Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 21:34

Het was er nog niet ... een topic voor bokkers die al gevaccineerd zijn. Misschien is het wel interessant om soms wat ervaringen te delen. Ik word morgen gevaccineerd met Pfizer.

Ik ben vooral benieuwd naar de uitslagen, mocht je als gevaccineerde verkouden/ziek worden en je jezelf zou laten testen.
En hoe de GGD er nu mee om gaat, mocht je als gevaccineerde in aanraking komen met een besmet persoon? En zijn er misschien gevaccineerden die uitgenodigd zijn om mee te doen aan een bepaald onderzoek? Want wordt er hier actief onderzoek gedaan of je als gevaccineerde besmettelijk kunt zijn voor een ander?

Uit dierproeven en Israëlische onderzoeken komt naar voren dat de kans nog klein is dat je als gevaccineerde (Pfizer) nog een ander kunt besmetten. Dat zou natuurlijk heel erg goed nieuws zijn!

https://www.demorgen.be/tech-wetenschap ... ~b9fd4f55/
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 07-06-21 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking verwijderd i.v.m. aanpassen beleid

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:37

Ik mag 2 februari voor de eerste vaccinatie *\o/*

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:40

Ik ben maandag aan de beurt :D

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 21:43

Allebei ook voor het Pfizer vaccin? Of Moderna?

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:44

Pfizer krijg ik.
Wordt moderna al gegeven dan?

L_Flo
Berichten: 151
Geregistreerd: 14-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:45

Ik ga volgende week geloof ik voor de tweede! Moest toevallig van de GGD na aanraking met besmet persoon(mijn vriend) wel in quarantaine. Ik ben geënt met pfizer:)

Diva_Jenny

Berichten: 861
Geregistreerd: 23-12-05
Woonplaats: TT city

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:47

Ik heb de 21e mijn eerste gehad, wel al 2 dagen flinke spierpijn in die arm maar verder niet :)
Mag 11 feb. voor de 2e.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:47

Ik ben ook wel benieuwd naar eventuele bijwerkingen. :)

L_Flo
Berichten: 151
Geregistreerd: 14-06-14

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:49

Ik heb geen enkele bijwerking gehad, niet eens spierpijn! Voelde ook niets van de enting zelf.

Ilsevdberg

Berichten: 615
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:00

Ik heb net vandaag Pfizer gekregen, over 3 weekjes weer. Tot nu toe geen gekke dingen over gehoord, heb nu iets 'spierpijn' gevoel.

sphinxie
Berichten: 816
Geregistreerd: 02-03-04

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:01

Moderna wordt vanaf maandag gegeven.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 22:02

verootjoo schreef:
Pfizer krijg ik.
Wordt moderna al gegeven dan?


Oh dat weet ik inderdaad niet zeker of dat al gegeven wordt.


L_Flo schreef:
Ik ga volgende week geloof ik voor de tweede! Moest toevallig van de GGD na aanraking met besmet persoon(mijn vriend) wel in quarantaine. Ik ben geënt met pfizer:)


Dat moest je nadat je je eerste vaccinatie gehad hebt? En dan op dag 5 testen?


Hier krijg ik morgen om 9:15 :O de eerste en dan op 14 febr. de tweede. Omdat die datum al gepland was, gaat hij ook gewoon nog door en wordt hij niet uitgesteld.

Ik heb wel iemand gehoord die een ernstige bijwerking gehad heeft. Maar ik besef me dat die kans uiterst klein is. Ik ga me dus ook zonder angst laten vaccineren.

L_Flo
Berichten: 151
Geregistreerd: 14-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:19

Vayo schreef:
verootjoo schreef:
Pfizer krijg ik.
Wordt moderna al gegeven dan?


Oh dat weet ik inderdaad niet zeker of dat al gegeven wordt.


L_Flo schreef:
Ik ga volgende week geloof ik voor de tweede! Moest toevallig van de GGD na aanraking met besmet persoon(mijn vriend) wel in quarantaine. Ik ben geënt met pfizer:)


Dat moest je nadat je je eerste vaccinatie gehad hebt? En dan op dag 5 testen?


Hier krijg ik morgen om 9:15 :O de eerste en dan op 14 febr. de tweede. Omdat die datum al gepland was, gaat hij ook gewoon nog door en wordt hij niet uitgesteld.

Ik heb wel iemand gehoord die een ernstige bijwerking gehad heeft. Maar ik besef me dat die kans uiterst klein is. Ik ga me dus ook zonder angst laten vaccineren.


Ja! Ben daarna negatief getest. Ik denk trouwens dat ze niet wisten dat ik gevaccineerd ben, maar ik heb er pas een gehad. Na twee is het vaccin pas optimaal werkzaam dus ik denk dat ik het sowieso had gemoeten.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 22:22

Ja inderdaad. Na de eerste ben je ongeveer voor 50% beschermd dacht ik. En na de tweede 95%. Ik dacht ook gelezen te hebben dat de werking na 2 weken optimaal is. Dus ik ben over 5 weken optimaal beschermd hoop ik!

Jorissie
Berichten: 221
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:38

Hier ook gevaccineerd met Pfizer, gisteren de eerste gehad. Vanmorgen wel een ‘spierpijn’ gevoel in mijn arm maar dat is nu alweer weg, dus valt me alles mee.
12 februari moet ik voor de tweede prik.

Fudge

Berichten: 1020
Geregistreerd: 26-03-08

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:45

Ik heb gister mijn 1e prik gehad. Gevaccineerd met Moderna.

deksel

Berichten: 3782
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:56

Ik ben dinsdag aan de beurt! Vind het wel een beetje spannend. Ben opeens bang dat ik een gekke allergische reactie krijg en dat ik een epipen in m'n been krijg 8)7.
Maar komt vast goed, ik doe het voor het goede doel!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:48

Ik heb vrijdag de eerste gehad, Pfizer. Op 12/2 de tweede prik.

Ik heb wel wat meer last jammer genoeg. Prik gehad rond 10u. Gelukkig was ik vrij in de namiddag, zo rond 14u werd ik aardig moe en heb ook effectief een dutje gedaan. Naar stal geweest, lichte spierpijn die opkwam. Na les (niet echt slim idee haha) is dat geëvolueerd tot fikse stijfheid en absoluut geen interesse meer in eten. Normaal moord ik voor een pizza :P nu had ik niet eens zin om 'm te bekijken.
Heel goed geslapen, vanochtend pittige voormiddag gehad. 5u buiten in de koude gezeten. Heel veel last gehad om weer warm te raken, verminderde eetlust en nu gewoon... Mwoah.

Normaal krijg ik jaarlijks ook griepprik, nooit last van. Hooguit even wat spierpijn om de prikplek.

Dus dit is wel even een domper.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:49

Ik heb mijn eerste prik de 17e al gehad. Zo’n 10 uur later kreeg ik toch best wel veel spierpijn in die arm en wat meer vermoeid, verder geen problemen. Voelt goed! Op naar een beter leven voor iedereen. :) 7 februari mag ik weer.

nardxash

Berichten: 4001
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:53

Ik heb 15 januari de eerste gehad alleen spierpijn verder geen klachten.
5 februari mag ik de tweede gaan halen

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:53

Ik zóu eigenlijk midden januari aan de beurt zijn, maar mijn werkgever heeft me nu gewaarschuwd dat het ws pas april of mei wordt. Ik baal als een stekker, had eigenlijk gehoopt eerder te zijn.

Isabelle98
Berichten: 377
Geregistreerd: 09-04-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:55

Ik heb nu een week geleden het Pfizer vaccin gehad.
Eigenlijk minimale bijwerkingen. Wat spierpijn later op de dag en de volgende dag, en wat moeier.
Maar van dat laatste weet ik natuurlijk niet zeker of dat van het vaccin kwam

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 00:44

Sjong schreef:
Ik zóu eigenlijk midden januari aan de beurt zijn, maar mijn werkgever heeft me nu gewaarschuwd dat het ws pas april of mei wordt. Ik baal als een stekker, had eigenlijk gehoopt eerder te zijn.


Oei dus jij zit eigenlijk in de eerste groep? Ik schrik wel dat er zoveel vertraging is.


Ik ben benieuwd morgen naar de bijwerkingen. Ik hoop dat het meevalt, al zou verminderde eetlust voor mij persoonlijk een hele welkome bijwerking zijn :D :+ (wel zonder ziek of misselijk oid te zijn natuurlijk).

Ik ga al mijn spulletjes maar eens klaar leggen. Deksel komt vast goed! Gelukkig hebben ze zo'n epipen liggen mocht het echt nodig zijn. Maar dat komt gelukkig amper voor en is zeer uitzonderlijk.

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 00:48

Mijn man heeft alleen wat spierpijn gehad in de arm waarin hij geprikt is, verder niet. Ik ben zwanger dus haal hem nog niet. Zodra ik ben bevallen wel :)

Felinde

Berichten: 1178
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Manchester

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 01:09

Ik ben op 15 januari gevaccineerd met het Pfizer vaccin. 3-4 dagen een stijve bovenarm gehad en 2-3 dagen wat koortsig en moe. De tweede afspraak heb ik nog niet, krijg tzt een telefoontje werdt me verteld.