Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 501 [ 12508 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen coronatopic #6

 
Profiel   

Algemeen Coronatopic #6
__________


Vorige topics:
[CV] De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China
[CV] Algemeen Corona-topic #2
[CV] Algemeen Corona-topic #3
[CV] Algemeen Coronatopic #4
[CV] Algemeen Coronatopic #5

Sub-Topics:
Over verschillende onderwerpen lopen er sub-topics voor discussies over specifiek dat onderwerp. Onder meer:
Hoofdtopic: [CV] De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China
Thuislaten van kinderen: [CV] Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?
Economie: [CV] Hoe beinvloedt het corona virus de economie?
Hulpvragen/geven: [CV] #coronahulp, wie helpt?
Hamsteren van spullen: [CV] Waarom wc papier?
Maatregelen op het werk: [CV] Hoe werk jij nu?
Voordelen van Coronavirus: [CV] De "voordelen" van de Corona-maatregelen
Hoe streng ben jij in de maatregelen: [CV] Hoe streng zijn jullie met corona\
Corona-maatregelen in België: [HK] Corona-maatregelen in België: hoe gaat het bij jou?
Corona & Vakantie: [CV] Corona en vakantie

Moderatoropmerking:
Regels:
- Geen flauwe opmerking of afbeeldingen delen die niks toevoegen aan het topic.
- Als je linkjes deelt, leg duidelijk uit met welk doel je het deelt en vat samen wat erin te lezen/zien is.
- Onthoud dat dit geen 'overtuig de ander'-topic is, accepteer dat er verschillende visies zijn en hou het bij inhoudelijke argumenten zonder anderen te beledigen of belachelijk te maken.

Ga er bij het lezen van berichten van andere gebruikers vanuit dat ze het goed bedoelen: de meeste ruzies online ontstaan niet doordat mensen een hekel aan elkaar hebben maar doordat ze elkaar verkeerd begrijpen. Zorg ervoor dat je eigen berichten duidelijk zijn en positief of in ieder geval neutraal overkomen. Sneren onder water, al dan niet goed verpakt sarcasme, grove of denigrerende opmerkingen, beledigingen en persoonlijke aanvallen zijn slopend voor een discussie en daarom niet toegestaan.

De belangrijkste regel voor een goede discussie blijft: reageer op de argumenten van de tegenpartij (op de bal) en richt je niet op de tegenpartij zelf (op de man). Hoe sterk je het ook met iemand oneens bent: maak van een discussie geen persoonlijke aanval maar weerleg het standpunt van je discussiepartner met argumenten.

Het is niet toegestaan om Bokt op welke manier dan ook te gebruiken om een ruzie uit te vechten. Net als in het echte leven kom je op Bokt mensen tegen die je niet mag, waar je al problemen mee had of waar je gewoon de zenuwen van krijgt. Gelukkig is Bokt groot genoeg om iemand te ontlopen of te negeren. Eventueel kan de foei-functie je hierbij helpen.

Klein verzoek: als je informatie deelt die voor veel onrust kan zorgen bij andere gebruikers maak dan duidelijk waar je het bericht vandaan hebt. Deel een bron als die er is en geef het aan als je niet zeker weet of de informatie klopt. Zo voorkomen we met z'n allen onnodige paniek.


Moderatoropmerking:
Ook in tijden van Corona blijven de regels van het auteursrecht gewoon gelden. Er zijn een aantal uitgevers die op voorhand verbieden om artikelen van hun sites of bladen te verspreiden, en dan mag er alleen naar die stukken gelinkt worden. Hooguit met een paar woorden uit het begin. Dat zijn bijna alle grote uitgevers: van Mediahuis (bijvoorbeeld De Telegraaf, maar ook NRC en een aantal regionale bladen) en De Persgroep (bijvoorbeeld AD, alle regionale bladen, Trouw, Parool en De Volkskrant) mogen alleen de eerste paar woorden geciteerd worden en moet daarna worden doorverwezen naar de bron. Hetzelfde geldt voor veel bladen en internetpublicaties, bijvoorbeeld horses.nl

De nieuwsredactie kent die lijst en past hem in haar artikelen ook toe. Maar ook voor elke gebruiker geldt dat je bij het plaatsen van een bericht moet bedenken of je wel het copyright hebt van wat je plaatst. Linken mag altijd, kopiëren van gegevens van een ander mag zonder expliciet gegeven toestemming niet.

Normaal gesproken is het niet zo erg als er eens iets doorglipt, maar we zien dat er nu een grotere behoefte is om informatie te delen en dat er dus ook vaker grotere stukken tekst van anderen geknipt en geplakt wordt. Vandaar dat we nu toch nog een keer duidelijk maken dat dat niet de bedoeling is. Vind je een stuk de moeite waard, omschrijf dan waarom dat zo is en plaats de link. Het is voor auteursrechthebbenden ook een zware tijd.


Wij houden ook dit topic scherp in de gaten en zullen waar nodig bijsturen zodat het topic voor iedereen prettig blijft verlopen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 21:14 



 
Profiel   

Organisaties moeten gewoon hun eigen verantwoordelijkheid nemen en mensen uitnodigen die uitgenodigd mogen worden. Dit is gewoon misbruiken maken van. Ik krijg hier echt geen vertrouwen van in zorgorganisaties.

Susan, ik zag dat D66 ook oproept voor een economische variant van het OMT.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 21:16 



 
Profiel   

lenaa_tje schreef
Coby schreef
En wat ik dacht.. leerkracht besmet met Corona. Snel een invaller voor de klas zodat klas niet in quarantaine hoeft. Ben bang dat dit geval niet de enige is en wordt.

Zo raar is dat toch niet? Wij hebben eerder ook besmette collega’s gehad. Daar is gewoon een invaller in de klas geweest en de docent vanuit huis heeft lesgegeven


Ook wanneer de docent gewoon heeft les gegeven aan de groep? Volgens mij is dan de bedoeling dat de groep in quarantaine gaat volgens protocol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 21:17 



 
Profiel   

secricible schreef
Organisaties moeten gewoon hun eigen verantwoordelijkheid nemen en mensen uitnodigen die uitgenodigd mogen worden. Dit is gewoon misbruiken maken van. Ik krijg hier echt geen vertrouwen van in zorgorganisaties.

Susan, ik zag dat D66 ook oproept voor een economische variant van het OMT.


Kijk dat zijn goede initiatieven. Er moeten nu gewoon meer mensen mee gaan kijken en denken die geen viroloog of epidemioloog zijn.

Coby dat is bijzonder slecht als dat waar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 21:18 



 
Profiel   

SusanH schreef
secricible schreef
Organisaties moeten gewoon hun eigen verantwoordelijkheid nemen en mensen uitnodigen die uitgenodigd mogen worden. Dit is gewoon misbruiken maken van. Ik krijg hier echt geen vertrouwen van in zorgorganisaties.

Susan, ik zag dat D66 ook oproept voor een economische variant van het OMT.


Kijk dat zijn goede initiatieven. Er moeten nu gewoon meer mensen mee gaan kijken en denken die geen viroloog of epidemioloog zijn.

Coby dat is bijzonder slecht als dat waar is.

Van de ene kant zeker maar op dit moment is het nog steeds belabberd met de besmettingen en ziekenhuisopnames, beide weer stijgende. Om dan ook nog mensen mee te laten praten die geen verstand van epidemieën en virussen hebben dan krijg je veel gepraat, helemaal halfzachte maatregelen en duurt het nog langer.


Laatst bijgewerkt door BigOne op 18-02-21 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 21:21 



 
Profiel   

Coby Als de 1,5 meter regel(zoveel mogelijk) in acht is genomen hoeft dat niet. Daarbij geldt ook de 15 minuten regeling. Dit was bij een praktijk vak dus volledige afstand is onmogelijk, Heeft trouwens ook geen enkele besmetting opgeleverd verder.

Verder hoeven examenkandidaten ook niet allemaal in quarantaine bij een besmetting. In de klas zijn de tafels op 1,5 meter :+
Dat ze vervolgens net zo goed in de gang weer naast elkaar lopen (ondanks maatregelen) maakt volgens de ggd niks uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 21:21 



 
Profiel   

Dit is in het basisonderwijs. Geen anderhalve meter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 21:24 



 
Profiel   

Coby schreef
Dit is in het basisonderwijs. Geen anderhalve meter.

Nee maar bij een praktijkvak is dat dus ook niet aan de orde. Daar geldt net als in het PO waar mogelijk 1,5 meter.
Dat is sowieso binnen het hele onderwijs gelijk gesteld.

Zelfde als dat er PO scholen zijn die kleine groepjes creëren zodat niet een hele klas thuis hoeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 21:24 



 
Profiel   

Ik heb dat protocol eens doorgenomen. En volgens mij heb je gelijk. Besmette leerkracht die in nauw contact is geweest met kinderen moet thuis blijven. Kinderen mogen dan wel naar school. Anders is het als een kind besmet is dan moet bij nauw contact de hele groep thuis blijven... mag ik zeggen dat ik dit krom vindt? Een besmette leerkracht is dus in deze minder besmettelijk dan een kind ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 21:43 



 
Profiel   

Coby schreef
Ik heb dat protocol eens doorgenomen. En volgens mij heb je gelijk. Besmette leerkracht die in nauw contact is geweest met kinderen moet thuis blijven. Kinderen mogen dan wel naar school. Anders is het als een kind besmet is dan moet bij nauw contact de hele groep thuis blijven... mag ik zeggen dat ik dit krom vindt? Een besmette leerkracht is dus in deze minder besmettelijk dan een kind ?

Ik vind dat lastig oordelen. Bij ons worden ouders wel geïnformeerd dus dat is openbaar en ouders/kinderen kunnen dan zelf een keuze maken. Het is gewoon niet zo dat een besmette leerkracht automatisch betekend dat iedereen besmet is. Contact tussen kinderen is veel intensiever. Dus in dat opzicht snap ik de beslissing wel. Wat ik weet van PO collega’s vanaf groep 5 is dat zoveel mogelijk afstand houden best wil. Volledig afstand houden is in het hele onderwijs een utopie. Dat wil nog het best bij de vijfde klas maar is daar ook al best ingewikkeld

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 21:47 



 
Profiel   

Ik vind dat best krom inderdaad Coby.

Wordt er eigenlijk gecontroleerd of in het geval van quarantaine een kind negatief getest is als het op dag 6 of 7 weer op school komt? Of is dit op basis van vertrouwen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 21:50 



 
Profiel   

Vayo schreef
Ik vind dat best krom inderdaad Coby.

Wordt er eigenlijk gecontroleerd of in het geval van quarantaine een kind negatief getest is als het op dag 6 of 7 weer op school komt? Of is dit op basis van vertrouwen?

Je krijgt geen bewijs als je getest bent dus dat zal op vertrouwen zijn. Nu denk ik dat je ook van het best van de mens moet uitgaan. Anders is het geen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 21:52 



 
Profiel   

Coby schreef
Ik heb dat protocol eens doorgenomen. En volgens mij heb je gelijk. Besmette leerkracht die in nauw contact is geweest met kinderen moet thuis blijven. Kinderen mogen dan wel naar school. Anders is het als een kind besmet is dan moet bij nauw contact de hele groep thuis blijven... mag ik zeggen dat ik dit krom vindt? Een besmette leerkracht is dus in deze minder besmettelijk dan een kind ?


Het is ook krom. De maatregelen zijn niet gericht op het daadwerkelijk gericht stoppen van besmettingen (zodat de aantallen echt naar beneden gaan en we uiteindelijk weer veilig meer ruimte krijgen) maar op het een beetje door laten sudderen, het niet echt in de gaten houden, waardoor we ook eindeloos een heleboel dingen dus niet mogen.

(Totdat men het zat is en we er ok mee zijn om dat ook op te geven, en dan maar gewoon de mensen af te schrijven die de pech hebben de gevolgen te moeten dragen? Allemaal hopend dat het vooral 'de anderen' zijn die ziek worden en dood gaan?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 22:00 



 
Profiel   

Andersom ben ik het ook tegengekomen. Cliënt die eerst vaag doet over de reden van willen testen. Van preventief naar ineens ´... is langs geweest, heeft corona en ik een loopneus´. Moeilijk doen over testen. Ik heb daar toen niet verder gewerkt en ben weggegaan. Persoon gaf later aan dat er die dag nog 3 mensen geweest zijn om thuis te testen.
Die persoon is dus de andere dag met een taxi naar een ziekenhuisafspraak geweest! Een dag later had diegene naar eigen zeggen de uitslag die negatief was.

Ik moet dan maar geloven dat deze persoon daadwerkelijk getest is en negatief was. De meeste zijn echt wel oplettend en verantwoord, maar sommige echt niet. Op de ziekenhuisafspraak gaf de persoon aan dat er al zo lang gewacht werd op die afspraak (totaal niet medisch noodzakelijk meer cosmetisch) en diegene toch een mondkapje droeg!?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 22:00 



 
Profiel   

Dat vertrouwen heb ik al niet meer door genoeg ervaringen. Verzwijgen van besmettingen niet op 1 hand te tellen onder thuisfront.

Ennnn ik heb geprobeerd anderhalve meter afstand te houden van kinderen en jongeren (bij ons tm 13 jaar) maar omdat ze geen afstand hoeven te houden heb je regelmatig een knuffel binnen. Kinderen hebben je immers ook gemist.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 22:03 



 
Profiel   

Volgens mij valt er niet te vechten om met maatregelen de besmettingen te stoppen. Dan moet je letterlijk iedereen thuis opsluiten en niemand meer ergens heen.

Allemaal hopend dat het vooral de anderen zijn die ziek worden en dood gaan .... Het is echt verschrikkelijk dat er mensen aan sterven of lang restschade houden, maar verreweg de meeste mensen overleven het en herstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 22:05 



 
Profiel   

Coby schreef
Dat vertrouwen heb ik al niet meer door genoeg ervaringen. Verzwijgen van besmettingen niet op 1 hand te tellen onder thuisfront.


Ik ben blij dat ik mijn 2 vaccinaties gehad heb en er tekenen zijn dat dit ook werkt tegen nog besmettelijk kunnen zijn. Ik vertrouw een dergelijke cliënt ook niet helemaal.

Sowieso schijnt een heel deel van de besmette mensen gewoon de deur uit te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 22:06 



 
Profiel   

Als zorgverlener lijkt het me ook echt een beangstigende tijd. Ik lees echt zoveel verhalen van patienten die druk pushen op hun recht om preventief testen te mogen weigeren, maar 0 begrip hebben dat de zorgverlener dan het recht heeft zichzelf te beschermen. Inclusief adviezen om te liegen en te vervalsen om isolatie te voorkomen.

Ik ben wat dat betreft blij dat mijn verlof is in gegaan, ik krijg er soms echt kriebels van op mijn lijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 22:10 



 
Profiel   

secricible schreef
Als zorgverlener lijkt het me ook echt een beangstigende tijd. Ik lees echt zoveel verhalen van patienten die druk pushen op hun recht om preventief testen te mogen weigeren, maar 0 begrip hebben dat de zorgverlener dan het recht heeft zichzelf te beschermen. Inclusief adviezen om te liegen en te vervalsen om isolatie te voorkomen.

Ik ben wat dat betreft blij dat mijn verlof is in gegaan, ik krijg er soms echt kriebels van op mijn lijf.


Ik ben voor mezelf niet zo bang. Ik ben wel bang dat ik het vervolgens mee kan nemen naar mijn volgende cliënt van 87. En de andere dag weer andere cliënten. Ik vond dit echt lastig. Daarom hoop ik zo dat het naar buiten wordt gebracht als duidelijk is of je wel of niet besmettelijk kunt zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 22:39 



 
Profiel   

Oef, 6e topic alweer, nooit gedacht toen we vorig jaar aan deze rollercoaster gingen dat we dat nummer zouden halen een jaar later. -O- .... Aan de andere kant ben ik wel blij met de mensen in dit topic, en heb ik er het afgelopen jaar veel aan gehad (ookal ben ik vooral een stille meelezer). En nu maar hopen dat we volgend jaar rond deze tijd niet nog steeds met "algeneen coronatopic #12"

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 23:32 



 
Profiel   

Ik ben wat pessimistisch denk ik, want ik zie topic #10 nog wel gebeuren... :x

Ik snap heel goed dat mensen er klaar mee zijn en dat de draagkracht afneemt, maar wat willen mensen dan? Dat ze nu zeggen 'Oke jongens, we zijn er klaar mee- dit, dit en dit mag allemaal weer.' en wanneer dan een maand later de besmettingen weer flink stijgen 'Ja, sorry mensen. Toch maar weer een avondklok en geen bezoek meer.' Ik denk niet dat de draagkracht daar beter van wordt...

Het is gewoon poedersuiker, en daar mag je ook echt wel van balen. Maar het is even niet anders. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 01:24 



 
Profiel   

Ik sluit me helemaal bij Wistaire aan.
Op facebook heb ik steeds meer moeite met 'vrienden' die roepen dat er NU een einde moet komen aan de maatregelen omdat het lang genoeg heeft geduurd. En dan denk ik ook 'Wat is het alternatief? Richting code zwart gaan?'. We zijn het allemaal zat, maar zullen nog even moeten doorzetten denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 07:10 



 
Profiel   

Coby schreef
Ik heb dat protocol eens doorgenomen. En volgens mij heb je gelijk. Besmette leerkracht die in nauw contact is geweest met kinderen moet thuis blijven. Kinderen mogen dan wel naar school. Anders is het als een kind besmet is dan moet bij nauw contact de hele groep thuis blijven... mag ik zeggen dat ik dit krom vindt? Een besmette leerkracht is dus in deze minder besmettelijk dan een kind ?


Mijn dochter is vorig jaar een dag thuis geweest omdat de leerkracht een test moest afnemen. Maar dat was meer omdat ze geen inval konden regelen op korte termijn. Ik vind het ook een kromme regel.

Ik heb vannacht last van bijwerkingen gekregen, koorts, spierpijn. Betekent dat het zijn werk doet maar voelde even of ik weer corona had. Bagger geslapen. Nu met pijnstiller op en ontbijtje er in voel ik me weer wat beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 07:35 



 
Profiel   

Sterkte, SusanH, hopelijk heb je de ergste bijwerkingen achter de rug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 07:39 



 
Profiel   

Dat hoop ik ook :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 07:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 501 [ 12508 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen