Test met proef evenementen in Corona tijd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:28

Shadow0 schreef:
ingedebruijn schreef:
Maar hoe zie je het dan voor je.. Het is natuurlijk een illusie dat er niemand meer met corona rondloopt straks dus dan kun je toch nooit iedereen blijven beschermen?


Er zijn altijd maar 2 opties? Er is geen tussenweg mogelijk tussen alles zo gauw mogelijk op een zootje uit laten lopen of een klein beetje doordachter aan de gang te gaan?


Waar zeg ik dat dan? Ik zeg volgens mij alleen dat je nooit kunt voorkomen dat er niemand meer ziek gaat worden.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:29

purny schreef:
Ja. Want we weten niet hoeveel mensen er aan de hand van de besmettingen in het ziekenhuis worden opgenomen


Ah cool. Nooit meer terug naar normaal dus.

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:31

ingedebruijn schreef:
purny schreef:
Ja. Want we weten niet hoeveel mensen er aan de hand van de besmettingen in het ziekenhuis worden opgenomen


Ah cool. Nooit meer terug naar normaal dus.

Hoe zie jij het dan voor je? In 1 week tijd zijn er 10 keer zoveel besmettingen bij gekomen.
De brandhaarden lekker laten gaan en er straks voor zorgen dat er nog langer uitgestelde zorg is?
Maar ik geloof dat wij er allebei anders naar kijken

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:33

Hoe ik het zie: niet blindstaren op besmettingen. Dat moet je los gaan laten als mensen gevaccineerd zijn aangezien de vaccinatie ervoor zorgt dat je niet meer erg ziek wordt, ook al raak je besmet.

Dat mensen vinden dat het nu te vroeg is omdat gewoon nog niet iedereen 2 prikken heeft, snap ik. Maar zodra iedereen de kans heeft gehad, kun je toch niets meer doen?

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:35

Ik vind het onbegrijpelijk dat ze het dit weekend in laten gaan. Had het zondag 24.00uur gedaan.... ;( Ik had zooooo'n zin in ReAwake zondag!!! Helaas!

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:37

Amber_ schreef:
Ik vind het onbegrijpelijk dat ze het dit weekend in laten gaan. Had het zondag 24.00uur gedaan.... ;( Ik had zooooo'n zin in ReAwake zondag!!! Helaas!


Is er ook al iets bekend dan over festivals? Kon dat niet zo snel vinden.

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:44

ingedebruijn schreef:
Amber_ schreef:
Ik vind het onbegrijpelijk dat ze het dit weekend in laten gaan. Had het zondag 24.00uur gedaan.... ;( Ik had zooooo'n zin in ReAwake zondag!!! Helaas!


Is er ook al iets bekend dan over festivals? Kon dat niet zo snel vinden.


Ja....


Afbeelding

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:45

ingedebruijn schreef:
Hoe ik het zie: niet blindstaren op besmettingen. Dat moet je los gaan laten als mensen gevaccineerd zijn aangezien de vaccinatie ervoor zorgt dat je niet meer erg ziek wordt, ook al raak je besmet.

Dat mensen vinden dat het nu te vroeg is omdat gewoon nog niet iedereen 2 prikken heeft, snap ik. Maar zodra iedereen de kans heeft gehad, kun je toch niets meer doen?



Maar dat moment is nog lang niet. Dus dat ze nu de boel weer dicht doen snap ik compleet. Het zal wel september zijn eer iedereen volledig 2 prikken heeft gehad.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:51

Spenk schreef:
ingedebruijn schreef:
Hoe ik het zie: niet blindstaren op besmettingen. Dat moet je los gaan laten als mensen gevaccineerd zijn aangezien de vaccinatie ervoor zorgt dat je niet meer erg ziek wordt, ook al raak je besmet.

Dat mensen vinden dat het nu te vroeg is omdat gewoon nog niet iedereen 2 prikken heeft, snap ik. Maar zodra iedereen de kans heeft gehad, kun je toch niets meer doen?



Maar dat moment is nog lang niet. Dus dat ze nu de boel weer dicht doen snap ik compleet. Het zal wel september zijn eer iedereen volledig 2 prikken heeft gehad.

Nou dat!

Mij verbaasd het niet dat Groningen ineens zoveel besmettingen heeft.
M’n vriend is 30 en heeft net z’n eerste prik gehad. Laat staan daar onder :+

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:52

ingedebruijn schreef:
Dat mensen vinden dat het nu te vroeg is omdat gewoon nog niet iedereen 2 prikken heeft, snap ik. Maar zodra iedereen de kans heeft gehad, kun je toch niets meer doen?


Het lijkt me goed om eerst even met het nu te dealen, waarin dus heel veel mensen nog niet gevaccineerd zijn.

En daarna zou ik, heel gewaagd, zeggen dat je misschien niet alles in 1 keer overboord moet gooien maar in stappen, zodat we kunnen zien wat er gebeurt.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:52

ingedebruijn schreef:
Hoe ik het zie: niet blindstaren op besmettingen. Dat moet je los gaan laten als mensen gevaccineerd zijn aangezien de vaccinatie ervoor zorgt dat je niet meer erg ziek wordt, ook al raak je besmet.

Dat mensen vinden dat het nu te vroeg is omdat gewoon nog niet iedereen 2 prikken heeft, snap ik. Maar zodra iedereen de kans heeft gehad, kun je toch niets meer doen?


Maar daar zijn we nu nog niet. En daarom gaat het NU dicht. De besmettingen lopen te hard op, uit de cijfers van eerdere bleek exponentiële groei en met modellen kun je dan een verwachting maken van wat dat met de zkh opnames doet op termijn.
Ze verwachten niet veel goeds vanwege de delta variant dus doen uit voorzorg de boel op slot.

Of dat ook zo moet als iedereen volledig gevaccineerd is; lijkt me niet en dat gaat denk ik ook niet gebeuren, tenzij de vaccinatiegraad te laag is of er een nieuwe variant komt die zorgt voor veel zkh opnames.

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:54

Met 1 prik ben je ook maar zo'n 10-30 % beschermt tegen de delta variant. Pas met 2 prikken ga je naar die 90/95% . Dus dat het nu oploopt nu alles open was en heel veel nog helemaal niet of niet volledig gevaccineerd dan krijg je dit dus. Dus snap volkomen het dicht gaat.

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:54

ingedebruijn schreef:
Hoe ik het zie: niet blindstaren op besmettingen. Dat moet je los gaan laten als mensen gevaccineerd zijn aangezien de vaccinatie ervoor zorgt dat je niet meer erg ziek wordt, ook al raak je besmet.

Dat mensen vinden dat het nu te vroeg is omdat gewoon nog niet iedereen 2 prikken heeft, snap ik. Maar zodra iedereen de kans heeft gehad, kun je toch niets meer doen?

En dat is zo. Niet iedereen heeft zijn 2 prikken en zijn twee weken voorzorgsmaatregelen gehad.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:00

Spenk schreef:
ingedebruijn schreef:
Hoe ik het zie: niet blindstaren op besmettingen. Dat moet je los gaan laten als mensen gevaccineerd zijn aangezien de vaccinatie ervoor zorgt dat je niet meer erg ziek wordt, ook al raak je besmet.

Dat mensen vinden dat het nu te vroeg is omdat gewoon nog niet iedereen 2 prikken heeft, snap ik. Maar zodra iedereen de kans heeft gehad, kun je toch niets meer doen?



Maar dat moment is nog lang niet. Dus dat ze nu de boel weer dicht doen snap ik compleet. Het zal wel september zijn eer iedereen volledig 2 prikken heeft gehad.


Ik reageerde erop dat we altijd dit houden als er een brandhaard is. Ook na vaccinatie van iedereen. En dat vind ik geen leven.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:01

purny schreef:
ingedebruijn schreef:
Hoe ik het zie: niet blindstaren op besmettingen. Dat moet je los gaan laten als mensen gevaccineerd zijn aangezien de vaccinatie ervoor zorgt dat je niet meer erg ziek wordt, ook al raak je besmet.

Dat mensen vinden dat het nu te vroeg is omdat gewoon nog niet iedereen 2 prikken heeft, snap ik. Maar zodra iedereen de kans heeft gehad, kun je toch niets meer doen?

En dat is zo. Niet iedereen heeft zijn 2 prikken en zijn twee weken voorzorgsmaatregelen gehad.


Ja dat vinden jullie. Ik vind wat anders.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:02

Wie zegt dan dat we dit voor altijd houden :?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:03

Zolang we naar Corona besmettingen blijven kijken wel.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:04

verootjoo schreef:
Wie zegt dan dat we dit voor altijd houden :?


Purny geeft aan dat we dit ook moeten blijven doen als iedereen 2 prikken heeft gehad. Daar reageerde ik op maar volgens mij gaat iedereen daaraan voorbij.

Dat ik van mening verschil met anderen over de huidige sluiting is wat anders.

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:05

Dat bedoel ik niet.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:06

purny schreef:
Dat bedoel ik niet.


Wat bedoelde je dan wel? :)

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:08

sureido schreef:
Zolang we naar Corona besmettingen blijven kijken wel.


Als het goed is gaan die omlaag zodra er voldoende mensen volledig zijn gevaccineerd.
En dan kijken we daar dus naar, maar wordt er geconcludeerd dat maatregelen niet nodig zijn.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:09

verootjoo schreef:
sureido schreef:
Zolang we naar Corona besmettingen blijven kijken wel.


Als het goed is gaan die omlaag zodra er voldoende mensen volledig zijn gevaccineerd.
En dan kijken we daar dus naar, maar wordt er geconcludeerd dat maatregelen niet nodig zijn.

We weten allemaal inmiddels dat je gewoon covid oploopt ook al heb je een vaccin, je hebt alleen amper klachten.

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:09

ingedebruijn schreef:
purny schreef:
Dat bedoel ik niet.


Wat bedoelde je dan wel? :)


Dat niet iedereen zijn 2 vaccinaties heeft gehad. Jij snapt dat ook maar je vind het wel te vroeg dat de boel weer dicht is gegooid. Juist omdat niet iedereen volledig beschermd is.

En met een beetje tegenslag duurt het idd tot september tot iedereen gevaccineerd en beschermd is.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:11

En dat is precies waarom aantallen besmettingen nu niet hetzelfde zeggen als begin van het jaar. Heel frustrerend die tunnelvisie -O-

Zal mij verbazen als morgen Decibel niet wordt afgelast. Is 22 aug dus wordt veel te krap.. Dan zijn ze al aan het bouwen.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:12

purny schreef:
Dat niet iedereen zijn 2 vaccinaties heeft gehad. Jij snapt dat ook maar je vind het wel te vroeg dat de boel weer dicht is gegooid. Juist omdat niet iedereen volledig beschermd is.

En met een beetje tegenslag duurt het idd tot september tot iedereen gevaccineerd en beschermd is.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.


Maar dat gaf ik inderdaad al aan. Echter, je gaf aan dat ook na volledige vaccinatie, een brandhaard een groot probleem zou zijn. Maar dat denk je dus niet meer? Want anders weet ik niet wat we nog meer kunnen doen.