Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Covid thuistest

 
Profiel   

Gem schreef
Op de site van het RIVM lees ik dit: "de thuistest / zelftest is niet geschikt voor mensen met klachten".


[ [url=m/9rYByv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het ging mij uutsluitend om dit stukje ... waarom volgens de RIVM niet geschikt voor mensen mét klachten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 20:53 



 
Profiel   

Naar mijn idee gaat de voorkeur ernaar dat mensen zich bij klachten laten testen bij een teststraat, zodat er ook zicht blijft op de alle aantallen, en dat er ook onderzoek kan worden gedaan naar de oorsprong van de besmettingen.
Wanneer je je wilt laten testen moet je ook o.a.aangeven of je recent nog op lokatie hebt gewerkt, ik neem aan dat ze op die manier ook kunnen achterhalen of (bijvoorbeeld) werkgevers zich wel aan de maatregelen houden, want er zullen mensen zijn die van zichzelf of anderen verwachten dat ze 'gewoon' op lokatie komen werken ook al zijn ze mogelijk besmet. Als daar uit blijkt dat er bijvoorbeeld bij een bedrijf erg veel besmettingen zijn, dan ga ik er van uit dat dat consequenties zal hebben voor dat bedrijf, dat er dan een keer een controle komt bijvoorbeeld. Het zal meem ik aan ook niet voor niets zijn opgevallen dat bij bedrijven met nertsen ook de coronabesmettingen hoger lagen als bij andere bedrijven.

Maar dit zijn aannames van mijn kant, ik werk niet bij het RIVM oid

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 21:49 



 
Profiel   

@Telpeva, dankjewel voor je uitleg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 09:42 



 
Profiel   

Vayo schreef
Of dit.

Of ze zijn bang dat mensen het niet melden bij de GGD en ze zo het zicht verliezen op het aantal mensen dat positief test thuis en dit niet laat weten. En dat ze deze mensen niet kunnen bellen om ze de regeltjes van de isolatie en quarantaine op te leggen + geen bron- en contactonderzoek kunnen doen. Ik denk vooral dit eigenlijk.

Bij een positieve test ´moet´ je je alsnog bij de GGD laten testen. Ik vraag me af hoe vaak vals positieve uitslagen voorkomen dan? Ik denk dus echt dat bovenstaande hier de reden van is. Persoonlijk zou ik met een positieve thuistest niet nog een keer laten testen. Gewoon in isolatie en zelf contacten op de hoogte stellen. GGD zou ik zelf niet op de hoogte stellen.


Precies, vals positieve kwamen niet of nauwelijks voor in de onderzoeken.

Citaat
Tussen 1 oktober en 9 november zijn 824 personen meermaals getest met zowel PCR als antigeen test. Bij 52 personen (6.3%) werd in die periode een infectie met SARS-CoV-2 vastgesteld op basis van een positieve PCR. De resultaten van antigeen test zijn vergeleken met de resultaten van de PCR in 2406 afgenomen monsters, waarbij op moment van afname van de test geen sprake was van klachten. Van deze monsters waren er 68 (2,8%) positief in de PCR-test en 42 (1,7%) positief in de antigeen test. In de vroege fase van de infectie bleek de gevoeligheid van de antigeentest hoog te zijn (81-90%), ook voorafgaand aan het ontstaan van klachten. De gevoeligheid, daalt nadat de infectie langer aanwezig is (na meer dan 7 dagen) en waarbij ook de hoeveelheid aanwezig virus is afgenomen. De specificiteit van de antigeen test is, zoals ook bleek uit de eerdere validatie bij mensen met klachten, zeer hoog (>99 procent): er werden geen positieve antigeen testresultaten gevonden in monsters met een negatief PCR-resultaat.


https://www.umcutrecht.nl/nl/over-ons/n ... r-klachten
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 09:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen