Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Juf en klasgenoot besmet, geen idee wat nu

 
Profiel   

ja, als ik dat geweten had, had ik hem niet laten testen. Heb hem laten kiezen met de info dat bij testing hij rapper naar de opvang kan. Dat gaat een ontgoocheling zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 14:40 



 
Profiel   

pmarena schreef
Bedankt voor deze info Rockwitch :)

Waarom wil je je eigen kinderen liever niet laten testen?


Mijn dochter heeft vorig jaar september ofzo oorbellen gekregen, dat ging niet helemaal goed en na 3 maanden mocht ik er nog niet aankomen om ze te wisselen. Het is echt een meisje wat nog heel lang daarmee in haar koppie blijft zitten, dus weet ik gewoon als ik haar zo’n test aan doe dat zij daar echt nog heel lang mee bezig blijft.
En verder is het ook gewoon iets dat ik te belachelijk vind, ze zitten altijd maar alles is vrijwillig bla bla, maar ondertussen is het wel zo als je het niet doet, dan heb je een probleem en dan voelt het toch als soort van dwang. Dus als hier op school iemand positief is en onze kinderen zouden getest moeten worden om weer naar school te mogen, dan houden we ze 10 dagen thuis.
Beetje een principe dingetje.
Maar goed dat heb ik met meer dingen die met Corona te maken hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 17:24 



 
Profiel   

Hopelijk komt er bij jullie dan niet zo'n situatie als hier. Ook een ouder die niet wilde testen en na 10 dagen kind weer naar school. Op dag 11 of 12 naar huis gestuurd en toch moeten testen vanwege lichte klachten en dus positief. Betekende ook dat de rest van de klas, die wel getest waren, weer in quarantaine moesten en dus weer testen.

Ik had verwacht dat 1 vande 2 hier wel echt last zou hebben vanbhet testen, gewoon door hoe lastig hij is met vreemden en hoe vaak hij al in ziekenhuis loopt met onderzoeken enzovoorts. Maar helemaal niet juist.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 17:55 



 
Profiel   

Hier heb ik hem wel laten testen maar niet 2 keer.
Maar in de brief stond dat als je niet wou testen, dit geen probleem was maar dan wel 10 dagen binnen in plaats van 7.
2 optie's dus die we krijgen, met beide volg je de richtlijnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 18:22 



 
Profiel   

Hier een besmetting binnen de BSO %) Heel veel kinderen in quarantaine en er zijn ook echt zieken bij. Ik duim dat een sluiting van de school aan ons voorbij gaat. Inmiddels 7 collega's positief ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 18:24 



 
Profiel   

Hier ook het halve dorp in quarantaine.
Kind besmet dus de groep in quarantaine (andere school) maar kind was ook op voetbal geweest (met een halve groep van onze school)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 18:43 



 
Profiel   

rockwitch schreef
pmarena schreef
Bedankt voor deze info Rockwitch :)

Waarom wil je je eigen kinderen liever niet laten testen?


Mijn dochter heeft vorig jaar september ofzo oorbellen gekregen, dat ging niet helemaal goed en na 3 maanden mocht ik er nog niet aankomen om ze te wisselen. Het is echt een meisje wat nog heel lang daarmee in haar koppie blijft zitten, dus weet ik gewoon als ik haar zo’n test aan doe dat zij daar echt nog heel lang mee bezig blijft.
En verder is het ook gewoon iets dat ik te belachelijk vind, ze zitten altijd maar alles is vrijwillig bla bla, maar ondertussen is het wel zo als je het niet doet, dan heb je een probleem en dan voelt het toch als soort van dwang. Dus als hier op school iemand positief is en onze kinderen zouden getest moeten worden om weer naar school te mogen, dan houden we ze 10 dagen thuis.
Beetje een principe dingetje.
Maar goed dat heb ik met meer dingen die met Corona te maken hebben.


Ja dat is onze overweging ook zo'n beetje.

Bij die kleine van ons zou het ook best reuze mee kunnen vallen (als ik het gewiekst aanpak) maar ik heb het risico van een slechte ervaring er niet voor over. Zeker ook omdat hij school echt wel leuk vindt, maar het helemaal prima vindt om thuis te blijven dus we zouden hem echt moeten "dwingen" / ompraten om het te doen. En die troef hou ik liever voor als er een keer ècht een belangrijke medische handeling gedaan moet worden :(:)

Die 10 dagen thuis houden als consequentie vinden wij dikke prima :j

Enige waar ik wel mee zit...stel dat het niet om een contact met Corona gaat, maar dat het de vraag is of die van ons het heeft, want indien ja moeten er allerlei mensen thuis blijven natuurlijk. Dan hou je wel heel veel mensen "in gijzeling" zeg maar door geen "niks aan de hand" uitslag te kunnen overleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 19:44 



 
Profiel   

Ja het is gewoon een lastige keuze. Ik loop natuurlijk elke dag dat ik werk in zo’n Teststraat behoorlijk wat risico, ondanks alle pbm en tussen elke patiënt handen ontsmetten en nieuwe handschoenen. Maar ja je zit wel constant direct naast mensen die potentieel besmet zijn. Maar goed als ik klachten zou hebben laat ik me testen en mijn vriend ook. Als wij positief zouden zijn mogen we toch de deur niet uit om ze naar school te brengen. En ze zijn 6 en 4 dus in isolatie kan ook niet. Dus tja dan kom je nooit op dag 5 na het laatste contact. Dus dan maar weer even thuis scholen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 19:48 



 
Profiel   

Ik heb altijd geroepen dat ik onze zoon niet ging laten testen. Tot ie een klasgenoot had met een positieve test, zelf verkouden was en ik eigenlijk gevaccineerd moest worden.
Heb goed uitgelegd wat ze gingen doen en hij is probleemloos getest.
Maar als het niet hoeft doe ik het nog steeds niet terwijl ik voor mijn werk al tig keer getest ben, ook na risico contact
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 19:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen