Algemeen coronatopic #6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 10:05

verootjoo schreef:
Ik vind dat niet mogen thuiswerken zo raar :? Hebben ze dan echt zo weinig vertrouwen in de werknemers?


:j

Toen ik begin dit jaar werd geopereerd werd er ineens wel geopperd dat ik dan wel thuis kon werken. Dus het is maar net een beetje hoe het hun uitkomt.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 10:07

Wat erg. Ik geloof juist dat medewerkers beter presteren als je ze wat vrijer laat en ze je vertrouwen geeft :=

Anoniem

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 10:10

Ja dit werkt ook echt 2 kanten op, als er zo weinig vertrouwen is, waarom zou je dan in godsnaam een stap harder gaan lopen voor zo'n werkgever. Moet ook wel zeggen dat er een wat oudere generatie mannen zit die er sowieso niet over peinzen om thuis te werken :')

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 10:14

Cer schreef:
Ik kwam gisteren nog een interessant draadje tegen op twitter, over het Coronabeleid van de kamer.
Iemand heeft wat fragmenten bij elkaar gezocht van 24 juni, de kamer die reageert op de versoepelingen:

Geert W: Er is geen enkele rechtvaardiging voor wat voor maatregel dan ook
BBB: Als vaccinaties lopen, waarom moeten we dan bang zijn voor een nieuwe golf?
Wybren: we moeten zo snel mogelijk terug naar het oude normaal.
Denk: Blij en trots dat de mondkapjesplicht is afgeschaft
PvdD: Versoepelingen zijn goed nieuws
Bij1: was er niet bij

De partijen die vonden dat het misschien niet zo snel moest gaan: CDA, SP, D66, VVD, PvdA en GL.

Nu zegt
Geert: Zwabberbeleid
BBB: Een paard had dit kunnen zien aankomen
Wybren: motie van wantrouwen
PvdD: kabinet verzuimt zorgplicht

Dus sja... welke twee mannen hebben het eigenlijk gedaan, en hebben die twee mannen niet gewoon precies gedaan wat de kamer wilde, en niet wat zij zelf wilden?
En hoe makkelijk vinden we het om te roepen en te wijzen?
En nogmaals... oppositie voeren is echt het makkelijkst wat er is :') gewoon het tegenovergestelde zeggen en dat volhouden, dan 180 graden draaien en weer opnieuw :+

https://twitter.com/BartvanHorck/status ... 0053435392


Vergeet niet dat Sylvana Rutte er voor verantwoordelijk hield dat hij verantwoordelijk was voor 30.000 coronadoden.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 10:18

Cer schreef:
Ik kwam gisteren nog een interessant draadje tegen op twitter, over het Coronabeleid van de kamer.
Iemand heeft wat fragmenten bij elkaar gezocht van 24 juni, de kamer die reageert op de versoepelingen:

Geert W: Er is geen enkele rechtvaardiging voor wat voor maatregel dan ook
BBB: Als vaccinaties lopen, waarom moeten we dan bang zijn voor een nieuwe golf?
Wybren: we moeten zo snel mogelijk terug naar het oude normaal.
Denk: Blij en trots dat de mondkapjesplicht is afgeschaft
PvdD: Versoepelingen zijn goed nieuws
Bij1: was er niet bij

De partijen die vonden dat het misschien niet zo snel moest gaan: CDA, SP, D66, VVD, PvdA en GL.

Nu zegt
Geert: Zwabberbeleid
BBB: Een paard had dit kunnen zien aankomen
Wybren: motie van wantrouwen
PvdD: kabinet verzuimt zorgplicht

Dus sja... welke twee mannen hebben het eigenlijk gedaan, en hebben die twee mannen niet gewoon precies gedaan wat de kamer wilde, en niet wat zij zelf wilden?
En hoe makkelijk vinden we het om te roepen en te wijzen?
En nogmaals... oppositie voeren is echt het makkelijkst wat er is :') gewoon het tegenovergestelde zeggen en dat volhouden, dan 180 graden draaien en weer opnieuw :+

https://twitter.com/BartvanHorck/status ... 0053435392


Dit. En dan achterbaks motie van wantrouwen indienen en (niet te vergeten) Rutte en de Jonge pogen verantwoordelijk te houden voor 30.000 overledenen.
En dat cijfer had, als het beleid ècht gefaald had, vele male erger kunnen zijn geweest.

Het is jammer dat ‘de oppositie’ gaat slaan met ‘wat als’ en begint met koffiedikkijken. We weten namelijk niet hoe het gelopen had als er ander beleid gevoerd was. Dus is het niet te controleren.

Edit: spuit11 over Sylvana.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78509
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 10:33

Relaxed, het beleid is weer veranderd naar werk thuis als je kan. Ben je lid van de vakbond? Dan die contacteren, die zijn bezig met dit soort wanpraktijken van bedrijven.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 10:43

Dit is een stukje uit de krant, dat is toch wel pittig en zoveel had ik echt niet verwacht :

Bijna de helft van alle Covidpatiënten verlaat het ziekenhuis met een of meer complicaties. Ook jonge, voorheen gezonde patiënten die niet op de ic hebben gelegen, kunnen na ontslag nog kampen met onder meer nierproblemen, hartklachten en ademhalingsmoeilijkheden, blijkt uit onderzoek onder ruim 70 duizend Britse Covidpatiënten in meer dan driehonderd ziekenhuizen.

Van de ruim 73.000 coropatiënten die met Covid-19 in Britse ziekenhuizen terechtkwamen, overleed 28 procent binnen een maand. Van de patiënten uit de onderzochte groep die hun corona-infectie overleefden, had bijna 45 procent - bovenop de longinfectie die door het coronavirus werd veroorzaakt - voornoemde complicaties ontwikkeld, becijferen de onderzoekers.

De Amsterdamse internist en hoogleraar Joost Wiersinga noemt de resultaten van het Britse onderzoek, dat vandaag is gepubliceerd in vakblad The Lancet, tegenover de Volkskrant 'zeer herkenbaar'. Hij ziet in het Amsterdam UMC een vergelijkbaar beeld van de ziekte. De cijfers maken inzichtelijk hoe ernstig de nasleep kan zijn, zeker op korte termijn, zegt hij, en hoeveel extra werk dat voor de zorg zal opleveren.

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 11:01

Wat bizar Relaxed, idd kan zo'n bedrijf ergens gemeld worden? Is toch van de zotte.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 16:10

Reproductiecijfer is nu 2,91 !!

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 16:11

Zag dat de volgende persco 13 Aug. Is ik vraag me af of er toch nog eerder andere maatregelen komen

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 16:24

Ook weer meer opnames in het ziekenhuis

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 16:46

Ze blijven maar stijgen de cijfers, als ik nu de ggd regio bekijk zijn het de meeste besmettingen sinds het begin van de covid narigheid, -O-

Anoniem

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 17:16

Is toch logisch dat ze nu nog stijgen? :?

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 17:22

purny schreef:
Ook weer meer opnames in het ziekenhuis

Maar blijkbaar meer er ook weer uit want er liggen er 16 minder in vandaag tov gister volgens NICE...

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 17:27

Volgens mij inderdaad gewoon nog steeds hele mooie lage cijfers? Zouden die zogenaamde piek nu toch echt wel moeten gaan zien als ie komt hoor.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 17:50

ingedebruijn schreef:
Volgens mij inderdaad gewoon nog steeds hele mooie lage cijfers? Zouden die zogenaamde piek nu toch echt wel moeten gaan zien als ie komt hoor.



Hier, in Spanje, hetzelfde hysterische geneuzel; locale overheden willen op basis van besmettingen van alles dichtgooien, avondklok invoeren; gaan er zelfs voor naar de rechter, terwijl Covid ziekenhuis bezetting 4 - 7% is.
De centrale overheid ziet dus geen aanleiding voor strengere maatregelen.
Ook de Junta de Andalucía niet terwijl de alarm-kleur van Andalucía donkerrood is. Let wel besmettingsalarm niet het ziekenhuisalarm, wat een haast vergeten criterium lijkt.

Donderdag woensdag eerst kunstexpsoite in Málaga; héél rustig. Zelfs Muelle Uno misschien 5% bezetting bij restaurants.
Daarna strand kust Granada. Wederom gewoon rustig. Verdorie middag half juli! en zomaar maar dan 10 meter ruimte overal om je heen. Ook het restaurant óp het strand; gewoon aanschuiven aan een tafel. Niets reserveren voor een tijd.
Verkeer op de kustweg verwaarloosbaar; is normaal aaneengelsoten langzame stroom.

Gisteren de hele dag in Sevilla geweest. Een heel enkele tourist, eng rustig verkeer; rustiger dan 20 jaar terug hartje winter :roll:
Geweldig voor mij, ons, maar poeh, wat een drama voor de horeca et al. Dat op basis van de besmettingscijfers. Verwijtbaar nalatig vind ik het niet aanpassen van die risico-analyses.

Maar goed, ben weer teug op de berg, dus wat weet ik {:}

Laatste nieuws; in Asturias wil men dorpen met >500 / 100k weer afsluiten 8)7 Dezelfde risico-norm als een jaar terug voor vaccinatie |o ´Idioterie´ dekt de lading niet.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 16-07-21 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 17:54

Volgens mij kunnen we pas over een paar weken echt zien hoe het gaat.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 17:58

purny schreef:
Volgens mij kunnen we pas over een paar weken echt zien hoe het gaat.


Ja dat werd 1,5 week geleden ook gezegd. 2 weken was het eerder altijd dus laten we er nu niet ineens nog meer weken van maken.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 18:00

Needje schreef:
purny schreef:
Ook weer meer opnames in het ziekenhuis

Maar blijkbaar meer er ook weer uit want er liggen er 16 minder in vandaag tov gister volgens NICE...

Gisteren 230 nu 265 , dat zijn er ondanks uitstroom toch echt 35 meer. Nog niet hoog maar wel al een aantal dagen een licht stijgende lijn en dat zal met deze hoeveelheid besmettingen nog wel even doorgaan .

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 18:02

purny schreef:
Volgens mij kunnen we pas over een paar weken echt zien hoe het gaat.


Dat roept de paniekkliek nu hoéveel weken al?

Zoals ik al schreef, ben weer terug op de berg. Vanavond uit hier locaal en pas morgen weer de werkelijke wereld in voor avontuur; rafting met de twee bubbels bij elkaar :wow: Ben benieuw of de wereld dan nog doordraait _O-
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 16-07-21 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 18:03

ingedebruijn schreef:
Volgens mij inderdaad gewoon nog steeds hele mooie lage cijfers? Zouden die zogenaamde piek nu toch echt wel moeten gaan zien als ie komt hoor.



Volgens mij is het aantal besmettingen 10 x zo hoog dan 2 weken terug.
Vandaag ruim 11000 besmettingen.
Kan ik geen mooie lage cijfers noemen?

De cijfers van de ziekenhuisopnames volgen altijd 2 of 3 weken later.

Daarbij zie je in alle landen om ons heen de cijfers oplopen.

Dus waar jij die positieve cijfers vandaan haalt?

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 18:06

Huertecilla schreef:
purny schreef:
Volgens mij kunnen we pas over een paar weken echt zien hoe het gaat.


Dat roept de paniekkliek nu hoéveel weken al?

Zoals ik al schreef, ben weer terug op de berg. Vanavond uit hier locaal en pas morgen weer de werkelijke wereld in voor avontuur; rafting met de twee bubbels bij elkaar :wow: Ben benieuw of de wereld dan nog doordraait _O-

Wanneer je sommige bokkers bedoeld met paniekkliek wil je dat even veranderen ?

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 18:10

Bigone, zou je HC niet willen quoten ? Anders blijf ik hem nog zien. >;)

De cijfers vind ik helemaal niet zo mooi. Volgens mij zaten we onder 200 en nu op 265. En dit is nog maar het begin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 18:11

Fitzroy schreef:
Bigone, zou je HC niet willen quoten ? Anders blijf ik hem nog zien. >;)


Idd :')

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 18:14

Fitzroy schreef:
Bigone, zou je HC niet willen quoten ? Anders blijf ik hem nog zien. >;)


Ontkennen maakt het niet anders :)*