Wat voor test voor Duitsland?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaikemuis
Berichten: 5277
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Wat voor test voor Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 20:16

Hoe blij waren wij dat we voor ons nieuwe huis in Duitsland voor de keuken mochten kijken. En dat we voor einde van maand en afspraak konden maken om het geheel in te tekenen en de handtekening er onder te zetten. En toen kwam het bericht dat je de grens niet over kan steken zonder een negatieve test -O-

Op zich geen probleem, dan regelen we die gewoon. Maar na een avondje zoeken zie ik door de bomen het bos niet meer en mijn Duits is niet goed genoeg om de regels goed te snappen. Ik heb een negatieve testuitslag nodig die minder dan 48 uur oud is, zover kom ik nog. Maar wat voor test moet het zijn? En waar haal ik die? (Ik zit in zo’n kleine bubbel dat ik werkelijk nog geen test heb gehad)

Iemand die in de grensregio woont en het antwoord weet?

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Wat voor test voor Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:18

Je kan naar een snel test straat, heb je vaak binnen 30 min de uitslag.

Blue_flower
Berichten: 1928
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Wat voor test voor Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:19

Ik neem aan de standaard corona test . Dus even naar een test straat.
Een zelftest zal nog wel niet mogen denk ik.

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:20

Het gaat alleen om het zetten van de handtekening?

Dat kan toch prima digitaal?

carika
Berichten: 1583
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Wat voor test voor Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:41

Volgens mij moet je naar een commerciële test bedrijf. De GGD geeft jou geen bewijs mee wat je bij een controle in DE kunt laten zien.

maaikemuis
Berichten: 5277
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wat voor test voor Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 20:50

Dus een pcr-test via een commercieel bedrijf. GGD doet dit inderdaad niet, ook mijn werk niet. Logisch ook, dit is niet iets waar de maatschappij aan mee hoeft te betalen.

Nu nog wijs worden aan het enorme web aan private aanbieders (die had ik een jaar geleden moeten bedenken, dan was ik binnen gelopen :wow: )

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:18

Voor mijn werk zouden we gratis bij dit bedrijf een sneltest mogen doen, daarom had ik deze site bekeken:
https://covidtestlimburg.nl/nl/

Bij die test van 59 euro staat dat je met die medische verklaring (in je mail) Duitsland in mag.

Maar inderdaad, commercieel bedrijf en dan uitzoeken welke jou een certificaat toesturen. En denk aan je mondkapje, want in Duitsland mag een stoffen mondkapje niet meer. Die blauwe wegwerpdingen worden wel vaak gedoogd :-)

maaikemuis
Berichten: 5277
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 21:35

beert schreef:
Voor mijn werk zouden we gratis bij dit bedrijf een sneltest mogen doen, daarom had ik deze site bekeken:
https://covidtestlimburg.nl/nl/

Bij die test van 59 euro staat dat je met die medische verklaring (in je mail) Duitsland in mag.

Maar inderdaad, commercieel bedrijf en dan uitzoeken welke jou een certificaat toesturen. En denk aan je mondkapje, want in Duitsland mag een stoffen mondkapje niet meer. Die blauwe wegwerpdingen worden wel vaak gedoogd :-)



Dat laatste is een hele goede, dat wist ik niet! Ik zorg dat ik een goed mondkapje heb en geen stoffen.

thequeensmum
Berichten: 3520
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Wat voor test voor Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:37

Maar als je via ggd getest bent kan je de uitslag toch met je DigiD inzien? Kan je dat niet printen dan?? Of zeg ik nu iets heel erg doms?

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:39

truus1957 schreef:
Maar als je via ggd getest bent kan je de uitslag toch met je DigiD inzien? Kan je dat niet printen dan?? Of zeg ik nu iets heel erg doms?


Ik meen dat daar in kleine lettertjes onder staat dat het niet geldig is om als testbewijs voor het buitenland te laten zien.

maaikemuis
Berichten: 5277
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 21:42

truus1957 schreef:
Maar als je via ggd getest bent kan je de uitslag toch met je DigiD inzien? Kan je dat niet printen dan?? Of zeg ik nu iets heel erg doms?


Nee, die telt niet. Aan de ene kant helaas, aan de andere compleet logisch omdat anders complete volksstammen zich gratis voor reizen gaan laten testen.

Ik ben ook bereid om te betalen voor mijn test, alleen is de vraag welke test? Pcr, lamp, sneltest? Ik weet niet wat de criteria zijn (mijn Duits is niet goed genoeg).

carika
Berichten: 1583
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Wat voor test voor Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:57

Een PCR is sowieso geldig. NRW laat ook de PoC sneltest toe als je dat via een officiële instantie doet en een bewijs hebt.

Als Tests werden sowohl PCR-Tests als auch PoC-Schnelltests eines befugten medizinischen Dienstleisters sowie Selbsttests unter Aufsicht fachkundigen Personals akzeptiert. Der Testnachweis kann auf Papier oder in digitaler Form – zum Beispiel durch Vorzeigen eines Dokuments auf dem Mobiltelefon – erbracht werden. Der Testnachweis ist grundsätzlich bereits bei Einreise mitzuführen.

senna21

Berichten: 11843
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Wat voor test voor Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:52

139,- voor een pcr test.... Pure afzetterij.
Setje kost inkoop €5,- plus nog wat laboratoriumkosten en overhead.
Er zijn een aantal partijen die aan de hele Corona-ellende schandalig veel geld verdienen.

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Wat voor test voor Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:03

Als je korter dan 72 uur aaneengesloten in Duitsland verblijft hoef je niet te testen. Tenzij je eventuele hotel er wel om vraagt

BigOne
Berichten: 38221
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:09

BETUWE schreef:
Als je korter dan 72 uur aaneengesloten in Duitsland verblijft hoef je niet te testen. Tenzij je eventuele hotel er wel om vraagt

Volgens mij mag je zonder test de grens niet eens over.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:13

In Vaals is een test straat waar ze voor 20 euro testen.

Verder is een test nodig voor de grens over te komen en mogelijk moet je je ook registreren als je langer blijft.

Test moet ook aan bepaalde eisen voldoen, dus die van de ggd is niet geschikt.

maaikemuis
Berichten: 5277
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-21 18:19

Gisteren een pcr-test gedaan en met het vanmorgen gekregen papiertje mogen we morgen even de grens over! *\%/* Het voelt bijna als een vakantie, ik ben het afgelopen half jaar niet weg geweest van huis. En dan ga ik niet eens naar een hotel, ik ben 3 uur later weer terug. Het is een kwestie van perspectief :')

Morgen de laatste puntjes op de i zetten.

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: Wat voor test voor Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:27

Mijn man moest voor zijn bezoek aan Duitsland laatst een officiele test met certificaat laten doen. Dit kan in Enschede, Zwolle en Groningen (voor de oostelijke provincies). Heb je binnen een kwartier de uitslag. Je moet deze alleen nog wel uitprinten, omdat het mailtje alleen niet afdoende is. Kosten waren 90 euro. Tevens moet je mondkapje minimaal KN95/Ffp2 zijn. Mijn man moest bij terugkomst in quarantaine en na 5 dagen na terugkomst opnieuw een test doen. Die mocht dan weer wel via de gewone GGD test.

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:30

bigone schreef:
BETUWE schreef:
Als je korter dan 72 uur aaneengesloten in Duitsland verblijft hoef je niet te testen. Tenzij je eventuele hotel er wel om vraagt

Volgens mij mag je zonder test de grens niet eens over.


Onze chauffeurs komen dagelijks in Duitsland met de vrachtwagen en deze informatie is ons verstrekt. Ben gisteren zelf nog in Duitsland geweest zonder te testen

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Re: Wat voor test voor Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:43

Mijn man zit voor werk regelmatig in duitsland, zelfs ook meerdere dagen.
Pcr test via de baas, uitslag via mail en gaan.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:56

Citaat:
Onze chauffeurs komen dagelijks in Duitsland met de vrachtwagen en deze informatie is ons verstrekt. Ben gisteren zelf nog in Duitsland geweest zonder te testen


dat komt omdat er deels een uitzondering is voor de transportsector. Ik moet voor mijn werk als chauffeur in NL ook altijd een stukje Duitsland doorkruisen, omdat ik anders gewoon gigantisch om moet rijden en mijn tijdlimieten niet haal. Zou van de zotte zijn als je daar voor een test moet hebben terwijl je in de auto blijft zitten. Rij ook met een bedrijfsbus dan dus dat valt wel op.
Particulier gezien echter moet dit wel, omdat ze het dan niet als een noodzaak zien volgens mij, al ga je maar heel even de grens over of zelfs al is het om op werk te komen.. Dan mag je lekker een paar keer per week naar de teststraat.. Of gewoon geluk hebben dat je niet aangehouden word natuurlijk :j
Vind sowieso dat ze echt veel en veel te ver gaan hier mee inmiddels eerlijk gezegd, maar goed.

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:28

Ik woon in Duitsland en werk in Nederland. Als grenswerker mag mijn negatief testbewijs niet ouder dan 72 uur zijn waardoor ik elke 3 dagen testen moet.

Omdat ik dus in Duitsland woon, mag ik in Duitsland gratis testen bij diverse instanties die inderdaad een legaal formulier afgeven.

DigiD is inderdaad niet toegestaan. Je moet echt een officieel bewijs hebben van de PCR test, ondertekend en alles. Zelf test is dus niet toegestaan.

Ik mocht via mijn werk ook gebruik maken van de aangesloten Nederlandse sneltest centrum, maar bij positief resultaat is de kans groot dat ik niet de grens terug over mag. Dus vandaar dat ik in Duitsland test. Een heel gedoe qua planning en hoop dat dit gedoe snel weer achterwege is..

Als bezoeker/shopper/tanken, moet je volgens mij officieel ook nog je bezoek aanmelden. Uitzondering als je binnen 24 uur doorreist. (en uitstappen is niet doorreizen)


Afbeelding

maaikemuis
Berichten: 5277
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wat voor test voor Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-21 18:47

Ik ben inmiddels weer terug in Nederland. Ik ben blij dat we dit hebben kunnen doen, want nu hebben we wel een mooie keuken in ons nieuwe huis! Wel voelde ik bijna een steek van teleurstelling dat we niet gecontroleerd zijn :') .

En toen we er toch waren zijn we nog even op bezoek gegaan bij een oud collega net over de grens. Dat was zo fijn!

senna21

Berichten: 11843
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Wat voor test voor Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 19:10

Fijn dat het is gelukt.
Welke test heb je gehad en wat kostte het?

maaikemuis
Berichten: 5277
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wat voor test voor Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-21 19:39

Ik heb een pcr test gedaan, al schijnt het ook een simpelere te mogen zijn hoorden we achteraf. Maar de regels verander(d)en nogal snel. Ik was 135 euro kwijt. Ik heb nu precies wat ik wilde, dus voor mij goed besteed geld.