Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 12:29

Ik heb 6 juli mijn eerste prik gehad (Pfizer) en gisteren - 10 augustus - mijn tweede. Ik merk dat de tweede nu iets meer beurs is in mijn arm en had iet wat buikpijn. Verder merk ik er werkelijk waar niks van.

Ik ben in juli gewoon ongesteld geworden, 3 dagen nadat mijn pilstrip op was. Mate van ongesteldheid was ook gewoon normaal.

Het vervelende is dat de manier waarop je ongesteld bent, door vrij veel factoren (noem het variabelen) verstoord kan worden. Denk aan voeding, rust, stress, etc. Daarvoor zou echt op de lange termijn gemeten moeten worden en er onderzocht moeten worden of er wel een causaal verband is.

Edit: ik had (vond ik) best een vervelende prikster. :') Ze zei: "Je kunt nu de naald in je arm voelen gaan. Oke, dan kun je nu de vloeistof in je arm gespoten voelen worden. Blijf ontspannen zitten."

Ik heb geen prikangst, maar zo zou je 'm bijna krijgen haha! :+

MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 12:52

Spenk schreef:
Met corona op de IC is een stuk erger dan last van wat slapeloosheid waarvan er nog geen verband is. Want dat een bijwerking wordt gemeld betekend niet dat er een verband is dat zal eerst onderzocht moeten worden.

Slapeloosheid komt heeeeel veel voor net als wisselende menstruatie waarschijnlijk hadden de meeste mensen dit ook gehad nu zonder vaccin.


Dat laatste vind ik een vreemde opmerking. Eerst zeg je, ze weten nog niet dat er een verband is, dit moet nog onderzocht worden.
En daarna trek je de conclusie dat de meesten dit waarschijnlijk ook zonder vaccin zouden hebben gehad.

Dat jij het niet serieus lijkt te nemen vind ik prima, maar dat je dan zulke conclusies trekt komt over alsof iedereen die last heeft van slaapproblemen/menstruatie verandering na de vaccinatie (niet door) niet serieus genomen hoeft te worden.

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 12:57

Hoezo vindt je dat vreemd? Heb je enig idee hoeveel mensen die klachten hebben? Er is een verschil tussen een klacht door of ná vaccinatie.

En mensen kunnen elkaar hier ongelooflijk over opnaaien nu he. Er is nog nooit op zulke grote schaal tegelijkertijd gevaccineerd. En als er iemand zegt hé misschien ligt het wel aan de vaccinatie dan wijten ineens heel veel mensen het er aan terwijl het waarschijnlijk bij de meeste mensen niet daar door komt. Het EMA heeft de menstruatie klachten al onderzocht. Er is volgens hun géén verband.

Maar bijvoorbeeld stress daar kan het wel van komen slapgeloosheid ook. Ik zie toch wel mensne in mijn omgeving die zich verschrikkelijk druk lopen te maken om mogelijke bijwerkingen van het vaccin. Door die stress kan je juist ook zulke klachten ontwikkelen.

Daarmee zegt niemand dat het totaal niet kan. Maar dat er voor nu nog geen verbanden lijken te zijn. Een melding bij Lareb is wat anders dan een bevestigde en onderzochten bijwerking.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 13:24

Ik ben het met je eens spenk.


Meer dan een kwart (25,4%) van de vrouwen van 18 tot en met 25 jaar heeft moeite in slaap te komen; bij mannen is dat 19,6%. In slaap komen is voor 19,9% van de vrouwen van 65 jaar of ouder een probleem, tegenover 8% van de mannen.

En dit was al voor corona...
Ergens op een dag moet het beginnen. Ik kan me zo slecht voorstellen dat dit het gevolg van een vaccinatie is. Slaperigheid klinkt me dan logischer in de oren. Ik zeg hiermee niet dat het niet kan want ik weet dat niet. Wat ik wel weet is dus bovenstaande.. Van de 10 twintigers slapen er dus 4 slecht in.

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 13:35

Spenk... een beetje wat last van is een eufemisme...

Eens slecht slapen is heel wat anders dan slapeloosheid.. ik slaap echt compleet hele nachten niet..
Als het erger wordt dan dit dan kan ik me laten afkeuren en niet meer werken...

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 13:38

Tja ik snap de reactie maar ben sinds ik 15 ben echt stipt op de klok ongesteld. Ik gebruik ook de pil niet. Nu met de tweede vaccinatie dus niet.
Dat is gewoon wel vreemd :)
Ik maak mij er ook geen zorgen om en hoop dat ik straks weer een normale cyclus heb.

Het lareb heeft verder gesteld dit nog steeds meer te volgen :)

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:19

Swanzie schreef:
Spenk... een beetje wat last van is een eufemisme...

Eens slecht slapen is heel wat anders dan slapeloosheid.. ik slaap echt compleet hele nachten niet..
Als het erger wordt dan dit dan kan ik me laten afkeuren en niet meer werken...

Maar jij stelt nu het door je vaccinatie komt. Terwijl je hier al last van had als ik je berichten zo lees dat je wel vaker eens niet goed slaapt en nu ook de ene nacht wel en de andere niet. Mijn man heeft dit soms ook. Hoeft niet afgekeurd te worden hoor het gaat na een periode ook wel weer over namelijk en volgens de huisarts komt dit ontzettend veel voor.

Dus dat het aan je vaccinatie ligt zal waarschijnlijk niet zo zijn.

Alles kan! Maar het lijkt in dit topic alsof je de hele tijd zoekt naar mogelijke bijwerkingen om de 2e niet te nemen. Je hoeft het vaccin niet te nemen he :)

Maar corona is ook geen pretje.

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:36

Spenk, in mijn ogen lijk jij alle (mogelijke) bijwerkingen standaard te bagatelliseren. Dat is eveneens erg vervelend om te lezen en respectloos ri. de mensen die serieus last hebben van issues na het vaccineren. De tunnelvisie die je anderen verwijt, heb je in mijn ogen zelf ook last van...

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:37

ff een luchtig plaatje tussendoor, zo beleef ik het dus.....
Afbeelding

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:41

Ik heb dat ook zo lang gehad.. waarom dit nu over is gegaan? Ik weet wel dat het mij hielp een elektrische deken in mijn bed te leggen zo dat mijn bed warm was als ik instapte.

Sterkte want he is niet leuk..

Naar denk jij ook dat het bij jou door het vaccin komt? Jij had het toch al?

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:43

Ik en hierboven ook IMJ geven enkel aan dat deze klachten heel vaak ook gewoon voorkomen bij mensen.

Er zijn ook gewoon bijwerkingen waarvan ze onderzocht hebben dat het wél optreed en daar bagatelliseer ik helemaal niets aan.

Maar deze bijwerkingen zijn nog steeds meldingen en geen verbanden waarop er toch heel vaak wordt gezegd kijk ook verder. Zoek wat helpen kan.

Als je klachten hebt waar je zodanig last van hebt dat je spreekt over niet meer kunnen functioneren dan lijkt het mij handiger om naar de huisarts te gaan en wellicht naar de slaappoli in het ziekenhuis want waar het van komt doet er dan eigenlijk niet toe. Je moet dan kijken voor een oplossing. Maar het enige wat ik bedoel is dat ik hier behoorlijk vaak lees ''misschien moet ik de 2e prik maar niet nemen'' als je zo twijfelt dan moet je hem niet nemen....

Want je zegt het zelf al issues ná vaccineren. Dat is wat anders dan dóór vaccineren. En dat kan mensen wel bang maken om een prik te nemen waardoor we nooit uit deze ellende gaan komen.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:44

Maar jij stelt dat het geen bijwerkingen zijn terwijl er ook nog gewoon onderzoek naar is.
Daar hebben ze de meldingen dus ook voor nodig.

Ik ben echt geen bijwerkingen zoeker, ik haal gerust straks m’n derde vaccinatie maar ik ervaar wel wat waar ik blij mee ben dat ze dat toch ook verder onderzoeken.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:47

Dat zegt ze niet, het lijkt haar niet waarschijnlijk..

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:49

IMJ schreef:
Dat zegt ze niet, het lijkt haar niet waarschijnlijk..

En dat is behoorlijk bagatelliseren van klachten die mensen wel ervaren.
Wat er net zo goed voor kan zorgen dat mensen zeggen prima geen vaccinatie. Word toch niet serieus genomen.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 11-08-21 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:50

lenaa_tje schreef:
Maar jij stelt dat het geen bijwerkingen zijn terwijl er ook nog gewoon onderzoek naar is.
Daar hebben ze de meldingen dus ook voor nodig.

Nee hoor dat lees je verkeerd. Het is nog geen officiële bijwerking en de onderzoeken van de EMA voor de menstruatie en in het buitenland van de slapeloosheid gaven ze tot nu toe van aan dat er geen verband is waardoor ze dit niet als officiële bijwerkingen opnemen.

Dat is het enige waar ik op doel. Dat iets al gepraat wordt dat het een bijwerking is die bekend is terwijl het een melding is dat wat anders. Dat je moet melden moet wanneer je verwacht het van het vaccin komt dat absoluut.

Maar sluit niet je ogen ervoor dat het ook heel goed een andere oorzaak kan hebben wat hierboven al werd aangehaald dat 4 op de 10 mensen slaapproblemen hebben.

Daarmee bagatelliseer je helemaal geen klachten de klachten zijn er en zijn heel vervelend! Alleen de kans is ook erg groot het van iets anders komt en je een oplossing voor het probleem moet zien te vinden.

Als ik nu ineens flauwval dan lijkt het mij ook onwaarschijnlijk dat het van het vaccin zal komen. Maar het is wel een klacht na vaccinatie en heel vervelend! Maar dat hoeft niet door die vaccinatie te komen.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:52

Dat weet ik maar ik ben toch blij dat mijn huisarts zegt dat kan prima van het vaccin komen want ik hoor dit gewoon vaker :)

Ik weet ook dat lang niet iedereen bijwerkingen meld bij Lareb. Ook dit is niet voor iedereen toegankelijk, ook al lijkt dat met de eigen vaardigheden die je beheerst wel zo.
Klachten weg schuiven onder dat kan iedereen over komen is ook nogal simpel gedacht.

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:55


Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:59

ik ben geen beste slaper, maar wat ik helaas weer terug heb (was na 13 jaar net over) zijn opvliegers en wel 10 x zo erg als daarvoor. Ik schaam me echt kapot, als ik 2 stappen zet, sta ik te lekken van het zweet, het stroomt met stralen van mijn hoofd af.
Een elektrische deken heb ik dan ook niet nodig, eerder een gekoeld iets........ want ik drijf 's nachts ook mijn bed (weer) uit.

disclamer: ik heb geen koorts, want ik neem al sinds 16 maart 2020 3 x daags mijn temperatuur op

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:01

Sure_lee schreef:
Je kunt toch gewoon bij Lareb kijken wat de gemelde bijwerkingen zijn per vaccin?

https://www.lareb.nl/coronameldingen

De opmerking ging over bijwerkingen die net zo goed door iets anders kunnen komen.
Daar heb ik moeite mee.

Dan kunnen we dat bij alles wel zeggen, ook koorts en lamlendigheid komt veel vaker voor en dan is dat melden ook niet meer nodig.

Ik ben het er mee eens dat op alle slakken (bijwerkingen) zout leggen niet nodig is maar gewoon accepteren dat het er is lijkt mij prima.
Alleen maar fijn dat je er zelf gewoon door heen gaat zonder bijwerkingen. En ook dat moet zeker genoemd worden.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:03

Klinkt ook als overgangsklachten Morrie maar dat zal het wel niet zijn hè? Kennissen hebben daar ook echt wel 10+ jaar last van gehad...

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:04

Maar dat zegt lareb zelf ook lenaa-tje?

Zo ongeveer de eerste zin:
Een gemelde bijwerking hoeft niet altijd door het vaccin veroorzaakt te zijn. Klachten of aandoeningen kunnen ook door een andere oorzaak na de vaccinatie zijn ontstaan.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:07

Gewoon de info aan Lareb melden. Wij kunnen zelf niet vertellen of iets door het vaccin komt of niet, wij kunnen alleen melden wat ons opvalt en hún taak is om die gegevens te interpreteren.

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:09

Slapeloosheid is wel al vermeld als officiële bijwerking bij Pfizer.. staat ook zo vermeld bij het farmacotherapeutische kompas.. er komen nu alleen steeds meer meldingen over binnen..

Maar dat terzijde.. daar gaat het mij niet om.. ik het het daarvoor idd ook al... maar niet in deze mate...
Onderzoeken ed bij huisarts en slaapklinieken is al allemaal geweest...’
Wat ik hoopte is dat laten gezegd zou hebben dat het niet zou kunnen na zoveel weken.. dan was ik meer gerust gesteld geweest..

Ik wil juist graag mijn tweede inenting....maar vind hierdoor de beslissing wel zwaar gaan wegen.

Ik heb as donderdag weer even overleg met mijn huisarts

Wat ik fijn vind om te horen is dat anderen er ook last van hadden.. maar dat het weer over ging... dat stelt dan gerust... ik denk dat ik daar nu naar op zoek ben om mezelf te helpen wel de tweede te durven pakken

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:12

Ik denk nog steeds aan de uitleg van de gynaecologe. Door vaccinatie krijgt je lichaam een stressreactie ( die je helemaal niet merkt) waarvan één bijwerking een lichtelijk ontregelde menstruatie kan zijn, dus ook bvb de opvliegers en het zweten. Ik heb na de eerste ook wel opvliegers gehad op m’n 62 ste. Kan ik me druk om maken, kan ook gaan douchen. Soms lijkt het ook wel tussen de oren te zitten, bvb je hebt wat slechte nachten na vaccinatie en dan stap je je bed al in met o jee als ik maar slaap, vergeet het maar. Juist dan gaat het weer verkeerd , accepteer, ontspan en probeer het te accepteren. Desnoods ga je naar de huisarts voor een slaappil voor enkele nachten of zoek je wat homeopathische middelen. Daarmee bedoel ik niet dat het niet van de prik kan komen maar wel dat je gemoedstoestand het ook langer in stand kan houden.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 11-08-21 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:12

Ik zou zeker overleggen met je huisarts ja :) maar je had dus ook wel al in zodanige mate dat je er voor naar slaapklinieken enzo bent geweest? Is het misschien nog een idee om die eens te bellen of zij nog een advies hebben?