Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:03

rechts laten prikken, heb ik ook gedaan, ik kan niet op mijn rechterzij slapen vanwege zenuwpijn. Deden ze niet moeilijk over

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:26

Het viel mij zo op dat die naalden zo groot zijn bij jullie, elke keer als ik een item zie op bijvoorbeeld nieuwsuur ofzo. Bij mij was het een ienimini klein en heel dun naaldje waar ik niks van gevoeld heb ook. Misschien lijkt het maar zo op tv maar ze zien er echt enorm groot uit elke keer wanneer ik er 1 zie. Misschien is het ook zo voor naalden dat 'the camera adds 10 pounds'?

Ik ga 1 juli voor de tweede trouwens. Hoop dat ik er niet zo ziek van wordt als de eerste, maar dan weet ik wel ongeveer wat ik kan verwachten, een paar dagen plat, ga me daar dan ook aan overgeven, heb ik vorige keer niet echt gedaan en ik denk dat dat ook niet geholpen heeft

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:38

Ik vond de naalden ook erg lang zéker ivm de grieppriknaalden. Die zijn de helft korter.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:53

Naalden zijn lang maar gaan er niet helemaal in gelukkig.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:54

Ik heb de naald echt volledig gevoeld hoor.. Was ook verre van een kort naaldje. Misschien verschilt dat nog per vaccin?

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:56

Ik heb dus echt niet naar de naalden gekeken :') Als ik dat doe ren ik weg :+

Anoniem

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:58

Ik heb de prik helemaal niet gevoeld, ik zat wat om me heen te kijken, ze zei dat ik mijn arm moest ontspannen en toen was het klaar, helemaal verbaasd :')

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:01

MarliesV schreef:
Dorus schreef:
Ik voelde de middag voor m’n vaccinatie al hoofdpijn opkomen, maar vanwege wat ik had gelezen terughoudend geweest met medicatie. Ik ben toen in de avond geprikt en de volgende dag zette het door. Pas toen ik het echt niet meer hield paracetamol gepakt.


Helpt de paracetamol wel?

Dat was voor mijn hoofdpijn die los stond van de vaccinatie. Voortekenen waren namelijk al een halve dag vóór de vaccinatie aanwezig.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:08

ingedebruijn schreef:
Ik heb de naald echt volledig gevoeld hoor.. Was ook verre van een kort naaldje. Misschien verschilt dat nog per vaccin?


Pfizer is vrij dunne vloeistof en 0,5 ml. Janssen is dikker en 0,5 ml. Moderna weet ik eigenlijk niet precies. Ik dacht hetzelfde als Pfizer maar daar prikken we niet mee op de locatie waar ik werk.

Misschien grappig om te weten, het kost heel veel moeite om Pfizer klaar te maken bij de optrekkers (de mensen die de vaccins in de spuiten doen). De vloeistof moet heel koud bewaard worden en opgewarmd worden, daarna wordt het verdunt en moet het goed gemengt worden. Daarna worden de spuitjes gevult en nagekeken. Het is een intensief proces en ik hoor de optrekkers regelmatig klagen haha.
Janssen daarentegen, komt vrijwel kant en klaar binnen. Kan bij koelkasttemperatuur bewaard worden en hoeft dus alleen de spuit in en gecheckt te worden op de juiste hoeveelheid.
Er worden precies genoeg spuiten (tot hoever dat kan, er gaan meerdere vaccins uit 1 flesje) klaar gemaakt om verspilling te voorkomen.
Niks kan worden bewaard tot de volgende dag als het eenmaal klaar gemaakt is.

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:32

Ik heb inderdaad dinsdag met de optrekkers aan het eind van de dag elke keer mensen geteld die er stonden en gekeken hoeveel prikken er nog waren, zodat we konden kijken of er nog flesjes open moesten. Gewoon om te zorgen dat er zo min mogelijk over zou blijven.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 12:18

Storm schreef:
Pfizer is vrij dunne vloeistof en 0,5 ml. Janssen is dikker en 0,5 ml.

Mijn pfizerprik was 0,3 ml volgens m'n geprinte vaccinatiebewijs én de tekst die de prikster in m'n gle boekje geschreven heeft. En op m'n man z'n vaccinatiebewijs staat ook 2x 0,3 ml.

Ik voelde de naald amper, maar toen ze die eruit trok voelde ik de vloeistof echt m'n arm in lopen, heel gek, om dus te voelen dat de naald weg is en ik toen pas een onprettig gevoel kreeg.

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 12:27

Moderna 0.5 volgens mijn bewijsje.


Maar nauwelijks gevoeld. De naald niet en de vloeistof ook niet.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 12:29

Heb Pfizer ook niet gevoeld :) was wel een lange nagels maar die is er sowieso niet helemaal in gegaan, ik heb hele fijne armpjes :')

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 12:30

Sheran schreef:
Heb Pfizer ook niet gevoeld :) was wel een lange nagels maar die is er sowieso niet helemaal in gegaan, ik heb hele fijne armpjes :')


Naald hoop ik... :D

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 12:36

Weet niet of het volgende keer weer zo'n klein naaldje is, hoop het wel, of dat ze gewoon gebruiken wat beschikbaar is. Viel me iig echt op op de Nederlandse televisie dat het steeds die grote naalden waren. Ik ben als de dood voor naalden en injecties maar de prikmevrouw zei ook het zijn hele kleine dunne naaldjes hoor en toen ik hem zag had ik ook zoiets van oooohhhh, das niks !

MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 12:47

Morrie schreef:
rechts laten prikken, heb ik ook gedaan, ik kan niet op mijn rechterzij slapen vanwege zenuwpijn. Deden ze niet moeilijk over


Nee zullen ze niet moeilijk over doen maar durf niet in mijn slechte kant te laten prikken.
Voelt een beetje als kiezen tussen twee kwaden. Heb rechts al veel pijn en ongemak, durf het risico van nog meer door de injectie niet aan.

Ach vent moet maar op de logeerkamer tijdelijk als het echt de spuigaten uit loopt :+

Luxx, fijn dat het een kleine naald was als je het zo spannend vind.

Ik heb er geen probleem mee gelukkig, de maat van de naald doet mij niet zoveel (verpleegkundige opgeleid)

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 12:54

Ik bedoel ook dat Pfizer 0,3 is! Stom zeg, is een foutje, het is 0,3 ml

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 12:57

luxx schreef:
Weet niet of het volgende keer weer zo'n klein naaldje is, hoop het wel, of dat ze gewoon gebruiken wat beschikbaar is. Viel me iig echt op op de Nederlandse televisie dat het steeds die grote naalden waren. Ik ben als de dood voor naalden en injecties maar de prikmevrouw zei ook het zijn hele kleine dunne naaldjes hoor en toen ik hem zag had ik ook zoiets van oooohhhh, das niks !


Voor de naalden zijn strenge regels. Ze mogen maar 1 soort gebruiken, met een oranje uiteinde. Er zijn wel andere, maar die mogen alleen in speciale gevallen, volgens mij bij bij enorm dikke en harde armen, dat zijn de groene.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 13:27

Femke_Tweety schreef:
Sheran schreef:
Heb Pfizer ook niet gevoeld :) was wel een lange nagels maar die is er sowieso niet helemaal in gegaan, ik heb hele fijne armpjes :')


Naald hoop ik... :D


_/-\o_ _/-\o_ :') :') :')

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 13:38

Mag mij nu ook melden, vanmorgen de eerste vaccinatie gehad. Prima gratis parkeerplek, was meteen aan de beurt, letterlijk IETS gevoeld maar geblinddoekt had ik niet geweten dat het een spuit was dus makkie, gezellige mensen én lekkere cappuccino. Tot dusver perfect! Rest wordt nog even afwachten, misschien nu te enthousiast :+
Was Pfizer trouwens

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 14:08

Storm schreef:
luxx schreef:
Weet niet of het volgende keer weer zo'n klein naaldje is, hoop het wel, of dat ze gewoon gebruiken wat beschikbaar is. Viel me iig echt op op de Nederlandse televisie dat het steeds die grote naalden waren. Ik ben als de dood voor naalden en injecties maar de prikmevrouw zei ook het zijn hele kleine dunne naaldjes hoor en toen ik hem zag had ik ook zoiets van oooohhhh, das niks !


Voor de naalden zijn strenge regels. Ze mogen maar 1 soort gebruiken, met een oranje uiteinde. Er zijn wel andere, maar die mogen alleen in speciale gevallen, volgens mij bij bij enorm dikke en harde armen, dat zijn de groene.

Ik woon in Frankrijk en ik denk niet dat dat dus hetzelfde is hier. Wel raar op zich dan, hele strenge regels voor die naalden in Nederland en hier heel anders

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 14:12

Zeedraakje schreef:
Mag mij nu ook melden, vanmorgen de eerste vaccinatie gehad. Prima gratis parkeerplek, was meteen aan de beurt, letterlijk IETS gevoeld maar geblinddoekt had ik niet geweten dat het een spuit was dus makkie, gezellige mensen én lekkere cappuccino. Tot dusver perfect! Rest wordt nog even afwachten, misschien nu te enthousiast :+
Was Pfizer trouwens


Wauw, je krijgt zelfs drinken?
Nog nooit gelezen.. hier krijg je niks haha

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 14:30

WAAR WAS ONZE LOLLY :')

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 14:35

Sommige locaties hebben koffie, thee en water staan. Wij hebben alleen water.

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 14:41

Ja in de wachtruimte staat zo'n meerkeuze koffie-thee-water-apparaat :D allemaal naar Geleen (moet er wel wat voor over hebben)! :))