Algemeen coronatopic #6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:21

sureido schreef:
Ik ken zoveel mensen nu die zelftesten doen, stuk of 3/4 allemaal negatief en dan bij ggd positief.

Lijkt wel of die zelftesten die delta variant niet meer pakken of zo :+


Sneltesten hebben altijd een kleinere periode van de besmetting opgepikt. Niets nieuws.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:22

purny schreef:
Mensen kunnen ook gewoon verkouden zijn he...

Zeker maar een zelf test is gewoon niet zo betrouwbaar

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:23

purny schreef:
Mensen kunnen ook gewoon verkouden zijn he...


Nee dat is zo 2019. Tegenwoordig moet je je voor elke snotneus tig keer verantwoorden.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:24

Zelfs als staat je vinger scheef is het nog Corona :')

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:26

Dat is echt zo’n onzin hè? Maar het is echt een kleine moeite om je te laten testen bij de ggd als je snip verkouden bent. Geen zin in? Prima blijf je thuis.

En dat is wat anders dan een keertje niezen.

Anoniem

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:41

Het advies is toch nog steeds om thuis te blijven bij klachten? En testen bij ggd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 07:37

Ik vind het ook helemaal prima als na deze corona ellende collega's die snotverkouden of wat grieperig zijn gewoon wel netjes thuis blijven. Ik hoef jou rondvliegende zooi niet. Maar Nederland is van het "je kan nog recht staan, dus naar werk" .. lekker het hele kantoor besmetten.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 07:47

Ik kwam gisteren nog een interessant draadje tegen op twitter, over het Coronabeleid van de kamer.
Iemand heeft wat fragmenten bij elkaar gezocht van 24 juni, de kamer die reageert op de versoepelingen:

Geert W: Er is geen enkele rechtvaardiging voor wat voor maatregel dan ook
BBB: Als vaccinaties lopen, waarom moeten we dan bang zijn voor een nieuwe golf?
Wybren: we moeten zo snel mogelijk terug naar het oude normaal.
Denk: Blij en trots dat de mondkapjesplicht is afgeschaft
PvdD: Versoepelingen zijn goed nieuws
Bij1: was er niet bij

De partijen die vonden dat het misschien niet zo snel moest gaan: CDA, SP, D66, VVD, PvdA en GL.

Nu zegt
Geert: Zwabberbeleid
BBB: Een paard had dit kunnen zien aankomen
Wybren: motie van wantrouwen
PvdD: kabinet verzuimt zorgplicht

Dus sja... welke twee mannen hebben het eigenlijk gedaan, en hebben die twee mannen niet gewoon precies gedaan wat de kamer wilde, en niet wat zij zelf wilden?
En hoe makkelijk vinden we het om te roepen en te wijzen?
En nogmaals... oppositie voeren is echt het makkelijkst wat er is :') gewoon het tegenovergestelde zeggen en dat volhouden, dan 180 graden draaien en weer opnieuw :+

https://twitter.com/BartvanHorck/status ... 0053435392

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 07:54

idinn schreef:
Ik vind het ook helemaal prima als na deze corona ellende collega's die snotverkouden of wat grieperig zijn gewoon wel netjes thuis blijven. Ik hoef jou rondvliegende zooi niet. Maar Nederland is van het "je kan nog recht staan, dus naar werk" .. lekker het hele kantoor besmetten.

Regel is nog steeds je thuis blijft bij klachten

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 08:01

Met je eens hoor Cer. Zo kijk ik er ook al een tijdje tegenaan. Als ze de regels vast hadden gehouden terwijl de aantallen zo hard terugliepen had ook iedereen commentaar gehad. En achteraf is altijd makkelijk praten.

Daarbij zie je in andere landen de besmetting ook weer oplopen. De hele pandemie is gewoon steeds opnieuw afwegen en besluiten nemen met de informatie die je nu hebt.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 08:17

Helemaal met je eens, Cer. De populisten in de oppositie roepen hard, maar spreken zichzelf keihard tegen. En de beleidsmakers krijgen de schuld.

En inderdaad, hier Spanje ook keihard op rood, echt niet alleen Nederland. Trouwens, waar is de Spanjaard van de berg?

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 08:20

Nou ja en de mensen roepen gewoon elkaar na... bijna niemand volgt die debatten en het is het meest makkelijkst om te vingerwijzen... :j

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 08:29

Tja PVV, populistisch geneuzel. Daar staan ze toch wel om bekend. Zelfde met de school sluiting. Ze stonden voor op om te stellen hoe belachelijk het was dat Nederland de scholen nog niet gesloten had maar ook voorop om te stellen hoe belachelijk het wel niet was dat de scholen dicht waren.

De hoeveelheid partijen die hier wel vraagtekens heeft vind ik sprekender.
En ivm demissionair kabinet vind ik de beslissing om dan toch zoveel te versoepelen als nog vreemd.

En ja ik volg debatten etc veelal wel maar dat is ook vanwege m’n werk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 08:31

Spenk schreef:
[***] schreef:
Ik vind het ook helemaal prima als na deze corona ellende collega's die snotverkouden of wat grieperig zijn gewoon wel netjes thuis blijven. Ik hoef jou rondvliegende zooi niet. Maar Nederland is van het "je kan nog recht staan, dus naar werk" .. lekker het hele kantoor besmetten.

Regel is nog steeds je thuis blijft bij klachten

Ja dat hoef je mij niet te vertellen :D Wat mij betreft blijft die regel vanaf nu altijd bestaan. Ook voor snotverkouden zijn.

Cer, inderdaad typisch. Maar mensen onthouden enkel wat je als laatste riep. Dus als blijkt dat het fout gaat, roep je heel hard hoe schandalig het is en zo win je weer wat zieltjes :+

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 08:37

Ik ben wel benieuwd welke weg hierin gevonden gaat worden. Ik denk ingeval dat er een flinke griep golf aan komt (naast Corona)
1 week volle klassen en ik had direct een luchtweg infectie. Flink hoesten, stem volledig kwijt. Dus ja ik weet heel goed welke impact het kan hebben. Ook daar kan je natuurlijk met afstand etc. Veel doen.
Met bovenstaande heb ik na een dag thuis en een Corona test wel gewerkt. Dit wel in overleg maar het was een bijzondere dag die ik niet wilde missen en mijn collega’s mij ook niet wilde missen. Ook niemand aangestoken trouwens.
Dat mijn luchtwegen zo gevoelig zijn is ook een beetje mijn probleem.

Anoniem

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 08:59

Ik stond vanmorgen op met keelpijn, hoofdpijn en verhoging. Werk gebeld, kon niet snel terecht bij snelteststraat, ga maar zelftest halen.. Juist, met klachten naar de winkel :roll: maar nee, thuiswerken kan écht niet.. Dom bedrijf :n

Anoniem

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 09:00

Dan gewoon ziek melden dat je je bij nader inzien überhaupt te slecht voelt om te werken en lekker je bed in kruipen.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 09:00

Dat lijkt me sowieso heel lastig. Als je dan ook nog voor de klas staat. Mijn man pikt ook elke infectie op, heeft ook zo een longontsteking te pakken. Maar hij kan mensen vermijden en afgelopen anderhalf jaar is wel gebleken hoe goed dat voor hem is. Nog geen kuchje ...

Echt een dom bedrijf, Relaxed. Ziek melden?

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 09:03

Relaxed schreef:
Ik stond vanmorgen op met keelpijn, hoofdpijn en verhoging. Werk gebeld, kon niet snel terecht bij snelteststraat, ga maar zelftest halen.. Juist, met klachten naar de winkel :roll: maar nee, thuiswerken kan écht niet.. Dom bedrijf :n


De vraag is nu! Wat doe jij?
Ik neem aan dat je je ziek meld. En toch een afspraak maakt bij de ggd voor een test en tot die tijd thuis in quarantaine blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 09:04

Ja heb gezegd dat ik afspraak bij ggd maak en daarop wacht..

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 09:06

Relaxed schreef:
Ik stond vanmorgen op met keelpijn, hoofdpijn en verhoging. Werk gebeld, kon niet snel terecht bij snelteststraat, ga maar zelftest halen.. Juist, met klachten naar de winkel :roll: maar nee, thuiswerken kan écht niet.. Dom bedrijf :n

Heel bijzonder! Bedrijven hebben ook niks geleerd.

Hopelijk snel uitslag bij de ggd.

@moniqueT dat is het ook. Halve klassen en veel aandacht voor de ventilatie was voor mij ook echt uitkomst.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 09:40

Respect voor iedereen die gewoon door moet (en niet vanaf een Spaanse berg de boel kan aankijken, zoals ik en nog iemand)!

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 09:45

Bij ons op het kinderdagverblijf zijn de afgelopen 2 weken meerdere kinderen getest ivm koorts en hoesten, maar gelukkig allemaal negatief. Wat het ook precies is, het gaat als een lopend vuurtje rond. Regelmatig een dag met 4 kinderen ziek afwezig. Of op moeten laten halen, terwijl ze 's ochtends fit leken.

Wij werken overigens normaliter wel door met verkoudheid. Zeker als je net dit werk gaat doen pik je alles mee op van de kinderen. Nu is uiteraard het advies testen bij klachten.

Anoniem

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 10:02

Idd djinnie, maar dat testen bij klachten begrijpen ze op mijn werk niet zo goed.. Eerder dit jaar behoorlijke uitbraak gehad hier en toen werd dat zelfs deels verzwegen, terwijl diegene wel in overleg met anderen had gezeten. Gelukkig deed de coronacheck app zijn werk en kregen meerdere mensen wel de melding om te testen. Maar vond dat toen al zo slecht :n
En ik kan in mijn functie prima thuiswerken, maar ze willen het gewoon niet hebben :+

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 10:04

Ik vind dat niet mogen thuiswerken zo raar :? Hebben ze dan echt zo weinig vertrouwen in de werknemers?