Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 15 [ 360 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nog zorgverleners die het zat zijn?

 

Ik werk op intensieve zorgen en doe mijn job doodgraag. De zorg is mijn leven en ik kan me geen andere job voorstellen.

Met de 1ste covid golf wisten we niet wat ons te wachten stond. Het was hel, iedereen was bang en onzeker, maatregelen waren onvoldoende of werden te laat genomen door de overheid. Het was hard verscheurend om mensen zo te zien vechten in alle eenzaamheid. Ook toen al kregen we ptn die besmet waren door familieleden die zelf corona positief waren en gewoon zich niet aan de maatregelen hielden.

Tussen golf 1 en 2 bleven we mensen krijgen die covid positief waren. Sommige onder hen waren besmet geraakt via hun beroep, klanten hadden verzwegen dat ze covid positief waren. Ook routine ingrepen waarbij mensen 1 nachtje bij ons op IZ verblijven, gaven plots allerhande complicaties die we voorheen eigenlijk niet echt zagen. Als zorgverlener wordt je daar boos en verdrietig om. Wat me nog bozer maakte, waren de mensen die zich niet aan de bezoekregeling hielden en collega's in alle lagen van de zorg, die de maatregelen niet volgden. Hierdoor bleven we regelmatig kleine uitbraakjes binnen onze muren hebben.

Ik was zo teleurgesteld in mijn medemens tijdens die maanden en wilde vooral laten zien dat covid echt wel een enorm gemeen beest is. Fb was het platform om te reageren en wat heb ik daar een drek over me heen gekregen. Ik was een leugenaar, ik werd dik betaald door de overheid om een angstpsychose mee in stand te houden en nog meer van die onzin. Heb uiteindelijk mijn account verweidert tijdens de 2de golf. Was het zat om telkens opnieuw de verwijten richting gezondheidsmedewerkers te lezen, terwijl we toen wederom dag in en dag uit stonden te knokken voor mensen die aan het vechten waren tegen corona.

Qua werk viel de 2de golf best mee, in de zin dat we een routine hadden opgebouwd en dat we nu wel wisten hoe te reageren als onze pt in de problemen kwam. Emotioneel was deze golf zwaarder. We hebben meer mensen verloren en we hadden ook meer mensen overgenomen uit ziekenhuizen in het Franstalige landsgedeelte. Ik heb slechts een basiskennis Frans, waardoor telefonisch communiceren met de families alles behalve vlot verliep en ik vaak hun vragen niet kon beantwoorden. Ergens tijdens die 2de golf kwam het gevoel om in loopbaan begeleiding te gaan en uit de zorg te stappen.

Gelukkig zijn we eigenlijk relatief snel uit die 2de golf gekomen, al hebben we sindsdien nooit geen dag meer gehad dat er geen covid pt bij ons lag. Niet meer op fb zitten gaf al wat rust, de discussie topics hier ontstippen ook. Helaas moet een mens naar de winkel, heb ik een vriend die dagelijks het nieuws wil volgen en kom ik buiten met hond of paard. Je ziet gewoon hoe mensen meer en meer hun voeten vegen aan de maatregelen en je weet gewoon dat het fout gaat aflopen. De afgelopen weken zagen we het aantal opnames op onze intensieve opnieuw stijgen, we wisten dat het gewoon een kwestie van tijd ging zijn voor we opnieuw gingen opschalen. En kijk, het is zover. Nationaal gaan we volgende week pas naar fase 1B,wij zitten er al terug middenin. Hier gaan we weer voor piek nr 3 en ik ben er klaar mee. We blijven ptn hebben die besmet worden door vrienden of familie die weten dat ze covid positief zijn en die toch niet in isolatie gaan. Een collega van mijn vriend (vriend is verkoper met direct klantencontact) had alle symptomen en kwam toch gewoon werken zonder zich te laten testen. Ze bleek nadien idd covid te hebben, zaak moest toe, collega's moesten zich laten testen en begin maar eens aan het opsporen van al je klanten. We staan zo op onze vrijheid, dat we blijkbaar niets inzitten met onze medemens.

Nu we voor een 3de keer in cohort gaan, heb ik meer dan ooit het gevoel dat het genoeg geweest is. Ik wil niet weer een hoop levens door mijn vingers zien glippen, omdat er mensen zijn die het onzin vinden om de maatregelen te volgen. Ik wil hier geen discussie met non believers, of mensen die vinden dat wij, de zorgverleners, onze mond moeten houden en onze job moeten doen. Doel is om met andere zorgverleners een keer goed te kunnen ventileren, onze gal te spuwen en mekaar moed en kracht te geven om ons te blijven inzetten voor onze zieke medemens.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-03-21 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 09:51 



 
Profiel   

Wat een ingrijpende tekst. Heel erg bedankt om het hier uit te schrijven. Ik ben verrast dat er mensen zijn die zo tegen je zouden reageren als zorgverlener. De mensheid is een raar iets.

Ik heb geen wijze woorden. Maar ik wil je wel heel erg bedanken voor al je inzet en je moed om ondanks het gedrag van anderen je toch 110% in te zetten voor de mensen die het nodig hebben. _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 09:56 



 

Ik ben eerder gestopt met werken in de zorg. Zou sowieso volgend jaar boerderij overnemen.

Maar was het helemaal zat. De angst telkens, maar de werkdruk die steeds hoger werd. Amper tijd voor zorgvragers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 10:00 



 
Profiel   

Wat een ingrijpend verhaal.
Ik ben verzorgende in een verpleeghuis en ik zorg voor mensen met dementie.
De 1e golf zijn wij goed doorgekomen. Wat ieders mening ook mag zijn, het sluiten van de verpleeghuizen was een goede zet. Er heerste rust onder onze bewoners en personeel en van wegkwijnen was geen sprake.
De 2e golf is een hel geweest. Al onze afdelingen zijn geraakt en we zijn de helft van onze bewoners kwijtgeraakt. Mede doordat mensen, ook collega's, zich niet aan de regels hielden. Vreselijk
Ik begrijp je helemaal. Ik ben er ook klaar mee. Mijn contacten zijn minimaal. Mijn kinderen zijn gedrild, als je uit school komt, meteen douchen en kleding in de was. En dan zijn er mensen die massal gaan demonstreren, hutjemutje op elkaar en zonder mondkapje, bah. Er hoeft maar 1 zo iemand op mijn afdeling te komen en het feest begint weer opnieuw.
Ik begrijp je, ik ben er ook klaar mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 10:10 



 
Profiel   

Ken je de website budesonideworks.com? Dat had jullie werk al lang een stuk minder zwaar kunnen maken :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 10:11 



 
Profiel   

Ik werk niet in de zorg maar ik zie het hier iedere avond.
Sinds die paar dagen dat het warmer was, lijkt het hek echt van de dam.
En het maak niets uit hoe laat ik mijn honden uitlaat. 10 of 11 , ik kom minimaal aan 5 huizen langs waar mensen gezellig in de huiskamer zitten... en dan heb ik het niet over 2 of 4 , nee minimaal 6 tot 10 - en ook nee, niet uit een huishouden, want er staan op eens ook meer auto's op de stoep...
Daar kunnen zorgverleners nog zo hun best doen. Winkels en horeca de mooiste en veiligste maatregelen bedenken, tegen de laksheid en idiotie van sommige medemensen ben je machteloos.
En juist die zijn verantwoordelijk voor hoge cijfers en dat de landen nog langer op slot blijven...
TS je bent een kanjer, dat je het nog volhoudt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 10:12 



 

@emelyslaluna:dankje,ik wil echt niet opgeven, het is alleen maar ff een volle emmer.

@love_western: ik sta er sinds 94 in, waardoor er mega veel redenen zijn om er niet uit te stappen, moest ik jonger zijn, was het veel makkelijker geweest om een overstap te maken denk ik.

@wendeltje: wow, ook heftig! Hoop dat jou bewoners ondertussen gevaccineerd zijn. Ook voor jou nog veel moed.

@maxima_s: bedankt voor de tip, ik ga eens kijken

@sasja0705: hier in de straat idem en je kan er niets tegen doen. Politie mag niet binnen komen, dus melden heeft geen zin. Ook in de buitenlucht houdt men er niet aan, er zijn hier ieder week-end heuse samenscholingen met drank en hapjes op bijna alle bankjes op de heide


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-03-21 10:23, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 10:14 



 
Profiel   

Jeetje ik kan me voorstellen dat het echt heel zwaar werk is. Ontzettend jammer dat de moed jou en vele anderen in de schoenen zakt.

Wij hebben van dichtbij meegemaakt hoe covid vat kan krijgen op iemand. Natuurlijk is het vreselijk als er geen enkele uitspraak gedaan kan worden over de toestand en natuurlijk is het ook heel erg rot dat je niet zomaar op visite kan als iemand beademd wordt of als iemand 'gewoon' slecht ligt.
Het was voor ons heel bizar en een emotionele achtbaan, maar we zijn het personeel overal ontzettend dankbaar voor hun inzet. Jullie doen met zijn allen geweldig werk! _/-\o_

Ja ondanks dat wij dit hebben meegemaakt zijn wij ook strontzat van de regels. Maar we houden ons er aan en hopen op betere tijden. Op Facebook mijd ik onderwerpen over Covid. Ons kind gaat niet naar school (zoals vorige week) met verkoudheid. Helaas merken wij ook dat de draagkracht verminderd. Ik hoop ook echt van harte dat mensen het toch serieus blijven nemen. Ons familielid is herstellende en wij zijn heel heel dankbaar dat hij mag herstellen want wij weten dat op zijn afdeling heel veel mensen het niet hebben gered.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 10:19 



 
Profiel   

Wat een ingrijpend verhaal en wat hebben jij en je collega's ontzettend veel voor jullie kiezen gekregen. En ik begrijp ook dat jullie er gruwelijk zat van zijn. We zijn ondertussen (met wat tussenpozen) een jaar verder en dat is echt heel, heel, heel lang.

Ik wil geen discussie uitlokken want daarvoor is het onderwerp te dierbaar, maar ik wil wel graag een nuance plaatsen bij het eerste deel van je tekst. Daarin geef je aan dat familieleden elkaar besmet hebben etc. Dat klopt deels ook wel, maar vergeet niet dat er in die begintijd alleen getest werd als iemand er bijzonder slecht aan toe was en dat er bovendien geen beschermingsmiddelen beschikbaar waren. Zo hebben we 3 keer afscheid genomen van mijn bejaarde alleenwonende vader die alleen woont omdat hij er niet doorheen leek te komen, maar wij als familie konden/mochten niet getest worden en bovendien waren er geen beschermingsmiddelen. Niemand kon of durfde verder voor mijn vader te zorgen, ook in het verpleeghuis was geen plaats. En dan moet je wat als familie zijnde, dus wij hebben ook iemand opgeofferd om voor hem te zorgen omdat het niet anders kon. Het zou best kunnen dat jullie dit soort verhalen en situaties in het heetst van de strijd niet mee hebben gekregen, maar ik wil het wel gezegd hebben omdat het imo. wel wat anders lag.

Neemt niet weg dat het voor jullie als zorgverleners echt een zware en heftige tijd is en dat het eind helaas nog niet in zicht is. Namens mij een welgemeende 'dank je wel' voor alles wat jullie gedaan hebben en nog steeds doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 10:21 



 

Oscar schreef
Wat een ingrijpend verhaal en wat hebben jij en je collega's ontzettend veel voor jullie kiezen gekregen. En ik begrijp ook dat jullie er gruwelijk zat van zijn. We zijn ondertussen (met wat tussenpozen) een jaar verder en dat is echt heel, heel, heel lang.

Ik wil geen discussie uitlokken want daarvoor is het onderwerp te dierbaar, maar ik wil wel graag een nuance plaatsen bij het eerste deel van je tekst. Daarin geef je aan dat familieleden elkaar besmet hebben etc. Dat klopt deels ook wel, maar vergeet niet dat er in die begintijd alleen getest werd als iemand er bijzonder slecht aan toe was en dat er bovendien geen beschermingsmiddelen beschikbaar waren. Zo hebben we 3 keer afscheid genomen van mijn bejaarde alleenwonende vader die alleen woont omdat hij er niet doorheen leek te komen, maar wij als familie konden/mochten niet getest worden en bovendien waren er geen beschermingsmiddelen. Niemand kon of durfde verder voor mijn vader te zorgen, ook in het verpleeghuis was geen plaats. En dan moet je wat als familie zijnde, dus wij hebben ook iemand opgeofferd om voor hem te zorgen omdat het niet anders kon. Het zou best kunnen dat jullie dit soort verhalen en situaties in het heetst van de strijd niet mee hebben gekregen, maar ik wil het wel gezegd hebben omdat het imo. wel wat anders lag.

Neemt niet weg dat het voor jullie als zorgverleners echt een zware en heftige tijd is en dat het eind helaas nog niet in zicht is. Namens mij een welgemeende 'dank je wel' voor alles wat jullie gedaan hebben en nog steeds doen.


Ik haak hier ff op in. De groep die jij beschrijft, was er zeker. Maar ik heb het over mensen die het wel wisten. We hebben ptn gehad waar kinderen voor de 1ste lockdown snel bij ingetrokken waren, terwijl op dat moment al iemand van die kinderen positief getest was op corona. Tijdens telefonische contacten met die families, werd het al heel snel duidelijk dat de jonge persoon die covid positief was, niet in isolatie zat en gewoon het huis verliet. De 2de golf hadden we een case, waarbij covid positieve familieleden regelmatig aan de deur een praatje maakten met hun bejaarde familieleden en dachten dat die veilig was tot beide oudjes ziek werden.

Dat maakt het gewoon zo frustrerend, mensen die weten dat ze besmet zijn en toch gewoon in contact blijven komen met anderen.

En ja, het is echt heel hard om niet bij je zieke familielid op bezoek te mogen gaan. Voor ons is dit ook zwaar. Wij hebben dan ook vrij snel de beslissing genomen om, als we merken dat een partner of kind het niet meer trekt, een bezoekje toe te laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 10:31 



 
Profiel   

Wat een heftige periode en tijd heb je achter de rug zeg!
Ik zelf ben ook werkzaam in de zorg in een woonzorgcentrum op de verpleegafdeling en begin oktober ie er ook een grote uitbraak geweest door covid waarbij diverse cliënten heb zien overlijden.

Ik wil je een grote digitale knuffel geven voor alles wat je heb gedaan in het ziekenhuis :knuffel: en ik weet dat je het kunt je doet het voor de mensen en dat is wat de zorg zo mooi maakr

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 10:38 



 

SVRL schreef
@emelyslaluna:dankje,ik wil echt niet opgeven, het is alleen maar ff een volle emmer.

@love_western: ik sta er sinds 94 in, waardoor er mega veel redenen zijn om er niet uit te stappen, moest ik jonger zijn, was het veel makkelijker geweest om een overstap te maken denk ik.

@wendeltje: wow, ook heftig! Hoop dat jou bewoners ondertussen gevaccineerd zijn. Ook voor jou nog veel moed.

@maxima_s: bedankt voor de tip, ik ga eens kijken

@sasja0705: hier in de straat idem en je kan er niets tegen doen. Politie mag niet binnen komen, dus melden heeft geen zin. Ook in de buitenlucht houdt men er niet aan, er zijn hier ieder week-end heuse samenscholingen met drank en hapjes op bijna alle bankjes op de heide

Ik was nog maar 10 jaar werkzaam in de zorg. Sinds mijn 16e.

Ik heb puur geluk dat mijn schoonouders een melkveebedrijf hebben. Anders had ik ook nooit de overstap kunnen maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 10:40 



 
Profiel   

Maxima_S schreef
Ken je de website budesonideworks.com? Dat had jullie werk al lang een stuk minder zwaar kunnen maken :-)

Samen met wat zilverwater drinken enz. Denk dat alle mogelijke medicatie al is uitgeprobeerd wereldwijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 10:46 



 
Profiel   

Jeetje TS, wat moet het afgelopen jaar voor jou heftig geweest zijn.
Ik werk zelf niet in de zorg, maar ben ook zó klaar met al het gezeur van mensen, de misplaatste boosheid dat ze dingen niet mogen. Ik ben ook bijna helemaal van social media af hierdoor en lees nog maar weinig nieuws. Ik word gewoon zo boos van al die mensen die maar doen waar ze zin in hebben. Die alleen hun eigen pleziertje belangrijk vinden. Bah.

Wat betreft alle zorgmedewerkers: complimenten voor het harde werk en doorzettingsvermogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 10:52 



 
Profiel   

Ik reageer niet met op fb en mijn vriendenkring is ook wat kleiner geworden want ik trok het echt niet meer, al die berichten over dat corona niet bestaat. Ik werk 20 jaar in de zorg en ik ga zodra de economie aangetrokken is iets anders zoeken. Ik heb 19 jaar met veel plezier en liefde mijn werk gedaan maar ik heb echt last van het gebrek aan respect. Niet alleen van random mensen maar ik van mijn cliënten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 10:53 



 
Profiel   

Ik werk ook in het ziekenhuis, heb de eerste golf op de cohort gewerkt. Dat vond ik toen zo heftig, die onzekerheid en de angst op de werkvloer. Ik kan er zo enorm slecht tegen dat mensen zich niet aan de regels houden. We hebben ook veel meer agressie op de werkvloer van bezoek omdat ze allemaal vinden dat ze een uitzondering zijn.
Er is ook een topic voor zorgverleners daar ben je ook altijd welkom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 11:02 



 
Profiel   

Ik zou niet graag in jouw schoenen staan TS, diep respect voor jou en alle andere zorgverleners!

SVRL schreef
We staan zo op onze vrijheid, dat we blijkbaar niets inzitten met onze medemens.

Ik denk dat je hiermee de spijker op zijn kop slaat, mensen hebben steeds meer schijt aan de regels. Ik erger me daar al dood aan, laat staan dat je iedere dag op je werk direct met de gevolgen wordt geconfronteerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 11:03 



 
Profiel   

Wat kan ik me je gevoel voorstellen, ik ben al wat jaren uit de zorg, maar zeker in de eerste golf toen er beroep werd gedaan op alle mensen die een zorg achtergrond hadden heb ik er zeker over gedacht om ergens te gaan helpen, maar nu, ik zou het niet meer kunnen, ik maak me zo verschrikkelijk boos om al die mensen die alles maar bagatelliseren, die stront hebben aan alle regels, als ik mijn buren zie, die dagelijks meerdere mensen op bezoek ontvangen of zelf op bezoek ergens gaan, 2 mensen beide met hoog risico onderliggende ziektes , en dat terwijl hier de corona gevallen echt hoog zijn, voor deze groep mensen zitten wíj al maanden netjes bezoekloos te zijn,....

Dit besprekend met mijn buurman die ook longpatient is en dat hij moet oppassen, want die zit er ook meerdere keren per week, die dan zegt zich toch ook zorgen te maken ivm zijn gezondheid, maar er een dag later gewoon weer binnen stapt... -O-

Laat maar hoor, ik heb geen behoefte om dit soort mensen nog te helpen als ze wel ziek worden... Dus ja, ik kan me heel erg voorstellen dat als je nu nog wel in de zorg werkt dat je er goed zat van bent, maar dank je wel dat je voor nu er wel staat om alle zieke mensen te helpen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 11:07 



 

bigone schreef
Maxima_S schreef
Ken je de website budesonideworks.com? Dat had jullie werk al lang een stuk minder zwaar kunnen maken :-)

Samen met wat zilverwater drinken enz. Denk dat alle mogelijke medicatie al is uitgeprobeerd wereldwijd.


Ow, is het dat soort website. Goed dat ik eerst mijn paarden ben gaan voeren dus.

Ik geloof echt wel in de kracht van planten, maar dan de pure plant en niet de verdunningen en denk echt dat we te rigide zijn in het weren van fytotherapie. Langs de andere kant zijn heel wat producten wel gebaseerd op wat de natuur geeft, curare en morfine bijvoorbeeld.

De afgelopen maanden is er idd veel onzin verschenen over de keuze van behandelen, waardoor er onrust bij ptn en families is ontstaan. Het eerste wat de ronde deed was dat een anti malaria middel het wonder middel was en dat wij mensen lieten sterven, omdat we het niet wilden geven. Hebben we dus wel gedaan, wij gaven Plaquenil. Geen enkel wetenschappelijk onderzoek zal dit bevestigen, nog meer redenen om ons leugenaars te noemen, maar zo lang we dit middel gaven, zagen we bij bijna al onze ptn nierfalen en een verhoogde dialyse nood. Zodra we ermee gestopt zijn en gestart zijn met dexametasone, zagen we de dialyse nood en het aantal gevallen van nierfalen dalen.

Een ander fabeltje dat men lustig rondstrooit, is dat mensen dood gaan omdat wij hen op hun buik leggen. Feit is dat we in het begin niet wisten dat corona ervoor zorgt dat men sneller bloedproppen maakt en dat deze fatale embolen konden geven als ze los kwamen. Iemand draaien kan ervoor zorgen dat zo'n prop los komt. Nu is dat iets wat vrij snel ontdekt is en gecoupeerd is door hoge dosissen antico te geven, maar mensen nemen dat maar moeilijk aan.

Daarnaast verloopt de ziekte ook heel grillig. De ene dag kan je de familie melden dat het de goede kant op gaat, de andere dag moet je zeggen dat het er heel slecht uit ziet.

Maakt dat wij dus idd ook veel meer als anders te maken hebben gekregen met woede en agressie. Er zijn bij ons best wel heel wat mensen die dreigden met verder stappen, gaande van klachten bij de ombudsdienst, tot rechtszaken. Verder is het tot hiertoe gelukkig enkel bij verbale agressie gebleven. Het toch toelaten van bezoek, is daar bij ons het gevolg van, omdat het toch echt wel werkt om de boel wat te ontmijnen. Tuurlijk is dat geen dagelijks bezoek, maar eerder iets wat we inplannen als we merken dat de emoties beginnen op te lopen.

Het klinkt misschien raar, maar het is fijn om te lezen dat ik niet alleen ben. Als ik er in mijn omgeving over wil praten, begrijpt men het niet. Ze vinden dit een deel van de job, waar ik vooral niet over moet zeuren. Het doet deugd om te lezen dat meer mensen hetzelfde voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 11:26 



 
Profiel   

Vreselijk is dat. Je doet alles om mensen beter te maken en zo goed mogelijk voor ze te zorgen en krijg je dit soort heisa. In een jaar tijd is er ook veel veranderd en er is ontzettend veel geleerd. Dingen waarvan in het begin gedacht werden dat ze 'goed' waren, bleken dat niet te zijn en andersom. Logisch want alles moest nog geleerd worden. Veel respect voor jullie, ik hoop zo gruwelijk dat er licht komt aan het einde van de tunnel :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 11:31 



 
Profiel   

Ik werk zelf ook in de zorg, maar op een heel ander soort afdeling.

Een IC-verpleegkundige bij ons heeft een tijd terug een filmpje gemaakt. Het hakte er bij mij zo in, ze verwoord het zo goed vind. De wanhoop die je hoort, ik heb echt met tranen zitten kijken.

https://fb.watch/4hAZpjj5K6/

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 11:32 



 

Goldie schreef
Ik werk zelf ook in de zorg, maar op een heel ander soort afdeling.

Een IC-verpleegkundige bij ons heeft een tijd terug een filmpje gemaakt. Het hakte er bij mij zo in, ze verwoord het zo goed vind. De wanhoop die je hoort, ik heb echt met tranen zitten kijken.

https://fb.watch/4hAZpjj5K6/


Dank voor het delen van dat filmpje. Ik begrijp haar zo goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 11:46 



 
Profiel   

Maxima_S schreef
Ken je de website budesonideworks.com? Dat had jullie werk al lang een stuk minder zwaar kunnen maken :-)

Ik reageer hier 1maal op.. ik ken 3 mensen met zwaar astma/COPD die dit medicijn gebruiken en alsnog op de IC terecht kwamen.
Het is dus absoluut geen wondermiddel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 12:29 



 
Profiel   

Ik ben ook verpleegkundige, normaalgesproken op de afdeling longgeneeskunde. Maar wij hebben
zeker een half jaar volledig cohort gewerkt. Daarna werd er meer wisseling geregeld met andere
afdelingen omdat wij in protest gingen. Nu werken er veel flexers op de cohort en wij rouleren.
Onze longafdeling is van normaal 24 bedden naar 14 bedden gegaan.
Ik merk dat ik en mijn collega's allemaal zo ontzettend klaar zijn met covid patienten. Eigenlijk wil niemand nog op de cohort werken. Maar af en toe moet het nog wel natuurlijk.
Ook hebben wij op de "gewone" long afdeling heel veel post IC patienten die met covid op de IC hebben
gelegen. Dit zijn ook hele zware patienten die niks meer kunnen. We voelen ons vaak meer een revalidatie afdeling dan een normale verpleegafdeling.

Waar ik mij boos om maak is het geluid vanuit bepaalde politieke richtingen, met opschalen in de zorg
en nederland weer open. Oke leuk bedacht maar dit zie ik echt niet gebeuren. Een goeie verpleegkundige waar je wat aan hebt pluk je niet zomaar van straat. Er hebben zich idd veel mensen gemeld te helpen. Maar in de regel heb je hier weinig aan (no offense want alle steun die we gehad hebben is hartverwarmend), ik wil met mensen werken waarvan ik weet dat ik op ze kan bouwen. Niet waarvoor ik alles nog 10x voor moet doen of moet vertellen hoe iets werkt hier... Kortom ik merk dat mijn collega's en ikzelf allemaal bezig zijn met, wat voor anders werk is er buiten de zorg. En opschalen... ik moet het nog zien gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 13:12 



 
Profiel   

Ik ben leerling verpleegkundige, met een jaar ben ik verpleegkudnige.
De eerste golf werkte ik in de thuiszorg, wij hadden geen geen cliënten met Covid.
Vanaf oktober afgelopen werk ik op een revalidatie afdeling, hier is een cohort gemaakt en werk ik.
Ik wist niet wat ik kon verwachten omdat ik het alleen maar op het nieuws had gezien. Maar wat was ik onder de indruk. Mensen zijn écht heel ziek, jong of oud. Een klein stukje naar het toilet lopen is al te veel. Zoveel moeilijke gesprekken met cliënten en familie gehad. Vragen niet kunnen beantwoorden omdat het antwoord niet bekend is. Maar ook vaak de vraag wanneer kan het familielid naar huis? Wanneer is hij/zij weer beter? Covid heeft geen vast verloop.

In de eerste golf is er 1 cliënt overleden aan Covid, de 2e golf ben ik de tel bij kwijt geraakt..
De afgelopen paar weken was het rustig op de afdeling maar het stroomt alweer langzaam vol. Ik word er ook moe van dat mensen lak krijgen aan de maatregelen, maar ik snap het ergens wel. Ik zou ook graag een biertje willen drinken op het terras of naar een festival gaan maar dat gaat niet.

Ik snap echt helemaal hoe je je voelt!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 13:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 15 [ 360 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen