(Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke bijwerkingen heb jij ervaren van het AstraZeneca vaccin?

Zere arm
126 (19%)
Hoofdpijn
103 (15%)
Koorts
74 (11%)
Verhoging
64 (9%)
Vermoeidheid
99 (15%)
Spierpijn
93 (14%)
Bult op de prikplek
34 (5%)
Roodheid op de prikplek
27 (4%)
Geen bijwerkingen
38 (5%)

Totaal aantal stemmen: 658


CynthiaV
Berichten: 2988
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:59

CynthiaV schreef:
Vanochtend ook de tweede gekregen, deze keer deed de prik wel wat pijn.
Maar ook deze keer maar een beetje last van mijn arm en verder niets, hopen dat het zo blijft.

Verder helemaal geen klachten gehad *\o/* alleen nu een blauwe plek op mijn arm, vond het al raar dat de prik zeer deed.

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:01

Bij mij deed hij ook opeens wel pijn. Vorige keer voelde ik er niets van, en nu voelde ik de naald.

Overigens is mijn rechterarm heel zwaar nu, kan mij niet herinneren dat deze ook zo zwaar was de laatste keer.

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 23:07

Update; ik ben nu pas echt goed ziek. Heb koortsrillingen, spierpijn overal, huidpijn. Lekker spul. Lig met een trainingsbroek, T-shirt, badjas onder 2 winterdekens en nu is het pas comfortabel.

Hopen dat het morgen weer over is, had het een beetje misgecalculeerd...

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 23:14

Paracetamol, kruik en slapen is beste manier, sterkte.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:58

Ik heb dinsdag ook mijn 2e gehad en ook hier was hij dit keer wel pijnlijk. Gelukkig geen klachten behalve een hele lichte hoofdpijn de avond zelf

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:17

Hij valt mij vies tegen. De koorts is gelukkig weg. Bij gebrek aan kruik probeerde ik vriend als kruik te gebruiken, maar ik lag zo te rillen dat dit voor hem ook niet meer te doen was. Uiteindelijk heb ik iets van een uurtje geslapen. Nu heb ik vooral het gevoel alsof er een trein over mij heen is gereden, en mijn huid doet pijn.
Maar ik blijf erbij, beter dit dan Corona. Ben blij dat ik ze heb. En het voordeel is dat als je jezelf dan weer beter voelt, je jezelf ontzettend goed voelt. Iets om naar uit te kijken dus {:}

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:18

Hier rond 1 uur de tweede gehad. Vond m iets minder erg dan de eerste, maar ik heb wel weer flink tegendruk gegeven door mijn arm aan te spannen. Vorige keer werd ik rond 8 uur s avonds pas slecht dus ben benieuwd nu.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:27

Ik moest juist mijn arm ontspannen van de arts die prikte, heb de prik niet eens gevoeld

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:30

Morrie schreef:
Ik moest juist mijn arm ontspannen van de arts die prikte, heb de prik niet eens gevoeld

Dat gaat niet zo makkelijk met prikangst, ik probeer het wel zo goed mogelijk te doen. Maar het is voor mij nu nog onmogelijk volledig te ontspannen. Ik raak zodra ik het hokje binnen kom al volledig in paniek en ga op survival stand. Het is niet dat ik hem bewust aan span. Zou me het liefst ook willen ontspannen hoor, maar het gaat niet. Heb nu wel ietsje pijn in mijn arm, maar minder erg dan vorige keer. Of ik deed het beter of de 2 paracetamol doen hun werk.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:33

prikangst heb ik niet, maar wel angst voor de rommel die werd ingespoten. Maar ik werd geprikt door mijn vroegere huisarts, die nu met pensioen is, en dat is zo'n aardige, rustige man, die wist me zo af te leiden dat ik mw kon ontspannen

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:35

Morrie schreef:
prikangst heb ik niet, maar wel angst voor de rommel die werd ingespoten. Maar ik werd geprikt door mijn vroegere huisarts, die nu met pensioen is, en dat is zo'n aardige, rustige man, die wist me zo af te leiden dat ik mw kon ontspannen

Ga je nu elke keer met de kruimeldief over je lichaam om de ‘ rommel’ op te ruimen?
Is geen rommel Morrie . Gewoon een goed vaccin waardoor jullie straks uit je hol kunnen komen.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:36

Ja dat is hij zeker morrie!

Ontspannen is fijner voor je spier inderdaad!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:40

IMJ schreef:
Ja dat is hij zeker morrie!

Ontspannen is fijner voor je spier inderdaad!

ik hoop dat hij bij de tweede ronde weer prikt!

@bigone ik ben met FFP2 masker alweer in de kampeerwinkel geweest en bij de opticien, mijn bril was uit elkaar gevallen, schroefje kwijt en moest weer in model gebogen worden. Zonder bril zie ik bijzonder weinig dus wachten tot na de tweede prik (30 juni) was geen optie. Die kampeerwinkel is zo groot, daar zag je gewoon in de verte andere mensen rondscharrelen.

o ja, ben ook (met masker) bij de buren geweest om uitleg te krijgen over hun plantjes, ze gaan morgen op vakantie. Ik ga dinsdag, ik ga de warmte in huis ontvluchten volgende week.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:45

Fijn Morrie :D

EchwelJarig

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:57

D Day morrie

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:25

Hier ben ik ook 2 keer door dezelfde geprikt. Ik heb dezelfde symptomen als vorige keer alleen dan minder heftig en zonder koorts en misselijkheid. Alleen de hoofdpijn is echt irritant aanwezig.

xRedshift

Berichten: 150
Geregistreerd: 25-10-18

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 20:48

Ik krijg morgen mijn tweede.
Mij is aangeraden paracetamol te nemen voor de prik.
Collega die de 1e doodziek was heeft dit de 2e keer ook gedaan en had nergens last van.

xRedshift

Berichten: 150
Geregistreerd: 25-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-21 00:41

Oké 2e prik zit er nu meer dan 12 uur in. Geen noemenswaardige bijwerkingen. (Zelfde als vorige keer, beetje moe en soms wat maagzuur branders, prima te verhelpen met een rennie!)
Prikplek begint nu wel gevoeliger te worden.

Ik heb wel voor en na de prik paracetamol ingenomen!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:32

Klachten zouden bij nr 2 sowieso minder zijn :) fijn dat je geen klachten heb. 12 juni krijg ik de 2e.
Ik vind het zo fijn dat het vaccineren nu zo hard gaat.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:21

Ik begreep hoe jonger hoe meer kans op bijwerkingen.ik heb hem gister gehad, maar niet meer last dan een beurse plek.

xRedshift

Berichten: 150
Geregistreerd: 25-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-21 11:04

fokfanaat schreef:
Ik begreep hoe jonger hoe meer kans op bijwerkingen.ik heb hem gister gehad, maar niet meer last dan een beurse plek.


Dat dachten we bij ons op de werkvloer ook. Toch een aantal collega’s van 60+ die zich een paar uur na de vaccinatie best belabberd hebben gevoeld.

xRedshift

Berichten: 150
Geregistreerd: 25-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-21 11:06

IMJ schreef:
Klachten zouden bij nr 2 sowieso minder zijn :) fijn dat je geen klachten heb. 12 juni krijg ik de 2e.
Ik vind het zo fijn dat het vaccineren nu zo hard gaat.


Klopt voor de meesten is dat gelukkig wel zo. Ik ken wel iemand die de 2e keer iets meer klachten had. Maar het is niet zeker of dit door iets anders onderliggends kwam.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:35

Bij lareb blijken er over de tweede prik met AZ verbazend weinig bijwerkingen voor te komen qua meldingen, toch fijn om te lezen.

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:44

Ik voel mij een ontzettende hypochonder, maar ik ga straks de huisarts toch even bellen voor advies. Ik heb 8 dagen geleden mijn 2e AZ gehad en sinds gister heb ik allemaal kleine blauwe plekken op mijn benen, op de meest idiote plekken waar je je echt niet kunt stoten. Ik denk dat er minimaal 20 plekken zitten, niet overdreven.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:14

Utixo schreef:
Ik voel mij een ontzettende hypochonder, maar ik ga straks de huisarts toch even bellen voor advies. Ik heb 8 dagen geleden mijn 2e AZ gehad en sinds gister heb ik allemaal kleine blauwe plekken op mijn benen, op de meest idiote plekken waar je je echt niet kunt stoten. Ik denk dat er minimaal 20 plekken zitten, niet overdreven.


Dan bellen hoor, niks hypochonder..