Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 08:33

Alles ook weer niet maar ik.hoop dat mijn stress wat minder wordt. Ik zal er niet meer door gaan doen dan nu.

. Over twee weken is mijn vaste contact aan de beurt voor zijn tweede moderna prik. Vooral dat zal een opluchting geven hier.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 09:08

https://www.metronieuws.nl/entertainmen ... trazeneca/

Ik vind dit trouwens wel echt schandalig. Laat je je met je goede gedrag vaccineren en word je alsnog geweigerd omdat je niet het juiste vaccin gekregen hebt.

Zou je dan nu nogmaals mogen enten met bijvoorbeeld Pfizer of heb je dan gewoon pech als je graag naar bijvoorbeeld Amerika gaat..

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 09:35

Denk dat het wel weer bijgedraaid word want er zijn miljoenen mensen mee gevaccineerd. Dan krijgen ze ook geen Engelse toeristen meer. Komt puur en alleen omdat het daar niet is goedgekeurd en Amerika had meer dan voldoende andere vaccins. Dus de noodzaak voor AZ was niet meer aanwezig.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:47

Net nummer 2 gehad. Die spuit zat er ramsnel in waar ze bij spuit 1 juist langzaam spoot.
Arm is wat dik.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:53

Jildau schreef:
https://www.metronieuws.nl/entertainmen ... trazeneca/

Ik vind dit trouwens wel echt schandalig. Laat je je met je goede gedrag vaccineren en word je alsnog geweigerd omdat je niet het juiste vaccin gekregen hebt.

Zou je dan nu nogmaals mogen enten met bijvoorbeeld Pfizer of heb je dan gewoon pech als je graag naar bijvoorbeeld Amerika gaat..

Inmiddels wel toegestaan dus weer een storm in een glas water.

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 15:28

Ik hoor er nu ook bij! Ook Moderna hier :-)

Op de site van de GGD staat dat er ongeveer tien locaties zijn waar ze Moderna geven. Kan zijn dat dat er nu meer zijn, dat weet ik niet.

Bij ons kregen oude mensen Pfizer en jonge mensen (onder de 50?) moderna.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:53

beert schreef:
Ik hoor er nu ook bij! Ook Moderna hier :-)

Op de site van de GGD staat dat er ongeveer tien locaties zijn waar ze Moderna geven. Kan zijn dat dat er nu meer zijn, dat weet ik niet.

Bij ons kregen oude mensen Pfizer en jonge mensen (onder de 50?) moderna.


Dus met 50 ben je oud?

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:59

tokedri schreef:
beert schreef:
Ik hoor er nu ook bij! Ook Moderna hier :-)

Op de site van de GGD staat dat er ongeveer tien locaties zijn waar ze Moderna geven. Kan zijn dat dat er nu meer zijn, dat weet ik niet.

Bij ons kregen oude mensen Pfizer en jonge mensen (onder de 50?) moderna.


Dus met 50 ben je oud?

Stokoud , dacht jij dat vroeger ook niet wanneer je de buurvrouwen van 50 met krulspelen zag lopen ?

L_iek
Berichten: 9708
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:49

Muze schreef:
Net nummer 2 gehad. Die spuit zat er ramsnel in waar ze bij spuit 1 juist langzaam spoot.
Arm is wat dik.


Bij mij precies hetzelfde. Ging er echt hard in terwijl
ik de eerste keer niets voelde. Ben niet ziek maar wel een erg boze arm.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 18:00

Oh ik voelde er hier juist niks van. Die langzame prik voelde ik meer.

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 19:36

tokedri schreef:
beert schreef:
Ik hoor er nu ook bij! Ook Moderna hier :-)

Op de site van de GGD staat dat er ongeveer tien locaties zijn waar ze Moderna geven. Kan zijn dat dat er nu meer zijn, dat weet ik niet.

Bij ons kregen oude mensen Pfizer en jonge mensen (onder de 50?) moderna.


Dus met 50 ben je oud?

Er staat daarom ook een vraagteken bij. Maar de rij met mensen voor Pfizer had beduidend meer rimpels en een wat langzamere gang dan de rij met Moderna. Ik weet niet precies waar de leeftijdsgrens zat.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 19:41

Zou ook kunnen dat, dat natuurlijk mensen waren die hun tweede prik kregen

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 19:46

lenaa_tje schreef:
Zou ook kunnen dat, dat natuurlijk mensen waren die hun tweede prik kregen

Is ook zo, maar dan geven ze toch nog steeds Pfizer aan de oudere generaties en Moderna aan de jongere? Dat zei de mevrouw ook aan de balie van de vaccinatiestraat. Ik weet alleen niet waar de grens zit :-)

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 19:48

beert schreef:
lenaa_tje schreef:
Zou ook kunnen dat, dat natuurlijk mensen waren die hun tweede prik kregen

Is ook zo, maar dan geven ze toch nog steeds Pfizer aan de oudere generaties en Moderna aan de jongere? Dat zei de mevrouw ook aan de balie van de vaccinatiestraat. Ik weet alleen niet waar de grens zit :-)

Dat weet ik niet. Ik krijg morgen ook m’n tweede prik Pfizer op een plek waar ze nu wel moderna prikken. De kans dat je dan moderna krijgt is dan voor jongeren natuurlijk veel groter.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 19:48

Iedereen die de 1e prik krijgt, krijgt Moderna.
(op de locaties waar ze dat prikken natuurlijk)

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 19:52

Is dat nieuw Storm? Vriendin heeft wel Pfizer gekregen op een Pfizer/moderna locatie.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 20:04

Waar ik geweest ben was eerst pfizer en az en nu pfizer of janssen (beperkt) geen moderna. En gister vooral jongere mensen, de eerste keer was het vooral ouder.

Ik voel me nu wel iets beter weer. Arm valt mee, hoofdpijn zeurt wat. Darmen niet helemaal ok maar vergeleken de vorige keer is dit een heel stuk beter. Ik functioneer soort van in ieder geval.

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 21:12

lenaa_tje schreef:
Is dat nieuw Storm? Vriendin heeft wel Pfizer gekregen op een Pfizer/moderna locatie.

Lijkt me ook niet. Als ik naar de cijfers kijk voor vaccinaties volgende week, dan zijn er 130.000 moderna prikken ingepland en 1.3 miljoen Pfizer. Dus de kans op Pfizer is veel groter en de voorraad ook groter.

Maar goed, de mevrouw van de vaccinatiestraat zei dat van ouderen krijgen Pfizer en jongeren moderna :-)

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 21:24

Maar Karuna als jij Corona hebt gehad, waaronder krijg je dan een tweede vaccinatie? Dat is dan toch helemaal niet nodig?

Ik heb vorige week mijn eerste gehad, Pfizer en op een gevoelige plek na geen klachten gehad.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 21:29

zonnebloem18 schreef:
Maar Karuna als jij Corona hebt gehad, waaronder krijg je dan een tweede vaccinatie? Dat is dan toch helemaal niet nodig?

Ik heb vorige week mijn eerste gehad, Pfizer en op een gevoelige plek na geen klachten gehad.


Twee wkn terug stond in de krant dat alleen volledig gevaccineerde mensen geen testen of quarantaine hoeven bij buitenlandse reizen en evenementen.. bij ons in de praktijk heeft bijna iedereen een tweede prik gehaald, ook mensen die positief getest zijn geweest.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 21:38

Storm schreef:
Iedereen die de 1e prik krijgt, krijgt Moderna.
(op de locaties waar ze dat prikken natuurlijk)


Ook als je de tweede prik op een andere locatie krijgt? Mijn dochter kon alleen op twee verschillende locaties haar afspraken krijgen. En is wel benieuwd welke ze krijgt, niet dat het veel uitmaakt natuurlijk.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 21:40

zonnebloem18 schreef:
Maar Karuna als jij Corona hebt gehad, waaronder krijg je dan een tweede vaccinatie? Dat is dan toch helemaal niet nodig?

Ik heb vorige week mijn eerste gehad, Pfizer en op een gevoelige plek na geen klachten gehad.

Dat is geen verplichting en ook zijn ze er nog niet echt over uit hoe lang die periode er tussen mag zijn

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 21:42

Hier einde ochtend mijn 1e prik gehad, pfizer. Nu een wat zere arm en erg moe. Hopelijk valt het de komende dagen mee

Ik heb overigens ook corona gehad (of iig een positieve test), maar ik doe ook 2 prikken. Mede omdat ik twijfel of ik het wel echt gehad heb

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 22:29

Daarnaast, ivm mijn imuunprobleem kan het zijn dat ik mogelijk nog vaker geent moet worden net als meer risicogroepen en ouderen. De tweede niet nemen was volgens ggd en huisarts gewoon zeer onverstandig. Vooral omdat gewoon niet duidelijk is bij gezonde mensen in hoeverre je baat hebt bij een eerder doorlopen besmetting. Laat staan bij iemand met een imuunprobleem. Waarbij de besmetting ook meer dan een jaar geleden is. Zodoende de tweede dus. En ook mijn vaste contact moet er gewoon twee krijgen van zijn huisarts.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 23:02

Sharani schreef:
Storm schreef:
Iedereen die de 1e prik krijgt, krijgt Moderna.
(op de locaties waar ze dat prikken natuurlijk)


Ook als je de tweede prik op een andere locatie krijgt? Mijn dochter kon alleen op twee verschillende locaties haar afspraken krijgen. En is wel benieuwd welke ze krijgt, niet dat het veel uitmaakt natuurlijk.


Nee, dan niet, maar er worden vaker foutjes gemaakt waardoor iemand ergens de 2e keer wordt ingedeeld waar geen moderna is. Toevallig gister meegemaakt.