Algemeen coronatopic #6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38211
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 21:12

Echwel schreef:
bigone schreef:
Ik heb de Corona app al sinds dat hij ingevoerd is. Dus dan kunnen de vaccinaties er zo bij op.

Dit is toch een andere

Volgens mij niet, hij word alleen geüpdatet zodat deze mogelijkheid er per 1 juli bij op komt.

CharleyT
Berichten: 3988
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 21:13

SusanH schreef:
Iemand trouwens al de corona check app op de telefoon gezet? Ik ben heel benieuwd of er straks na de update idd te zien is dat je gevaccineerd bent. Nu kun je hem nog niet aan je DigiD koppelen.


Ja, heb de app gisteren gedownload en even rond gesnuffeld. Nog even wachten en dan kun je het vaccinatiebewijs ook in de app zetten.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 21:15

@bigone je hebt de Coronamelder en een Corona check app.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 21:15

Afbeelding
Niet die roze maar die blauwe

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 21:17

Ik heb hem nog niet.

BigOne
Berichten: 38211
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 21:30

Oké , dan heb ik het verkeerd begrepen, ben het voorlopig ook niet nodig om te bewijzen dat ik twee prikken heb gehad dus er is nog tijd genoeg.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34617
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 21:34

CharleyT schreef:
SusanH schreef:
Iemand trouwens al de corona check app op de telefoon gezet? Ik ben heel benieuwd of er straks na de update idd te zien is dat je gevaccineerd bent. Nu kun je hem nog niet aan je DigiD koppelen.


Ja, heb de app gisteren gedownload en even rond gesnuffeld. Nog even wachten en dan kun je het vaccinatiebewijs ook in de app zetten.


Maar ik heb geen bewijs behalve dan die brief die ik mee kreeg bij de 1e prik. Ik heb geen idee nog hoe ik daar een qr code van kan maken. Ben benieuwd naar de update straks. Ik heb een tijd terug iemand van de ggd gesproken volgens haar komt het er automatisch in te staan. Dat zal dan wel via DigiD gaan.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 22:06

CharleyT schreef:
SusanH schreef:
Iemand trouwens al de corona check app op de telefoon gezet? Ik ben heel benieuwd of er straks na de update idd te zien is dat je gevaccineerd bent. Nu kun je hem nog niet aan je DigiD koppelen.


Ja, heb de app gisteren gedownload en even rond gesnuffeld. Nog even wachten en dan kun je het vaccinatiebewijs ook in de app zetten.


Maar ik heb geen bewijs behalve dan die brief die ik mee kreeg bij de 1e prik. Ik heb geen idee nog hoe ik daar een qr code van kan maken. Ben benieuwd naar de update straks. Ik heb een tijd terug iemand van de ggd gesproken volgens haar komt het er automatisch in te staan. Dat zal dan wel via DigiD gaan.[/quote]


Klopt! Je kan inloggen op MijnRivm en als het goed is staan daar je vaccinaties. Als dit niet zo is, kan je altijd bellen naar het kcc van de GGD. Sommige mensen hebben namelijk bij het maken van een afspraak het Rivm geen toestemming gegeven voor het delen van de gegevens. Dit kan met wat moeite nog aangepast worden. Als er geen toestemming is gegeven, zullen de vaccinaties ook niet op mijnRivm komen.

Eleeke

Berichten: 2030
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 22:39

lenaa_tje schreef:
@bigone je hebt de Coronamelder en een Corona check app.

Corona check is er ook al een tijdje.die heb ik gebruikt bij een fieldab evenement ( twee uurtjes artis)

Ouwe

Berichten: 2531
Geregistreerd: 31-08-06

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 00:04

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom er tijdens de persconferenties niks gezegd wordt over het belang van goede ventilatie. Er is toch steeds meer onderzoek gedaan naar ventilatie en ook in andere landen wordt dit genoemd.

BigOne
Berichten: 38211
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 08:04

Dat snap ik ook niet, er word volledig aan ventilatie voorbij gegaan. Ik krijg het hele vervelende gevoel dat we gewoon in het diepe gedonderd worden en dat ze hopen dat het schip niet strand in het najaar.
En daar baal ik van na anderhalf jaar opletten.

Ouwe

Berichten: 2531
Geregistreerd: 31-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 10:03

bigone schreef:
Dat snap ik ook niet, er word volledig aan ventilatie voorbij gegaan. Ik krijg het hele vervelende gevoel dat we gewoon in het diepe gedonderd worden en dat ze hopen dat het schip niet strand in het najaar.
En daar baal ik van na anderhalf jaar opletten.


Ik krijg het gevoel dat er in die anderhalf jaar helemaal niks geleerd is. Nog steeds dezelfde mantra's, terwijl er zoveel meer bekend is inmiddels.
Ook ben ik idd heel benieuwd wat er straks in het najaar gaat gebeuren.

DuoPenotti

Berichten: 29414
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 10:06

Is toch precies onze regering :j
Niets leren, gewoon stug doordoen.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 10:21


Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 11:33


Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 11:52

bigone schreef:
Dat snap ik ook niet, er word volledig aan ventilatie voorbij gegaan. Ik krijg het hele vervelende gevoel dat we gewoon in het diepe gedonderd worden en dat ze hopen dat het schip niet strand in het najaar.
En daar baal ik van na anderhalf jaar opletten.


Eens!
Waar zijn alle speciale afzuiginstallaties die oa in Nederland ontwikkeld zijn. Of die lamp die in de straal van zijn licht virussen dood en daardoor op plekken gehangen kan worden waar veel mensen komen. Etc etc

“ Lekker ff een zomertje los gaan en die vaccinatie lost alles op “

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 12:02

DuoPenotti schreef:
Is toch precies onze regering :j
Niets leren, gewoon stug doordoen.


Jawel, ze hebben wel wat geleerd... namelijk dat het vorige zomer ook goed ging als alle remmen los waren :+

In Japan is al een atleet van de Oegandese delegatie positief getest bij aankomst. Was gevaccineerd en negatief getest bij vertrek.
Is nog maar het 2e land wat arriveert en het is al mis. Dat belooft nog wat te worden :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34617
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 14:31

De OS weet ik ook niet of dat nu verstandig is. Maar goed we gaan het zien.

In Nederlandse verpleeghuizen word inmiddels ook meer versoepeld. Ben benieuwd wanneer wij volgen en ook in de gehandicaptenzorg de mondkapjesplicht gaat vervallen: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... we-normaal

BigOne
Berichten: 38211
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:57

In Engeland inmiddels in vier weken tijd de aantal positieve tests verviervoudigd, half mei 2500 per dag en nu 10.000 per dag, in mei ongeveer 100 ziekenhuisopnames nu 225 , laatste aantal valt nog mee gezien de hoeveelheid besmettingen.

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:44

Engeland was toch anders aan t vaccineren?

En ik meen dat ventilatie wel in de documenten (en zeker tijdens de debatten) genoemd is, maar ze kunnen niet mensen verplichten te ventileren (op kantoor ofzo). Hoe dat op scholen gaat weet ik niet, of er ondertussen subsidies of iets zijn als scholen hun ventilatie moeten aanpassen..

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:49

Iedere school moet een ventilatie melder hebben. Is dat vervolgens met maatregelen dan niet in orde dan is daar niet zo veel aan te doen…
Afgelopen week was het ‘s ochtends om 11 uur al 28 graden in mijn lokaal, extra ventilatie en ramen en deuren open. De melder gaf op alles score D (comfort is onacceptabel aan)

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 18:36

lenaa_tje schreef:
Iedere school moet een ventilatie melder hebben. Is dat vervolgens met maatregelen dan niet in orde dan is daar niet zo veel aan te doen…
Afgelopen week was het ‘s ochtends om 11 uur al 28 graden in mijn lokaal, extra ventilatie en ramen en deuren open. De melder gaf op alles score D (comfort is onacceptabel aan)

Maar als ze dat dan niet doen, wiens schuld is dat?

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 19:05

Cer schreef:
lenaa_tje schreef:
Iedere school moet een ventilatie melder hebben. Is dat vervolgens met maatregelen dan niet in orde dan is daar niet zo veel aan te doen…
Afgelopen week was het ‘s ochtends om 11 uur al 28 graden in mijn lokaal, extra ventilatie en ramen en deuren open. De melder gaf op alles score D (comfort is onacceptabel aan)

Maar als ze dat dan niet doen, wiens schuld is dat?

Wij hebben alles waar we aan kunnen voldoen. De enige andere oplossing is een nieuw schoolgebouw.. tja daar is geen geld voor :)
Dat maakt niet dat wij van de inspectie de lessen mogen stoppen.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 20:15

Echwel schreef:
[ [url=m/xgbuJJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Niet die roze maar die blauwe


Ik heb ze ook allebei
Ik neem aan dat mijn vaccinaties straks in de blauwe zichtbaar worden

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 20:17

Moeten die scholen daarvoor geld van de overheid krijgen .. ja toch? Dat is toch overheid ?
En particulier onderwijs, zit dat ook met ventilatie enzo?