Test met proef evenementen in Corona tijd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 15:11

tot 0.00 zou voor festivals geen probleem zijn, maar de beperking voor het aantal mensen etc. natuurlijk wel.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:20

Spenk schreef:
Misschien moeten eerder de mensen die met valse bewijzen en alles binnengedrongen zijn zich kapot schamen.... Dat is natuurlijk ook verre van netjes.


Dan moeten ze daarop acteren ipv iedereen ervoor te straffen.

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:25


sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:28

Testen voor Toegang

Volgens Haagse bronnen komt er voorlopig een eind aan het Testen voor Toegang in de horeca en dat zou betekenen dat clubs, feestcafés en nachtclubs weer dichtgaan. Er verandert mogelijk ook iets voor meerdaagse evenementen waar geen anderhalve meter in acht kan worden genomen. Volgens de bronnen heeft het kabinet er ook over gepraat om het aantal mensen bij evenementen te beperken tot 1000 buiten en 500 binnen, maar dat zou weer van tafel zijn.

NOS

Dus dan gaat het wel!

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:43

Nou, vnv nog maar een keer de kroeg in voor het weer tot weet ik veel wanneer dicht is. Ongelofelijk wat een klote beleid hier gemaakt is. Totaal het onderzoek niet gevolgd. Dit was te voorkomen geweest. Ik kan zo kwaad worden om hoe ze de horeca en evenementen sector als speelbal gebruiken.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:44

Inderdaad.. En er dan over 3 weken achter komen dat er eigenlijk niets aan de hand was. Mooi de sector naar de klote geholpen jongens *\o/*

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:46

En allemaal voor mensen die bang zijn dat NL op rood gaat voor andere landen. Zum kotsen.

Afbeelding

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:49

Uhm want 300 besmettingen per dag in bepaalde steden is ineens oké?
Erg bijzonder. Ben blij dat sommige eigenaren zelf de keuze al hadden gemaakt.

Het is ook niet dat alles volledig weer op slot wordt gegooid.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:52

lenaa_tje schreef:
Uhm want 300 besmettingen per dag in bepaalde steden is ineens oké?
Erg bijzonder. Ben blij dat sommige eigenaren zelf de keuze al hadden gemaakt.

Het is ook niet dat alles volledig weer op slot wordt gegooid.


De besmettingen zeggen in deze tijd niets.. Er wordt enorm meer getest en wie zegt dat al die jongeren ook in de ziekenhuizen komen? Eerst gooien we de boel dicht om de zorg te ontzien en nu is het ineens weer voor de vakanties. Hou toch op.

Waar vaccineren we dan precies voor? Over een jaar raken mensen nog steeds besmet, net als andere griepsoorten. Gaan we dan nog steeds krijsen om besmettingen of snappen we dan wel dat het er gewoon bij hoort?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:55

lenaa_tje schreef:
Uhm want 300 besmettingen per dag in bepaalde steden is ineens oké?
Erg bijzonder. Ben blij dat sommige eigenaren zelf de keuze al hadden gemaakt.

Het is ook niet dat alles volledig weer op slot wordt gegooid.

Nee, dat hadden ze kunnen voorkomen. Zo ontzettend dom wat ze gedaan hebben, zelfs degene met een iq van 10 had kunnen snappen dat 40 uur, dansen met Janssen en 180 dagen herstelbewijs ontzettend vrij is. Er is fieldlab gedaan, waar ze niet naar geluisterd hebben. Zo ont-zettend kwaad word ik er van. Het is ook telkens wat anders, dan ziekenhuis, dan vakantie… en de wappies maar roepen dat ze gelijk hebben. Ik zou me nog bijna aansluiten.

En tel maar erop dat de feestjes gewoon doorgaan hoor. Maar lekker thuis, knus en zonder test :D

Als straks iedereen een vaccin heeft en dit zo door blijft gaan, dan heb ik zo ontzettend spijt van mijn vaccin.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:57

Daar ben ik het ook prima mee eens, tel daarbij op de lakse eigenaren die het verprutsen voor mensen die het wel goed voor elkaar wilde hebben. Feit is dat we hier nu mee zitten

Maar mensen worden wel ziek :) en dat is dus het hele punt. En ja ik geloof echt dat het straks wel weer kan maar niet zolang zo’n grote groep mensen nog niet (volledig) is ingeënt.
En ja ik weet dat jij een andere ervaring had met de verschillende leeftijdscategorieën die al gevaccineerd zijn. Ik wilde dat ik die kon delen :)

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:58

Er zullen altijd mensen ziek worden. Ook van andere dingen. Gaat erom dat de ziekenhuizen het aan kunnen. Ziektes kun je niet 100% tegengaan.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:00

ingedebruijn schreef:
Er zullen altijd mensen ziek worden. Ook van andere dingen. Gaat erom dat de ziekenhuizen het aan kunnen. Ziektes kun je niet 100% tegengaan.

Maar die conclusie kun je nu nog niet trekken.
Daar weet je gewoon niet genoeg voor. Tel daar de onzekerheid van verschillende varianten bij op.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:01

Inderdaad, elke keer na carnaval was het weer raak bij mij. Dik een week ziek op bed.

Maar daar gingen we ook niet alles stil voor leggen.

Als dadelijk over 3 weken nog steeds die IC’s leeg zijn, wat hoogstwaarschijnlijk ook is, wat zou dan de reden nog zijn?

Maar goed. Ze hebben wederom eerst gehandeld daarna nagedacht, niks met onderzoek gedaan. Typisch NL

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:03

Dan kan je daar toch ook weer een conclusie uit trekken? Dat kun je nu niet.

Ik ben ingeval blij dat hier verenigingen en nachtclubs zelf verstandiger zijn en de boel al hadden gesloten.
Er zijn gewoon nog te veel mensen die zelf geen keuze kunnen maken over hun vaccinatie maar wel werken in een situatie waarin zij met veel meer besmettingen veel kans hebben op ziek worden.

En nee ik vind gewoon ziek worden ook niet erg het gaat mij nu om de hoeveelheid en de snelheid.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 09-07-21 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:04

ingedebruijn schreef:
Er zullen altijd mensen ziek worden. Ook van andere dingen. Gaat erom dat de ziekenhuizen het aan kunnen. Ziektes kun je niet 100% tegengaan.


We schaffen de brandweer af. Brand kun je niet 100% tegenhouden. Politie hoeft ook niet meer. Criminaliteit kun je niet 100% tegenhouden. Misschien de hele wegenverkeersweg overslaan? Ongelukken kun je niet 100% tegenhouden.
Ruimt wel lekker op zo'n visie. En dat er dan heel veel mensen vermijdbaar gewond raken of overlijden? Niet erg, ze gaan uiteindelijk toch wel dood dus wat maakt het allemaal uit.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:05

Shadow0 schreef:
ingedebruijn schreef:
Er zullen altijd mensen ziek worden. Ook van andere dingen. Gaat erom dat de ziekenhuizen het aan kunnen. Ziektes kun je niet 100% tegengaan.


We schaffen de brandweer af. Brand kun je niet 100% tegenhouden. Politie hoeft ook niet meer. Criminaliteit kun je niet 100% tegenhouden. Misschien de hele wegenverkeersweg overslaan? Ongelukken kun je niet 100% tegenhouden.
Ruimt wel lekker op zo'n visie. En dat er dan heel veel mensen vermijdbaar gewond raken of overlijden? Niet erg, ze gaan uiteindelijk toch wel dood dus wat maakt het allemaal uit.


Ohja lekker in verhouding dit. Wil je dit dan volhouden als iedereen gevaccineerd is? Want ook dan worden mensen nog steeds ziek en gaan er nog steeds mensen aan dood. Daar heb ik het over.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:07

Wel bijzonder dat we nu niet de conclusie kunnen trekken dat het wel mee zal vallen maar wel de conclusie trekken dat het helemaal mis gaat zo en dus de boel na 2 weken maar weer dicht gooien.

Volgens mij kunnen we beide niet

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:17

Het is bewezen dat in het uitgaansgelegenheid de brandhaarden zitten. En dus ben ik niet meer dan blij dat het uitgaansleven op slot gaat.

Ik vind het wel jammer voor degene die wel van stappen houden maar het is niet anders

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:18

Het blijft wel een feit met deze hoge besmettingen dat andere mensen gevaar lopen.
Mijn vriendin is door haar baas thuis gezet. Zij is een flinke risicogroep en heeft net deze week prik 2 gehad. Deze groep mensen is gewoon te groot. Ja zij heeft direct een afspraak gemaakt toen ze de brief ontving. Het tempo is niet overal even hoog. Dat Groningen zoveel besmettingen heeft verbaasd mij dus gewoon niet. Jongeren hebben ook gewoon nog niet allemaal 1 prik gehad.
Tja zij heeft een lieve baas die ook het risico ziet. En ook besmettingen ziet bij personeel wat niet op stap is geweest en gezien het aantal besmettingen kan het inderdaad best in de winkel gebeurd zijn. Je weet niet meer waar het is geweest.

Ook genoeg mensen willen niet ziek worden. En die zijn dat nu wel geworden.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:22

Maar hoe zie je het dan voor je.. Het is natuurlijk een illusie dat er niemand meer met corona rondloopt straks dus dan kun je toch nooit iedereen blijven beschermen?

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:23

purny schreef:
Het is bewezen dat in het uitgaansgelegenheid de brandhaarden zitten. En dus ben ik niet meer dan blij dat het uitgaansleven op slot gaat.

Ik vind het wel jammer voor degene die wel van stappen houden maar het is niet anders


En als de ziekenhuizen onder controle blijven de komende weken? Vind je een brandhaard dan nog steeds een probleem?

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:25

ingedebruijn schreef:
purny schreef:
Het is bewezen dat in het uitgaansgelegenheid de brandhaarden zitten. En dus ben ik niet meer dan blij dat het uitgaansleven op slot gaat.

Ik vind het wel jammer voor degene die wel van stappen houden maar het is niet anders


En als de ziekenhuizen onder controle blijven de komende weken? Vind je een brandhaard dan nog steeds een probleem?

Ja. Want we weten niet hoeveel mensen er aan de hand van de besmettingen in het ziekenhuis worden opgenomen

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:25

ingedebruijn schreef:
Maar hoe zie je het dan voor je.. Het is natuurlijk een illusie dat er niemand meer met corona rondloopt straks dus dan kun je toch nooit iedereen blijven beschermen?

Zou als de clubs hier zelf ook hadden besloten. Nu dicht want het loopt uit de hand :)

Nu ben ik niet tegen regionale besluiten door gemeentes maar goed ik snap ook wel dat, dat ingewikkeld is in een klein land.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 09-07-21 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:25

ingedebruijn schreef:
Maar hoe zie je het dan voor je.. Het is natuurlijk een illusie dat er niemand meer met corona rondloopt straks dus dan kun je toch nooit iedereen blijven beschermen?


Er zijn altijd maar 2 opties? Er is geen tussenweg mogelijk tussen alles zo gauw mogelijk op een zootje uit laten lopen of een klein beetje doordachter aan de gang te gaan?