Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Chemische smaak weken na Corona.

 
Profiel   

Herkent iemand de chemische smaak weken na corona. Ik heb in begin December corona gehad. Ik had geen smaak en reuk meer. Mijn smaak kwam weer terug en ook mijn reuk kwam geleidelijk terug. Ik kan nog steeds niet alles ruiken. Ik werk on de kinderopvang....geen poepluiers ruiken is niet heel erg handig! Maar nu heb ik sinds 2 weken een vreselijke terugkerende reuk. Chemisch achtig. Bij ui, zweet, vlees, uitlaatgassen. Maar ook bij urine en ontlasting, ei, wasverzachter...en het wordt erger en erger. Sommige gerechten of producten kan ik niet meer eten omdat de chemische smaak er is.
Herkent iemand dit vreemde gebeuren?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 19:21 



 
Profiel   

Niet zwanger?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 19:23 



 
Profiel   

Barbabientje schreef
Niet zwanger?

Nee :D

Maar je zal het bijna denken....

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 19:25 



 
Profiel   

maroes schreef
Barbabientje schreef
Niet zwanger?

Nee :D

Maar je zal het bijna denken....



hahaha ja precies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 19:28 



 
Profiel   

Ik heb op TikTok een tip gezien om je reuk en smaak snel terug te krijgen, ik weet alleen niet of het helpt bij de klachten die jij hebt, maar je kunt het proberen. Wat super vervelend trouwens zeg. :x

Je moet een sinaasappel in de pan helemaal laten verbranden (de schil dan) en dan pellen, het vruchtvlees met bruine suiker eten. Ik zal eens een filmpje zoeken... ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik lees wonder verhalen. :)

https://vm.tiktok.com/ZMeyEdWM3/

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 19:55 



 
Profiel   

Dit is een bekend probleem bij veel mensen die corona hebben gehad.. Op Facebook is een groep voor mensen met smaak/reuk verlies en vervormde smaak en geur!

'Reuk- en smaakverlies na Covid-19' heet de groep

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 20:11 



 
Profiel   

Kijk! Ik ga eens gluren op Facebook! Dank je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 21:00 



 
Profiel   

Ja, dat is bekend, dan is als het goed is je reuk weer aan het herstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 21:20 



 
Profiel   

Herkenbaar. Ik heb het gehad toen Corona nog net wel, net geen ‘ding’ was. Smaak en reuk een tijd kwijt geweest en daarna weken een vieze chemische smaak gehad. Bijna muffe oude sokken in een chemisch goedje gedoopt.
Eten smaakte me niks meer en alles rook raar.
Is vanzelf weer over gegaan na een week of 4/5.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 21:43 



 
Profiel   

Ik heb precies hetzelfde. Ook bij de meeste dingen die jij opnoemt een vieze geur. Ik vind mezelf, mijn zweet, nu ook vreselijk stinken. Terwijl dat volgens anderen niet zo is. Heel vervelend, stoor me er dagelijks aan. In oktober corona gehad... heb de hoop bijna niet meer dat jet weg gaat...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 21:43 



 
Profiel   

Ach vreselijk he....eerst alle smaak en reuk weg...dat was al vreselijk. En nu dit weer..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 21:49 



 
Profiel   

Heel herkenbaar, ook ik heb midden december Corona te pakken gehad incl geur en smaak verlies. Het is nog steeds niet helemaal terug en blijf af en toe rare geurtjes ruiken. Vandaag smaakte gewone cola ineens weer heel chemisch terwijl ik daar de afgelopen weken geen last van heb gehad, heel vreemd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 21:51 



 
Profiel   

Jep, inmiddels al ruim twee maanden dat mijn zweet anders ruikt, het ruikt naar ui ofzo. en zowel ui als ei ruiken en smaken heel raar. Ui gaat inmiddels wat beter, maar ik vind ei echt niet meer te eten. Hoop dat het beter wordt! Maar je raakt er wel aan gewend, gek genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 22:03 



 
Profiel   

Hier in november corona gehad en reuk/smaakverlies. De meeste dingen smaken anders en een stuk minder lekker, bijna alsof ik zoet niet goed proef. Ik snoep daarom ook meer dan vroeger, echte zoetigheid is hetgeen wat nog soort van goed smaakt (tijdens de corona kon ik alleen maar chockruidnoten soort van proeven :') ) Reuk is ook niet normaal, lekkere (zoete) dingen ruik ik zo goed als niet, en bijna alles ruikt naar zwavel en rotte eieren.
Ik ben een paar weken geleden naar een holistische therapeut geweest. Toen had ik opeen 2 weken mijn reuk en 3 weken mijn smaak terug! Dus ik hoop dat het ooit nog herstelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 22:13 



 
Profiel   

maroes schreef
Ach vreselijk he....eerst alle smaak en reuk weg...dat was al vreselijk. En nu dit weer..

Steekt hand op.
Weken geen reuk/smaak, ben bezig geweest met reuktesten.. en toen rook ik tijden dag en nacht een soort van benzinelucht.
Nog steeds is mijn smaak/reuk niet goed, soms ruik helemaal niets en proef alleen bepaalde smaken.
Laatst bolognese saus gemaakt, best pittig en ik proefde alleen het zoete van de tomatensaus.

Ik ruik geen paardenmest/urine (alleen een beetje als ik met mijn neus erop zit), ik ruik even knoflook maar na 2 minuten niet meer.
Laatst 2 dagen dat alles naar braaksel/heel zuur rook en smaakte (zelfs mijn tandpasta) en daarna was ik alles weer kwijt (jeehhh).
Ik heb ruim 4 maanden terug corona gehad en de laatste 2 maanden is er niks significant verbeterd, maar ik hou hoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 22:45 



 
Profiel   

Giolli schreef
Ik heb op TikTok een tip gezien om je reuk en smaak snel terug te krijgen, ik weet alleen niet of het helpt bij de klachten die jij hebt, maar je kunt het proberen. Wat super vervelend trouwens zeg. :x

Je moet een sinaasappel in de pan helemaal laten verbranden (de schil dan) en dan pellen, het vruchtvlees met bruine suiker eten. Ik zal eens een filmpje zoeken... ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik lees wonder verhalen. :)

https://vm.tiktok.com/ZMeyEdWM3/

Werkt niet.. heb nu 2 mensen die het geprobeerd hebben en is een grote BS
Zou ook niet weten wat de gedachten daarachter is zodat je reuksensoren weer gaan werken.

Ze weten nog geeneens de oorzaak van dit symptoom en wat er precies verkeerd gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-21 22:46 



 
Profiel   

romyvs schreef
Heel herkenbaar, ook ik heb midden december Corona te pakken gehad incl geur en smaak verlies. Het is nog steeds niet helemaal terug en blijf af en toe rare geurtjes ruiken. Vandaag smaakte gewone cola ineens weer heel chemisch terwijl ik daar de afgelopen weken geen last van heb gehad, heel vreemd.


BINGO.
Ik heb in december ook corona gehad, smaak en reuk weg. Inmiddels smaak weer terug (GODZIJDANK!) en reuk grotendeels. Maar ik heb ook bij bepaalde dingen een chemische smaak. En dan vooral bij cola!

Wij zijn in januari verhuisd dus ik dacht dat het te maken had met ander water, en dan door de vaatwasser ofzo. Water smaakt natuurlijk altijd een beetje anders in een ander gebied. Ik mijn vriend al een paar keer gevraagd of hij de cola ook zo vreemd vond smaken maar die had daar geen last van.

Maar nu snap ik het dus! :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-21 03:08 



 
Profiel   

Wat herkenbaar! Ik heb het ook vooral bij Cola. Was mijn favoriete weekenddrankje en opeens zo een chemisch zoete nasmaak. Ik lust het gewoon echt niet meer en dit speelt al een paar maanden. Ik had al gezocht op of Coca Cola het recept had gewijzigd, maar dit is dus niet het geval :P

Ik heb het ook bij mannenparfums, die ruiken voor mij precies hetzelfde en ik ruik dan vooral het irriterende chemische. Bij vrouwenparfums heb ik dit veel minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-21 05:22 



 
Profiel   

Hier ook in december gehad met uiteraard smaak en geur verlies..
Paar weken terug kreeg ik opeens een enorm vieze, bittere smaak in mijn mond die met niks weg ging.. na 2 weken was dat gelukkig weer redelijk weg..
Heb ook heel lang geen vieze dingen kunnen ruiken (poep, dood dier etc.). Helaas ruik ik dat nu ook weer :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-21 06:18 



 
Profiel   

Ik heb 3 weken terug corona gehad. Nu idd nog geen geur/smaak, behalve heeeel zoet idd.
Lees even mee voor de ontwikkelingen te volgen.

Vind het overigens heel lastig om te koken nu :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-21 06:38 



 
Profiel   

Koken was inderdaad lastiger. Bij mij was het net met kerst en mijn verjaardag. Hen echt NIETS geproefd. En dacht: dat is makkelijk. Misschien kan ik het gebruiken om een beetje af te vallen.

Nou niet dus he... Gewoon door blijven eten. :') "Misschien proef ik de stroopwafel deze keer wél!"

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-21 07:24 



 
Profiel   

Hier ook herkenbaar. In oktober corona gehad, het gaat nu pas beter met mijn smaak en geur. Maar nog niet de oude

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-21 07:39 



 
Profiel   

Captain schreef
Koken was inderdaad lastiger. Bij mij was het net met kerst en mijn verjaardag. Hen echt NIETS geproefd. En dacht: dat is makkelijk. Misschien kan ik het gebruiken om een beetje af te vallen.

Nou niet dus he... Gewoon door blijven eten. :') "Misschien proef ik de stroopwafel deze keer wél!"


Haha heel herkenbaar! Misschien moet ik deze dropjes proberen, misschien proef ik die wel..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-21 08:42 



 
Profiel   

Herkenbaar inderdaad
Ik ben 19/3 postief getest en ben doodziek van covid geweest.
Ind na 2 dgn reuk/smaak weg. Zout, zoet, bitter proefde ik nog een beetje.

Mijn reuk komt weer iets terug, en ruikt bijv chocomelk zoals normaal, maar als ik een slok neem... gatverdamme. Alsof ik benzine drink.

Ook chips oid proef ik niet meer, sla vind ik niet meer te haggelen. Sausjes proeven anders.
Ui of knoflook proef ik amper maar geeft ind rare smaak..
Brood proeft raar, kaas geen smaak aan. Ik vind het echt vreselijk :\

Zelfs sinaasappel of mandarijntjes ruik ik niet tot heel vaag. Vind dit ook totaal niet lekker meer.

En zo zijn er heel wat dingen wat ik ind gewoon niet meer lust..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 19:48 



 
Profiel   

Buurman van een vriendin met corona zei al; mooi voordelig, elke dag gekookte macaroni zonder saus want je proeft toch niets :D :')
Inmiddels heeft ze weer smaak, duurde een week of 2 bij haar.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 20:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen