Trouwen in corona tijd!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kevinsky

Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Trouwen in corona tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-21 14:39

Mijn vriend heeft vorig jaar gevraagd of ik met hem wilde te trouwen. <3

Nou willen we eigenlijk niet al te lang wachten om te trouwen. Maar corona maakt het plannen wel wat lastig en onzeker.

Nu zijn wij vast niet de enige met het idee om te zien of we in 2021 kunnen trouwen. En leek het mij wel leuk om ervaringen en ideeën met lotgenoten te kunnen delen!

Dus toekomstige bridezillas meld u! :+

Ps. Hopelijk staat mijn topic goed. Mocht het verkeerd staan. Mijn excuses. :o

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Trouwen in corona tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 14:48

Proficiat!

Ik vind het altijd zo leuk om te zien wat voor creatieve ideeën mensen hebben om een bruiloft zo leuk mogelijk te kunnen maken in corona tijd.
Van drive-thoughs voor de felicitaties tot een liedje zingen in plaats van de eerste dans tot vliegenmeppers in de vorm van een hand om elkaar te feliciteren/high fiven :))

En het voordeel van een bruiloft met weinig mensen vind ik dat het zo veel gezelliger is, intiemer.

Er is nog een ander topic over trouwen, maar dat ligt wel redelijk stil volgens mij.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 14:53

[HK] #7 Liefde en trouwen, om een nieuw leven op te bouwen!!

Wij zijn 6 november 2020 getrouwd (nadat we al hadden verzet, oorspronkelijke datum was 20 mei), middenin de tijdelijk-verzwaarde-maar-geen-keiharde-lockdown waarbij het aantal aanwezig 3 dagen vooraf werd gemaximeerd op 20 in plaats van 30. Maar we hebben, ondanks de bizarre aanloop en wijzigingen, echt een prachtige dag gehad! Verslagje (en foto’s) staan in het HK topic.

kevinsky

Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-21 14:55

8nnemiek schreef:
Proficiat!

Ik vind het altijd zo leuk om te zien wat voor creatieve ideeën mensen hebben om een bruiloft zo leuk mogelijk te kunnen maken in corona tijd.
Van drive-thoughs voor de felicitaties tot een liedje zingen in plaats van de eerste dans tot vliegenmeppers in de vorm van een hand om elkaar te feliciteren/high fiven :))

En het voordeel van een bruiloft met weinig mensen vind ik dat het zo veel gezelliger is, intiemer.

Er is nog een ander topic over trouwen, maar dat ligt wel redelijk stil volgens mij.



Bedankt! Je komt echt super leuke dingen tegen idd :D

Ik dacht ook dat er een topic was. Maar kon het zelf zo niet vinden..

kevinsky

Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-21 15:00

Noeps schreef:
[HK] #7 Liefde en trouwen, om een nieuw leven op te bouwen!!

Wij zijn 6 november 2020 getrouwd (nadat we al hadden verzet, oorspronkelijke datum was 20 mei), middenin de tijdelijk-verzwaarde-maar-geen-keiharde-lockdown waarbij het aantal aanwezig 3 dagen vooraf werd gemaximeerd op 20 in plaats van 30. Maar we hebben, ondanks de bizarre aanloop en wijzigingen, echt een prachtige dag gehad! Verslagje (en foto’s) staan in het HK topic.


Nog gefeliciteerd!! <3
Ik ga dat topic even door lezen :)

MiSzNiTa
Berichten: 1035
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Oosterwolde

Re: Trouwen in corona tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 15:25

Gefeliciteerd, wij gaan op 11-06-2021 trouwen maar vind het ook erg spannend qua coronamaatregelen want wil wel graag dat iedereen mag komen

Ramooontje
Berichten: 1376
Geregistreerd: 13-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 15:27

Leuk gefeliciteerd!

Wij zijn vorig jaar voor de wet getrouwd en hebben daarna met onze intimi deze speciale dag gevierd bij onze favoriete beachclub met onze voetjes aan het strand.

De ceremonie, diner en het feest hebben we verplaats naar september van dit jaar. Wij vieren het dus eigenlijk 2 keer!

Fudge

Berichten: 1020
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 15:28

Wij zouden mei 2020 trouwen, alles was geregeld, maar dat ging helaas niet door. We hebben toen direct besloten om het een jaar op te schuiven naar mei 2021 met het idee dat het dan in elk geval door kon gaan inclusief avondfeest. We zijn inmiddels zover dat het avondfeest vast niet door gaat maar hopen wel dat we onze 45 daggasten erbij mogen hebben... als je nog niets gepland had dan zou ik zeggen: wacht vooral af! De lol van de voorbereidingen ontgaat je snel als je nu wat wil plannen...

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 15:32

Wij zijn in augustus vorig jaar getrouwd. Precies tussen alle zware regels in. Dus eigenlijk perfecte timing.

Wij hadden plan A, B, C. Dat zou ik aanraden, maak meerdere plannen en denk ze uit. Hoe wil je het doen als je in een strenge lockdown zit? Hoe wil je het doen als je max 100 gasten mag etc etc. En dan niet alleen hoe, maar ook of jullie het dan nog wel zien zitten.

Wij hebben besloten om het hoe dan ook door te laten gaan. Want wij trouwen voor ons zelf. Ook met max 30 zouden wij het nog kunnen vieren met onze naaste familie en vrienden. Een avondfeest was voor ons niet een vereiste.
Ipv een feest hadden wij nog een etentje bedacht met de mensen die zeg maar na de naaste familie kwam. Maar daarvoor heb je al wel weer horeca nodig.

Ach. Ja. Er zijn zoveel ideeen door ons hoofd gegaan. Behalve afzeggen of in 2 delen knippen. Dat vinden wij beide niks waard en niet veel meer met trouwen te maken hebben. Meer trouwen een feestje.

Zoveel mensen, zoveel wensen, zoveel ideeen. Ik heb zoveel leuke, grappige dingen voorij zien komen. Veel zou ik zelf niet doen. Sommige zou ik ook zo zelf doen!

Ramooontje
Berichten: 1376
Geregistreerd: 13-09-07

Re: Trouwen in corona tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 15:35

Wij zijn vorig jaar ook bij 2 bruiloften te gast geweest. De ene tijdens de zware lockdown dus zij hebben gekozen voor een drive true en bij de andere Was meer mogelijk dus daar hebben we heerlijk mee gedineerd met op de achtergrond live muziek.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Trouwen in corona tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 15:44

Wij zijn in september vorig jaar getrouwd, midden in Coronatijd. Het was ontzettend fijn en een super mooie dag. We hadden alles goed geregeld, waardoor we nauwelijks last hadden van beperkingen. Als je vragen hebt, stel ze gerust :)

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Trouwen in corona tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 15:48

Gefeliciteerd!! Hier geen bridezilla, maar trouwfotograaf. Heb afgelopen jaar ook een aantal coronahuwelijken vast mogen leggen. Vragen stellen mag altijd!!

Jessietje

Berichten: 462
Geregistreerd: 17-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 15:56

Dit jaar verloofd in Ibiza en meteen beslist om pas te trouwen in 2022.
Mede door corona onzekerheid en ook dat we in Ibiza zullen trouwen en dat best wat tijd vraagt maar ook gewoon we lopen volledig vast dat we geen locaties kunnen bezoeken... hopelijk kunnen we snel weer het vliegtuig nemen...

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 23:53

Ik verplaats dit topic naar [CV] Corona Vragen, omdat het corona gerelateerd is.

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Trouwen in corona tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:37

Gefeliciteerd met jullie verloving! Wij zijn afgelopen 1 oktober getrouwd en hebben, met betrekking tot de coronamaatregelen, heel veel geluk gehad. Ons plan was altijd om de bruiloft redelijk klein te houden, dus onze gastenlijst bestond uit 30 mensen. Op 1 oktober mocht je, jawel, met 30 mensen samenkomen. Ook wilden we geen feest, maar een uitgebreid diner. Dat kwam middenin de coronacrisis erg goed uit :D. Het was nog wel even spannend toen op 30 september (geloof ik) nieuwe maatregelen werden aangekondigd, maar wij zijn overal net tussendoor gefietst. Zo'n geluk!

Wat ik je zou willen meegeven, is om op een rijtje te zetten wat voor jou de absolute 'musts' zijn voor je bruiloft, en wat je eventueel wel zou willen weglaten. Mocht je dan met maatregelen te maken krijgen, dan heb je alvast helder waar voor jou de grens ligt. Dat maakt het makkelijker beoordelen of je de bruiloft in afgeslankte versie door laat gaan, of dat je 'm liever verplaatst.