Werkloos door de coronacrisis, lotgenoten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Werkloos door de coronacrisis, lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:05

Komt goed Fillis! Is ook spannend. Is het een leuke baan? :)

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:12

Betrof het een optie bij een bedrijf? Dan kunnen ze wellicht een loonstrook voor je maken met wat je netto overhoudt. Dat doe ik bij sollicitanten wel eens.

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Werkloos door de coronacrisis, lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:43


Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:51

De site van bereken het kun je vertrouwen. Deze gebruik ik op mijn werk ook voor medewerkers wanneer de salarisadm. geen tijd heeft voor een pro forma.

Mogelijk kom je met dit salaris ook in aanmerking voor een aantal toeslagen van de belastingdienst, wat het lagere salaris compenseert. Hopelijk ga je er op deze manier minder op achteruit dat je nu denkt.

Succes!

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 19:21

Bedankt voor de verheldering, @Sansevieria en @Mama3!! Het zou dan inderdaad te doen moeten zijn :)

@brokje & frensjes, als alles doorgaat (moet 2x meelopen en een bedrijf moet happen) ga ik een BBL opleiding doen richting elektrotechniek. Inderdaad erg spannend allemaal! Ik hoop dat alles goed zal gaan..

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Werkloos door de coronacrisis, lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 19:29

Succes alvast ermee!!

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Re: Werkloos door de coronacrisis, lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 19:31

Dankjewel!

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Werkloos door de coronacrisis, lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:26

Veel succes!

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:58

brokjes schreef:
Fillis schreef:
Mijn stress groeit weer :+

Ik heb wellicht een optie gevonden, maarrrr... dat wordt wel minimumloon.

Ik kan alleen nergens vinden wat je netto overhoudt per maand? Dit is voor mij wel belangrijk i.v.m. eenverdiener/alleenstaande zijn met een koopwoning... ik krijg dus geen huursubsidie o.i.d.

Het bruto minimumloon is € 1.684,80. Weet iemand wat je hiervan overhoudt per maand?


https://www.berekenhet.nl/werk-en-inkom ... oloon.html


Deze site heb ik ook gebruikt, zeer betrouwbaar

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Werkloos door de coronacrisis, lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:38

Ik zit in een hele andere situatie, maar wel een tip die bij mij verrassend goed werkte. Gebruik je LinkedIn profiel. Ik zit in een re-integratie traject en dat wilde echt voor geen meter vlotten. Uiteindelijk heb ik LinkedIn ingezet en binnen een week was het gelukt. Misschien kun je daar dus eens naar kijken en een oproep plaatsen.

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Werkloos door de coronacrisis, lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:44

Zit een beetje in dubio. Van het UWV moet ik gewoon maar verzwijgen dat ik een risicogroep behoor (chronische bronchitis, hyper gevoelig voor luchtweg infectie, enz.), maar mijn ervaring is dat het uiteindelijk toch uit komt en dan heb je een werkgever die niet zo blij meer is.

Heb ook geleerd eerlijkheid duurt het langst, maar het is ook simpel dat weinig bedrijven mij dan zullen aannemen.

MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:46

Ik heb zat in hetzelfde schuitje en heb nu een super leuke baan!

UWV vult aan dus als jij ergens begint krijg je aanvulling op het loon tot dacht ik 70% van je oude loon. Je hebt dan 3 maanden vrijstelling voor solliciteren. Dus je kan een tijdelijke baan aannemen of iets wat je wil uitproberen zonder financieel er teveel op achteruit te gaan. Je mag me altijd een PBS’s sturen :)

Edit uwv vult aan als jij ontslagen bent onder bepaalde voorwaarden dus laat een contract altijd even juridisch checken!

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Werkloos door de coronacrisis, lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:44

Heb slechte ervaring om een baan met minder loon te accepteren.

In dit geval einde dienstverband wegens einde contract. Zit zelfs op dit moment dat UWV mijn WW uitkering beëindigd heeft. Dus zit zonder werk en WW.

MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:51

Marcella schreef:
Heb slechte ervaring om een baan met minder loon te accepteren.

In dit geval einde dienstverband wegens einde contract. Zit zelfs op dit moment dat UWV mijn WW uitkering beëindigd heeft. Dus zit zonder werk en WW.


Dan heb je ergens niet aan de voorwaarden voldaan ben ik bang... het is echt belangrijk om je juridisch te laten adviseren ook als je een baan aanneemt en een uitkering hebt.

Ik ben in feb ontslagen wegens reorganisatie, in mei een tijdelijk contact ergens. Baan was drama :') (nou ja de eigenaren) dus op zoek naar wat anders. Dus uiteindelijk baan opgezegd en nieuwe baan per 1 dec begonnen. Heb toen ook navraag gedaan zodat ik als ik bijvoorbeeld m’n proeftijd niet door kwam niet zonder inkomen kwam te zitten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110668
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:56

Marcella schreef:
Zit zelfs op dit moment dat UWV mijn WW uitkering beëindigd heeft. Dus zit zonder werk en WW.


Dat mogen ze toch niet zomaar doen? Was daar een reden voor?

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:04

Volgens mij hangt dat van de grond van ontslag (of einde contract) af. Of misschien weinig werkjaren opgebouwd en dus maar kort recht op WW?

Marcella, misschien raadzaam om dan bijstand aan te gaan vragen? Dan heb je tenminste iets.

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:10

Kon gewoon opnieuw aanvragen had tijdens ziekte schijnbaar een hoger dagloon ontvangen (vraag mij nog af hoe). Met dat ik de laatste afrekening werkgever gehad heb en ze dit als loon door betaling gezien hebben (dit snap ik dan weer wel).

Opbouw is meer dan zat heb namelijk recht op ruim 1,6 jaar WW. Bijstand krijg ik niet.

MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:17

Marcella schreef:
Kon gewoon opnieuw aanvragen had tijdens ziekte schijnbaar een hoger dagloon ontvangen (vraag mij nog af hoe). Met dat ik de laatste afrekening werkgever gehad heb en ze dit als loon door betaling gezien hebben (dit snap ik dan weer wel).

Opbouw is meer dan zat heb namelijk recht op ruim 1,6 jaar WW. Bijstand krijg ik niet.


Ok dus je hebt 3 maanden meer loon gehad dan de 87,5 procent. Is het dan geen kwestie van opnieuw een uitkering aanvragen?

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:21

Ja dat heb ik gedaan, maar snap nog steeds niet hoe ze daaraan komen. Heb namelijk maar een contract van 32 uur per 4 weken (8 uur per week).

Wacht heb even een periode (2 maanden) veel gewerkt, maar toen ook uitkering stop gezet. Dat zou het moeten zijn dan. Heb dus totaal 4 periodes veel uren gemaakt.

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 18:34

Succes Marcella, hopelijk is de situatie snel opgehelderd.

Druif_01 schreef:
Ik zit in een hele andere situatie, maar wel een tip die bij mij verrassend goed werkte. Gebruik je LinkedIn profiel. Ik zit in een re-integratie traject en dat wilde echt voor geen meter vlotten. Uiteindelijk heb ik LinkedIn ingezet en binnen een week was het gelukt. Misschien kun je daar dus eens naar kijken en een oproep plaatsen.

Bij mij wil dit niet erg vlotten, mijn huidige baan is een hele specifieke functie die Linkedin niet eens als optie heeft, én ik wil een andere richting op. Mijn profiel is wel actief nu, maar ik kan er helaas niet zoveel mee.

Heb wel gehoord van mensen die in hun huidige sector (of een aangrenzende) willen blijven werken, dat het erg goed kan helpen! Dus als ej situatie iets anders is dan de mijne, zeker het proberen waard!

Ik zit nu in een voortraject. Dinsdag een dagje meegelopen op de opleiding, dat was erg leuk. Volgende week dinsdag moet ik nog een keer meelopen, als het dan nog steeds bevalt gaat de opleider voor mij op zoek naar een leerwerkplek. Ik ben ouder dan 21 dus ik ben natuurlijk duurder dan een tiener die net aan de opleiding begint, en mijn contactpersoon zei dat dat wel eens lastig kon worden. Hij probeert iets te fixen met subsidies e.d. Ik hoop heel erg dat het gaat lukken!

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 18:50

Een oproepje plaatsen kan altijd, het wordt regelmatig razendsnel gedeeld.

Hopelijk gaat de leerwerkplek iets voor je opleveren!

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:24

Druif_01 schreef:
Ik zit in een hele andere situatie, maar wel een tip die bij mij verrassend goed werkte. Gebruik je LinkedIn profiel. Ik zit in een re-integratie traject en dat wilde echt voor geen meter vlotten. Uiteindelijk heb ik LinkedIn ingezet en binnen een week was het gelukt. Misschien kun je daar dus eens naar kijken en een oproep plaatsen.



Heb idee dat dat alleen werkt voor HBO maar zeker niet lager

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Werkloos door de coronacrisis, lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:13

Ik heb geen HBO dus dat gaat niet helemaal op.

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-21 20:17

Tijd geleden dat ik hier heb gepost, maar morgen kan ik beginnen!

Heb uiteindelijk maar drie weken in de WW gezeten, dus dat is allemaal veel sneller gegaan dan door de betrokkenen verwacht werd :)

Ik ga dus een BBL opleiding doen tot eerste elektromonteur. School start pas in september, dus tot die tijd zal het wel flink aanpoten worden. Heb er zin in, maar ben wel een klein beetje zenuwachtig voor de eerste dag :+

Hoe gaat het met de lotgenoten inmiddels? Al iets nieuws gevonden?