Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:12

Sheran schreef:
Klinkt ook als overgangsklachten Morrie maar dat zal het wel niet zijn hè? Kennissen hebben daar ook echt wel 10+ jaar last van gehad...

tja, daar was ik na 13 jaar ellende net een half jaar vanaf, en het is nu 10 x zo erg weer terug gekomen, toevallig na de tweede AZ prik

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:45

Het lijkt nu alsof ik hier de hele dag paniekerig mee bezig ben.. dat is niet zo...(gelukkig)
Ik stap ontspannen in bed... alleen wil het dan vervolgens vaak niet..

Uit onderzoek bij de slaapkliniek is gebleken dat mijn melatonine productie wat aan de lage kant is..
Dat maakt dat mijn slaap gevoeliger is voor verstoringen...

Ik had gewoon gehoopt dat het na een paar weken vanzelf wel zou normaliseren.. maar dat gebeurt maar steeds niet...

Ik pak af en toe even een slaappilletje en er zijn gelukkig ook nachten tussen die wel normaal zijn.. alleen minder dan voorheen...

Ik overleg morgen nog eens met mijn huisarts en hoop hier op veel positieve verhalen (mensen die dit ook hadden en bij wie het over ging)

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 16:18

Misschien dan je melatonine niveau wat opkrikken?

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 16:34

Morrie schreef:
ik ben geen beste slaper, maar wat ik helaas weer terug heb (was na 13 jaar net over) zijn opvliegers en wel 10 x zo erg als daarvoor. Ik schaam me echt kapot, als ik 2 stappen zet, sta ik te lekken van het zweet, het stroomt met stralen van mijn hoofd af.
Een elektrische deken heb ik dan ook niet nodig, eerder een gekoeld iets........ want ik drijf 's nachts ook mijn bed (weer) uit.

disclamer: ik heb geen koorts, want ik neem al sinds 16 maart 2020 3 x daags mijn temperatuur op


Meen je dat? 3 x dgs je temp meten? Waarom?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 16:58

Swanzie schreef:
Slapeloosheid is wel al vermeld als officiële bijwerking bij Pfizer.. staat ook zo vermeld bij het farmacotherapeutische kompas..

Ik heb toch even gekeken maar ik zie het niet zo staan eerlijk gezegd zoals jouw klacht is...
Er staat wel Slapeloosheid maar ook ook dat de bijwerkingen in het lijstje een paar dagen duurt.

Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 17:15

Ik slaap ook regelmatig erg slecht, maar juist omdat dat vaker periodes zijn waarin het iets beter of juist slechter gaat zou ik er helemaal niet aan denken dat het door vaccinatie zou kunnen komen. Juist omdat het iets bekends is voor mij. Dan kan de slechtere periode ook gewoon door onbewuste spanning zijn. Net als dat ik de nacht voor vaccinatie niet geslapen heb :')

Als ik het nooit zou hebben en nu wel, zoals lenaa_tje aangaf met menstruatie, dan wel.

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 17:19

Imj... je moet ook niet kijken op de site van het rivm.. maar op de bijsluiter van Pfizer zelf.. kun je vinden via het farmacotherapeutische kompas...

Ik heb 6 weken andere bijwerkingen gehad en die zijn nu over.. alleen het slapen niet.. dus het gaat niet over een paar nachten...daar zou ik ook niet over gaan klagen.. duurt nu al 7 weken...

Ik koppelde het eerst ook niet.., maar zoals ik het nu heb., ken ik weer niet van mezelf ...

En dat bij telefonisch contact dit bevestigd werd door lareb... daar werd ik niet blij van

Ik hoop gewoon dat het er idd niks mee te maken heeft en het snel weer naar het oude nornaal gaat..

Ik hoop gewoon op veel positieve verhalen hier.. van mensen bij wie het over ging

Mywish.. zou ook gewoon kunnen hoor.. ik wil ook niet beweren dat het per se daaraan zou liggen.. alleen dat ik de indruk heb dat het daardoor verslechterd is..
wat ik dan hoop dat niet klopt.....
Laatst bijgewerkt door Swanzie op 11-08-21 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 17:23

Morrie schreef:
Sheran schreef:
Klinkt ook als overgangsklachten Morrie maar dat zal het wel niet zijn hè? Kennissen hebben daar ook echt wel 10+ jaar last van gehad...

tja, daar was ik na 13 jaar ellende net een half jaar vanaf, en het is nu 10 x zo erg weer terug gekomen, toevallig na de tweede AZ prik

Ook bij mij zijn de opvliegers weer teruggekomen na de 1e prik in Juni. Was er juist 1.5 jaar vanaf. Word er heel geïrriteerd van. Temeer omdat ik niet weet hoe lang dit weer gaat duren.

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 17:33

MyWishMax schreef:
Ik slaap ook regelmatig erg slecht, maar juist omdat dat vaker periodes zijn waarin het iets beter of juist slechter gaat zou ik er helemaal niet aan denken dat het door vaccinatie zou kunnen komen. Juist omdat het iets bekends is voor mij. Dan kan de slechtere periode ook gewoon door onbewuste spanning zijn. Net als dat ik de nacht voor vaccinatie niet geslapen heb :')

Als ik het nooit zou hebben en nu wel, zoals lenaa_tje aangaf met menstruatie, dan wel.

Zo denk ik er ook over.
Ik heb ook periodes dat ik amper slaap. Zou dat nu na vaccinatie ook zijn zou ik niet durven zeggen dat dat de oorzaak is.

Zo word ik bijna op de minuut precies ongesteld. Zou dat na vaccinatie ineens anders zijn zou ik het er wel van verdenken.

Iets wat je toch al vaak hebt kun je naar mijn idee niet ineens toewijzen aan de vaccinatie.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 17:35

Swanzie schreef:
Imj... je moet ook niet kijken op de site van het rivm.. maar op de bijsluiter van Pfizer zelf.. kun je vinden via het farmacotherapeutische kompas...
Dit is het farmacotherapeutisch kompas... printscreentje

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 17:44

Duo penonotti.. daarom druk ik mij ook voorzichtig uit.. ik beweer nergens dat ik 100% zeker weet dat er een causale relatie is...

Ik kan me trouwens wel voorstellen.. dat het, net als met de ongesteldheid, zou kunnen komen door de fysiologische stress reactie tagger de vaccinatie..
Een lijf reageert nu eenmaal op stress... kan ook verklaren waarom mensen opeens weer last hebben ga de overgang.., zo werd het mij bij lareb ook uitgelegd....

Maar nogmaals.. ik beweer nergens stellig dat dit zo is... eerder in... zo het kunnen dat.. wellicht???

Mijn fysiologische stress reactie is sowieso wat heftiger geweest omdat ik vertraagd afbreek.. waardoor je (zo legde mijn huisarts uit) hogere piekwaardes krijgt..

Ik vind het altijd heel helpend als ik dingen begrijp... merk ik zelf

principal

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 18:01

Swanzie schreef:
Duo penonotti.. daarom druk ik mij ook voorzichtig uit.. ik beweer nergens dat ik 100% zeker weet dat er een causale relatie is...

Ik kan me trouwens wel voorstellen.. dat het, net als met de ongesteldheid, zou kunnen komen door de fysiologische stress reactie tagger de vaccinatie..
Een lijf reageert nu eenmaal op stress... kan ook verklaren waarom mensen opeens weer last hebben ga de overgang.., zo werd het mij bij lareb ook uitgelegd....

Maar nogmaals.. ik beweer nergens stellig dat dit zo is... eerder in... zo het kunnen dat.. wellicht???

Mijn fysiologische stress reactie is sowieso wat heftiger geweest omdat ik vertraagd afbreek.. waardoor je (zo legde mijn huisarts uit) hogere piekwaardes krijgt..

Ik vind het altijd heel helpend als ik dingen begrijp... merk ik zelf



Ik snap je wel hoor, ik denk bij mij dat de trigger ook de vaccinatie is, ik heb nog steeds kramperig en borrelige in mijn buik, op dit moment zit ik in een cirkel dat ik er op let, en dus krampen duidelijk voel en hier erg onrustig door wordt, en al angstig ben om naar toilet te gaan of iets te eten, omdat dit ook krampen kan creeren, en die onrust zorgt dat mijn buik ook niet kan rusten ervan... ik heb een hulproep naar de ha gedaan en ga ook naar de acupunctuur Ook is het idd dat ik moet loslaten en het over mij heen moet laten komen, en dat het vanzelf goed komt en aard vh beestje van mij is dat ik dat erg lastig vind...

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 18:17

Dat klopt ook wel weer principal... ik had de 6 weken grens voor mezelf aangehouden en dat klopte wel precies met de rest van de bijwerkingen...

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 18:38

Ik zeg ook niet dat jij je niet goed uitdrukt :)
Ik geef alleen aan hoe ik er tegen aan kijk :)

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 18:55

Oké.. duo penotti :)

Eleeke

Berichten: 2030
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 20:47

Ik had na mijn eerste vaccinatie na vier dagen een vrij heftige doorbraakbloeding die twee dagen duurde. Ik gebruik niet de pil en dit was voor het eerst in 25 jaar.
Ik linkte het overigens niet aan het vaccin maar was wel uiterst verbaasd en een beetje bezorgd.
Daarna overigens weer mijn normale ritme en dat nu alweer twee keer , dus als het door het vaccin komt is het niet ernstigs.

Pas toen ik laatst las dat meerderen het melden dacht ik oooooooooh ou het dat zijn, nou laat ik het dan ook maar even bij Lareb melden.

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 02:51

Ik heb 1-8 mijn tweede vaccinatie gehad, alleen pijnlijke arm, verder geen klachten, menstruatie wel n klein beetje van slag, vier dagen later ( geen anticonceptie maar is wel constant) en normaal veel buikpijn en niet lekker ervan en nu eigenlijk minder last dan normaal.

CharleyT
Berichten: 3989
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 10:32

tokedri schreef:
Morrie schreef:
ik ben geen beste slaper, maar wat ik helaas weer terug heb (was na 13 jaar net over) zijn opvliegers en wel 10 x zo erg als daarvoor. Ik schaam me echt kapot, als ik 2 stappen zet, sta ik te lekken van het zweet, het stroomt met stralen van mijn hoofd af.
Een elektrische deken heb ik dan ook niet nodig, eerder een gekoeld iets........ want ik drijf 's nachts ook mijn bed (weer) uit.

disclamer: ik heb geen koorts, want ik neem al sinds 16 maart 2020 3 x daags mijn temperatuur op


Meen je dat? 3 x dgs je temp meten? Waarom?


Geeft veilig gevoel en controle?

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 11:13

CharleyT schreef:
tokedri schreef:

ik ben geen beste slaper, maar wat ik helaas weer terug heb (was na 13 jaar net over) zijn opvliegers en wel 10 x zo erg als daarvoor. Ik schaam me echt kapot, als ik 2 stappen zet, sta ik te lekken van het zweet, het stroomt met stralen van mijn hoofd af.
Een elektrische deken heb ik dan ook niet nodig, eerder een gekoeld iets........ want ik drijf 's nachts ook mijn bed (weer) uit.

disclamer: ik heb geen koorts, want ik neem al sinds 16 maart 2020 3 x daags mijn temperatuur op


Meen je dat? 3 x dgs je temp meten? Waarom?


Geeft veilig gevoel en controle?[/quote]

Maar als je dan koorts hebt of iets hoger als normaal heb je toch ook geen controle? Dan is t zo

CharleyT
Berichten: 3989
Geregistreerd: 12-03-06

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 15:03

@tokedri:

controle in de zin van: weten waar je aan toe bent en daar naar handelen.

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 23:48

bigone schreef:
Ik denk nog steeds aan de uitleg van de gynaecologe. Door vaccinatie krijgt je lichaam een stressreactie ( die je helemaal niet merkt) waarvan één bijwerking een lichtelijk ontregelde menstruatie kan zijn, dus ook bvb de opvliegers en het zweten. Ik heb na de eerste ook wel opvliegers gehad op m’n 62 ste. Kan ik me druk om maken, kan ook gaan douchen. Soms lijkt het ook wel tussen de oren te zitten, bvb je hebt wat slechte nachten na vaccinatie en dan stap je je bed al in met o jee als ik maar slaap, vergeet het maar. Juist dan gaat het weer verkeerd , accepteer, ontspan en probeer het te accepteren. Desnoods ga je naar de huisarts voor een slaappil voor enkele nachten of zoek je wat homeopathische middelen. Daarmee bedoel ik niet dat het niet van de prik kan komen maar wel dat je gemoedstoestand het ook langer in stand kan houden.


Precies dit denk ik dus ook. :o

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 00:44

Ik heb na bijna twee weken nog steeds een paarsachtige vlek rondom de prikplek, hebben meer mensen dat (gehad)?