Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DaniellaF

Berichten: 561
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Maastricht

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 16:10

Jajaja, hier in Maastricht ook zo'n meerkeuzekoffieautomaat.... morgen mag ik weer, manlief is woensdag voor de tweede keer geweest en heeft letterlijk nergens last van, zelfs geen pijn op de prikplek :D :D

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 19:42

Ik heb me dinsdag laten prikken met Pfizer. 0,0 bijwerkingen. Niet eens een lamme arm.

De vrouw die prikte deed ook wel dr uiterste best om zo netjes mogelijk te prikken en zo rustig mogelijk de vloeistof erin te laten lopen.

dalena

Berichten: 3110
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:42

Zeedraakje schreef:
Ja in de wachtruimte staat zo'n meerkeuze koffie-thee-water-apparaat :D allemaal naar Geleen (moet er wel wat voor over hebben)! :))


Wat grappig. Ik ben ook in Geleen geprikt!

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 00:17

Speciaal voor de koffie? ;)

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 06:27

Ik heb echt helemaal niks gevoeld van Pfizer. Wel bijwerkingen achteraf, maar niet bij de vaccinatie zelf.

In Gouda zijn vrijwilligers/ggd'ers die vragen of je iets wilt drinken (koffie, thee, water).

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 07:30

Mag je zelf water meenemen en tijdens t wachten wat drinken?( ivm warmte ik moet morgen)

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 07:52

Muze schreef:
Mag je zelf water meenemen en tijdens t wachten wat drinken?( ivm warmte ik moet morgen)


Ik werk als vrijwilliger en op de locaties waar ik tot nu toe geweest ben, mag dat gewoon.

DubbelFun

Berichten: 88637
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 09:02

Zou wel raar zijn als je met deze temperaturen geen water mee zou mogen nemen.

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 09:22

Ik moet vanmiddag, ik heb de persco niet gezien gisteren maar wel gehoord dat de mondkapjes niet meer overal hoeven. Gaat dat vandaag al in? En bij de vaccinatielocatie moet ie dan nog op?

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 09:23

judithM schreef:
Ik moet vanmiddag, ik heb de persco niet gezien gisteren maar wel gehoord dat de mondkapjes niet meer overal hoeven. Gaat dat vandaag al in? En bij de vaccinatielocatie moet ie dan nog op?

Die nieuwe regels gaan in vanaf volgende week zaterdag.
Dus bij ons is op voor en tijdens de prik en af bij het wachten daarna

DuoPenotti

Berichten: 29360
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 09:24


judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 09:26

Oke, dank jullie.

Ik had al wel wat opgezocht maar zag niet zo snel wanneer en las alleen over stations en treinen.

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 10:06

Het kan er ook best druk zijn, dus daar zou ik 'm zeker nog wel op doen.

Jildau

Berichten: 9406
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 10:40

Ik heb de afspraken staan voor Pfizer/Moderna. Nu zie ik dit nieuwsbericht voorbij komen:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... bellen-ggd

Oftewel, je kan je afspraken om laten zetten naar een afspraak voor een Janssen vaccin. Zouden jullie dat doen? En waarom wel of niet?

Enerzijds denk ik van dat ga ik doen want dan ben ik in één keer klaar. Ik doe fysiek zwaar werk waardoor ik de afspraken in het weekend gepland heb voor als ik last krijg van m'n arm. De vaccinatie locatie is niet om de hoek dus als ik voor Janssen kies scheelt dat 'gedoe'.

Aan de andere kant staan Pfizer en Moderna natuurlijk wereldwijd goed bekend. Ik las bijvoorbeeld al dat in bepaalde landen AZ niet geaccepteerd wordt als geldig vaccin. In hoeverre zou dat met Janssen zo zijn? En Janssen schijnt natuurlijk die ernstige bijwerkingen te kunnen hebben al zijn die zeer zeldzaam.

Ben benieuwd wat anderen zouden doen als ze keuze hebben tussen vaccins.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 10:57

Ik was direct voor Pfizer gegaan, zeker als jongere . Niet dat Janssen slecht is maar er is nog niets bekend over werking tegen de Delta variant en twee prikken Pfizer beschermd wel.

Jildau

Berichten: 9406
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 11:08

bigone schreef:
Ik was direct voor Pfizer gegaan, zeker als jongere . Niet dat Janssen slecht is maar er is nog niets bekend over werking tegen de Delta variant en twee prikken Pfizer beschermd wel.


Oh dat wist ik niet en dat vind ik een hele goede reden. Moderna werkt zoals ik begreep nagenoeg hetzelfde als Pfizer toch? Ik weet van tevoren niet welke van die twee ik krijg.

Sanniejtjuh

Berichten: 1210
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 12:02

Gister mijn tweede Pfizer gehad, ik vloog bijna van mijn stoel :') Zo raar, de eerste heb ik niet eens gevoeld, en nu schrok ik me rot. En ik ben verre van een piepert. Nu is die arm wel zo goed als cronisch onstoken bij alle pezen aanhechtingen e.d, misschien kwam ze net op gevoelig plekje. Maar schaamde me dood :\

Pijnelijke arm, had ik eerste keer erger. Nu vooral mega bult

DubbelFun

Berichten: 88637
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 12:58


DaniellaF

Berichten: 561
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Maastricht

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 14:43

Zo, de tweede zit er in, deed weer net geen pijn, dus zie de toekomst met vertrouwen tegen moet :D

loesjeislief
Berichten: 294
Geregistreerd: 21-06-14

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 17:11

2 uur geleden mijn eerste gehad en ik zit nog vol met zenuwen. Ik ben best een hypogonder en denk bij elk pijntje die ik nu voel ojee. Ik heb veel negatieve dingen gelezen wat je er van kan krijgen en dat maakt me angstig. Herkent iemand dit?

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 17:16

Probeer het eens te relativeren?
Denk je dat ook als je een pijnstiller neemt of andere medicijn of wellicht andere enting/ medische “ ingreep”?

lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 17:29

luxx schreef:
Storm schreef:

Voor de naalden zijn strenge regels. Ze mogen maar 1 soort gebruiken, met een oranje uiteinde. Er zijn wel andere, maar die mogen alleen in speciale gevallen, volgens mij bij bij enorm dikke en harde armen, dat zijn de groene.

Ik woon in Frankrijk en ik denk niet dat dat dus hetzelfde is hier. Wel raar op zich dan, hele strenge regels voor die naalden in Nederland en hier heel anders


Hier ook Frankrijk en een voor mijn gevoel kleine naald.

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 18:23

Mijne vanmiddag gehad, geen centje pijn.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 08:16

Gisteren middag tweede pfizer gehad.
Ik voel me mwa. . Meer reactie meteen erna. Rode kruizer vroeg zelfs of er een ambulance gebeld moest worden. Maar dat leek de arts niet nodig. En mij ook niet trouwens. Alleen mocht er een derde in het najaar nodig zijn hoop ik dat het niet nog erger wordt.

Wel lager geprikt dit keer en voorzichtiger. En met controle of ze naast een bloedvat zat. Sneller hoofdpijn nu maar minder arm pijn. Voel het maar ik kan wel bewegen en gebruikenNare dromen gehad en wat koortsig. Draaierig en een vaag hoofd maar beter dan de eerste keer tot nu toe.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 08:29

mRNA vaccins staan er om bekend wat meer reactie bij de tweede te geven, hoe een eventuele booster uit pakt is nog niet bekend, die zijn nog nergens gegeven.
Dus normale reactie dat het iets heftiger is. Maar je hebt ze binnen, over twee weken kun je alles weer doen .