Test met proef evenementen in Corona tijd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:44

Geen wonder met een park waar de helft van de attracties gesloten blijft.

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:07

En alleen voor abonnementenhouders toch? Dan maak je zoiets ook niet heel aantrekkelijk..

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 09:47

Berdien schreef:
En alleen voor abonnementenhouders toch? Dan maak je zoiets ook niet heel aantrekkelijk..


Klopt dat ook. Maar zelfs die willen niet ivm de helft van de attracties die dicht zijn en het testgebeuren.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:25

Er zijn al best veel dingen die niet meer mee gingen doen met testen en open gaan. Denk dat het toch geen houdbare oplossing is.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 06:32

sureido schreef:
Er zijn al best veel dingen die niet meer mee gingen doen met testen en open gaan. Denk dat het toch geen houdbare oplossing is.

Nee en terecht. Ze willen je eigenlijk dwingen om dat vaccin te nemen:

Afbeelding

En als je die niet neemt, moet je dus continu testen. En ze zeggen dat dit een “tijdelijke oplossing” is, zodat we alvast “sneller dingen kunnen doen”, maar het is eigenlijk gewoon voor altijd. Zie bijvoorbeeld dit artikel van nu.nl
Eerst zeggen ze dat het tijdelijk is (en dat zien mensen dan en dat slaan ze op):

Afbeelding

Maar daarna zeggen ze gewoon open en bloot dat iedereen “op den duur” (= voortaan) continu moet gaan bewijzen dat ze “gezond” zijn

Afbeelding

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:02

Waarom willen ze je dwingen met die motie? Juist niet lijkt mij?

Waarom willen ze je dwingen met die motie? Juist niet lijkt mij? Die is juist aangenomen tegen een vaccinatie verplichting. Het meeste opvallende hieraan is de vvd als rechtse partij die niet voor de motie stemt. :+ Maar dat is door de kortzichtigheid van alleen dit plaatje en niet het gehele debat ook wel te verklaren.

Het laatste stuk wat jij aanhaalt. Wordt gesuggereerd als oplossing door een journalist wat nog niet eens is aangenomen door de kamer. Dus wat is je punt nu?
Het is gewoon een feit dat de zorg overspoeld dus dat je iets moet doen als je burgers zich sowieso al niet aan de gestelde afstandsregels houden.

*edit aanvulling
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 26-04-21 08:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:07

Ik vraag me ook af wat het alternatief is... als je uiteindelijk wil weten hoe het gaat met dit virus, zou je toch een beetje moeten weten wie het hebben, ofzo?

Ben wel benieuwd, afgelopen weekend was er in florida een sport evenement met 15.000 bezoekers in een hal. Volgens mij moesten bezoekers een gezondheidsverklaring hebben. Het zag er heel bijzonder uit, allemaal mensen weer bij elkaar.. (ik weet ook niet hoeveel mensen er al gevaccineerd zijn daar, maar volgens mij zijn ze al best ver?)

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:12

Cer schreef:
Ik vraag me ook af wat het alternatief is... als je uiteindelijk wil weten hoe het gaat met dit virus, zou je toch een beetje moeten weten wie het hebben, ofzo?

Dat weet ik niet. Mijn punt hierboven is aantonen dat ik niet zo goed zie waarom de overheid je probeert te dwingen :+

Ik denk ook wel dat het ingeval nodig is als tijdelijke oplossing vanwege die druk op de zorg.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 07:44

lenaa_tje schreef:
Cer schreef:
Ik vraag me ook af wat het alternatief is... als je uiteindelijk wil weten hoe het gaat met dit virus, zou je toch een beetje moeten weten wie het hebben, ofzo?

Dat weet ik niet. Mijn punt hierboven is aantonen dat ik niet zo goed zie waarom de overheid je probeert te dwingen :+

Ik denk ook wel dat het ingeval nodig is als tijdelijke oplossing vanwege die druk op de zorg.

Je ziet toch heel duidelijk dat VVD en D66 tegen geen vaccinatieplicht stemmen?
En wb de pers, die is gewoon trekpop van de overheid dus die bereiden de mensen telkens alvast voor op wat er komen gaat

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 08:02

VVD en D66 zijn niet ‘de overheid’ :?

Het lijkt me hier nogal duidelijk dat vrijwel niemand juist een vaccinatieplicht wil.
Verder zijn het alleen bolletjes en mis ik het debat hierbij.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 09:00

verootjoo schreef:
VVD en D66 zijn niet ‘de overheid’ :?

Het lijkt me hier nogal duidelijk dat vrijwel niemand juist een vaccinatieplicht wil.
Verder zijn het alleen bolletjes en mis ik het debat hierbij.

Nou dat inderdaad. Dat is ook wat ik aangaf. In dat op zicht vind ik de uitkomst gezien de vvd, een rechtse partij ook opvallend. Maar het is een motie en geen wetsvoorstel en zegt dus echt niks zonder het debat er om heen. En dat ik dat opvallend vind is in mijn geval eerder vanwege mijn beroep. Ik heb nu niet uitgezocht hoe en wat. Zou een leerling hier mee komen zouden we een stuk debat hebben gekeken als ik het zou kunnen vinden :+

@dorine92 Die twee hebben samen geen meerderheid in de tweede kamer en kunnen dus ook nooit zo’n motie afwijzen.
Er staat toch ook boven dat de motie tegen een vaccinatie verplichting is aangenomen en dat hij er dus niet komt.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:18

En nu zie ik die beelden van al die volle straten en parken in allerlei steden, en dan denk ik ja... wordt er wel zo’n petitie getekend, en dan wordt het allemaal nog veel erger op Koningsdag zelf.

Had toch liever gisteren gecontroleerde evenementen gezien op Koningsdag (ja, ik weet dat 538 zaterdags zou zijn) dan wat er nu gebeurt is. Maar goed, teken vooral nog meer petities :D

Je ziet gewoon door zo’n dag als gisteren dat mensen toe zijn aan weer een feest en dat ze er toch geen drol meer om geven. Straks wordt het elke dag mooi weer, krijg je dit elke dag. Je kan parken wel leeg vegen, dan gaan ze toch gewoon naar de stad?

Dit valt toch niet op te lossen, hoe triest dat ook klinkt. Je kan nog zoveel politie inzetten maar het zijn te veel mensen geworden. Je kan toch niet iedereen oppakken of een boete geven.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:23

Je kan wel eerder plekken afsluiten en ingrijpen. Ik vind het echt belachelijk dat het allemaal maar kan. Het gaat in het begin al mis door grote groepen toe te laten. Dat mocht sowieso al niet.
Het ontbreekt mensen blijkbaar echt aan het verstand.

Nu geloof ik wel dat media niet altijd een eerlijk beeld laat zien en ik stoor mij ook aan mijn buren die met meerdere gezinnen afspreken

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:27

lenaa_tje schreef:
Je kan wel eerder plekken afsluiten en ingrijpen. Ik vind het echt belachelijk dat het allemaal maar kan.
Het ontbreekt mensen blijkbaar echt aan het verstand.

Maar de mensen zijn op de been, dus die gaan dan toch naar een andere plek..
Hier in Tilburg hadden ze volgens mij een beleid van 1 er in, 1 er uit, maar volgens mij was het alsnog druk.

Tja, mooi weer + koningsdag, ik had het wel zien aankomen tbh. :+

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:29

Oh ik had het ook zien aankomen maar maakt het voor mij niet minder belachelijk.
Wat is er zo onduidelijk aan met Max. 2 personen buiten. En ja die regel is sowieso niet te handhaven maar met 3 of 4 huishoudens (of zelfs meer) ben je gewoon fout
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 28-04-21 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 10:30

Als ze de drukte van gisteren hadden willen voorkomen dan hadden ze de parken vanaf de ochtend moeten behandelen alsof het evenementen waren. Dus één ingang en één uitgang, alle mensen controleren en dicht gooien bij een X aantal mensen.
Dit had je van alle kanten aan kunnen zien komen natuurlijk.

Zelf was ik gisteren aan het wandelen door Eindhoven en daar zaten ook veel mensen in de parken, maar niet zo erg als wat je op het nieuws zag.
Ook verschillende straten hadden het mooi geregeld met feestjes vanaf eigen oprit.

Zijn er nu eigenlijk nog testevenementen op komst?
Laatst bijgewerkt door Josien_ op 28-04-21 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:31

Eentje van 9000 man eind mei in Biddinghuizen met camping volgens mij :D

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:46

sureido schreef:
Eentje van 9000 man eind mei in Biddinghuizen met camping volgens mij :D



Waarom die smiley erachter?
Zo leuk is dat niet.



Ik heb hier en daar heel leuke en veilige alternatieven gezien.
Ouders die in hun tuin, voor hun éigen kinderen, een zeskamp hadden gemaakt bijvoorbeeld.
Of toch gewoon hele staten versierd.

Ik heb helaas ook een feest gezien in het buitengebied met allemaal lallende en bezopen jongelui.


Zelf heb ik niets gedaan met Koningsdag, alleen een wandeling- alleen,met hond- over mooi historisch terrein.
Het soort dingen dat ik momenteel regelmatig doe.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:50

Eind mei is al wat risico loopt in ieder geval voor 1 keer al gevaccineerd dus ja, dan mogen we echt wel weer eens een keer gaan leven terug.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:50

En ik fysiek onderwijs is nog steeds niet volledig terug. Maar wel feestjes van 9000 man. *\%/*

Wie is hier nu gek?

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:55

MarlindeRooz schreef:
En ik fysiek onderwijs is nog steeds niet volledig terug. Maar wel feestjes van 9000 man. *\%/*

Wie is hier nu gek?

Nou dit inderdaad.
Femke_tweety fijn dat je dat wel gezien hebt. Ik woon niet in een buurt met veel jongeren. Wel met gezinnen en wij hebben ons juist daarover verbaasd.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:56

Ik vond het ook walgelijk druk in de stad gisteren. Ook lang wakker gelegen van alle feestjes in mijn gebouw(en). Ga vanmiddag zelf ook de stad in en ben erg benieuwd.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:56

Ik denk dat het nogal onderschat is hoeveel buiten gebied er is in een stedelijke omgeving. De mensen met een tuintje of dakterras maken daar sneller gebruik van bij mooi weer maar dat zijn de lucky few in een stad als Amsterdam, vooral binnen de ring. Het merendeel woont op weinig m2 en hebben met iets mazzel een minibalkon. Als die mensen met mooi (of slecht) weer niet gebruik kunnen maken van de buitenruimte is onmenselijk. Op een mooie dag puilde de parken al uit met locals, op een koningsdag met mooi weer is dat alleen maar meer.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:58

sureido schreef:
Eind mei is al wat risico loopt in ieder geval voor 1 keer al gevaccineerd dus ja, dan mogen we echt wel weer eens een keer gaan leven terug.

Als je dat echt denkt dan heb je ruim een jaar onder een steen geleefd. Nog even volhouden zeker? _O-

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:00

Dorine92 schreef:
sureido schreef:
Eind mei is al wat risico loopt in ieder geval voor 1 keer al gevaccineerd dus ja, dan mogen we echt wel weer eens een keer gaan leven terug.

Als je dat echt denkt dan heb je ruim een jaar onder een steen geleefd. Nog even volhouden zeker? _O-

Je komt op deze manier echt over als een eersterangs wappie.