Test met proef evenementen in Corona tijd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:12

sureido schreef:
Zolang we naar Corona besmettingen blijven kijken wel.

Ja want 486 Corona besmettingen is totaal normaal.
Zoveel zijn er in de piek niet eens geweest hier :)

Zoals ik schreef ik wil niet wachten op tot Corona over is. Het is nu gewoon te veel. Dat kun je gewoon niet verantwoorden meer. Het blijft een feit dat relatief gezonde mensen andere mensen kunnen besmetten en daar hebben ze nu nog geen keuze in. Ze konden niet eerder gevaccineerd worden.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:15

Volgens mij zijn we het in ieder geval wel eens dat we van het kijken naar besmettingen af moeten zodra iedereen 2x geprikt is.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:23

sureido schreef:
verootjoo schreef:

Als het goed is gaan die omlaag zodra er voldoende mensen volledig zijn gevaccineerd.
En dan kijken we daar dus naar, maar wordt er geconcludeerd dat maatregelen niet nodig zijn.

We weten allemaal inmiddels dat je gewoon covid oploopt ook al heb je een vaccin, je hebt alleen amper klachten.


Jaa, en dat is nu juist het idee. Dat iedereen dus amper klachten heeft, daarmee minder besmettelijk zijn en dus de ziekenhuizen niet overbelast worden omdat mensen minder ziek worden en minder mensen ziek worden :)*

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:28

ingedebruijn schreef:
En dat is precies waarom aantallen besmettingen nu niet hetzelfde zeggen als begin van het jaar. Heel frustrerend die tunnelvisie -O-

Zal mij verbazen als morgen Decibel niet wordt afgelast. Is 22 aug dus wordt veel te krap.. Dan zijn ze al aan het bouwen.

Ik ben er bang voor ja.. -O- Begint zelfs 20 augustus al. Ik zou het zo ontzettend jammer vinden, Decibel zou echt mijn "yes het kan eindelijk weer/alle frustratie van 't afgelopen anderhalf jaar eruit hossen" festival worden.. :')

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:44

Ja verootjoo dat zeg ik nu toch letterlijk, dat als ze blijven kijken naar besmettingen, het voor altijd gaat duren, ook al wordt niemand echt ziek of beland in het ziekenhuis.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:46

sureido schreef:
Ja verootjoo dat zeg ik nu toch letterlijk, dat als ze blijven kijken naar besmettingen, het voor altijd gaat duren, ook al wordt niemand echt ziek of beland in het ziekenhuis.

Maar vind je nu echt dat we nu alles maar op
Het beloop moeten laten?

Daar verbaas ik mij dus wel over. Zoals ik schreef zo veel Corona besmettingen zijn er hier tijdens de piek niet eens geweest

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:11

sureido schreef:
Ja verootjoo dat zeg ik nu toch letterlijk, dat als ze blijven kijken naar besmettingen, het voor altijd gaat duren, ook al wordt niemand echt ziek of beland in het ziekenhuis.


Ja, en de besmettingen worden toch minder als iedereen gevaccineerd is? (En er geen nieuwe variant komt)
Het gaat niet voor altijd duren. Als er geen gevaar meer is voor code zwart kan het losser worden, maar nu bleek met z’n allen in een kroeg toch nog te vroeg.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:25

Nee, ik vind dat de overheid steken heeft laten vallen en dat ze het wederom weer verpest hebben en de horeca maar als speelbal gebruiken. Dit had namelijk goed kunnen gaan als ze gewoon het onderzoek van fieldlab gevolgd hadden.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:39

Ik ben 28 en was afgelopen zondag pas aan de beurt voor mijn vaccinatie.... Ik wil al heel lang heel graag, maar mocht gewoon niet eerder..... Wacht gewoon totdat de leeftijdscategorie 18-30 jaar hun 2e prik heeft gehad! Dan zit je gewoon zoveel veiliger!

Hoe meer mensen er een 2e prik hebben gehad, hoe minder mensen er moeten testen voor toegang.... het aantal tests en besmettingen zal daarmee dus ook snel achteruitlopen.... Ze worden ook amper tot niet ziek ervan, dus je hoeft ook niet te testen (want geen klachten), dus nog minder positieve tests...

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:42

sureido schreef:
Nee, ik vind dat de overheid steken heeft laten vallen en dat ze het wederom weer verpest hebben en de horeca maar als speelbal gebruiken. Dit had namelijk goed kunnen gaan als ze gewoon het onderzoek van fieldlab gevolgd hadden.

Ik ben het totaal met je eens maar ondernemers hebben hierin ook een verantwoordelijkheid.
En die hebben een heel aantal ook verzaakt.Rot voor de goede? Zeker :)

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:41

Spenk schreef:
ingedebruijn schreef:
Hoe ik het zie: niet blindstaren op besmettingen. Dat moet je los gaan laten als mensen gevaccineerd zijn aangezien de vaccinatie ervoor zorgt dat je niet meer erg ziek wordt, ook al raak je besmet.

Dat mensen vinden dat het nu te vroeg is omdat gewoon nog niet iedereen 2 prikken heeft, snap ik. Maar zodra iedereen de kans heeft gehad, kun je toch niets meer doen?



Maar dat moment is nog lang niet. Dus dat ze nu de boel weer dicht doen snap ik compleet. Het zal wel september zijn eer iedereen volledig 2 prikken heeft gehad.


Nog lang niet? Ik heb gisteren voor mijn 13 jarige dochter een afspraak gemaakt. Heel veel opties. Dinsdag kan ze terecht en 17 aug de tweede. Ik kan me niet voorstellen dat er nog 35+ ers en kwetsbaren zijn die dan nog niet hun tweede vaccinatie gehad hebben. Dat zullen dan mensen zijn die zelf laat zijn geweest met een afspraak maken.

Als je kijkt naar de besmettingen dan zitten die voornamelijk in de leeftijdsgroep 20-29 jaar. Naar verwachting zullen daar zeer weinig mensen tussen zitten die in het ziekenhuis opgenomen moeten worden. Ik verwacht niet dat ziekenhuis cijfers enorm omhoog gaan. Of ze besmetten ouderen of kwetsbaren die zich niet hebben laten vaccineren. Dit werd ook aangehaald op de persconferentie.
De mensen die zich niet laat vaccineren zorgen er nu wel voor dat we ons allemaal aan maatregelen moeten houden en dat vind ik niet kunnen.

Ik ben er zo ontzettend klaar mee. Ik ben al een half jaar geleden gevaccineerd en zit nog steeds in deze ellende. 25 juli zou ik een evenement hebben en dat zal wel niet doorgaan nu. We maken er met zijn allen thuis maar een feestje van.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:43

Misschien verschilt het per provincie maar mijn 43 jarige man heeft de tweede nog niet en heeft gelijk gebeld toen het kon. Zusje van 30 heeft deze week de eerste gehad. Alle jongeren onder de 18 die bellen krijgen pas ergens eind juli/augustus een afspraak hier.

Mjelleke
Berichten: 691
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:45

verootjoo schreef:
Misschien verschilt het per provincie maar mijn 43 jarige man heeft de tweede nog niet en heeft gelijk gebeld toen het kon. Zusje van 30 heeft deze week de eerste gehad. Alle jongeren onder de 18 die bellen krijgen pas ergens eind juli/augustus een afspraak hier.

De verschillen per regio zijn inderdaad enorm.

Ik ben 39 en krijg 25 juli de 2e, heb ook meteen een afspraak gemaakt toen het kon.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:45

Hier in de regio zijn nu de leeftijdscategorie van rond de 20-25 aan de beurt voor de 1e prik (en een enkeling onder die leeftijd). Dus hier duurt het ook nog wel even (Regio Zuid-Holland-Zuid).

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:47

verootjoo schreef:
Misschien verschilt het per provincie maar mijn 43 jarige man heeft de tweede nog niet en heeft gelijk gebeld toen het kon. Zusje van 30 heeft deze week de eerste gehad. Alle jongeren onder de 18 die bellen krijgen pas ergens eind juli/augustus een afspraak hier.

Nou dit inderdaad. Ik ben blij voor je vayo en ik wilde dat die hier ook zo was

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 23:11

ID&T spant een kort geding aan. En terecht. Ben benieuwd wat eruit komt.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 23:19

Vayo, echt fijn voor je dat je al gevaccineerd bent en je naasten ook, maar ik vind het toch altijd een beetje pijnlijk om te lezen dat het lijkt alsof je denkt: f*CK iedereen ik ga mijn ding doen. Denk je niet dat iederéén er klaar mee is? En dat heel veel mensen, die er minstens zo klaar mee zijn als jij, nog niet eens de gelegenheid hebben gehad hun familie te zien? Het is echt nog niet over.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 23:33

ingedebruijn schreef:
ID&T spant een kort geding aan. En terecht. Ben benieuwd wat eruit komt.

Overheid komt er toch wel onderuit. :')

En Vayo, ik snap je helemaal.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 23:38

sureido schreef:
ingedebruijn schreef:
ID&T spant een kort geding aan. En terecht. Ben benieuwd wat eruit komt.

Overheid komt er toch wel onderuit. :')

En Vayo, ik snap je helemaal.


Vast maar ben blij dat de sector zich niet direct overgeeft. Nu eerst teruggrijpen op feesten anders organiseren, zoals het succesvol getest is, had ook een optie geweest. Wellicht worden ze daartoe gedwongen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 23:40

Alleen hebben alle festivals die al helemaal opgebouwd klaar staan, wat bakken aan geld en tijd gekost heeft voor morgen en zondag daar niks meer aan.

En wie gaat het durven na 13 augustus iets te organiseren? Niemand.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 23:49

sureido schreef:
Alleen hebben alle festivals die al helemaal opgebouwd klaar staan, wat bakken aan geld en tijd gekost heeft voor morgen en zondag daar niks meer aan.

En wie gaat het durven na 13 augustus iets te organiseren? Niemand.


Inderdaad. Overheid moet hun gewoon 100% compenseren + misgelopen inkomsten voor drank en eten. En de rest heb ik inmiddels ook wel opgegeven ondanks dat de organisaties zelf zeggen nog hoop te hebben. Ontzettend verdrietig.

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 13:30

Ik denk ook dat in augustus er nog zeer weinig gaat plaatsvinden helaas.
Of het nu mag of niet. Bepaalde evenementen kun je heel goed omzetten in een zittend evenement, maar in een club of op vele festivals gaat dat helaas niet.

De besmettingen lijken nu direct weer te dalen :) .

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:36

Josien_ schreef:
Ik denk ook dat in augustus er nog zeer weinig gaat plaatsvinden helaas.
Of het nu mag of niet. Bepaalde evenementen kun je heel goed omzetten in een zittend evenement, maar in een club of op vele festivals gaat dat helaas niet.

De besmettingen lijken nu direct weer te dalen :) .

Ze krijgen wel 100% steun 3 weken na 14 augustus dus ik denk dat ze wel doorgaan met opzetten.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:57

Geen virusuitbraak onder tienduizenden bezoekers Servisch festival
Het vierdaagse Exit Festival in Servië heeft niet tot een corona-uitbraak onder de bezoekers geleid. Van 8 tot en met 11 juli kwamen er elke dag zo'n 50.000 bezoekers naar het festival in de stad Novi Sad, onder wie honderden Nederlanders.

Ze moesten vooraf een negatieve uitslag van een PCR-test laten zien of kunnen aantonen dat ze gevaccineerd zijn. Daarna waren er geen coronaregels meer; de festivalbezoekers hoefden geen afstand te houden en geen mondkapjes te dragen.

Honderden bezoekers werden op het terrein getest en een paar dagen later nog een keer. Geen van hen bleek besmet. En van de duizenden buitenlandse bezoekers die voor hun terugreis een negatieve PCR-testuitslag nodig hadden, was er slechts een besmet. Verder is er in Novi Sad geen sprake van een toename van het aantal coronabesmettingen.

Deskundigen vreesden een uitbraak, maar op basis van de steekproeven en tests blijkt daarvan dus geen sprake.

Bron NOS