zeg.

Jij gaat er van uit dat de strenge lockdown in Frankrijk waar jij mee te maken hebt gehad de strengst inzetbare zal zijn. Ik zeg dat er nóg strenge lockdowns zullen komen als dit virus een “turn for the worst” gaat maken. Als er net zoals in Wuhan mensen creperend op straat liggen omdat de zorg is bezweken dan gaat ook in Europa de boel écht op slot. Dan is het mens vóór dier. Paard of geen paard.


Ik zie dan eerlijk gezegd nog eerder Amerikaanse b-film toestanden gebeuren dan een bevolking die dan ineens wèl braaf binnen blijft.
Hell, we zitten hier al 14 pagina's te wauwelen over de onmogelijkheid en onredelijkheid van een avondklok die er nog niet eens is in Nl.
Hoe strenger de regels, hoe meer men er tegen in zal gaan of proberen omzeilen.
Het is een slappe koord dans tussen economie, gezondheid en de bevolking toch minimaal koest te houden. Verwende westerlingen die aan hun vrijheid verknocht zijn, zijn geen Chinezen die, willen of niet, autoriteit (moeten) respecteren.

'Een keer de rem erop' was wat Macron hier de 2de lockdown noemde. Die 2de was een lachertje vergeleken bij de eerste en heeft ook vrij weinig geholpen, we versnelden niet maar er was ook geen sprake van remmen.

En ja er zullen nog wel lockdowns komen (ik zeg: binnen 15 dagen in Frankrijk, bet your bills), strenger, minder streng, enkel op papier. Zolang er geen zichtbare uitweg is (ik vermoed dat de vaccins dat gaan brengen) dobberen we zo nog eventjes rond.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 07:03

sureido schreef:
Ik kom me even mengen, ik heb geen paard maar vond dit artikel hier wel passen:
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/236486 ... dklok.html

Ik ben het hier geheel mee eens. Vooral "Ik snap dat men kijkt naar Londen. Tijdens de eerste golf kon je naar Bergamo wijzen, je kunt altijd naar iets wijzen. Het is evenwichtsbalk lopen, maar de situatie is hier nu niet zo dat je een avondklok instelt” en het stuk over draagvlak.

Ik denk namelijk dat, en zeker als ik iedereen om mij heen hoor (ik ben student), iedereen gewoon van 19.55 tot 04.05 gaat drinken of bij elkaar gaat slapen, in ieder geval de mensen die het nu toch al doen.

Dus dan maak je het veel mensen onnodig lastig terwijl je de groep die nog volop verspreid gewoon op dezelfde hand doorgaat.

Zorg dat je die groep bereikt in plaats van dit soort regels.


Ik heb dat ook gekeken en kwam tot dezelfde conclusie.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 08:56

Eens met dat afspreken waar hierboven over wordt gesproken. Ik ken ook best wat mensen die best veel afspreken, want het mag toch en we hebben elkaar zo lang niet gezien. Ik krijg dan ook vaak de vraag wanneer ik weer wil afspreken, ik weet het niet. Ik zou bijvoorbeeld mijn oma wel weer willen zien, dat is al een half jaar geleden, ze is zo oud en gaat zo achteruit dat elke dag de laatste kan zijn, toch voel ik me er ook niet goed bij om te gaan :( stel voor dat ik haar of iemand haar daar besmet. Zelf heb ik astma dus ik ben ook wel bang om het te krijgen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:22

Je zou nog verbaasd kunnen zijn hoe goed ze een avondklok kunnen handhaven. Uitvalswegen uitkiezen voor wegcontrole, paar patrouilles op pad en gaan met die banaan.
Wanneer een avondklok er is kan daar ook aan gelinkt worden dat tegen 20u nergens nog bezoek aanwezig mag zijn. Haal je gelijk de feestvierders eruit. Steekproefsgewijs controles uitvoeren, je zou je er nog om verbazen wat allemaal mogelijk is.
Ze hoeven daar geen heel leger voor in te zetten. Een deel van de ploegen en gelijk stevig handhaven en doorpakken, dat diegene die overtreden het écht wel voelen.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:28

Varekaj schreef:
Je zou nog verbaasd kunnen zijn hoe goed ze een avondklok kunnen handhaven. Uitvalswegen uitkiezen voor wegcontrole, paar patrouilles op pad en gaan met die banaan.
Wanneer een avondklok er is kan daar ook aan gelinkt worden dat tegen 20u nergens nog bezoek aanwezig mag zijn. Haal je gelijk de feestvierders eruit. Steekproefsgewijs controles uitvoeren, je zou je er nog om verbazen wat allemaal mogelijk is.
Ze hoeven daar geen heel leger voor in te zetten. Een deel van de ploegen en gelijk stevig handhaven en doorpakken, dat diegene die overtreden het écht wel voelen.


er mag wel bezoek zijn, die kunnen namelijk gewoon blijven slapen. Achter de voordeur kun (en mag) je dus nog steeds niet handhaven.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:32

Varekaj schreef:
Maar lieve schat, als iedereen niet verder kijkt dan de eigen neus lang is en bedenkt "Google weet het heus wel", dan krijg je alsnog dat duizenden fiks de mist in gaan en daarmee miljoenen anderen in de knel brengen. En niet elke stal is prachtig geventileerd, niet in elke stal is het mogelijk om meters afstand te houden, niet elke hondenbezitter gaat netjes in zijn uppie een rondje maken zonder een ander tegen te komen.
Omdat dat niet kan worden er maatregelen genomen die gelden voor iedereen. Jammer maar helaas. We zullen het toch echt samen moeten doen.

Vaccinaties zijn inderdaad groepsimmuniteit maar dan wel op een gecontroleerde manier opgewekt. Iedereen krijgt een dosis binnen die voldoende werkzaam is maar met zeer weinig risico op complicaties, zonder extra risico's op overbelasting van de zorg en ziekenhuizen. De ziekte laten doormaken werkt niet, omdat er geen controle is op hoe ernstig je het doormaakt en wat de gevolgen voor jou gaan zijn.
Jij kan eraan doodgaan, heb je er zelf geen last meer van. Maar je kan dan tegelijk wel nog in je eentje 2 gezinnen besmetten die niet doodgaan maar wél restschade houden voor de rest van hun leven. En niet iedereen die ziek is geweest behoudt (evenveel) antistoffen.

Dan toch liever nog even doorbijten en allen aan de prik en met avondklok dan alles laten razen en omwille van mijn luxe en vrijheid de dierbare van een ander opofferen.
Die overledenen, dat zijn ook vaders, moeders, kinderen, broers en zussen van iemand.


Achja als het n paar maanden geleden nog gewoon toegestaan was om elkaar te besmetten in een slecht geventileerde ruimte, dan mag ik ook gewoon in de open buitenlucht naar stal gaan.. Tis ook niet zo alsof ik iedereen daar knuffel ofzo dus er is bijna geen mogelijkheid op besmetting van cojona
Sowieso helpt frisse buitenlucht en de zon je voor het opbouwen van vitamine D, wat dan weer helpt voor een goeie weerstand, dus ik zou t juist alleen maar aanraden om lekker naar buiten te gaan met je hond, je paard, noem t maar op :j
Voor velen van ons is t ook wel een soort ontspaning na een zware dag werken, en even een me-time

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:34

Klopt, ze kunnen niet steekproefsgewijs in huis kijken, dat mag niet.
Maar als de avondklok op op 20.00 uur komt is handhaven wel te doen.
Nee niet op elke huishoek, maar wel globaal.

Ik kom dan bijvoorbeeld bij mijn vrijwilligers werk bij de IC vandaan, dat stopt om 20.00
Dan zit ik dus ook te laat op de weg. En als het goed is niet op een erg drukke weg.
Dikke kans dat je dan een keer aangehouden gaat worden.
Maar goed ze doen maar :)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:39

Als boa’s en politie en Veiligheidsregio’s melden dat handhaven niet gaat lukken vind ik het wel knap dat jullie zeggen dat het wel kan. :+

Ze hebben ook gezegd dat ze met oud en nieuw het vuurwerk verbod niet kunnen handhaven en dat was ook te merken.

knollentuin
Berichten: 10395
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:48

Maar naar huis vanaf je werk mag toch? Je houdt bewegingen op de openbare weg na 8 u . Bv bevoorrading van de supermarkten, er moet gewoon even duidelijk gemaakt worden wat wel en niet toegestaan is , en heb je ergens een briefje voor nodig en hoe kom je daaraan?
Ik had hier van de week politie op de stoep en die zeiden dat de avondklok wat hun betreft niet hoefde, het is al erg rustig op de weg, en de meeste mensen die zij tegen komen aan het sporten zijn of onderweg naar werk of huis.

Sizzle

Berichten: 35693
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:02

Het lijkt me als agent ook genant om een eenzame jogger staande te houden met de mededeling dat het 20:15 is en het virus nu echt wel op zijn gevaarlijkst is.

Zonder gekheid, als wijkagent in een dorpje sta je denk ik echt wel een beetje in de spagaat of je nu echt perse Harrie met z‘n hond op de bon wil slingeren omdat de regering zegt dat het moet terwijl je weet dat Harrie al een jaar zijn kleinkinderen niet meer gezien heeft en z‘n boodschappen laat bezorgen.

Je vezand dan een beetje in: omdat het moet. Niet omdat het perse beter is.

Laat ze liever regelmatig overwacht controlleren of mensen in quarantaine ook echt thuis zijn.

Ik las net dat bij ons de arbeitsinspectie kantoren gaat controlleren op home office. Allemaal leuk en aardig, maar ik vind het zo krom dat uitgerekend een academisch ziekenhuis die oei oei het wordt krap berichten de wereld in helpt niet mee wil werken aan home-office voor het admin personeel. Dan verliest het toch ook echt een stukje geloofwaardigheid.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:17

Carol_Beer schreef:
Sowieso helpt frisse buitenlucht en de zon je voor het opbouwen van vitamine D, wat dan weer helpt voor een goeie weerstand, dus ik zou t juist alleen maar aanraden om lekker naar buiten te gaan met je hond, je paard, noem t maar op

Veel zonlicht 's avonds als het donker is, dus tja, bij een avondklok gaat dat argument echt ontzettend mank...
Dan moet je juist overdag naar je paard of met de hond naar buiten, niet 's avonds als het donker is, en is er dus geen bezwaar tegen de avondklok.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:20

Marije_jiplover schreef:
Carol_Beer schreef:
Sowieso helpt frisse buitenlucht en de zon je voor het opbouwen van vitamine D, wat dan weer helpt voor een goeie weerstand, dus ik zou t juist alleen maar aanraden om lekker naar buiten te gaan met je hond, je paard, noem t maar op

Veel zonlicht 's avonds als het donker is, dus tja, bij een avondklok gaat dat argument echt ontzettend mank...
Dan moet je juist overdag naar je paard of met de hond naar buiten, niet 's avonds als het donker is, en is er dus geen bezwaar tegen de avondklok.


Ik denk dat je vergeet dat veel mensen ook gewoon werk en school hebben overdag en dat ze daarom savonds naar hun paard gaan? :')
En voor vitamine d maakt het niet veel uit hoor, dat zweeft altijd gewoon door de lucht, wel meer als de zon schijnt ofc

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:25

Carol_Beer schreef:
Achja als het n paar maanden geleden nog gewoon toegestaan was om elkaar te besmetten in een slecht geventileerde ruimte, dan mag ik ook gewoon in de open buitenlucht naar stal gaan.. Tis ook niet zo alsof ik iedereen daar knuffel ofzo dus er is bijna geen mogelijkheid op besmetting van cojona
Sowieso helpt frisse buitenlucht en de zon je voor het opbouwen van vitamine D, wat dan weer helpt voor een goeie weerstand, dus ik zou t juist alleen maar aanraden om lekker naar buiten te gaan met je hond, je paard, noem t maar op :j
Voor velen van ons is t ook wel een soort ontspaning na een zware dag werken, en even een me-time


Je mag nog altijd die frisse neus halen, je mag nog altijd naar je paard, alleen met die avondklok niet tussen bepaalde tijden. Meer bij het daglicht, volgens jouw redenatie is dat helemaal een win win, vanwege de vitamine D, die je niet opbouwt in de tijden van de avondklok. Dus met een avondklok doen de mensen meer overdag buiten zijn en bouwen ze ook meer weerstand op.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:25

vitamine D die door de lucht zweeft... in welke wereld is dat?

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:26

sureido schreef:
Als boa’s en politie en Veiligheidsregio’s melden dat handhaven niet gaat lukken vind ik het wel knap dat jullie zeggen dat het wel kan. :+

Ze hebben ook gezegd dat ze met oud en nieuw het vuurwerk verbod niet kunnen handhaven en dat was ook te merken.

Ze bedoelen daarmee dat ze echt niet iedereen aan kunnen gaan houden.
En nee dat kunnen ze ook niet.

Maar ze kunnen zeker wel controleren en er zo mensen uitpikken.



knollentuin schreef:
Maar naar huis vanaf je werk mag toch? Je houdt bewegingen op de openbare weg na 8 u . Bv bevoorrading van de supermarkten, er moet gewoon even duidelijk gemaakt worden wat wel en niet toegestaan is , en heb je ergens een briefje voor nodig en hoe kom je daaraan?
Ik had hier van de week politie op de stoep en die zeiden dat de avondklok wat hun betreft niet hoefde, het is al erg rustig op de weg, en de meeste mensen die zij tegen komen aan het sporten zijn of onderweg naar werk of huis.


Ja dat mag ook gewoon, daarom mocht in aangehouden worden zal ik er niet mee zitten, heb een goede reden.
of ik een briefje ga krijgen? Geen idee. Maar heb wel mijn rooster op de telefoon staan.


Overigens vind ik het nog vrij druk om als ik dan naar huis rijd.
Natuurlijk geen idee wat die mensen gedaan hebben, maar zo rustig vind ik het nu ook weer niet.