Wat is voor jou een zwaardere beperking?, een avondklok (20-6u) of een bewegingsbeperking (15km)?
Avondklok (vanaf 20u tot 4 - 6u) 19%  19%  [ 152 ]
Bewegingsbeperking (max. 15 km) 75%  75%  [ 578 ]
Anders (toelichting) 4%  4%  [ 36 ]
Totaal aantal stemmen : 766

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 16 [ 394 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Avondklok/Beperking in beweging. Wat weegt zwaarder?

 
Profiel   

Ik hoor de laatste dagen steeds meer bezwaren tegen het invoeren van de Corona maatregelen.
Even los van of je voor of tegen bent...

Het valt mij op dat een avondklok in het nieuws als een zwaardere beperking gevoeld wordt dan een beperking in de afstand waarin je je nog mag bewegen.

Niet meer op pad tussen 20 - 6 uur of 15km rond de woonplaats? Wat zou jullie zwaarder vallen?
En maakt het daarbij uit of je op het platteland woont of bij een stad?
Ik ben benieuwd.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 21:58 



 
Profiel   

Bewegingsbeperking. Dan zou ik mijn familie en vriend niet meer kunnen zien. Samenwonen of bij mijn ouders wonen is geen optie. Dus dan zou ik praktisch alleen maar alleen zijn. Tevens woon ik midden in de stad en kan ik dan ook niet meer makkelijk even naar de Veluwe fietsen oid.

Avondklok heeft ook veel invloed omdat ik dan in de spits naar mijn vriend moet of op hele gekke tijden er heen moet.


Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 17-01-21 22:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 21:59 



 
Profiel   

Avond klok doet mij weinig eerlijk gezegd. Ik zit avonds toch vaak thuis.
Het beperken van reizen rond de woonplaats lijkt mij echt drama.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 22:00 



 
Profiel   

Avondklok doet mij ook weinig. We zijn meestal thuis.
Ik las wel iets ergens over een mogelijk algeheel bezoekverbod. Dat zou ook nog een optie kunnen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 22:03 



 
Profiel   

Bewegingsbeperking zou ik heel ruk vinden, mijn paarden staan op 20 en 30 km afstand en mijn moeder woont op 40km afstand. Daarnaast woon ik in een dorp en dan is 15km echt niks :+ Dat loop ik nog bijna haha

Nee doe dan maar een avondklok hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 22:03 



 

Ik vind de avondklok minder zwaar wegen dan een reisbeperking. Puur om het feit dat mijn paardjes op 60 km afstand staan (je moet wat over hebben voor de perfecte plek, maar we komen normaal wel 3-4x per week). Ze staan wel volpension, dus ik weet niet of beweging geven een reden is om dan verder te mogen dan de reisbeperking.

Voor de rest zou het me beiden niet veel uitmaken, afgezien van de paardjes ben ik toch vooral thuis nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 22:03 



 
Profiel   

Ik zit al sinds maart elke avond vanaf 18.00 thuis dus zou een avondklok niet eens merken := Bewegingsbeperking lijkt me niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 22:04 



 
Profiel   

In België zitten we al een heel lange tijd met een nachtklok, in Antwerpen was er destijds ook een avondklok.
Daarmee omgaan is voor mij minder zwaar dan een beperking in afstand. Eigenlijk alles behalve de lokale frituur ligt voor mij al verder dan 10-15 kilometer... Ik woon echt afgelegen nu.

Ik had altijd de gewoonte om 's avonds laat naar de paarden te gaan. Dat is even schakelen geweest, maar niet meer dan dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 22:05 



 
Profiel   

Het lijkt me wel lastig als je bijvoorbeeld met spoed met je huisdier of paard naar de kliniek moet.
Mag dat dan als uitzondering?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 22:05 



 
Profiel   

Zulke zaken kunnen wel. Net als mantelzorg of dringende medische zorg voor personen, verplaatsingen voor je werk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 22:06 



 
Profiel   

Hier in Frankrijk beide beperkingen gehad, nu nog altijd de avondklok vanaf 18:00. Voor mij is de bewegings beperking wel heftig. hier was het max 1 km van huis voor max 1 uur dacht ik met de lockdown. En dan moesten wij ook een verklaring ervoor bij hebben. Als die verklaring niet goed bevonden werd kreeg je een dikke bekeuring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 22:06 



 
Profiel   

Ik kom vrijwel niet buiten mijn woonplaats dus dat zou bijzonder weinig verschil zijn voor mij.
Avondklok wel, ik vraag me af wat dan de consequenties zullen zijn voor mijn late diensten op stage.


Laatst bijgewerkt door Eileen_ op 17-01-21 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 22:06 



 
Profiel   

Een avondklok lijkt me in ieder geval een stuk makkelijker om hand te haven, dus dat zou mijn voorkeur hebben. Hoewel: in dit geval vind ik 't wel een beetje een 'niet zo zeuren' situatie, want geen van beide keuzes worden voor de lol ingevoerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 22:07 



 
Profiel   

Ik ben net begonnen met hardlopen maar verder komen wij savonds ook nergens.

15km alleen in de avond of ook overdag?

15km dan kan ik niet meer werken.
En de opvang is dicht.
Mijn dochter gaat nu naar mijn zusje en een nichtje van mijn vriend op mijn werkdagen.
Dan kan dat ook allemaal niet meer als ik wel nog naar mijn werk moet.
Wij kunnen beide niet thuis werken.
Ik doe laboratorium werk en mijn vriend zit in de vis.
Voor ons is een bewegingsbeperking dus lastig.

Ik woon in een dorp zie weinig mensen op straat in de avond.
Misschien is het in een stad anders.


Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 17-01-21 22:13, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 22:08 



 
Profiel   

Het zou me beiden niet veel uit maken. Ben 's avonds of aan het werk (zorg, dus daarvoor maakt de avondklok niet uit) of gewoon thuis. Zou bij de beperking in beweging hooguit dan beperkt zijn in het bezoeken van mijn ouders, maar dat is dan slechts voor de periode dat dat geldt, en dus niet van zeer grote invloed voor mij.
Ik denk dat de avondklok makkelijker te handhaven is, alhoewel ik betwijfel of het wat gaat uitmaken voor corona. Maar dat is een andere discussie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 22:11 



 
Profiel   

Voor mij zou een avondklok ook niet zo’n punt zijn.

Het viel me alleen op in de media dat het in de besluitvorming om de verspreiding van het Corona virus tegen te gaan het blijkbaar als een zwaarder middel werd gezien om een avondklok in te voeren dan een beperking in het reizen vanaf huis.

Als je op het platteland woont kan je niet alles binnen die straal van 15km vinden en zou je denken dat een beperking in kilometers dus zwaarder weegt dan een beperking in tijd. Als je in de stad woont, is dat dan anders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 22:13 



 
Profiel   

Ik heb er absoluut veel meer last van als er een avondklok ingevoerd wordt dan een reisbeperking.

Al een jaar is ons enige vermaak een vriend van ons die zaterdagmiddag en avond spelletjes komt spelen. Als die dan al vroeg naar huis moet dan steekt dat wel.

Ben al geen maanden meer de stad uit geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 22:15 



 
Profiel   

Bewegingsbeperking vond ik zwaarder wegen. Was altijd blij als dat hier (Frankrijk) weer opgeheven werd.

Avondklok doet me verder weinig, nu is het 18.00 maar we zitten al een tijdje met 1 vanaf 20.00 en ik merk er weinig van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 22:16 



 
Profiel   

Beide vind ik onmenselijk. Ik werk 28 km van mijn woonplaats. Zou dan mensen moeten opzadelen met mijn werk a 1 dag per week omdat ze toevallig dichterbij wonen. Met een avondklok zou ik ook gestraft worden, op werkdagen zou ik dan enkel even stalklusjes kunnen doen of pas na 20.00 kunnen eten of, aangezien mijn werkgever flexibel is qua werktijden, pas om 21.30 klaar zijn met werk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 22:17 



 
Profiel   

Beperking in beweging lijkt me echt niet fijn, woon midden in de polder en dan zit je echt heel snel aan de 15 km.
Paard staat op 20 km

Avond klok heb ik niet zoveel problemen mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 22:19 



 
Profiel   

Reisbeperking is bijna niet te handhaven, dan moet je iedereen aanhouden waar ze vandaan komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 22:20 



 
Profiel   

Ik zou van beiden niet veel last hebben, zie toch al heel lang weinig mensen en onderneem ‘s avonds amper meer wat (behalve wandelen).

Maar als ik moet kiezen; dan liever de avondklok. Het beperken van reisafstand betekent dat ik ouders, schoonouders en vrienden niet meer kan zien. Die zag ik toch al amper het afgelopen jaar, maar die paar bezoeken zijn wel heel waardevol.

Ik woon trouwens in een grote stad, voor de statistieken in dit topic :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 22:22 



 
Profiel   

Tieneke schreef
Eigenlijk alles behalve de lokale frituur ligt voor mij al verder dan 10-15 kilometer...


Maar betekent wel dat je je eerste levensbehoefte (friet! :D ) binnen handbereik hebt :))

Mij persoonlijk zou het allebei niet zo zwaar vallen, zeker niet als we er straks wat voor terug gaan krijgen in de vorm van meer bewegingsvrijheid en vooral een virus dat uitgeschakeld wordt.

Voor mijn vader zou ik het wel erg vinden. Door corona zijn zijn contacten behoorlijk beperkt, hij is flink op leeftijd en zijn gezondheid is niet bepaald denderend. Tel daarbij op dat zijn grootste/laatste wens is om zelfstandig te blijven wonen in de middle of nowhere, en dan weet je ook al waar de schoen wringt. Ik zou het erg vinden als ik hem 's avonds niet meer op kan zoeken omdat de avonden dan wel erg lang voor hem worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 22:23 



 
Profiel   

De avondklok zou voor mij zwaarder wegen
Ik ben blij als ik van t werk een keer om 6uur thuis ben, dan moet er nog gekookt worden
Als ik dan ook nog voor 20.00 naar de manege moet en weer thuis moet zijn ga ik dat niet redden (de bak thuis is momenteel niet echt bruikbaar, binnenbak is op 500meter lopen)
Mijn ouders wonen op net geen 15km dus dat is prettig net als mijn instructice
Het werk is verder dan 15km, maar als je kan aantonen dat je voor je werk moet reizen lijkt mij dat je gewoon heen mag (net als met de avondklok toch?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 22:25 



 
Profiel   

Mijn verzorgpony’s staan op 35 km afstand... dus die bewegingsvrijheid weegt voor mij persoonlijk zwaarder
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 22:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 16 [ 394 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen